İçeriğe Yönlendir

Fiesta Yüksek Hızda Titreme


Onur Bulut
Çözüme git Onur Bulut tarafından,

Recommended Posts

Onur Bulut

Herkese merhabalar aracımda daha önce olmayan baskı balata debriyajı değiştikten sonra oluşan yüksek hızda bir titreme mevcut. 110 a kadar normal fakat 120-130-140 arası aşırı bir titreme oluşuyor. Hafif rampa çıkarken gazı sabit tutmaya çalıştığım zamanda ince ince titriyor bir şey aracı çekip bırakıyor gibi oluyor. Direksiyondan ve araç içinden hissedilecek bir titreme. Rot balans yeni yapıldı. Lastikler sıfır. Jantlar düzeltildi. Titreme devam ediyor. Baskı balatayı değişirken salıncakların kauçukları parçalanmış görmüştüm. Salıncaktan bunu yapar mı ? Yoksa tüm sorun Aks'lardamı ? Aksların sadece kafa kısmımı yoksa komplemi değişmem gerek değişim gerekirse ? Cevap veren herkese şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Şayet daha önce, baskı balata değişiminden önce bir titreme yok ise, cevabı belli, baskı balata.

Ben yine de tespit amaçlı, kıymetli forum üyemizin bir yorumunu görsele bırakıyorum.

ad0ea50ed93aad4225193606a96d67b5.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Celal Aydın yazdı:

Şayet daha önce, baskı balata değişiminden önce bir titreme yok ise, cevabı belli, baskı balata.

Ben yine de tespit amaçlı, kıymetli forum üyemizin bir yorumunu görsele bırakıyorum.

ad0ea50ed93aad4225193606a96d67b5.jpg

Dün aracı yüksek hızda boşa attım. Gaza yüklenmesem bile boşta iken yine titreme vardı ne zaman 110 ve altına düşüyor o zaman titreme geçiyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

jantlar veya lastiklerden veya balansindan ayni skilde basima geldi sorun on tekerlerdeyken titreme dreksiyonda hissediliyordu arkalarda kasayi sallamasi muhtemel

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Anlattıklarınıza göre sorun alt takımda. Titreme direksiyonda ise ön tekerlekler, titreme tüm kasada ise, arka tekerlekler kontrol edilmeli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Lastikler balans yapmış olabilir.Aynı sıkıntıyı bende çözememiştim 2 lastikçiye ayar yaptırmıştım yinede 110-115 km/h de titreme olup 120 km/h yi geçince kesiliyordu. en son sıfır lastik aldım tüm sıkıntım gitti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Dün aracı yüksek hızda boşa attım. Gaza yüklenmesem bile boşta iken yine titreme vardı ne zaman 110 ve altına düşüyor o zaman titreme geçiyor.

Cevap net Balans.
Tabi jant yamukluklarını da kontrol ettirin.
Tekerlekler sökülüp balans tamamlanıp, araca takılınca, yer balansı da yaptırın ön iki lastiğe, pamuk gibi olur.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Çağlar Bayur yazdı:

jant lar orijnal mi

Abi jantlar orijinal S jantı borbets 

gkn0o6i.jpg

Lastikleri takarken balans yapılmıştı fakat ben tekrardan balanslara baktırayım. Teşekkür ediyorum herkese.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Şu an aracımda sola çekme mevcut. Yolda titremede yapıyor. Sebebinin alt traversin sola doğru yöneldiğini fark ettik. Sol ön tekerine arkasında çamurlu ile arasındaki boşluğun 3 parmak iken sağ ön teker ile çamurluğun arasındaki boşluğun 4 parmak olduğu görüldü en kısa zamanda düzelttireceğim. Siz de baktırabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Benim aracımda da direksiyonda titreme sorunu vardı. Tam 120 kmh yi geçince sadece direksiyonu inanılmaz titretiyordu. Ön takım bakıma girdi salıncak hariç her şey değişti ama sorun çözülmedi. Sonra kış gelince sıfır nokian lastik aldım balans yaptırıp taktirinca sorun çözüldü. Titremenin sebebi eski lastiklermis. On lastiklerden bı tanesi diğerine göre 6-10 psi sürüş esnasında hava kaçırıyor sonrasında dengesizlik titreme yaptırıyormus. Lastik hava basinclarini kontrol edin belki de sorun oradadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Fordlar, özellikle Fiestalar o kadar hisli araçlar ki, ufacık bir balans bozukluğunda hemen hissettiriyor.
Bende artık takıntı haline geldi, balans kaçtı mı lastikçide buluyorum kendimi.

