İçeriğe Yönlendir

Hyundai Santa Fe Su ile İmtihanı


Tamer Topaç

Recommended Posts

Tamer Topaç

Merhaba arkadaşlar,

Aracın tanıtımını yapamasam da karşılaştığım bir durum. Araç 2010 Hyundai Santa fe 197 ps. Dün aracın akü kutup başları oksitlenmesi üzerine sıcak su ile oksitleri temizledim ve ardından kutup başlarına bir miktar WD-40 sıktım.

Sonrasında aracı çalıştırdım fakat, ESP, Çekiş Kontrol ve 4WD ışıkları yanıp sönmeye başladı. Hemen motoru stop edip tekrar çalıştırdım bir sorun olmadı. Aradan 15-20 dk. sonra tekrar çalıştırdım. Bu sefer araç vitese geçmemeye ve dolayısıyla da yerinden hareket etmemeye başladı. (Vites kolu hareket ediyor, şanzımanda bir hareketlenme yok ve ekran ''P'' de)

3-4 saat sonra tekrar çalıştırdım. Bu sefer araç vitese geçti ama sanki şanzımanı kıracak gibi sarsıntılı geçti. Geri vitese takılınca kamera ve park sensörü devreye girmedi. Bu durumda motor arıza ışığı yaktı. Aracı olduğu yerde bıraktım. Bu akşam tekrar bir deneme yapacağım.

Şimdi aklıma gelenler akü kutup başlarını sökmemiştim.

Bir yerlerde açık kablo, soket vs birşey var 

Ya da tamamen tesadüf.(pek öyle görünmese de)

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bir voltaj hatası olduğu kesin. Bence bir akü ölçümü ile sök tak yapılmalı derim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Tamer Topaç yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

Aracın tanıtımını yapamasam da karşılaştığım bir durum. Araç 2010 Hyundai Santa fe 197 ps. Dün aracın akü kutup başları oksitlenmesi üzerine sıcak su ile oksitleri temizledim ve ardından kutup başlarına bir miktar WD-40 sıktım.

Sonrasında aracı çalıştırdım fakat, ESP, Çekiş Kontrol ve 4WD ışıkları yanıp sönmeye başladı. Hemen motoru stop edip tekrar çalıştırdım bir sorun olmadı. Aradan 15-20 dk. sonra tekrar çalıştırdım. Bu sefer araç vitese geçmemeye ve dolayısıyla da yerinden hareket etmemeye başladı. (Vites kolu hareket ediyor, şanzımanda bir hareketlenme yok ve ekran ''P'' de)

3-4 saat sonra tekrar çalıştırdım. Bu sefer araç vitese geçti ama sanki şanzımanı kıracak gibi sarsıntılı geçti. Geri vitese takılınca kamera ve park sensörü devreye girmedi. Bu durumda motor arıza ışığı yaktı. Aracı olduğu yerde bıraktım. Bu akşam tekrar bir deneme yapacağım.

Şimdi aklıma gelenler akü kutup başlarını sökmemiştim.

Bir yerlerde açık kablo, soket vs birşey var 

Ya da tamamen tesadüf.(pek öyle görünmese de)

 

Sıcak suyu kutup başlarını sökmeden mi döktün? Akünün altında orda burda bir yerlere belki de su girmiştir. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aküdür akü, oksit oluşmuş ise zaten kutup başları tam kavramıyor demektir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Bu arada marş çok hızlı arkadaşlar.

Tık diye çalışıyor

 

Marşa aldanma. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tamer Topaç yazdı:


Aldığımda üzerindeydi. Bundan 90 ah
 

MArş anında voltajını da ölçebilir miyiz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:


Tabi…

Benim hyundai , 2000 devir çevirmeden akü şarj etmezdi. Frene basınca ve gazdan auyağı çekince ancak şarj ederdim. 

Birisine akü takviye yaparsan adamın arabasına elektrikde göndermezdi.. 2000 deviri cevirterek şarj etmen gerekirdi. 

Zamanında aküsü bitip takviye yapıp rölantide akü şarj eden hyundai sahibi, araba stop edip tekrar çalıştırmak istediğinde çalışmadığını görünce  tekrar takviye yapmak zorunda kalmıştı.

Hyundai i10 i20 i30 hep böyledir. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

Benim hyundai , 2000 devir çevirmeden akü şarj etmezdi. Frene basınca ve gazdan auyağı çekince ancak şarj ederdim. 

Birisine akü takviye yaparsan adamın arabasına elektrikde göndermezdi.. 2000 deviri cevirterek şarj etmen gerekirdi. 

Zamanında aküsü bitip takviye yapıp rölantide akü şarj eden hyundai sahibi, araba stop edip tekrar çalıştırmak istediğinde çalışmadığını görünce  tekrar takviye yapmak zorunda kalmıştı.

Hyundai i10 i20 i30 hep böyledir. 

bu dediğine uymadığı için aküsü biten tek insan yok dünyada haberin olsun :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Kutup başlarında özellikle (-)de gevşeklik varsa o da problem oluşturuyor olabilir. Bence kontrol edin. 

207 dizel aracımda (-) gevşemiş. marş almıyordu. Kontak termiğinden girip beyin problemi olabilir diyen ustalardan bu şekilde kurtulmuştum.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Oksitlenme varsa wd 40 değilde normal gres sürün. wd 40 hem akar hemde gevşek ise çıkmasını sağlar ya da gevşemesine sebep olur. 

 

Soruna gelirsek akü problemi olmuş fakat şuan şarj olmuş olsa dahi bilgisayara bağlayıp arızaları silmek varsa şarj modülünü resetlemek gerekebiliyor. Özellikle otomatik araçlarda akü daha büyük problem yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

WD-40 problem yapmış olabilir mi? Temizledikten sonra kurumasını bekleyip öyle taksaydınız.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Akü söküp takıldı. Ölçüm yapamadık yalnız.
Cihaza bağladım ve şanzımanı işaret ediyor
P0700
P0705
P0250C
U1112 hata kodlarını verdi. Kodları silmeme rağmen tekrar tekrar arıza kodu vermeye devam etti. Şimdilik bıraktım böyle bıraktım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tamer Topaç yazdı:

Ölçüm yapamadık yalnız.

Hala voltaja bakılmalı diyorum ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Akü sağlam. Akü altından geçen şanzıman soketleri ıslandı. Akü boxuk olsa marş alması btincisi zor olur ayrıca araç çalışınca akünün hükmü yok Hyundai de

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Servet Aydın yazdı:

Akü sağlam. Akü altından geçen şanzıman soketleri ıslandı. Akü boxuk olsa marş alması btincisi zor olur ayrıca araç çalışınca akünün hükmü yok Hyundai de

+1

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Satma zamanı gelmiş...Haber bekliyorum...[emoji3][emoji3]

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Satma zamanı gelmiş...Haber bekliyorum...[emoji3][emoji3]

Abim, yerine ne alınır ki [emoji3]
358120bee7e25e148849984395a8ad1b.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...