İçeriğe Yönlendir

Citroen C4 1.6Hdi 110Hp Çekiş Problemi


Deniz Şerbetci
Çözüme git Deniz Şerbetci tarafından,

Recommended Posts

Deniz Şerbetci

Merhaba,

 

2006 model Citroen aracımın turbo basıncı düşük. Westgate hareket halinde düzgün şekilde çalışıyor. Ancak westgate kolunu tam olarak çekmiyor. Hafif boşluk kalıyor. Motoru açıp kapama yapsanız da düzelmiyor.

Seyir halinde çok nadir olarak kendine geliyor. Ayağınızı gazdan çektiğiniz an da yine çekiş aynı duruma düşüyor. Araçta kontrol ve değişim olan parçalar,

 

Turbo orjinal sıfır takıldı.  1 defa revizyon daha sonra sıfır. Ayarları özel  (similasyon cihazı gibi ) cihaz üzerinde araç model ve motoruna göre ayarlandı.

Maf sensör orjinal sıfır takıldı.  2 defa orjinal 

Map sensör orjinal sıfır takıldı. 2 defa orjinal

N75 selenoid valf  orjinal sıfır takıldı.  3 defa orjinal

Krank devir sensör orjinal sıfır takıldı. 

Vakum hattı, üzerindeki parçalar ile tamamen sıfırlandı.

İntercooler kontrolleri yapıldı.

Egr mekanik ve yazılım iptal.

Katalizör iptali mevcut.

Egzoz kontrolleri yapıldı sorunsuz.

Vakum pompası kontrolleri yapıldı sorunsuz.

 

İlgili olabilecek sensörlerin yukarıda belirttiğim gibi bir defadan fazla değiştiğini belirttim. Orjinal olarak belirtme sebebim oto ustalarımızın bu modelin yan sanayi tanımadığı söyleminden dolayı, sürekli olarak orjinal taktırmamdan dolayı bilgi amaçlıdır. 

Dün turboyu taktırdığım ustamızın uzun arayışı sonucunda bir durumla karşılaştık. N75 Valfinin atmosfere açılan kısmına bağlı hortumun ucunda küçük filtre parça var bunu söküp el ile hortumu tıkadığımızda westgate sona kadar çektiğini bıraktığımızda hafif olarak eski konumuna döndüğünü farkettik. Bu filtreyi de değiştireceğim.

 

Siz değerli forum üyelerinin fikirlerini ve yorumlarını bekliyorum. Teşekkürler.

  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Ali Gök yazdı:

enjektör veya mazot pompasına bakıldımı 

 

aracın beyinde problemi olabilir 

Merhaba Ali Bey,

 

Mazot pompası ve basıncı kontrol edildi. Problem olmadığı söylendi ancak Enjektörler kontrol edilmedi. Turbonun gözle görülür şekilde dengesiz davranması bütün ustaları Turbo hattı üzerine gitmesine sebep oluyor. Bende en sonunda tamamını sıfırladım. Ancak durumu izah etmeme rağmen Turbo üzerinde hala ısrarcı olunuyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

intercooler hortumlarından yada intercoolerin kendisinde çatlak olabilirmi? oluyor çünkü, ve basınç eşik değerinin hala aüzerinde olduğu için arıza da vermiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Doğan Arşiray yazdı:

intercooler hortumlarından yada intercoolerin kendisinde çatlak olabilirmi? oluyor çünkü, ve basınç eşik değerinin hala aüzerinde olduğu için arıza da vermiyor.

Doğan Bey,

 

İntercooler özellikle kontrol ettirdim. Kaçak ve tıkanıklık  problemi bulunamadı. Hortumları ise sağlam olmasına rağmen yenileri ile değişimini yaptırdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ne çok uğraşmışsınız.. 

Subaplar kaçırıyor olmasın. 

Evet Mehmet Bey çok uğraştırdı. Şimdi tekrar kontrol ettim n75 atmosfer deliğini tıkayınca westgate komple indi turbo devreye girdi. Normalde basınç konumunda geriye çekmesi ile atmosfer deliğini kendisi kapatır yönü westgate vakuma vermesi lazım. Sizce valf işlemiyor olabilir mi? Elektrik hattı arızası gibi

Doğan Arşiray yazdı:

Sat kurtul bir vaziyet var bence.

Bu kadar uğraştım bütün sistemi yeniledim. Düzeltmeden satmam :)  Ayrıca motor kendine gelince canavar oluyor motor çok sağlam :) 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • Çözüm
Deniz Şerbetci

Herkese merhaba,

 

Büyük uğraşlar sonucunda çözüme kavuştuk. 3 kez değiştirdiğimiz elektro valfe gelen voltajı ve sigorta kutusunu serviste zorla kontrol ettirdim. Çıkan verilerin normal olmasından dolayı tekrar olarak elektro valf denemesi yapmaya karar verdim. Ancak ülkemiz içerisinde sürekli orjinal olarak aldığım ürünlerin gerçekliliğini sorguladım ve yurt dışına giden bir arkadaşıma referans numaralarını göndererek aynı ürünü bulmasını istedim. Ürün geldi birebir aynı tek fark üzerinde hologramlı bir etiket vardı. Araca taktık ve bütün sorun çözüldü. Ölçümlerde olması gerektiği gibi atmosfer 1000mbar dahil olarak  2235mbar basınç aldık. Yorum yazan değerli arkadaşlara teşekkür ederim :) 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

