İçeriğe Yönlendir

Liqui Molly Top Tech 4600 ile Lukoil Gm 5w30 Arasında Ses Farkı.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba dolstlar. 

Bu gün klıma geldi motora mikrofon bağlayıp ses kaydı aldım. Egzantirk mili ve Varyatöün yanına mikrofonu bağladım. İlk video Liqui Molly Top tech 4600 motor yağına ait. İkinci video ise Lukoil Gm 5w30 motor yağına ait. 

Aradaki farkı siz söyleyin. 

 

9901967867954.jpg670339415_0.jpg

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hava sıcaklıkları farklı olduğu için  olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

:) çok fazla yağ buharı çekiyorsun içine yapma.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

:) çok fazla yağ buharı çekiyorsun içine yapma.

 

yahu onu boş verde, hanım yan odada zoom üzerinden tarot falı, taş falı baktırıyor :( Kara büyülere felan inanmaya başladı.. :( elbiselerde kaç tane muska vardır haberi yoktur kesin :( 

Evren Erakçora yazdı:

Hava sıcaklıkları farklı olduğu için  olabilir mi?

 

Videoalarda motor operasyonel sıcaklıkta . Dikkat ettim. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

GM mühendisleri aracı üretirken seni göz ardı etmiş olabilirler. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu onu boş verde, hanım yan odada zoom üzerinden tarot falı, taş falı baktırıyor :( Kara büyülere felan inanmaya başladı.. :( elbiselerde kaç tane muska vardır haberi yoktur kesin :( 

 

Videoalarda motor operasyonel sıcaklıkta . Dikkat ettim. 

Dış hava sıcaklığı önemli değil mi? Kışın bana araba gürültülü geliyor.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Arabaya mikrofon bağlayıp sesini dinliyorsan napsın oda kara büyüye kapıldın sanmış büyü bozdurmaya uğraşıo işte

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Vaay be, Kulaklıkla dinleyince aradaki ses farkı belli oluyor. Liqui molly motorun sesi çok tiz çıkarken, Gm motor yağında çok tok ses çıkıyor. Harbiden bir fark varmış. Yalnız ben anlamadım neden Liqui mollyde  ara ara çınlamalar var iken Gm de bu çınlamalar yok. 

Ve hasıl dostlar motor cut-off iken rampa aşaği vites düşürüp orta devirle rampayı iniyorum. Maksat su ve yağ pompasının çalışmasını sağlayıp soğutma yapmasını  istiyorum. Yanlış mı yapıyorum. Bana bir otorite cevap versin. 

Örnek 3500 devirle rampa iniyorum. 

https://youtu.be/kI01uEYQ3eA?t=215

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Mercedes'in yağ teknik şartnamelerini sağlayan yağları tek tek inceledim. En üst segmenti karşılayan en uygun ve en kaliteli yağ Shell helix . Tüm araçlarda da aynı olacağını düşünüyorum.

( hx serisi değil sadece helix )

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hamit inan yazdı:

Mercedes'in yağ teknik şartnamelerini sağlayan yağları tek tek inceledim. En üst segmenti karşılayan en uygun ve en kaliteli yağ Shell helix . Tüm araçlarda da aynı olacağını düşünüyorum.

( hx serisi değil sadece helix )

Ben ali’ye shell al dedim. Araç markalarının yağları teknolojiyi geriden takip ediyor

Üstteki videoda parçalar daha yağlı ve daha güzel çalışıyor gibi geldi bana

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Daha iyi anlamanız için yardımcı olayım. 

Burda LM yağın tam yük 4000 devire tırmanıyor 

https://youtu.be/IIEACM29O_A?t=163

 

Burda ise Gm yağı tam yük 4000 devire tırmanıyor 

https://youtu.be/kI01uEYQ3eA?t=433

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben ali’ye shell al dedim. Araç markalarının yağları teknolojiyi geriden takip ediyor

Üstteki videoda parçalar daha yağlı ve daha güzel çalışıyor gibi geldi bana

 

Sahte yağ riskine giremedim. O nedenle daha önce 18000 km kullandığım yağdan aldım. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Vaay be, Kulaklıkla dinleyince aradaki ses farkı belli oluyor. Liqui molly motorun sesi çok tiz çıkarken, Gm motor yağında çok tok ses çıkıyor. Harbiden bir fark varmış. Yalnız ben anlamadım neden Liqui mollyde  ara ara çınlamalar var iken Gm de bu çınlamalar yok. 

Ve hasıl dostlar motor cut-off iken rampa aşaği vites düşürüp orta devirle rampayı iniyorum. Maksat su ve yağ pompasının çalışmasını sağlayıp soğutma yapmasını  istiyorum. Yanlış mı yapıyorum. Bana bir otorite cevap versin. 

Örnek 3500 devirle rampa iniyorum. 

https://youtu.be/kI01uEYQ3eA?t=215

Otorite değilim, söyleyeceklerim de tavsiye niteliği taşımaz. Baştan belirteyim.

3500 devirde rampa inmek gösterdiğin gerekçe için makul değil. Cut off sistemi kaç d/d'de aktive oluyor onu öğrenmek lazım. Aracın soğutma yapabilirken aynı anda hipermil yapabilmen için min. cut off devrinin az bir şey yukarısı kafidir. Çok yüksek devirler ile aracı kompresyona sokmak trigere gereksiz yük bindirecektir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Otorite değilim, söyleyeceklerim de tavsiye niteliği taşımaz. Baştan belirteyim.

3500 devirde rampa inmek gösterdiğin gerekçe için makul değil. Cut off sistemi kaç d/d'de aktive oluyor onu öğrenmek lazım. Aracın soğutma yapabilirken aynı anda hipermil yapabilmen için min. cut off devrinin az bir şey yukarısı kafidir. Çok yüksek devirler ile aracı kompresyona sokmak trigere gereksiz yük bindirecektir.

 

1500 devirden itibaren araba cutoff yapıyor. Ama haklılık payında var. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

1500 devirden itibaren araba cutoff yapıyor. Ama haklılık payında var. 

2000-2500 devir aralığı işini görür. Hem cut off devrede olur, hem trigere yük binmez, hem de o devirde devirdaim ve yağ pompasının çalışma devri motor yükteyken bile gerekli yağlama/soğutma işlevini yapabileceği seviyede, sen bir de rampa aşağı gidiyorsun, araç yakıt kullanmadığı için ısı üretimi tamamen sürtünme kaynaklı, yani çok az. Yeterince soğuyacaktır. Trigere bunun için fazla yüklenmeye, yolu bilmiyorum ama, 3500 devir ile gidip ilerde fazladan fren yapıp balata disk eskitmeye gerek yok. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Triger yük çeken bir şey midir? Tamam devir arttıkça triger zorlanır ama bunun haricinde yük var mı? Motorun kranktan aldığı yükün trigerle bi ilgisi olmamalı sanki

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Triger yük çeken bir şey midir? Tamam devir arttıkça triger zorlanır ama bunun haricinde yük var mı? Motorun kranktan aldığı yükün trigerle bi ilgisi olmamalı sanki

 

Örnek olması açısından; trigeri zincir ola araçlarda ustalar özellikle uyarıyor yüksek kompresyonun zincirde erken uzamaya sebep olacağı ile ilgili. Zincire yük biniyorsa kayışa da biner diye düşünüyorum :) Söylemiştim, YTD. 

 

Devir ne kadar yüksekse trigerin maruz kalacağı baskı o kadar fazladır mantıken. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Arabayı sürerken bu hesapların hiçbirine gerek yok araba bozuk değilse bozuk değildir bozuksa bozuktur belli eder zaten

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Murat Sahın yazdı:

Çok yüksek devirler ile aracı kompresyona sokmak trigere gereksiz yük bindirecektir.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Triger yük çeken bir şey midir? Tamam devir arttıkça triger zorlanır ama bunun haricinde yük var mı? Motorun kranktan aldığı yükün trigerle bi ilgisi olmamalı sanki

Alternatör, direksiyon pompası, devir daim ve siboplar sadece trigerden güç alır. Kompresyon yada gazlamak bunu değiştirmez. Bunların ihtiyacına göre zincir yada kayış yıpranır. Ani gazlamalar ikisininde ömrünü kısaltır. Zincirde ufak bir fark var yalnız. Kullanılan yağ kötü yada değişim aralığı uzun ise zincir daha tez yıpranır. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hamit inan yazdı:

 

Alternatör, direksiyon pompası, devir daim ve siboplar sadece trigerden güç alır. Kompresyon yada gazlamak bunu değiştirmez. Bunların ihtiyacına göre zincir yada kayış yıpranır. Ani gazlamalar ikisininde ömrünü kısaltır. Zincirde ufak bir fark var yalnız. Kullanılan yağ kötü yada değişim aralığı uzun ise zincir daha tez yıpranır. 

Yani ben de böyle düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu onu boş verde, hanım yan odada zoom üzerinden tarot falı, taş falı baktırıyor :( Kara büyülere felan inanmaya başladı.. :( elbiselerde kaç tane muska vardır haberi yoktur kesin :( 

 

 

Ali abi, yenge hanımı tez zamanda bu işlerden uzaklaştır. Başınıza çok büyük bela alırsınız, bu konular ile ilgili halen daha sıkıntı çeken bir kardeşin olarak yazıyorum bu yazıyı. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ali abi, yenge hanımı tez zamanda bu işlerden uzaklaştır. Başınıza çok büyük bela alırsınız, bu konular ile ilgili halen daha sıkıntı çeken bir kardeşin olarak yazıyorum bu yazıyı.

1 sene veriyorum :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...