Mustafa Cerci 5 Ekim 2021 Paylaş 5 Ekim 2021 Caglar abi soyle bir ling paylati ( https://www.gov.uk/guidance/e10-petrol-explained etanollü yenilenebilir bio yakıtımız hayırlı olsun, hybriti bitirir bu) bende bir konu basligi altinda tartisip bilgimizi arttirsak diye konuyu actim E10 yani yuzde 90 (95 oktan benzin) yuzde 10 bioetanol karisimindan olusan yakit fransada her petrol istasyonunda mevcut 95 oktandan biraz ucuz ben 35bin km yaptim hic sorunsuz kullaniyorum E85 var birde fransada kullanilan superetanol diyede geciyor yuzde 85 bioetanol ile yuzde 15 (95oktan) benzin karisimi bu yakiti yakan fuelflex model araclar cikmaya basladi piyasaya eski modellerde ya yazilimla yada enjektorlere baglanan kucuk bir elektronik kutu yardimiyla E85 kullanabiliyor ben 1.0 ecoboost ta yuzde 25 oraninda e85 karistirarak kullandim ayni motor icin yuzde 50 ye kadar karistiran ve suan icin 20bin kmnin uzerinde kullananlar var varsa sizinde deneyiminiz eklemek istedikleriniz burdan paylasa biliriz 2 Yorum bağlantısı
Emre Sutay 5 Ekim 2021 Paylaş 5 Ekim 2021 "Yakit ekonomisinde %1 lik bir azalma olabilir, bu da gunluk kullanimda farkedilmez" demis. Cevre etkisi tartisilmaz ki muazzam biz co2 salimin azalmasindan bahsediyor. Burada onemli olan tarafi fiyati olacak. Yoksa hybrite rakip olabilmesi icin hem tuketim hem de fiyat olarak cazip olmasi gerekir. Cevresel etkileri acisindan, karisim %90-%10 oldugu surece hybritten yine fazla fosil yakit kullanimi soz konusu olacak;En iyi ihtimallerle ortalama atmosferik bir arac 7 lt, turbolu 1.0 bir arac 5.5 lt tuketim yapsa; 0.5 - 0.7lt fosil yakit azalmasi soz konusu. Hybrit 3.5-4 lt arasi geziyor diye duyuyoruz. Yine pek etkili degil gibi. Fransada fiyat farki ne kadar? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 5 Ekim 2021 Yazar Paylaş 5 Ekim 2021 e10 1,53 euro sp95 1,60 sp98 1,64 dizel 1.46 e85 0.70-0.80 e10 ile fazla fark olmasada e85 acayip ekonomik ama yuzde 20 fazla tuketimi oluyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ekim 2021 Paylaş 5 Ekim 2021 altın kural: emisyona para sorulmaz, çevre kirlenmesin diye teslalar bi milyona satılıyor Yorum bağlantısı
Emre Sutay 5 Ekim 2021 Paylaş 5 Ekim 2021 Fiyatlara gore hybrit daha ekonomik ve cevreci [emoji4] isin gercegi soylenilen gibi aracta hic bir yan etkisi yok ise, cevreyi dusunerek alinir kullanilir. Henuz turkiyede yok sanirim. @çağlar abi, alanlarin bir cogunun cevreyi dusundugunu sanmiyorum, bir cok isletme sahibi isletmelerinin cevresel gerekliliklerini kilifina uydurma derdinde, tesladan once aritmalarina, kazan ve bacalarina 1milyon ayirsalar neler olur neler [emoji40] Keske kenarda milyonumuz olsa da alsak, hp torq tasarim teknoloji hepsi var. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Bir an için kendimi arabalar filminde sansım. Ethenol gerçekmiş Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Furkan Avcı yazdı: Özetle benzin 7.85 ise bu kaç kuruş? Km de ne yakıyordu ne yaktı sorusunu da ekleyelim 😁 Özetle; taş ve kuş meselesi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 E85 olsa ben gerekli tadilatı yapar kullanırım mesela... LPG gibi tesisat, tank vs gerekmez en azından. Ben LPG almayı bıraktım zaten, şu anki durumda benim için maliyet LPG 7, benzin 7.85 değmiyor... Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: altın kural: emisyona para sorulmaz, çevre kirlenmesin diye teslalar bi milyona satılıyor 150 200 bine gelip o aküler bittiğinde göreceğiz teslanın çevreye verdiği zararı abi Yorum bağlantısı
