İçeriğe Yönlendir

Opel Astra Danışma...


Erkut Uysal
Çözüme git Metin Akbal tarafından,

Recommended Posts

  • Çözüm
Metin Akbal
Erkut Uysal yazdı:

Ay çicekler bu sene çok para etmedi abi... Çıkışmaz senin arabaya kadar para... 308 i alirsak sonra sen insignia yi istersin abi... :D

Aliyom o zaman Metin hocam... Baska bilmemiz gereken bisi yoksa eğer... :)

 

Bugüne kadar bu arabayla arıza ve ağır bakım ne yapmışım ya da etrafta ne görmüşüm kısaca anlatayım.

 

Arabamı 27 kasım 2014 te sıfır aldım yine Kasım 2015 te 17 bin km de lpg taktırdım şu an 108 bin km de her 15 bin km de bir bakımlarını yaptırdım. 30 bin km de bir bujileri değiştirdim.

 

2017 Kasım da 56 bin km de bobin değiştirdim. Bobin patlamamıştı. Bobindeki arıza bobin uçları silikon içi plastik. Bir tanesinde çatlama olmuş kırılmış parazit yapıyordu. Ateşlemeyi anlık kesiyordu sürekli bir tekleme yoktu arıza ışığı yakmıyordu. Yanlış teşhis sonucu bobin alan birinin bobinini satın aldım 450 lira iken ben 200 liraya almıştım.

 

5. yılında 2019 Eylül de 75 bin km de triger değiştirdim devirdaim değiştirmedim ustam orijinali daha uzun ömürlü olur hatta 2. yi bile çıkarır buna gerek yok dedi zaten trigerden bağımsız dedi alttan bakınca direk görünüyor. Ayrıca bu triger değişiminde regülatör diyaframı değişti uzun stop sonrası (geceden sabaha gibi) marş uzuyordu. Külbütör kapak kısmında yağ buharı terleme vardı. Usta contasını asılarak çekti kopmadı. Kopmadığı için değiştirmedi bu daha sağlam çürümemiş dedi. Sıvı conta ile destekledi. O günden sonra terleme olmadı. Arka amortisörün biri patlamıştı takım olarak yine trigerde değişti. 120 lira regülatör tamir takımı, 200 lira amortisör takımı orijinal, 500 lira triger, 350 lira da tüm bunların işçiliğine verdim.

 

2021 Mayıs ta termostat arızası yaşadım. Araba klima açıkken ki gibi deli gibi fan açıyordu. Araba termostattan sıcaklık okuyamıyordu önlem amaçlı fan sürekli çalışıyordu. Gövde almaya gerek yok termostat yeterli dendi. Termostatı aldım usta motor suyuna baktı yağ soğutucun patlamış motor suyuna yağ karışıyor ben bu termostatı takmam bunu da bozabilir dedi. Yağ soğutucu, trigerin sadece kayışı, oringler, motor yağı, yağ pompa contası ve su bidonu değişti. Parçalar motor yağı dahil 2200 lira civarı tuttu 800 lira işçiliğe verdim.

 

 

Şükür Allah a bende supap sorunu henüz olmadı 108 bin km deyim. Ama 60 bin km de Landi Renzo kit, 70 bin km de Prins kit ile supap değiştiren bizzat gördüm. Benim kitim BRC. Bu sorunu 2015 ve öncesi modellerde gördüm 2016 ve üstünde facede falan karşılaşmadım.

 

30-40 bin km lerde egzantrik dişlisi sorun yaşayanı gördüm, sorunsuz olan da var. Bu bahsettiğim 2016 model ve üstünde gördüm. Motor kodu değişti motordaki güncelleme nedir bilmiyorum.

 

60 bin km den itibaren yağ soğutucu sorunu yaşamaya başlanıyor. Bunu da yine 2015 ve altında gördüm.

 

ABS sensörü arızası yaşadım henüz taze 1 ay oldu. Ara ara ABS ESP el freni ikazı hatta motor arıza ışığı da yanıyordu. Bu sebepten araç bazen stop ediyordu. ABS kablosundan sebep neden araba stop eder bilmiyorum çözemedim. Hata kodu sol ön tekerlek ABS-hız sensörü gösteriyordu. Bir gün tekeri sensörü söktüm tekerin arka kısmında kalan tarafta kablonun esneklik pay bırakılan tarafında kopukluk olmuş. Sensör sağlam idi. Kırık olan yerden tamir ettim. Bu arızayı da yaşayanlar ortalama 100k km de yaşıyor. Sensör şu an 250 300 civarında ama sensör kablosu kırıldığı için boşuna değişmek istemedim. Bazılarında poryanın içinde sensörle iletişim kuran metal halka var o parçalanıyor o yüzden sensör de hasar alıyor. Öyle olunca masraf büyük. Türkiye de görmedim ama Nisa oto servis var fenomen ona gelen bir Insignia da gördüm.

