İçeriğe Yönlendir

40-60 km Hızda 4. Vites Uygun Mu?


Ahmet Çalışkan

Recommended Posts

Ahmet Çalışkan

Merhaba,

 

Ekonomik sürüşle ilgili yakın zamanda bi konu açılmıştı ama çok aradım bulamadım. O yüzden konu açtım kusura bakmayın.

 

Malum, son zamlardan sonra minimum yakıt ile araç kullanmaya uğraşıyoruz. Benim de gözüm hep sürüş esnasında anlık tüketim göstergesinde.

 

Sorum şu: Şehir içi kullanımda maksimum 60 km hıza çıkıyorum (ağırlıklı olarak 40 ama). Bu hızda 3. viteste giderken anlık tüketim göstergesi daha yüksek gösteriyor. Fakat 4. vitese geçince tüketim düşüyor. Ama 40 km hızda 4. vitesle gitmek uygun mu bilmiyorum.

 

Fikirlerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

yol düz ise motor bayılmıyor anlık tüketim düşüyor ise uygundur

Evet yol düz ve araç bayılmıyor. 

Evren Erakçora yazdı:

Benzinli ise problemsiz yürür, dizelse titreme yapabilir. 

Dizel. 40'ın altına inersem tabi ki yapıyor ama 40 a kadar kaldırıyor hiç bayılmıyor.

tarihinde Ahmet Caliskan tarafından düzenlendi
Düzeltme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

70 le giderken 7ye atan dizel leonum vardı, psikolojik olarak dayanamadım sattım.

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Multijet epey yumuşak çalışıyor, 1500 devirde bile rahatça yürüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Ahmet Caliskan yazdı:

Merhaba,

 

Ekonomik sürüşle ilgili yakın zamanda bi konu açılmıştı ama çok aradım bulamadım. O yüzden konu açtım kusura bakmayın.

 

Malum, son zamlardan sonra minimum yakıt ile araç kullanmaya uğraşıyoruz. Benim de gözüm hep sürüş esnasında anlık tüketim göstergesinde.

 

Sorum şu: Şehir içi kullanımda maksimum 60 km hıza çıkıyorum (ağırlıklı olarak 40 ama). Bu hızda 3. viteste giderken anlık tüketim göstergesi daha yüksek gösteriyor. Fakat 4. vitese geçince tüketim düşüyor. Ama 40 km hızda 4. vitesle gitmek uygun mu bilmiyorum.

 

Fikirlerinizi bekliyorum.

Devir ne durumda? Bilmeden yorum yapmak zor. Bazı şanzıman oranları kısadır, 60'da 5'le bile gidilebilir. Ben 4'le gidemiyorum mesela. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Evren Erakçora yazdı:

Benzinli ise problemsiz yürür, dizelse titreme yapabilir. 

aslında tam tersi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Araban euro5 ise, yakıttan ettiğin tasarrufu misli ile dpf'ye verirsin, sonra biliyordun uyarmadın deme. Dizel araç doğru deviri sever. Linea için doğru devir 1750 d/d ve üzeri- 3000 d/d ve altı motorun en rahat çalıştığı aralık, 1750 d/d ile seyrederken yol bilgisayarında göreceğin değer 150 d/d ile sürüş sonunda pek farklı olmaz, ama kaçman gerekirse 1750 d/d'de pedala cevap verir, 1500 d/d de sadece silkeler. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ahmet Caliskan yazdı:

Merhaba,

 

Ekonomik sürüşle ilgili yakın zamanda bi konu açılmıştı ama çok aradım bulamadım. O yüzden konu açtım kusura bakmayın.

 

Malum, son zamlardan sonra minimum yakıt ile araç kullanmaya uğraşıyoruz. Benim de gözüm hep sürüş esnasında anlık tüketim göstergesinde.

 

Sorum şu: Şehir içi kullanımda maksimum 60 km hıza çıkıyorum (ağırlıklı olarak 40 ama). Bu hızda 3. viteste giderken anlık tüketim göstergesi daha yüksek gösteriyor. Fakat 4. vitese geçince tüketim düşüyor. Ama 40 km hızda 4. vitesle gitmek uygun mu bilmiyorum.

 

Fikirlerinizi bekliyorum.