Alp Turgay 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Elektrikli aracın esas amacı kirliligi şehir dışına atmaktır, emin olun E5 trafiginde gas yıgını içinde kalmaktansa elektrikli arabaların bataryaları gittiginde bir yere taşımak daha iyi olacaktır sizin saglıgınız için. Agır trafik çekmeyen bunu anlamaz zaten iyi. Hem elektrikli arabanın verimliligi daha yüksektir her halukarda çevreyi kirletme açısından. Tesla'nın fiyatı, vs. kötü bir örnek zaten bi kaç ay öncede 450.000'e elektrikli Kona vardı ve traction control kapalı, saglam teker takıldıgında Eco veya Primacy'den iyi, 0-50'si 2 saniye falan. Tesla hem eski bir yıgın lityum kullanıyor, hem de sorunları var. Ülkemizde çok pahalı üstüne üstlük, eski versiyonların menziller Kona gibi yüksek degil bir de ve düşüyor kullanılmış olduklarından. Yeni EV'ler, Lityum harici teknolojilere geçmeye başladılar ufak ufak zaten. Onlar çevreye daha az zararlı ve daha uzun gidenleri var, elektrikli standart olucak her ne kadar sevin sevmeyin. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 verim olarak hangi verim? kullanırken tüketim mi yoksa total elektrik santalinden şarj eidlilip harcanana kadar mı? Yorum bağlantısı
Alp Turgay 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Kullanırken, elektrikli arabalar bilgisayar güç kaynagı gibi yüksek oranda verimlilige sahipler, %80-90 civarları gibi. Benzinde bu çok daha az 70 falan, kullanılmış araçlarda dahada düşüyor. Parçalardan tam güç alınamıyor içten yanmalı motorlarda, sıfır V8'li arabayı dyno'ya taktıgınızda motordaki güç ile mesela örnegin tekerdeki güç arasında bir fark var. Bu da gene benzinin verimsizligi ile alakalı. Üstüne üstlük başka etkenler var belli bir tork'a erişmek gibi benzin'de tam güce gelmek için, milyon tane parçası var benzinli komplike bir arabanın. Elektrik daha basit parça sayısı açısından. Hybrid'ler gene biraz idare ediyorlar Q50 gibi 62 bhp hybrid motorlu güçlü elektrige sahip, bir depo ile alacagınız menzilde yüksek o tarz arabalarda aynı güçte benzine kıyasla. Dizel iyi gidiyor ama bir depo ile gene konuyu oraya baglamak gerekirse. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 kullandığı elektriğin, üretildiği santralden prize kadar olan iletimindeki verim kaç Türkiye de? vesile ile benzinli motorun verimi taş çatlasın %40-45 tir Alp Turgay yazdı: sıfır V8'li arabayı dyno'ya taktıgınızda motordaki güç ile mesela örnegin tekerdeki güç arasında bir fark var. Bu da gene benzinin verimsizligi ile alakalı. onun yakıt ile ilgisi yok, aktarma organlardaki mekanik kayıp (sürtünme ve ısı) Yorum bağlantısı
Alp Turgay 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Daha verimli motorlar var %40-45'den, ama konu elektrigin çok daha verimli olması araba kullanılırken. Santraden prize ne olursa olsun, zaten kömür santrelinde yapılıyor elektrik çogunlukla, ama şehir içinden duman başka yerlere çekiliyor olay bu. Zaten elektrik ısınmıyor kaç derecelere kadar, aktarma daha dogru düzgün araba abidik kubidik titremiyor, vs. Daha gelecegin teknolojisi oldugu açık ara önde. Benzinlilerin yapımını kesip elektrige döndürüyorlar çogu arabayı. Satılan 4 Kona'dan 1'i elektrikli şu an Avrupa'da, bu böyle yükselişte. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 https://www.nuclear-power.com/nuclear-engineering/thermodynamics/thermodynamic-cycles/otto-cycle-otto-engine/thermal-efficiency-for-otto-cycle/ otto motorda %55 vermiliği sağladım diyen milyon avro ile işe başlar şu an . o ayrı konu pilli arabaların kullanıldığı caddeye emisyon salmadığı doğru, lakin total saldığı emisyonu biri hesapalr ise daha yüksek çıkacağı %99 oranda bir gerçek. pilliye geçiyorlar doğru lakin bu gelecek için en iyisi olacak mı ? onu yaşayıp göreceğiz. Benzini şu an kesemezler, yoksa rafinerilerin deposu patlar emisyon diye reklam yapanlar, önce arabaları hafiletsin, arka camlar sabit olsun, klima/teyp kaldırılsın vs. 2 Yorum bağlantısı