 

Genel olarak bakınca bu arızaların da her marka güncel araçta olabileceğini düşünüyorum. Eskiler sankı bu konularda dha sağlam idi. 125 bin km de sattığım 2004 Bora aracımda 1 tane bobin değişti 1 tane de hararet müşiri değişti bana başla arıza çıkarmadı.

 

Elimizdekine bakalım. 200 bine 2018 model bu sınıfta düşük km başka ne araba alınabilir? Alınamaz :D

 

1.4T de turbo manifold çatlama mevzusu var. Piston kırma sorunu varmış ben denk gelmedim. 1.4T alır mıyım alırım. 1.6T alır mıyım? Zengin olsam da almam şimdi de almam. Zengin olsam Opel almam çünkü :D Araç iyi güzel hoş ama içiyor. Tüketimi 1 tık yüksek olsa tamam da herhalde V6 olan bir motor ile aynı yakıyor.

Cavit Çırakoğlu yazdı:

Geçen hafta 1.4 t 2020 model edition plus 20 bin km de hatasıza 230 Bin verip aldık . Aldığımız abim akşam arayıp bunun USB si nerde diye sordu:)) Model ismi edişın  Plas falan çok güzelde donanıma iyi bakmak lazım.

 

Edition Plus ta deri direksiyon ve sis farı var, alaşım jant birde :)

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Bugüne kadar bu arabayla arıza ve ağır bakım ne yapmışım ya da etrafta ne görmüşüm kısaca anlatayım.

 

Arabamı 27 kasım 2014 te sıfır aldım yine Kasım 2015 te 17 bin km de lpg taktırdım şu an 108 bin km de her 15 bin km de bir bakımlarını yaptırdım. 30 bin km de bir bujileri değiştirdim.

 

2017 Kasım da 56 bin km de bobin değiştirdim. Bobin patlamamıştı. Bobindeki arıza bobin uçları silikon içi plastik. Bir tanesinde çatlama olmuş kırılmış parazit yapıyordu. Ateşlemeyi anlık kesiyordu sürekli bir tekleme yoktu arıza ışığı yakmıyordu. Yanlış teşhis sonucu bobin alan birinin bobinini satın aldım 450 lira iken ben 200 liraya almıştım.

 

5. yılında 2019 Eylül de 75 bin km de triger değiştirdim devirdaim değiştirmedim ustam orijinali daha uzun ömürlü olur hatta 2. yi bile çıkarır buna gerek yok dedi zaten trigerden bağımsız dedi alttan bakınca direk görünüyor. Ayrıca bu triger değişiminde regülatör diyaframı değişti uzun stop sonrası (geceden sabaha gibi) marş uzuyordu. Külbütör kapak kısmında yağ buharı terleme vardı. Usta contasını asılarak çekti kopmadı. Kopmadığı için değiştirmedi bu daha sağlam çürümemiş dedi. Sıvı conta ile destekledi. O günden sonra terleme olmadı. Arka amortisörün biri patlamıştı takım olarak yine trigerde değişti. 120 lira regülatör tamir takımı, 200 lira amortisör takımı orijinal, 500 lira triger, 350 lira da tüm bunların işçiliğine verdim.

 

2021 Mayıs ta termostat arızası yaşadım. Araba klima açıkken ki gibi deli gibi fan açıyordu. Araba termostattan sıcaklık okuyamıyordu önlem amaçlı fan sürekli çalışıyordu. Gövde almaya gerek yok termostat yeterli dendi. Termostatı aldım usta motor suyuna baktı yağ soğutucun patlamış motor suyuna yağ karışıyor ben bu termostatı takmam bunu da bozabilir dedi. Yağ soğutucu, trigerin sadece kayışı, oringler, motor yağı, yağ pompa contası ve su bidonu değişti. Parçalar motor yağı dahil 2200 lira civarı tuttu 800 lira işçiliğe verdim.

