İçeriğe Yönlendir

Benzinli Motorlar İçin Ethanol


Mustafa Cerci

Recommended Posts

Mustafa Cerci

Caglar abi soyle bir ling paylati 

https://www.gov.uk/guidance/e10-petrol-explained

etanollü yenilenebilir bio yakıtımız hayırlı olsun, hybriti bitirir bu)

bende bir konu basligi altinda tartisip bilgimizi arttirsak diye konuyu actim

 

E10 yani yuzde 90 (95 oktan benzin) yuzde 10 bioetanol karisimindan olusan yakit fransada her petrol istasyonunda mevcut 95 oktandan biraz ucuz ben 35bin km yaptim hic sorunsuz kullaniyorum

E85 var birde fransada kullanilan superetanol diyede geciyor yuzde 85 bioetanol ile yuzde 15 (95oktan) benzin karisimi bu yakiti yakan fuelflex model araclar cikmaya basladi piyasaya eski modellerde ya yazilimla yada enjektorlere baglanan kucuk bir elektronik kutu yardimiyla E85 kullanabiliyor 

ben 1.0 ecoboost ta yuzde 25 oraninda e85 karistirarak kullandim ayni motor icin yuzde 50 ye kadar karistiran ve suan icin 20bin kmnin uzerinde kullananlar var

varsa sizinde deneyiminiz eklemek istedikleriniz burdan paylasa biliriz 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Özetle benzin 7.85 ise bu kaç kuruş?

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Emre Sutay

"Yakit ekonomisinde %1 lik bir azalma olabilir, bu da gunluk kullanimda farkedilmez" demis.
Cevre etkisi tartisilmaz ki muazzam biz co2 salimin azalmasindan bahsediyor.

Burada onemli olan tarafi fiyati olacak. Yoksa hybrite rakip olabilmesi icin hem tuketim hem de fiyat olarak cazip olmasi gerekir.
Cevresel etkileri acisindan, karisim %90-%10 oldugu surece hybritten yine fazla fosil yakit kullanimi soz konusu olacak;
En iyi ihtimallerle ortalama atmosferik bir arac 7 lt, turbolu 1.0 bir arac 5.5 lt tuketim yapsa; 0.5 - 0.7lt fosil yakit azalmasi soz konusu. Hybrit 3.5-4 lt arasi geziyor diye duyuyoruz. Yine pek etkili degil gibi.

Fransada fiyat farki ne kadar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

e10 1,53 euro 

sp95 1,60

sp98 1,64

dizel 1.46

e85 0.70-0.80 

e10 ile fazla fark olmasada e85 acayip ekonomik ama yuzde 20 fazla tuketimi oluyor 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

altın kural: emisyona para sorulmaz, çevre kirlenmesin diye teslalar bi milyona satılıyor

Yorum bağlantısı
Emre Sutay

Fiyatlara gore hybrit daha ekonomik ve cevreci [emoji4] isin gercegi soylenilen gibi aracta hic bir yan etkisi yok ise, cevreyi dusunerek alinir kullanilir. Henuz turkiyede yok sanirim.

@çağlar abi, alanlarin bir cogunun cevreyi dusundugunu sanmiyorum, bir cok isletme sahibi isletmelerinin cevresel gerekliliklerini kilifina uydurma derdinde, tesladan once aritmalarina, kazan ve bacalarina 1milyon ayirsalar neler olur neler [emoji40]
Keske kenarda milyonumuz olsa da alsak, hp torq tasarim teknoloji hepsi var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bir an için kendimi arabalar filminde sansım. Ethenol gerçekmiş :) 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Furkan Avcı yazdı:

Özetle benzin 7.85 ise bu kaç kuruş?

Km de ne yakıyordu ne yaktı sorusunu da ekleyelim 😁

 

Özetle; taş ve kuş meselesi

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

E85 olsa ben gerekli tadilatı yapar kullanırım mesela... LPG gibi tesisat, tank vs gerekmez en azından.

Ben LPG almayı bıraktım zaten, şu anki durumda benim için maliyet LPG 7, benzin 7.85 değmiyor...