Alp Turgay 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Söyledikleriniz açıkcası özellikle pahalı arabalar için saçma, infotainment kaldırılamaz bir kere Amerika'da yeni yapılan arabalara geri görüş kamera zorunlulugu var. Sonra arka cam açılmasın diyorsunuz zırhlı araba gibi... bu da bir ayrı kullanımı yerlere indirir. Araçlar yenilendikçe infotainment ileri gidiyor, bu da bir gerçek. Benzini şu an kimse kesecek demiyorum burada, ama arabaların bilgi sistemlerinin geri kalma sebebi şu an zaten TSMC vs. node firmalarının 28nm civarında takılmaları. Bu parça sıkıntısı kesildiginde emin olun dahada teknolojik araçlar göreceksiniz yurtdışından gelme. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Alp Turgay yazdı: Amerika'da yeni yapılan arabalara geri görüş kamera zorunlulugu var. Sonra arka cam açılmasın diyorsunuz zırhlı araba gibi... bu da bir ayrı kullanımı yerlere indirir. zaten ana nokta bu: emisyondan tantana yaratıp pazarda yeni segment ve satış adetlerine yer açıyorlar o kadar, çevreyi düşünen yok. az kirletsin ama kamerası olsun denmesi de bunun ispatı. zırh tan ziyade, tam tersine camlar mika olsun cam motoru ağırılığı da yapmasın, zaten arka kapıya da gerek yok, tek kapı arabada, arka mika cam olsun kafi. 35-50 kg rahat azalır ağırlık. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: https://www.nuclear-power.com/nuclear-engineering/thermodynamics/thermodynamic-cycles/otto-cycle-otto-engine/thermal-efficiency-for-otto-cycle/ otto motorda %55 vermiliği sağladım diyen milyon avro ile işe başlar şu an . o ayrı konu pilli arabaların kullanıldığı caddeye emisyon salmadığı doğru, lakin total saldığı emisyonu biri hesapalr ise daha yüksek çıkacağı %99 oranda bir gerçek. pilliye geçiyorlar doğru lakin bu gelecek için en iyisi olacak mı ? onu yaşayıp göreceğiz. Benzini şu an kesemezler, yoksa rafinerilerin deposu patlar emisyon diye reklam yapanlar, önce arabaları hafiletsin, arka camlar sabit olsun, klima/teyp kaldırılsın vs. bajaj olsun ama "cute" bişey olsun. bu arada reno zoe gidiyormuş renault 5 geliyormuş elektrikli. "en temiz araba elindeki araba" bindiğine binmeye devam et. herşey yakıt değil. üretimde de çok kaynak israfı ve kullanımı var. Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 6 Ekim 2021 Yazar Paylaş 6 Ekim 2021 inegin emisyonu araclardan fazla diyorlar inegin osurugundaki metan gazini nasil azalta biliriz 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 6 Ekim 2021 Yazar Paylaş 6 Ekim 2021 konuya geri donersek E85 i yazilimsiz karistirinca araba dusuk devirlerde verimsizlestigini hissettim zannedersem etanolun benzine gore oktan farki oldugundan kaynaklaniyor yazilimla atesleme zamani ve yakit oranlari degistirilirse ortadan kalkabilir ama su an icin yazilim dusunmuyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Ebrar Tüfek yazdı: 150 200 bine gelip o aküler bittiğinde göreceğiz teslanın çevreye verdiği zararı abi geri dönüşüm yapılıyor şimdiden o planlı ve kar getirici aktivite. kurşunları bile geri dönüştürüyorlarken lityumları çok rahat. belki de geri dönüşümden önce "upgrade" etmek canınız isteyecek. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2021 Paylaş 6 Ekim 2021 Mehmet Göktürk yazdı: renault 5 geliyormuş elektrikli. çok doğru retro E-car olur, gövde kompozit olacak ama 600 kg komple olacak, 1000 beygirler bile 790 kg a düşmüşken Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 20 Kasım 2021 Yazar Paylaş 20 Kasım 2021 2 gun once benzine yuzde 40 oraninda etanol katarak depoyu fulledim simdilik ariza lambasi yanmadi silkeleme , zorlama ve hicbir anormallikle karsilasmadim bir depoda 8-10 euro arasi ekonomi sagliyor bence butun araclar artik 100 de 100 e85 e uygun uretilmeli Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Kasım 2021 Paylaş 20 Kasım 2021 Bir nokta kaçırılmış. Normal araçlar e10 yakarken tasarruf ediyor da hybrid yakamıyor mu bu yakıtı 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts