İçeriğe Yönlendir

2011 C5 Start Stop Arızası


Volkan Aksu

Recommended Posts

Volkan Aksu

2011 e-hdi otomatik citroen c5 aracım var, aracımda 2 ay önce start stop özellikli varta akü takıldı ve ayrıca şarj dinamosu aküyü şarj etmediğinden dolayı değişti. Aracımın start stopu çalışmamaya başladı, aracımı parçaları değiştirdiğim yere götürdüm, kodlaması yapıldı, ama yine aynı durum devam etti, araç durduğumda start stop devreye girerek araç stop ediyor ,frenden ayağımı kaldırdığımda aracı çalıştırmaya çalışıyor ancak, sanki akü bitmiş gibi marş basamıyor ve tamamen stop ediyor, kontağı kapatıp açıyorum normal çalışıyor. servise tekrar götürdüm, gergilerden ve kayıştan yapar bu sorunu dediler onları da değiştirdim ve kodlamasını yaptırdım ancak halen sorun devam ediyor. En son bugün yetkili servise götürdüm aracı bilgisayara bağladılar, tüm kontrolleri yaptılar ancak herhangi bir sorun bulamadılar, her şey sorunsuz görünmekte. Neden olabileceği hakkında bilginiz var mı

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Akü yeni olsada bozuk olma ihtimali var mı?  Farklı akü ile denendi mi? 

@Mehmet Ozyurek bir fikir verebilir. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yetkili servis sorunu bulmak zorunda. Cevap ne diyorlar? Bulamadık buyrun geri alın mı aracı dediler?

 

Yorum bağlantısı
Volkan Aksu

serviste gergilerden yapar dedi, ancak gergileri set olarak yeni değiştim dedi, 1 mm kayışta problem olsa yine de yapabilir dedi. gergiyi değiştiğim usta gergiden değil diyor, şarj dinamosundan diyor, şarj dinamosunun ölçümlerini yaptırıyorum gayet düzgün çıkıyor, akünün ölçümleri de gayet güzel.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
Sani Gerşon yazdı:

Yetkili servis sorunu bulmak zorunda. Cevap ne diyorlar? Bulamadık buyrun geri alın mı aracı dediler?

 

Servis sorunu bulamadığında ,size bir liste veriyor diyorki onay verirseniz sırayla şu şu şu parçaları değiştireceğiz.Listenin sonunda deli gibi bir fiyat ve sizden buna onay vermenizi istiyorlar.

Bu sorunu bulamadık ama illaki birşeyler yap diyorsanız alın size çözüm oluyor.

En son Renault servisinde bu anlattığım olayı yaşadım.Haliyle hiç bir işlem yaptırmadan aracı ordan uzaklaştırdım.

Daha önce peugeot servisinde benzer durumu yaşadım.Malesef durum bu şekilde.

Arkadaşın iyi bir elektirikçiye ihtiyacı var gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu sorunu daha önce yazmış mıydınız.. 

Birebir aynı sorun konuşulmuştu forumda. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

500 km git gel uzun yol yapın çalışır...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Volkan Aksu yazdı:

serviste gergilerden yapar dedi, ancak gergileri set olarak yeni değiştim dedi, 1 mm kayışta problem olsa yine de yapabilir dedi. gergiyi değiştiğim usta gergiden değil diyor, şarj dinamosundan diyor, şarj dinamosunun ölçümlerini yaptırıyorum gayet düzgün çıkıyor, akünün ölçümleri de gayet güzel.

Gergi ne alaka yahu :)

Ben de oyumu dinamodan yana kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Volkan Aksu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu sorunu daha önce yazmış mıydınız.. 

Birebir aynı sorun konuşulmuştu forumda. 

Daha önce sizin bir yaznızın altına yazmıştım, forumda konu açın orada konuşalım demiştiniz

Ahmet Çankaya yazdı:

500 km git gel uzun yol yapın çalışır...

1000 km yi geçti yaptığım yol, ama hala aynı malesef

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Start stop seçicidir.. kıldır. 

Ben takılan akünün uyumlu olmadığı görüşündeyim.. 

Sistem çalışmasa stop etmez. Sistem çalışıyor.

 

Sorunsuz çalışan benzer bir aracın aküsünü takıp deneyebilirsiniz.. 

Yada oto elektrikçiden emanet alıp deneyebilirsiniz.

 

Bu sorunu bir çok marka araçta bir çok insan yaşamış ve akü harici sorun bulunamamış. 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan

Start stoplu ise psa grubunda akünün 70 amper agm olması lazım
Belki c5 te biraz daha büyük olabilir
Şarj dinamosu revize mi oldu yoksa sıfır mı takıldı ?
Ehdi şarj dinamoları maalesef revizyon olmuyor
Sıfırları da 5 6 bin tl

Yorum bağlantısı
Volkan Aksu
Mert Gülkokan yazdı:

Start stoplu ise psa grubunda akünün 70 amper agm olması lazım
Belki c5 te biraz daha büyük olabilir
Şarj dinamosu revize mi oldu yoksa sıfır mı takıldı ?
Ehdi şarj dinamoları maalesef revizyon olmuyor
Sıfırları da 5 6 bin tl

Aküm agm 72 amper yanlış hatırlamıyor isem, start stop özellikli, şarj dinamomda evet maalesef tamir olmadığı için yeni taktım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Volkan Aksu yazdı:

araç durduğumda start stop devreye girerek araç stop ediyor ,frenden ayağımı kaldırdığımda aracı çalıştırmaya çalışıyor ancak, sanki akü bitmiş gibi marş basamıyor ve tamamen stop ediyor,

ben marş tarafında sorun arardım . SS çalışıyor, sonrası çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bizim kilyo 5 lerin 1.0 tce olanların ülkede satılan ilk versiyonlarında çoğunlukla ss çalışmama sorunu yaşanıyordu, beynimi ne varmış, upc idi ismi sanırım, beyin değişince sorunda çözülmüştü, sizde böyle bir sorun olmasın...