 

 

Şükür Allah a bende supap sorunu henüz olmadı 108 bin km deyim. Ama 60 bin km de Landi Renzo kit, 70 bin km de Prins kit ile supap değiştiren bizzat gördüm. Benim kitim BRC. Bu sorunu 2015 ve öncesi modellerde gördüm 2016 ve üstünde facede falan karşılaşmadım.

 

30-40 bin km lerde egzantrik dişlisi sorun yaşayanı gördüm, sorunsuz olan da var. Bu bahsettiğim 2016 model ve üstünde gördüm. Motor kodu değişti motordaki güncelleme nedir bilmiyorum.

 

60 bin km den itibaren yağ soğutucu sorunu yaşamaya başlanıyor. Bunu da yine 2015 ve altında gördüm.

 

ABS sensörü arızası yaşadım henüz taze 1 ay oldu. Ara ara ABS ESP el freni ikazı hatta motor arıza ışığı da yanıyordu. Bu sebepten araç bazen stop ediyordu. ABS kablosundan sebep neden araba stop eder bilmiyorum çözemedim. Hata kodu sol ön tekerlek ABS-hız sensörü gösteriyordu. Bir gün tekeri sensörü söktüm tekerin arka kısmında kalan tarafta kablonun esneklik pay bırakılan tarafında kopukluk olmuş. Sensör sağlam idi. Kırık olan yerden tamir ettim. Bu arızayı da yaşayanlar ortalama 100k km de yaşıyor. Sensör şu an 250 300 civarında ama sensör kablosu kırıldığı için boşuna değişmek istemedim. Bazılarında poryanın içinde sensörle iletişim kuran metal halka var o parçalanıyor o yüzden sensör de hasar alıyor. Öyle olunca masraf büyük. Türkiye de görmedim ama Nisa oto servis var fenomen ona gelen bir Insignia da gördüm.

 

Genel olarak bakınca bu arızaların da her marka güncel araçta olabileceğini düşünüyorum. Eskiler sankı bu konularda dha sağlam idi. 125 bin km de sattığım 2004 Bora aracımda 1 tane bobin değişti 1 tane de hararet müşiri değişti bana başla arıza çıkarmadı.

 

Elimizdekine bakalım. 200 bine 2018 model bu sınıfta düşük km başka ne araba alınabilir? Alınamaz :D

 

1.4T de turbo manifold çatlama mevzusu var. Piston kırma sorunu varmış ben denk gelmedim. 1.4T alır mıyım alırım. 1.6T alır mıyım? Zengin olsam da almam şimdi de almam. Zengin olsam Opel almam çünkü :D Araç iyi güzel hoş ama içiyor. Tüketimi 1 tık yüksek olsa tamam da herhalde V6 olan bir motor ile aynı yakıyor.

 

Edition Plus ta deri direksiyon ve sis farı var, alaşım jant birde :)

Üffff bu ne yaa, araba mı arıza deposu mu kardeşim :) 2017’de 7 yaşında mazda aldım. 3 sene de ben bindim. Bakım dışında hiçbir şey değiştirmedim :) alternatör vardı o zamanlar :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Üffff bu ne yaa, araba mı arıza deposu mu kardeşim :) 2017’de 7 yaşında mazda aldım. 3 sene de ben bindim. Bakım dışında hiçbir şey değiştirmedim :) alternatör vardı o zamanlar :) 

 

Metin Akbal yazdı:

Eskiler sankı bu konularda daha sağlam idi.

 

 

diye yazmışım :)  7 yaşında her yeri toplanmıştır belki. Bak Bobin patladı 4 sene masraf etmemişim :) Şimdi inşallah 4 sene daha sorun yaşamam. Bana şu an 2. elde sorun çıkarmayan 3 marka söyle? Sevimsiz Toyota, parçası Japonyadan kimbilir kaç ayda gelen Mazda olabilir ona birşey diyemem :D 3. sü çıkmıyor işte.

 

Fiyat performans olarak bakarsan en mantıklı tercih Opel olacaktır.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Bak Bobin patladı 

Aman yarabbim. Patladı falan. Araba mı atom bombası mı.  Töbe haşaa 😁😁

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Aman yarabbim. Patladı falan. Araba mı atom bombası mı.  Töbe haşaa [emoji16][emoji16]
Senin meslek cımbız mühendisliği mi [emoji3]
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Senin meslek cımbız mühendisliği mi emoji3.png

Hayat öğretti 😁

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
Metin Akbal yazdı:

 Piston kırma sorunu varmış ben denk gelmedim. 

