İçeriğe Yönlendir

İlk Harekette Araçta Tekleme


Alpay Köse
Çözüme git Alpay Köse tarafından,

Recommended Posts

Alpay Köse

slm arkadaşlar.aracim 2012 model LPG'li C-Max.150 binde.son iki aydır aracim ilk çalıştırmada hareket edince tekleme yapıyor 10 sn kadar.sonrasinda normal.motor soğukken var sıcakken yok.aracta subaplar 105 binde değişti.buji, kabloları,bobin, benzin pompası son bir yıl içinde değişti.rolanti sabit,çekişte problem yok.tekleme esnasında anlık tüketim 40-45 görünüyor.sanki cok benzin püskürüyor da boğuluyor gibi .normalde rolantide 0,9 gibi anlık tüketim.aracta benzinde muayeneden kalmıştı.katalizorden dolayı olabilirmi.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Regülatör diyaframında yırtık var ilk çalıştırmada manifolda gaz sızdırıyor araç boğuluyor gibi ilk şüpheli.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Lpg ye geçtikten  sonra mı hareket ediyorsunuz yoksa benzinde hareket  halinde  mi lpg ye geçiyor?  

Cevaba  göre  nereye odaklanmak gerektiği  belli olur büyük ölçüde. 

Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Koray Demir yazdı:

Regülatör diyaframında yırtık var ilk çalıştırmada manifolda gaz sızdırıyor araç boğuluyor gibi ilk şüpheli.

regülatör 1,5 yıl önce değişti.kacak olup olmadığını anlamanın bir yolu varmı?.araç tek marsta çalışıyor.aracin tüp bakımı yeni yapıldı araç basıncı ölçen makinada 20 dk çalıştı.diğer ayarlarinada bakıldı.tüp maf sensörü değişti.

İnan Çınar yazdı:

Lpg ye geçtikten  sonra mı hareket ediyorsunuz yoksa benzinde hareket  halinde  mi lpg ye geçiyor?  

Cevaba  göre  nereye odaklanmak gerektiği  belli olur büyük ölçüde. 

yok benzinde hareket ediyorum 2-3 dk sonra LPG sorunsuz geçiyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Araç Ecu’ya arıza kodu bırakıyor mu? 
Regülatör üzerinde vakum diğer bi adıyla map hortumunun bağlandığı ince bir hortum girişi bulunur.Bu girişten hortumu normal günümüzdeki gibi stop ettikten sonra çıkarıp aracı çalıştıralım araç tek marşta kolayca çalışıyor ise LPG regülatör diyaframı yırtılmış demektir. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

lpg sıcaklık durumu nedir? Ayarlarıyla ilgili problem olabilir.. ben ilk ondan suphe duydum..

Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Alpay Sumer yazdı:

lpg sıcaklık durumu nedir? Ayarlarıyla ilgili problem olabilir.. ben ilk ondan suphe duydum..

LPG 40 derece ayarlı.yalniz benim sorunum benzinde.araç soğukken benzinde çalıştığı için tekleme benzinde oluyor.

Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Koray Demir yazdı:

Araç Ecu’ya arıza kodu bırakıyor mu? 
Regülatör üzerinde vakum diğer bi adıyla map hortumunun bağlandığı ince bir hortum girişi bulunur.Bu girişten hortumu normal günümüzdeki gibi stop ettikten sonra çıkarıp aracı çalıştıralım araç tek marşta kolayca çalışıyor ise LPG regülatör diyaframı yırtılmış demektir. 

Koray bey dediğinizi tam anlamadım ama araç zaten tek marşta çalışıyor.calismada sorun yok.ecuya arıza kodu bıraktımı bilmiyorum.daha cihaza bağlatmadım.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Alpay Köse yazdı:

Koray bey dediğinizi tam anlamadım ama araç zaten tek marşta çalışıyor.calismada sorun yok.ecuya arıza kodu bıraktımı bilmiyorum.daha cihaza bağlatmadım.

Buji, buji kablosu ve bobin gibi yenilenmeyen ilgili parça kalmamış bunların sağlıklı olduğunu varsayarsak 

“Bozuk bir lpg kalibrasyonu; en belirgin şekilde sabah benzinle olan ilk çalışmada sorunlara sebep olur.

Araç, çalışır ancak rölanti düşüktür, stop etme meyillidir. gaz yemez yada geç tepki verir, stop eder. Tekrar edilen marş düzgündür ancak motor ısınıp lpg'ye geçene kadar bu şekilde devam eder. 

Motor ısındıktan sonra, daha rahat çalışacağı için bu tür sorunlar genelde motor soğukken görülür. 

 

Buna sebep şudur;

Araç lpg'de çalışırken, lpg kalibrasyonu bozuksa, araç bu sorunu tolere etmek için çalışma ayarlarını değiştir ve bu ayarı kaydeder.. 