 

bu arada bende fırsatı bulunca ilk açılışta devre dışı olacak şekilde ayarlatacağım menüden, unutuyorum kapamayı, zırt pırt çalışmasın istiyorum :)

Yorum bağlantısı
Volkan Aksu
Çağlar Bayur yazdı:

ben marş tarafında sorun arardım . SS çalışıyor, sonrası çalışmıyor.

evet stop ediyor sonra çalışmıyor, ama kontağı kapatıp kendim hemen çalıştırıyorum direkt çalışıyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

otomatik vites mi bu araba

edit : otomatikmiş. kontağı kapatıp marşa basarken tek fark vitesi P ye almanız diye düşündüm

Yorum bağlantısı
Volkan Aksu
Çağlar Bayur yazdı:

otomatik vites mi bu araba

edit : otomatikmiş. kontağı kapatıp marşa basarken tek fark vitesi P ye almanız diye düşündüm

MCP şanzuman otomatikleştirilmiş

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Volkan Aksu yazdı:

MCP şanzuman otomatikleştirilmiş

v kayışına girene kadar bu şekilde kontrol eden olmadı mı serviste?

Yorum bağlantısı
Volkan Aksu
Çağlar Bayur yazdı:

v kayışına girene kadar bu şekilde kontrol eden olmadı mı serviste?

ben aracı çalıştırırken sorun yok zaten, P ye alıp çalışırıyorum araba çalışıyor, aracın sorunu trafikte start stop devrede iken araç stop ediyor ancak çalışamıyor, 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

otomatik vites mi bu araba

edit : otomatikmiş. kontağı kapatıp marşa basarken tek fark vitesi P ye almanız diye düşündüm

 

Araç start stopla marşa bastığını anlamıyor, debriyaja basmıyor. viteste olduğu için çalışmıyor mu demek istiyorsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Araç start stopla marşa bastığını anlamıyor, debriyaja basmıyor. viteste olduğu için çalışmıyor mu demek istiyorsun. 

ben demedim sen dedin :) aynen öyle birşeyler oluyor gibi. iki marş senaryosu arasındaki tek fark vitesin konumu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

ben demedim sen dedin :) aynen öyle birşeyler oluyor gibi. iki marş senaryosu arasındaki tek fark vitesin konumu

 

O zaman birinin bunu o araca anlatması yeniden öğretmesi gerekir. :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mantıklı ilk deneme için hem de bedavaya yakın maliyet

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
(düzenlendi)
Volkan Aksu yazdı:

2011 e-hdi otomatik citroen c5 aracım var, aracımda 2 ay önce start stop özellikli varta akü takıldı ve ayrıca şarj dinamosu aküyü şarj etmediğinden dolayı değişti. Aracımın start stopu çalışmamaya başladı, aracımı parçaları değiştirdiğim yere götürdüm, kodlaması yapıldı, ama yine aynı durum devam etti, araç durduğumda start stop devreye girerek araç stop ediyor ,frenden ayağımı kaldırdığımda aracı çalıştırmaya çalışıyor ancak, sanki akü bitmiş gibi marş basamıyor ve tamamen stop ediyor, kontağı kapatıp açıyorum normal çalışıyor. servise tekrar götürdüm, gergilerden ve kayıştan yapar bu sorunu dediler onları da değiştirdim ve kodlamasını yaptırdım ancak halen sorun devam ediyor. En son bugün yetkili servise götürdüm aracı bilgisayara bağladılar, tüm kontrolleri yaptılar ancak herhangi bir sorun bulamadılar, her şey sorunsuz görünmekte. Neden olabileceği hakkında bilginiz var mı

Bende de araç stop ediyor ama start etmiyor. Frenden ayağımı çekince bütün ışıklar yanıyor ve araç stop modda kalıyor.Bana da gergi değişimi yapmak lazım dediler. 

Birde start stop kapasitörü var diyorlar  sol çamurluk içinde ama onunla ilgili bir bilgiye ulaşamadım. O arızalı olabilir diyorlar.

Geldi kış ayları, gevşer akü yayları.

Aracım 2012 e hdi c4 70 amper agm varta akü üzerinde.. 2017 tarihinde takılı. Sanırım benimde aküden kaynaklı. Akü değişimi yapınca burdan bilgi vereceğim. 

Akü kredim onaylansın :)

tarihinde Gencay Bengli tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Sani Gerşon yazdı:

Yetkili servis sorunu bulmak zorunda. Cevap ne diyorlar? Bulamadık buyrun geri alın mı aracı dediler?

 

yok tam böyle değil. yetkili servis arabanın 88 tanesi yeri bozuk hepsi bir değişecek der genelde 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...