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

altın kural: emisyona para sorulmaz, çevre kirlenmesin diye teslalar bi milyona satılıyor

 

150 200 bine gelip o aküler bittiğinde göreceğiz teslanın çevreye verdiği zararı abi 

Yorum bağlantısı
Alp Turgay

Elektrikli aracın esas amacı kirliligi şehir dışına atmaktır, emin olun E5 trafiginde gas yıgını içinde kalmaktansa elektrikli arabaların bataryaları gittiginde bir yere taşımak daha iyi olacaktır sizin saglıgınız için. Agır trafik çekmeyen bunu anlamaz zaten iyi. Hem elektrikli arabanın verimliligi daha yüksektir her halukarda çevreyi kirletme açısından. Tesla'nın fiyatı, vs. kötü bir örnek zaten bi kaç ay öncede 450.000'e elektrikli Kona vardı ve traction control kapalı, saglam teker takıldıgında Eco veya Primacy'den iyi, 0-50'si 2 saniye falan. Tesla hem eski bir yıgın lityum kullanıyor, hem de sorunları var. Ülkemizde çok pahalı üstüne üstlük, eski versiyonların menziller Kona gibi yüksek degil bir de ve düşüyor kullanılmış olduklarından. Yeni EV'ler, Lityum harici teknolojilere geçmeye başladılar ufak ufak zaten. Onlar çevreye daha az zararlı ve daha uzun gidenleri var, elektrikli standart olucak her ne kadar sevin sevmeyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

verim olarak hangi verim? kullanırken tüketim mi yoksa total elektrik santalinden şarj eidlilip harcanana kadar mı?

Yorum bağlantısı
Alp Turgay

Kullanırken, elektrikli arabalar bilgisayar güç kaynagı gibi yüksek oranda verimlilige sahipler, %80-90 civarları gibi. Benzinde bu çok daha az 70 falan, kullanılmış araçlarda dahada düşüyor. Parçalardan tam güç alınamıyor içten yanmalı motorlarda, sıfır V8'li arabayı dyno'ya taktıgınızda motordaki güç ile mesela örnegin tekerdeki güç arasında bir fark var. Bu da gene benzinin verimsizligi ile alakalı. Üstüne üstlük başka etkenler var belli bir tork'a erişmek gibi benzin'de tam güce gelmek için, milyon tane parçası var benzinli komplike bir arabanın. Elektrik daha basit parça sayısı açısından. Hybrid'ler gene biraz idare ediyorlar Q50 gibi 62 bhp hybrid motorlu güçlü elektrige sahip, bir depo ile alacagınız menzilde yüksek o tarz arabalarda aynı güçte benzine kıyasla. Dizel iyi gidiyor ama bir depo ile gene konuyu oraya baglamak gerekirse.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kullandığı elektriğin, üretildiği santralden prize kadar olan iletimindeki verim kaç Türkiye de?

vesile ile benzinli motorun verimi taş çatlasın %40-45 tir

Alp Turgay yazdı:

sıfır V8'li arabayı dyno'ya taktıgınızda motordaki güç ile mesela örnegin tekerdeki güç arasında bir fark var. Bu da gene benzinin verimsizligi ile alakalı.

onun yakıt ile ilgisi yok, aktarma organlardaki mekanik kayıp (sürtünme ve ısı)

Yorum bağlantısı
Alp Turgay

Daha verimli motorlar var %40-45'den, ama konu elektrigin çok daha verimli olması araba kullanılırken. Santraden prize ne olursa olsun, zaten kömür santrelinde yapılıyor elektrik çogunlukla, ama şehir içinden duman başka yerlere çekiliyor olay bu.

Zaten elektrik ısınmıyor kaç derecelere kadar, aktarma daha dogru düzgün araba abidik kubidik titremiyor, vs. Daha gelecegin teknolojisi oldugu açık ara önde. Benzinlilerin yapımını kesip elektrige döndürüyorlar çogu arabayı. Satılan 4 Kona'dan 1'i elektrikli şu an Avrupa'da, bu böyle yükselişte.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

https://www.nuclear-power.com/nuclear-engineering/thermodynamics/thermodynamic-cycles/otto-cycle-otto-engine/thermal-efficiency-for-otto-cycle/

 

otto motorda %55 vermiliği sağladım diyen milyon avro ile işe başlar şu an . o ayrı konu

 

pilli arabaların kullanıldığı caddeye emisyon salmadığı doğru, lakin total saldığı emisyonu biri hesapalr ise daha yüksek çıkacağı %99 oranda bir gerçek. pilliye geçiyorlar doğru lakin bu gelecek için en iyisi olacak mı ? onu yaşayıp göreceğiz.