Lpg'nin fakirde çalıştığını düşünelim. Silindirlere gerekenden az lpg gitmesi demektir. Araç bu eksikliği düzeltmek için enjektör açık kalma sürelerini uzatır. 

Tam tersi, lpg kalibrasyonu zengin ise, araç enjektör açık kalma sürelerini kısaltır ve motorun düzgün çalışmasını sağlar.

Araç bu gözlemi sürekli yapar ve son 100-150 km de oluşan log sürekli kayıt edilir. 

 

Bozuk kalibrasyonla, Lpg'ye göre tutulan loglar sabah motorun ilk çalışmasında kullanıldığında ise, Lpg'ye göre tutulan loglar benzine uymaz.

Fakir lpg ye göre açılıp kapanan enjektörlerden lpg'ye göre çok daha fazla benzin geçer ve araç boğulur..

Zengin lpg'ye göre açılıp kapanan enjektörlerden lpg'ye göre daha az benzin geçeceği için araç beslenemez yakıt yetersiz gelir.

 

Tespit:

1- Araç 100-150 km kadar sadece benzinle kullanılmalı, logların yeniden oluşması sağlanmalı ve araç gözlenmelidir. Sabah ilk çalışmadaki sorunlar ortadan kaltı ise, lpg kalibrasyonu bozuk demektir ve araç hiç lpg'ye geçirilmeden uzman bir lpg'ciye götürülmeli ve araçtaki düzgün loglar yeni yeniden kalibrasyon yapılmalıdır.

 

2- Aracınızda ortalama yakıt tüketim verisi varsa bu gözlenmeli, Lpg tüketimi yol bilgisayarında görülen tüketimden % 15-20 daha fazla olmalıdır.

Örnek, yol bilgisayarında 10 litre görüyorsanız, lpg tüketiminiz 11,5-12 litre arasında olmalıdır. Olması gerekenden daha az ise lpg kalibrasyonu zengin, araç bunu telafi etmek için enjektör açık kalma süresini kısıyor, daha fazla ise lpg kalibrasyonu fakir, araç bunu telafi etmek için enjektör açık kalma süresini uzatıyor demektir. Çünkü, araçlar tüketim hesaplamasını enjektör açık kalma süresine göre hesaplar.”

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

teşekkür ederim Koray bey.dedikleriniz mantıklı geldi.benzinde deneyip bakacağım.çözülürse buraya yazarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzinde 150-200 km sürün ve gözleyin.. araç düzelirse lpg kalibrasyonu bozuk demektir.. 

Benzin haritasını bozan lpg, ilk çalıştırmada benzinle aracı boğuyordur. 

 

Lpg diyaframı da yırtık olabilir.. Bunun tespiti için de lpg yi depodan kapatın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Mehmet Ozyurek yazdı:

Benzinde 150-200 km sürün ve gözleyin.. araç düzelirse lpg kalibrasyonu bozuk demektir.. 

Benzin haritasını bozan lpg, ilk çalıştırmada benzinle aracı boğuyordur. 

 

Lpg diyaframı da yırtık olabilir.. Bunun tespiti için de lpg yi depodan kapatın. 

teşekkürler Mehmet bey.öncelikle benzinde kullanıp deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Alpay Köse yazdı:

teşekkürler Mehmet bey.öncelikle benzinde kullanıp deneyeceğim.

Bu aşamada lpgyi depodan kapatmanızı öneririm. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Lpg yi kapatıp 3 5 gün deneyin. Tekleme ve marş uzamasında lpg li araçlarda ilk bakılacak yer regülatördür.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Lpg’nin sigortasını çekin hatta. Kapatmak bazen işe yaramıyor

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Alpay Köse yazdı:

slm arkadaşlar.aracim 2012 model LPG'li C-Max.150 binde.son iki aydır aracim ilk çalıştırmada hareket edince tekleme yapıyor 10 sn kadar.sonrasinda normal.motor soğukken var sıcakken yok.aracta subaplar 105 binde değişti.buji, kabloları,bobin, benzin pompası son bir yıl içinde değişti.rolanti sabit,çekişte problem yok.tekleme esnasında anlık tüketim 40-45 görünüyor.sanki cok benzin püskürüyor da boğuluyor gibi .normalde rolantide 0,9 gibi anlık tüketim.aracta benzinde muayeneden kalmıştı.katalizorden dolayı olabilirmi.

Bende aynı durum geçen seneden beri var baktırdım bir şey bulamadılar. Tam o an tespit de edilemiyor. Ara ara yapıyor. Aracı stop ediyorum yaklaşık 8-9 saat sonra tekrar çalıştırıp yol aldığımda yaklaşık 100-200 metre gidince daha 2 viteste rolanti 1500 altına düşüyor araba gitsem mi gitmesem mi diyor böyle sonra birden turbo takılmış gibi fırlıyor gibi oluyor.

