İsmail Demirhan 24 Kasım 2021 Paylaş 24 Kasım 2021 Abiler selam aleykum sizinle bir konuyu paylaşmak istedim bu arada ben burada yeniyim bende 1997 model hatchback mondeo var 2.0 zetec gecen hafta 16 ki tapet setini degistirttim işlem bittikten sonra marsa bastığımda araba rolanti konumunda önce tekledi sonra 3500-4000 devirlerde çalışmaya devam etti usta neden olduğunu bulamadı çok canım sıkıldı ben daha sonra 1-2 sonra gaz kelebeğini ve hava filtresinin bağlı olduğu geniş boru içindeki sensoru sprey ile temizledim ama olmadı yine aynı sonra aklıma egr valfine bakmak geldi arabanın valfi daha önce iptal edilmiş yerine siyah bir hortum takılıp hortumun ucu kıvrılmış olduğunu gördüm sorun bu kıvrılmış kısım açılmış ben onu eski haline getirdigimde devir birden normal seyrine döndü ancak şimdide rölanti dalgalı çalışıyor bunun sebebini bilen varmı yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Kasım 2021 Paylaş 24 Kasım 2021 tapetler neden değişti? takılanlar sıfır mı? takılmadan önce yağda bekledi mi Yorum bağlantısı
İsmail Demirhan 29 Kasım 2021 Yazar Paylaş 29 Kasım 2021 Abi tapetlerden biri arzaliydi bildiğiniz üzere içlerinde kapsül kapsüllerin içinde de yaylar var bu yaylardan biri kırılmış biz bunu tespit ettik ve bu tapeti orijinali ile değiştirdik tapetlerin içindeki basınçlı yağıda boşalttıktan sonra tekrar aynı sırayla yerlerine taktık daha sonra aracı senteye alarak trigeri taktık ve marşa bastım ikinci basışta çalıştı ama çok yüksek devirde çalıştı ertesi gün kaputu açtım oraya buraya bakarken motorun arka kısmına doğru ucu boşta bir hortum gördüm ucu 3 cm kadar kıvrılmış sanki bir tel ile tutturulmuş ama sonradan kıvrım açılmış hortumun ucunu parmagimla kapattim 4000 lerde olan rölanti devri 800-1000 devir aralarında düştü bu hortum nedir anlamadım sizden iyi olmasın internet ortaminda birkaç kişiye sorduğumda hava akışmetresi (debimetrenin ve hava emiş ısı sensörünün) arızalı olabileceğini söyledi belirtiler onu gösteriyor muş bende bunları internetten siparişini verdim birkaç gün sonra gelecek kendim takıp bakacağım sizce doğru mu gazdan ayağımı çektiğinde stop ediyor rölanti devri çok düşük ve sarsıntılı çalışıyor sizin fikriniz nedir teşekkür ederim deneyip tekrar yazacam. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Kasım 2021 Paylaş 29 Kasım 2021 İsmail Demirhan yazdı: motorun arka kısmına doğru ucu boşta bir hortum gördüm ucu 3 cm kadar kıvrılmış sanki bir tel ile tutturulmuş ama sonradan kıvrım açılmış hortumun ucunu parmagimla kapattim 4000 lerde olan rölanti devri 800-1000 devir aralarında düştü vakum hortumu dur, oradan kontrolsüz hava alıyorsa rölanti yükselir, motor düznesiz çalışır. maf arızalı ise rölantide stop edebilir bu da doğru yaklaşım. ancak o hortumun nereye bağlanacığına da bulmanız lazım , kalorfier hava yönlendirme çalışıyo rmu? cama ayağa göğse? Yorum bağlantısı
İsmail Demirhan 29 Kasım 2021 Yazar Paylaş 29 Kasım 2021 Abi ısıtmada falan bir sorun yok nereye alırsak oradan sıcak üflüyor bakmadigim bir tek map sensörü kaldı şu iki parçayı taktıktan sonra olmazsa map sensörü ve rölanti valfine bakacam zaten bu parçaları sadece internetten bulabiliyorum abi Yorum bağlantısı
Recommended Posts