Benzini şu an kesemezler, yoksa rafinerilerin deposu patlar

emisyon diye reklam yapanlar, önce arabaları hafiletsin, arka camlar sabit olsun, klima/teyp kaldırılsın vs.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alp Turgay

Söyledikleriniz açıkcası özellikle pahalı arabalar için saçma, infotainment kaldırılamaz bir kere Amerika'da yeni yapılan arabalara geri görüş kamera zorunlulugu var. Sonra arka cam açılmasın diyorsunuz zırhlı araba gibi... bu da bir ayrı kullanımı yerlere indirir. Araçlar yenilendikçe infotainment ileri gidiyor, bu da bir gerçek. Benzini şu an kimse kesecek demiyorum burada, ama arabaların bilgi sistemlerinin geri kalma sebebi şu an zaten TSMC vs. node firmalarının 28nm civarında takılmaları. Bu parça sıkıntısı kesildiginde emin olun dahada teknolojik araçlar göreceksiniz yurtdışından gelme.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alp Turgay yazdı:

Amerika'da yeni yapılan arabalara geri görüş kamera zorunlulugu var. Sonra arka cam açılmasın diyorsunuz zırhlı araba gibi... bu da bir ayrı kullanımı yerlere indirir.

zaten ana nokta bu: emisyondan tantana yaratıp pazarda yeni segment ve satış adetlerine yer açıyorlar o kadar, çevreyi düşünen yok. az kirletsin ama kamerası olsun denmesi de bunun ispatı.

zırh tan ziyade, tam tersine camlar mika olsun cam motoru ağırılığı da yapmasın, zaten arka kapıya da gerek yok, tek kapı arabada, arka mika cam olsun kafi. 35-50 kg rahat azalır ağırlık.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

https://www.nuclear-power.com/nuclear-engineering/thermodynamics/thermodynamic-cycles/otto-cycle-otto-engine/thermal-efficiency-for-otto-cycle/

 

otto motorda %55 vermiliği sağladım diyen milyon avro ile işe başlar şu an . o ayrı konu

 

pilli arabaların kullanıldığı caddeye emisyon salmadığı doğru, lakin total saldığı emisyonu biri hesapalr ise daha yüksek çıkacağı %99 oranda bir gerçek. pilliye geçiyorlar doğru lakin bu gelecek için en iyisi olacak mı ? onu yaşayıp göreceğiz.

Benzini şu an kesemezler, yoksa rafinerilerin deposu patlar

emisyon diye reklam yapanlar, önce arabaları hafiletsin, arka camlar sabit olsun, klima/teyp kaldırılsın vs.

 

bajaj olsun ama "cute" bişey olsun.

 

bu arada reno zoe gidiyormuş renault 5 geliyormuş elektrikli.

"en temiz araba elindeki araba" bindiğine binmeye devam et. herşey yakıt değil. üretimde de çok kaynak israfı ve kullanımı var.

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

inegin emisyonu araclardan fazla diyorlar inegin osurugundaki metan gazini nasil azalta biliriz

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

konuya geri donersek E85 i yazilimsiz karistirinca araba dusuk devirlerde verimsizlestigini hissettim zannedersem etanolun benzine gore oktan farki oldugundan kaynaklaniyor yazilimla atesleme zamani ve yakit oranlari degistirilirse ortadan kalkabilir ama su an icin yazilim dusunmuyorum

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ebrar Tüfek yazdı:

 

150 200 bine gelip o aküler bittiğinde göreceğiz teslanın çevreye verdiği zararı abi 

geri dönüşüm yapılıyor şimdiden o planlı ve kar getirici aktivite. kurşunları bile geri dönüştürüyorlarken lityumları çok rahat. belki de geri dönüşümden önce "upgrade" etmek canınız isteyecek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

renault 5 geliyormuş elektrikli.

çok doğru retro E-car olur, gövde kompozit olacak ama 600 kg komple olacak, 1000 beygirler bile 790 kg a düşmüşken

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Cerci

2 gun once benzine yuzde 40 oraninda etanol katarak depoyu fulledim simdilik ariza lambasi yanmadi silkeleme , zorlama ve hicbir anormallikle karsilasmadim bir depoda 8-10 euro arasi ekonomi sagliyor bence butun araclar artik 100 de 100 e85 e uygun uretilmeli

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bir nokta kaçırılmış. Normal araçlar e10 yakarken tasarruf ediyor da hybrid yakamıyor mu bu yakıtı :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...