Ben denk geldim hocam... Eczaci bir abimizin araciydi daha 3 aylikken Piston kırdı araç... Davalık oldular 2 seneden fazla sürdü dava sonra Astra parasına Mercedes C200 D almiştı... :D

Emeğine sağlık hocam çok tesekkur ederim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Metin Akbal yazdı:
Metin Uzunoğlu yazdı:
Aynı durumu arkadaşım sıfır aldığı araçta yaşadı. 

Aynen abi konuşmuştuk telefonda hatırlarsın.

çok iyi hatırlıyorum o zaman bayağı görüşmüştük.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Geçen ay iş arkadaşımın 1.4T piston kırdı araç 55 bin de idi ve çok bakımlı ve sakin kullanılırdı benzinli Opel almam bana mekanik olarak sağlam gelmiyor

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
Uzun yolda 8 yakıyor [emoji4] insignia 1.6 t 2012 yılında almıştım.

Babamda 1.6.T 170hp otomatik olan versiyonu var, Leon 1.4 tsi ile hiç dikkat etmeden gittiğim yolda 7.3 ortalama yakaladım, Insignia ile ayağımın altınd yumurta var gibi gittim her yokuş aşağıda saldım gitti [emoji846] 7.8 ile tamalayabildim.Dikkat edilmese 9 10 yakacak.Yoksa çok seviyorum lpgsiz bir insigniam olsun isterim.İncinirim diye çekiniyorum [emoji16]
  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Aracı 1 saat önce satın aldık... Yorum yapan görüş bildiren herkese çok tesekkur ederim... :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Erkut Uysal yazdı:

Aracı 1 saat önce satın aldık... Yorum yapan görüş bildiren herkese çok tesekkur ederim... :)

Hayırlısı olsun kazasız belasız...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Aracı 1 saat önce satın aldık... Yorum yapan görüş bildiren herkese çok tesekkur ederim... [emoji4]
Kazasız belasız [emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay BAŞARAN yazdı:

Cruze da bu motor var değil mi?

 

Hee. benim arabanın 2018 modeli. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
Metin Akbal yazdı:

Kazasız belasız emoji4.png

Hocam paylastigin bilgiler icin cok tesekkur ederim özellikle sana... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Erkut Uysal yazdı:

Aracı 1 saat önce satın aldık... Yorum yapan görüş bildiren herkese çok tesekkur ederim... :)

Astra H aldın ? Benim en çok sevdiğim kasa. Güzel araba. Tipide yakışıklı. Tepe tepe kullanmak nasip olsun. Kazasız cezasız hayırlı sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu ben konuyu görüyordum, ama 2018 model cruze alacağını bilmiyordum. İçine girince farkettim.  Bu raba iyidir hoştur ama lpg takma, lpg kullanma, lpgden uzakdur.  Tüm uyarım budur 

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
Fatih Sarıkaya yazdı:

Astra H aldın ? Benim en çok sevdiğim kasa. Güzel araba. Tipide yakışıklı. Tepe tepe kullanmak nasip olsun. Kazasız cezasız hayırlı sürüşler dilerim.

J kasa abicim tesekkur ederim... :)

Ali Darbaz yazdı:

yahu ben konuyu görüyordum, ama 2018 model cruze alacağını bilmiyordum. İçine girince farkettim.  Bu raba iyidir hoştur ama lpg takma, lpg kullanma, lpgden uzakdur.  Tüm uyarım budur 

Cruze değil Astra j lpg side uzerinde hemde... Bundan sonrasi kısmet be Ali ne diyelim... :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erkut Uysal yazdı:

J kasa abicim tesekkur ederim... :)

Cruze değil Astra j lpg side uzerinde hemde... Bundan sonrasi kısmet be Ali ne diyelim... :)

 

Sen yinede benzinde bin hocam. Bir olayı kalmadı zaten lpgnin. 

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Sen yinede benzinde bin hocam. Bir olayı kalmadı zaten lpgnin. 

Komple sökeriz daha olmadı nabalım... :)

tarihinde Erkut Uysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhat Işık
Fatih Keskin yazdı:

Geçen ay iş arkadaşımın 1.4T piston kırdı araç 55 bin de idi ve çok bakımlı ve sakin kullanılırdı benzinli Opel almam bana mekanik olarak sağlam gelmiyor

bende şahidim bu olaya. Erkut, aman dikkat et.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...