Çok bir sey farketmez yakıt nasıl az yakarsın kalkısda gaza yüklenmessin gaza ayagının ucu ile dokunur sakin hızlanırsın 70 km yi geçemessin ozaman fabrika degerlerini yakalarsın ama bu seferde araç kurum yapar egr doldurur dpf doldurur 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan
Murat Sahın yazdı:

Araban euro5 ise, yakıttan ettiğin tasarrufu misli ile dpf'ye verirsin, sonra biliyordun uyarmadın deme. Dizel araç doğru deviri sever. Linea için doğru devir 1750 d/d ve üzeri- 3000 d/d ve altı motorun en rahat çalıştığı aralık, 1750 d/d ile seyrederken yol bilgisayarında göreceğin değer 150 d/d ile sürüş sonunda pek farklı olmaz, ama kaçman gerekirse 1750 d/d'de pedala cevap verir, 1500 d/d de sadece silkeler. 

Euro 4.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Tufan Caliskan yazdı:

70 le giderken 7ye atan dizel leonum vardı, psikolojik olarak dayanamadım sattım.

 

Ferrari F8 de o hızlarda 7. vitesle gidiyor. 360 la giderken de tabi 7 ile gidiyor :D 

 

image.png.4fd663908be00818cbe66900c90366c3.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Şahsen 40 da 3. vitese 60 da 4. vitese atıyorum ama bu durum tamamen düz yol için geçerli. yokuşta veya yokuş aşağı başka türlü olur. Yola, zemine, motora göre değişir ...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ahmet Caliskan yazdı:

Merhaba,

 

Ekonomik sürüşle ilgili yakın zamanda bi konu açılmıştı ama çok aradım bulamadım. O yüzden konu açtım kusura bakmayın.

 

Malum, son zamlardan sonra minimum yakıt ile araç kullanmaya uğraşıyoruz. Benim de gözüm hep sürüş esnasında anlık tüketim göstergesinde.

 

Sorum şu: Şehir içi kullanımda maksimum 60 km hıza çıkıyorum (ağırlıklı olarak 40 ama). Bu hızda 3. viteste giderken anlık tüketim göstergesi daha yüksek gösteriyor. Fakat 4. vitese geçince tüketim düşüyor. Ama 40 km hızda 4. vitesle gitmek uygun mu bilmiyorum.

 

Fikirlerinizi bekliyorum.


O hızlarda kullanabiliyosan zaten tüketimin düşüktür, yüksek vitesle şansını zorlama derim.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Göktürk yazdı:

aslında tam tersi.

Benim fiesta 1400 devirde bile titremeden yürüyor hocam, küçük sınıf dizellerde hele motor soğuksa tamam , acayip sesler çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Ferrari F8 de o hızlarda 7. vitesle gidiyor. 360 la giderken de tabi 7 ile gidiyor :D 

 

image.png.4fd663908be00818cbe66900c90366c3.png

dsg olunca şaşırmamak lazım :) 

80 km 4.  vites için uygun sıkıntı olmaz 

Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

Kangooda vites yükselt uyarısıyla 60'a varmadan çoktan 4.vitese, 70'te 5.viteste oluyor Allahtan 5 vites,isterdim 6-7,bu vites aralıklarında devir saatinde sürekli eco modda oluyor,titreme yoksa düz yolda uygundur bence..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Metin Akbal yazdı:

Yol ve trafik şartlarına göre 5. vites 50 km ile gidiyorum.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Cvt şanzımanınız olsa böyle dertleriniz olmazdı :) 

 

C72-B434-B-5-CA7-421-C-A2-ED-B6-D7-EF438

 

 

Niye güldün hacı abi ben anlamadım :) Bisiklet hobim yok diye insanın üzerine bu kadar gidilmez ki :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

 

Niye güldün hacı abi ben anlamadım :) Bisiklet hobim yok diye insanın üzerine bu kadar gidilmez ki :)

Artık bi hobi edinme vaktin geldi. Bize takılmak ister misin. Ortamda değişik insanlar var 😁

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

motorun maks torku verdiği devrin altı zarardır, boşa düşünmeyin, dizel için 1750 devir az, 2000-2100 devri sever, benzinlide turbo ve yüksek basınçlı yakıt hattına sahipse aynını yapar, şimdiki aracım 45-50 dedimi 7 ye atıyor sessizce gidiyor zorlanımıyor bile,  motorsiklet olarakta aynını yapan atmosferik Nc 750 ler mesela aynını yapıyor,  tork önemli olan, düşük devir yüksek vites düşük hızda gidilecekse tork şart, tork yalansa devir ve beygir devreye giriyor mecburen...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...