3 kez sahte/yanlış/arızalı parça mı değişmiş yani. Benim iş yerinde başıma aynı arızada iki kez üst üste hatalı parça denk geldi ama sizin ki tam talihsizlik olmuş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

parça nın sahtesine hem de 3 kere denk gelmek inanılmaz...

büyük geçmiş olsun..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile sıkça rastlanan talihsiz kısır döngü, 3-5 parça değişti 5-6 usta baktı hala sorun aynı denince, tüm yapılnalareı unutp baştan başlamak gerekiyor bazen , çok geçmiş olsun, minnak bir parçanın çektirdiği çileye bak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmişte, bozuk bobin sebebiyle sıfır arabanın motoru açılmıştı... 

Bobin yetkili serviste, sıfır alınıp takılıyor. arıza tekrar edince üst kapağı açıyorlar.. 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Deniz Şerbetci yazdı:

Herkese merhaba,

 

Büyük uğraşlar sonucunda çözüme kavuştuk. 3 kez değiştirdiğimiz elektro valfe gelen voltajı ve sigorta kutusunu serviste zorla kontrol ettirdim. Çıkan verilerin normal olmasından dolayı tekrar olarak elektro valf denemesi yapmaya karar verdim. Ancak ülkemiz içerisinde sürekli orjinal olarak aldığım ürünlerin gerçekliliğini sorguladım ve yurt dışına giden bir arkadaşıma referans numaralarını göndererek aynı ürünü bulmasını istedim. Ürün geldi birebir aynı tek fark üzerinde hologramlı bir etiket vardı. Araca taktık ve bütün sorun çözüldü. Ölçümlerde olması gerektiği gibi atmosfer 1000mbar dahil olarak  2235mbar basınç aldık. Yorum yazan değerli arkadaşlara teşekkür ederim :) 

Heh bana bu değer lazım normali buymuş yani.

 

Geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Heh bana bu değer lazım normali buymuş yani.

 

Geçmiş olsun

nereyi ölçüoz bununla?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

nereyi ölçüoz bununla?

Hesaplanan turbo basıncı .map in büyük ihtimalle 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o valften turbo basıncı ölçülür mü? bir uca emme gelmiyor mu  diğer ucunu bilmiyorum?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

o valften turbo basıncı ölçülür mü? bir uca emme gelmiyor mu  diğer ucunu bilmiyorum?

O valften ölçmuyoz ki. O valf turbonun basıncini ayarlıyor, bizim olctugumuz ile o parça arasındaki ilişki . Selenoid doğru çalışınca turbonun ürettiği değer.

 

 

Turbo mekanik olarak sağlamsa genelde iki parça yüzünden eksik basınç yapıyor. Biri map sensörü düzgün olcmuyorsa turbo basinci düşürüyor. Diğeri selenoid valf düzgün çalışmıyorsa wastgate i ayarlayamiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ben 0-100 ölçüom , 9 saniye üstünde gelene kadar sıkıntı yok devam diom

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

ben 0-100 ölçüom , 9 saniye üstünde gelene kadar sıkıntı yok devam diom

Bende öyle yapardım obd yokken 😛

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

geçmiş olsun dizel, turbo vesgate n75 map maf felan derken herseyi ögreniyorsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Mehmet Ozyurek yazdı:

Önceki sahte miymiş 

Merhaba Mehmet Bey, 

Sahte olup olmadığına anlam veremedik çünkü ürünler bire bir numaralarına kadar aynı kalite farkı da yok tek fark ülke farkı 🙂

Çağlar Bayur yazdı:

o valften turbo basıncı ölçülür mü? bir uca emme gelmiyor mu  diğer ucunu bilmiyorum?

Çağlar Bey merhaba, Değer araç yapıldıktan sonra beyinden gelen Bilgi ile ölçüldü. Map sensörünün ölçdüğü basınç değeri zaten 2235mbar alınca cihaz uyarı veriyordu o ara vestgate tahliyeye başlıyordu. 

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

nereyi ölçüoz bununla?

Çağlar Bey, aracınızı cihaza bağlanıyor iki çeşit basınç değeri var bunlardan biri gaz konumunuza göre beynin bu kadar basınç vereceksin diye söylediği değer diğeri ise map sensörünün turbo dan gelen basıncı ölçtüğü değer diyelimki gazladınız beyin turboya 1800mbar bas diyor ancak turbonun o anki değeri 1200mbar geçmiyor o zaman sorun var demek iki değer arasındaki eksikliği yorumluyorsunuz 

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Heh bana bu değer lazım normali buymuş yani.

 

Geçmiş olsun

Araç fabrika çıkışı tek fark arıza sürecinde map maf turbo gibi basınç odaklı parçaların sıfırlanması verdiği değer orjinalinde bu olması gereken de bu sanırım çünkü bahsi geçen değer beyin emri ile aynı değer sonra tahliye yapıyor zaten 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...