Lastik markasından modeline göre değişmekle beraber, bazı lastiklerin balansı kaçmaya çok meyilli oluyor.
Bilhassa yumuşak yapıda olanlar.
Çok kaliteli ve konforlu lastiği sevmiyor Fiesta.
Uygun fiyatlı ve fiyatına göre en iyisi ve nispeten konforu düşük denilen bir marka taktırıp geçince sorun en aza iniyor.

Yıllarca Good Year EfficientGrip Performans kullandım, balanstan yana yüzüm doğru düzgün gülmedi Fiestada.
Lastik on numara lastik benim nezdimde, sessiz, yumuşak yapılı, konforlu, tutunması ve fren kontrolü harika fakat bizim memleketin yolları sağolsun, yama ve çukurlardan dolayı sürekli balansı kaçtı, yanaktan gümledi, janta oturduğu kısımdan yırtıldı vs vs
Keyfini süremedim bir türlü.

Güncel Fiestamda falken ziex ze310 ecorun 195/50 r15 var, benden önceki sahibi yeni taktırmış, hiç umursamıyorum, öylece kullanıyorum, bir kez balansa soktum ve öyle bıraktım, nereye olursa sürüyorum aracı, balans sıkıntısı yaşamadım henüz.

Varsın konforsuz ve nispeten ucuz olsun, sert olsun tangırtı yapsın, yeter ki titretmesin ve frene basınca durmam demesin, gerisi hikaye böylesine berbat yollarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Celal Aydın yazdı:

Fordlar, özellikle Fiestalar o kadar hisli araçlar ki, ufacık bir balans bozukluğunda hemen hissettiriyor.
Bende artık takıntı haline geldi, balans kaçtı mı lastikçide buluyorum kendimi.

Lastik markasından modeline göre değişmekle beraber, bazı lastiklerin balansı kaçmaya çok meyilli oluyor.
Bilhassa yumuşak yapıda olanlar.
Çok kaliteli ve konforlu lastiği sevmiyor Fiesta.
Uygun fiyatlı ve fiyatına göre en iyisi ve nispeten konforu düşük denilen bir marka taktırıp geçince sorun en aza iniyor.

Yıllarca Good Year EfficientGrip Performans kullandım, balanstan yana yüzüm doğru düzgün gülmedi Fiestada.
Lastik on numara lastik benim nezdimde, sessiz, yumuşak yapılı, konforlu, tutunması ve fren kontrolü harika fakat bizim memleketin yolları sağolsun, yama ve çukurlardan dolayı sürekli balansı kaçtı, yanaktan gümledi, janta oturduğu kısımdan yırtıldı vs vs
Keyfini süremedim bir türlü.

Güncel Fiestamda falken ziex ze310 ecorun 195/50 r15 var, benden önceki sahibi yeni taktırmış, hiç umursamıyorum, öylece kullanıyorum, bir kez balansa soktum ve öyle bıraktım, nereye olursa sürüyorum aracı, balans sıkıntısı yaşamadım henüz.

Varsın konforsuz ve nispeten ucuz olsun, sert olsun tangırtı yapsın, yeter ki titretmesin ve frene basınca durmam demesin, gerisi hikaye böylesine berbat yollarda.

Haklısınız yollarımız berbat. İzmir hele köstebek yuvası. Şuan üzerinde olan lastikler Ziex ze310 195/45/16 1 aylık lastikler önceki lastiklerim Ze914 falken di. Çok memnun kaldığım için aynı marka üst modelinden devam ettim lastikte. Fakat balans ile alakalı bir sorun yaşıyorum sanırım. Birde düz yolda direksiyonu düzlediğimde hafif sola egimli kalıyor direksiyon eşek balans tabir edilen balanstan yaptirip bide rotları yaptırcam. Lastikler sökük balans oldu birde üstündeyken balans olsun bakalım. Çözüme kavuşursa buradan bilgi veririm. Aynı sorunu yaşayanlara örnek olması açısından. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Haklısınız yollarımız berbat. İzmir hele köstebek yuvası. Şuan üzerinde olan lastikler Ziex ze310 195/45/16 1 aylık lastikler önceki lastiklerim Ze914 falken di. Çok memnun kaldığım için aynı marka üst modelinden devam ettim lastikte. Fakat balans ile alakalı bir sorun yaşıyorum sanırım. Birde düz yolda direksiyonu düzlediğimde hafif sola egimli kalıyor direksiyon eşek balans tabir edilen balanstan yaptirip bide rotları yaptırcam. Lastikler sökük balans oldu birde üstündeyken balans olsun bakalım. Çözüme kavuşursa buradan bilgi veririm. Aynı sorunu yaşayanlara örnek olması açısından. 