Koray Demir yazdı:

Regülatör diyaframında yırtık var ilk çalıştırmada manifolda gaz sızdırıyor araç boğuluyor gibi ilk şüpheli.

Benim aracım için dediğinizi lpg ustasına söyledim mümkün değil dedi. kapalı bir yerim yok olsa aracın regülatörü kendim söküp ağır ağır bakacağım.

@Alpay Köse beyin dediği durum sürekli mi oluyor bilmiyorum fakat benimki ara ara yapıyor şu geçtiğimiz 3 haftadır hiç yapmadı mesela :( 

Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Murat Sahın yazdı:

Bu aşamada lpgyi depodan kapatmanızı öneririm. 

kapattım

Metin Akbal yazdı:

Lpg yi kapatıp 3 5 gün deneyin. Tekleme ve marş uzamasında lpg li araçlarda ilk bakılacak yer regülatördür.

kapattım şu an benzinde kullanıyorum

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Lpg’nin sigortasını çekin hatta. Kapatmak bazen işe yaramıyor

o kadar bilgim yok,kapattım

Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Arif Aykın yazdı:

Bende aynı durum geçen seneden beri var baktırdım bir şey bulamadılar. Tam o an tespit de edilemiyor. Ara ara yapıyor. Aracı stop ediyorum yaklaşık 8-9 saat sonra tekrar çalıştırıp yol aldığımda yaklaşık 100-200 metre gidince daha 2 viteste rolanti 1500 altına düşüyor araba gitsem mi gitmesem mi diyor böyle sonra birden turbo takılmış gibi fırlıyor gibi oluyor.

Benim aracım için dediğinizi lpg ustasına söyledim mümkün değil dedi. kapalı bir yerim yok olsa aracın regülatörü kendim söküp ağır ağır bakacağım.

@Alpay Köse beyin dediği durum sürekli mi oluyor bilmiyorum fakat benimki ara ara yapıyor şu geçtiğimiz 3 haftadır hiç yapmadı mesela :( 

benim araçta son iki  aydır yapmaya başladı.son iki haftada LPG de rölanti düzensizliği çoğaldı.yalniz şu nu farkettim LPG de sorun başladı benzinde ilk marşta tekleme çoğaldı.o yüzden benzinde kullanıp 150 km sonra LPG ayarına gideceğim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Alpay Köse yazdı:

kapattım şu an benzinde kullanıyorum

 

Bir kaç gün deneyin araba normalleşti ise ister regülatörün iç tamir takımını diyaframı değiştirin ister regülatör. Size kalmış.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Arif Aykın yazdı:

 

Benim aracım için dediğinizi lpg ustasına söyledim mümkün değil dedi. kapalı bir yerim yok olsa aracın regülatörü kendim söküp ağır ağır bakacağım.

Şu ustalar yorum yapmak yerine bi iş yapmaktan kaçmasalar ne güzel olurdu.

Diyafram arızası 1.40’da belirtiliyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Benim aracım için dediğinizi lpg ustasına söyledim mümkün değil dedi. kapalı bir yerim yok olsa aracın regülatörü kendim söküp ağır ağır bakacağım.
[mention=85155]Alpay Köse[/mention] beyin dediği durum sürekli mi oluyor bilmiyorum fakat benimki ara ara yapıyor şu geçtiğimiz 3 haftadır hiç yapmadı mesela [emoji20] 
Havalar soğudu ondan yapmaz [emoji4]

Benim konudaki fotoyu göster.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Arif Aykın yazdı:

Benim aracım için dediğinizi lpg ustasına söyledim mümkün değil dedi. kapalı bir yerim yok olsa aracın regülatörü kendim söküp ağır ağır bakacağım.

Arif, senin lpg kiti BRC mi. BRC ise, hangi usta baktı. Yılmaz Genç in bizzat kendisine durumu anlatırsan tatmin edici bilgiyi verecektir. 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Ersin Gökdemir yazdı:

Arif, senin lpg kiti BRC mi. BRC ise, hangi usta baktı. Yılmaz Genç in bizzat kendisine durumu anlatırsan tatmin edici bilgiyi verecektir. 

BRC nin GFİ kiti var amca, Yılmaz Genç nerede bilmiyorum direkt sistem oto gaza gittim anlattım durumu.

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Arif Aykın yazdı:

BRC nin GFİ kiti var amca, Yılmaz Genç nerede bilmiyorum direkt sistem oto gaza gittim anlattım durumu.

Yılmaz Genç, sistem oto gazın sahibi. Kendisi yukarıdaki dükkanda durur. Aşağıdaki dükkanda da oğlu Emrah durur.

Sen kendisi ile görüş. Mutlaka sonuç alırsın. Yaptığı iş konusunda bilgisi olan ve sahip olduğu bilgiyi paylaşmaktan kaçınmayan değerli bir abimizdir. 

Fabrikadan emekli (CER atelyesinden) Makine Mühendisidir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...