Sola yatık topluyorsa direksiyonu, ön düzen (rot balans) ayarı gerekiyor dediğiniz gibi. Direksiyonu düzleyip kilitleyip, kamber-kaster-toe açısını ayarlayacak ön düzenci.
Çözüm olmazsa üç ihtimal var,
1- Direksiyon Kutusu
2- Ön takımlar (tabla-burç-Z rot vs)
3- Düzensiz aşınan lastiklerin konumu

Çoğu lastikçinin tekerlek için balans cihazı, doğru kalibrasyon görmüyor.
Cihazın ekranında OK yazıyor ama gerçekten OK’mu? [emoji1]
Araca takınca lastikleri OK olmuyor. İşin rengi değişiyor. Yer balans makinası(eşek balansı) tam da burda devreye giriyor, son rötuşları yapıyor.

İşini bilen tam takır bir lastikçiye gitmenizde fayda var.
Ben Google İşletme yorumlarını referans alarak Adanada bir lastikçi buldum, çok memnun kaldım.
Bundan sonraki adreslerimden biri orası.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

120 km hıza kadar olan titreme ön tekerlerden sonraki hızlarda olan titreme arka tekerlerden gelir. Bunu bana balanscım demişti. Buna göre sizin titreme tekerleklerden ise arka taraflar sorunlu gibi duruyor. Arkaya balans yapmıyorlar. İyi bir balanscı arka tekerlerde sorun varsa bilmesi lazım. Balans yaparken arka tekerlerede cihaz bağlıyorlar. Orda eğrilik varsa ortaya çıkması gerekirdi. En güzel balans yöntemi bence aracı kriko ile kaldırıp dönen birşeyin üstüne oturtup o şekilde yapılması. Ben normalde öyle yaptırıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Fatih Sarıkaya yazdı:

120 km hıza kadar olan titreme ön tekerlerden sonraki hızlarda olan titreme arka tekerlerden gelir. Bunu bana balanscım demişti. Buna göre sizin titreme tekerleklerden ise arka taraflar sorunlu gibi duruyor. Arkaya balans yapmıyorlar. İyi bir balanscı arka tekerlerde sorun varsa bilmesi lazım. Balans yaparken arka tekerlerede cihaz bağlıyorlar. Orda eğrilik varsa ortaya çıkması gerekirdi. En güzel balans yöntemi bence aracı kriko ile kaldırıp dönen birşeyin üstüne oturtup o şekilde yapılması. Ben normalde öyle yaptırıyorum.

Hocam bariz titreme önden hissediliyor. Dediklerinizi dikkate alıcam. Rotillerin kauçuklarını çürümüş görmüştüm debriyajı degişirken belki rotillerdende olabilir. Balans-Rotil-Aks dan süpheliyim. Saglam bir usta umarım nokta atışı arıza tespiti yapabilir. 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Onur Bulut

Bugün rot balanscıya gittim. Balanslar bozuk çıktı oysaki yeni yapılmıştı makine ile alakalı kalibrasyon hatalarından bu durum olabiliyormuş. Tekrar makinede balans yapıldıktan sonra eşek balans yapıldı. Bu seferde araç üstünde değerler farklı çıktı. Eşek balans ile değerlerin hepsi sıfırlandı. Titreme kesildi. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için eşek balans mutlaka yapılmalı. Normal balanstan devam etsem aynı sorunu tekrar yaşayacaktım. Cevaplayan herkese tekrardan teşekkürler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Onur Bulut yazdı:

Bugün rot balanscıya gittim. Balanslar bozuk çıktı oysaki yeni yapılmıştı makine ile alakalı kalibrasyon hatalarından bu durum olabiliyormuş. Tekrar makinede balans yapıldıktan sonra eşek balans yapıldı. Bu seferde araç üstünde değerler farklı çıktı. Eşek balans ile değerlerin hepsi sıfırlandı. Titreme kesildi. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için eşek balans mutlaka yapılmalı. Normal balanstan devam etsem aynı sorunu tekrar yaşayacaktım. Cevaplayan herkese tekrardan teşekkürler.

 

Sorunun çözüme kavuşmasına sevindim. Ben balansi lastiği sokturup balans cihazına taktirarak yaptırıyorum. Önce 10-0 gibi değer çıkıyor balans centigini çakınca çeviriyor makine 0-0 oluyor. Bu işleme eşek balansi deniyor sanırım.

Celal Aydın yazdı:

Çok kaliteli ve konforlu lastiği sevmiyor Fiesta

Buna katilmiyorum ben şahsen. Nokian snowproof aldım baya yumuşak lastik. Hem konfor arttı hem fren mesafesi azaldı. 160 kmh de dahi titreme olmadı. Yazlığı da wetproof almayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Süleyman Can yazdı:

 

Sorunun çözüme kavuşmasına sevindim. Ben balansi lastiği sokturup balans cihazına taktirarak yaptırıyorum. Önce 10-0 gibi değer çıkıyor balans centigini çakınca çeviriyor makine 0-0 oluyor. Bu işleme eşek balansi deniyor sanırım.

 

Yok, eşek balans işlemi klasik bir çözümdür ve lastiğin araçtan sökülmeden hareketli bir cihaz yardımıyla döndürülerek yapılmasına deniyor. Lastik yanağı üç noktadan tebeşirle işaretlenerek boşta süratle döndürülüyor ve ışık altında yansıması takip ediliyor. Eksende nerede balans kaçıklığı varsa o işaret ışıkta görünür oluyor ve o civara ağırlık çakılarak balans nötrleniyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Buna katilmiyorum ben şahsen. Nokian snowproof aldım baya yumuşak lastik. Hem konfor arttı hem fren mesafesi azaldı. 160 kmh de dahi titreme olmadı. Yazlığı da wetproof almayı düşünüyorum.

Bozuk yolu olan memleketler için dedim ben onu.
Bizim burda kaymak asfalt neredeyse hiç yok. Dolayısıyla kaliteli lastiğe yazık. O manada.
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
M. Asım Kahraman yazdı:

Yok, eşek balans işlemi klasik bir çözümdür ve lastiğin araçtan sökülmeden hareketli bir cihaz yardımıyla döndürülerek yapılmasına deniyor. Lastik yanağı üç noktadan tebeşirle işaretlenerek boşta süratle döndürülüyor ve ışık altında yansıması takip ediliyor. Eksende nerede balans kaçıklığı varsa o işaret ışıkta görünür oluyor ve o civara ağırlık çakılarak balans nötrleniyor.

Aynen dediğiniz gibi Asım bey. Balans makinesi 0 değer verse bile arka lastikleri eşek balans yapılırken 10 lu 20 li degerler veriyordu ve titreşim vardı. C sutünunda eşek balansta değer 0 olunca bu sefer o titreşim yok oldu. Bundan sonra her zaman normal balans olsa bile eşek balansıda yaptırcam. Birde balansçı arkadaş 90-110 arası olan titreme ön 120 -130 dan sonrası olan titreme için arka lastiklerden olur dedi. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Süleyman Can yazdı:

 

Sorunun çözüme kavuşmasına sevindim. Ben balansi lastiği sokturup balans cihazına taktirarak yaptırıyorum. Önce 10-0 gibi değer çıkıyor balans centigini çakınca çeviriyor makine 0-0 oluyor. Bu işleme eşek balansi deniyor sanırım.

 

Yer balansı da deniliyor. Alttaki linkte nasıl yapıldığı görülüyor.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Türkay Demir

Merhaba, 2006 model 1.4i comfort 62000 km de Fiesta ile foruma katılmış bulunuyorum.Bilgi edinmek istediğim konu; araç 80 km sonrasında komple titremekte olup lastikler nokian wetrof jantlar orijinal sac jant öyleki araç lifte iken bile hareket ettirildiğinde kasayı sallamakta, aksların sağlam olduğu söylendi.Ayrıca deri vites körüğü nereden temin edebilirim, konu hakkında bilgisi olanların yardımlarınızı rica ederim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...