İçeriğe Yönlendir

Radyatör Su Kaçağı ve Usta ile Yaşananlar.


Volkan Eyi

Recommended Posts

Volkan Eyi

Merhabalar. 

Aracım 2007 model grande punto 13. dizel. 65000km. 2 gün önce aracımın silecek suyu koymak için motor kaputunu açtığımda radyatör suyunun dibe 1 parmak kalacak kadar düştüğünü gördüm ve su ekleyip dün sabah üstaya götürdüm. usta kontrol etti ve radyatörün sol plastik tarafında kaçak olduğunu gösterdi turuncu antifiriz olduğundan zaten oradan aktığı belli oluyordu. radyatör tamirinin sağlıklı olmayacağını söyledi ve değişim yapalım dedi. tamam diyerek aracımı kendisine bıraktım. akşam aracı almaya gittiğimde radyatörü değiştirdiğini ancak değişim esnasında klima gazının kaçtığını ve onuda doldurttuğunu ifade etti. bu işlemler için benden 800 radyatör + 400 işçilik + 100 tl klima gazı + 60 tl.de antifiriz için 1360 tl. toplam ücret aldı.

 

Şimdi bu klima olayı kafama takıldı. Birkaç sorum olacak!

  • radyatör değişiminde klima gazı kaçabilirmi?
  • kaputu açıp sol aşağıda bulunan klima motoruna baktığımda klima düğmesi açık yada kapalı olsun sürekli dönüyor.  Normalde klima açıkken dönmesi gerekmez mi yoksa sürekli dönmesi normalmi?
  • klimayı açtıktan 15 sn kadar sonra radyatör fanı yavaş hızda dönmeye başlıyor.
  • klimayı açtığımda kaput altından herhangi bir ses duyamıyorum. çıt sesi vb. 
  • klimayı açtığımda aracımda yığılma olmuyor ve rolantide klima aç kapat yapınca devir ibresi hiç oynamıyor.
  • Ek bilgi: rolantide içeriye sıcak hava üflerken ısı düğmesini maviye çeviriyorum sıcak hava  ılımaya soğumaya başlıyor yavaş yavaş, bu sırada klimayı AC açınca bir anda soğuk gelmeye başlıyor. 

 

Bu arada bulunduğum şehirde havalar bu ara epeyce soğudu sabah işe gelirken  3 - 4  derece civarı oluyor.  iş yerim 4 km kadar uzaklıkta. toplam 2 ışıkta duruyorum. aracım çok geç ısınıyor. iş yerine vardığımda hararet ibresi 0 ile 90 arasında oluyor hatta bazen sıfıra daha yakın tarafta ve daha orta sıcak üflemeye başlıyor. ustam termostatı kontrol ettiğini sorun olmadığını söyledi. 1.3 multijet motorun bahsettiğim şartlarda geç ısınması normalmidir.

 

Bilgilendiren yorum yapan herkese şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Volkan Eyi yazdı:

kaputu açıp sol aşağıda bulunan klima motoruna baktığımda klima düğmesi açık yada kapalı olsun sürekli dönüyor.  Normalde klima açıkken dönmesi gerekmez mi yoksa sürekli dönmesi normalmi?

Rulman döner ama klimayı aktif etmeden içi dönmez. Görüdüğünüz olay normal.

Sabah o sıcaklıkta o kadar kısa yolda dizel arabanın ısınmaması gayet normal. 

 

Ayrıca antifirizi 3 litre eklediğini düşünerek o paraya koyulan antifirizin sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Kalitesiz antifiriz tıkanmalara ve arızalara yol açabilir. Cuma günü petrol ofisinin mavi antifirizini en uygun bulabildiğim yerde 110 liraya aldım Ankara'da. Bence kaliteli bir antifiriz alarak, sistemi komple boşaltıp ardından temizleyip yeni antifirizi doldurmanız çok daha sağlıklı olacaktır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Eyi
Oğuzkan Erışık yazdı:

Rulman döner ama klimayı aktif etmeden içi dönmez. Görüdüğünüz olay normal.

Sabah o sıcaklıkta o kadar kısa yolda dizel arabanın ısınmaması gayet normal. 

 

Ayrıca antifirizi 3 litre eklediğini düşünerek o paraya koyulan antifirizin sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Kalitesiz antifiriz tıkanmalara ve arızalara yol açabilir. Cuma günü petrol ofisinin mavi antifirizini en uygun bulabildiğim yerde 110 liraya aldım Ankara'da. Bence kaliteli bir antifiriz alarak, sistemi komple boşaltıp ardından temizleyip yeni antifirizi doldurmanız çok daha sağlıklı olacaktır. 

Merhaba antifiriz olayında benim araçta daha önce aldığım opet turuncu antifiriz vardı. yetmeyince ekleme yaptığını söyledi.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Volkan Eyi yazdı:

Merhaba antifiriz olayında benim araçta daha önce aldığım opet turuncu antifiriz vardı. yetmeyince ekleme yaptığını söyledi.

1 litre eklediyse fiyat normal o zaman. İhtiyaç var ise şuan trendyolda total 3 litre turuncu antifiriz 117 lira. 2 tane aldım :D 

Yorum bağlantısı
Volkan Eyi
Oğuzkan Erışık yazdı:

1 litre eklediyse fiyat normal o zaman. İhtiyaç var ise şuan trendyolda total 3 litre turuncu antifiriz 117 lira. 2 tane aldım :D 

Doğrudur aslında bulunduğum şehirde soğuk açısından antifirize gerek yok ancak sağlıklı dolaşım sistemi için kullanıyorum aracımda. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Volkan Eyi yazdı:

Bu arada bulunduğum şehirde havalar bu ara epeyce soğudu sabah işe gelirken  3 - 4  derece civarı oluyor.  iş yerim 4 km kadar uzaklıkta. toplam 2 ışıkta duruyorum. aracım çok geç ısınıyor. iş yerine vardığımda hararet ibresi 0 ile 90 arasında oluyor hatta bazen sıfıra daha yakın tarafta ve daha orta sıcak üflemeye başlıyor. ustam termostatı kontrol ettiğini sorun olmadığını söyledi. 1.3 multijet motorun bahsettiğim şartlarda geç ısınması normalmidir.

 

Bilgilendiren yorum yapan herkese şimdiden teşekkür ederim.

 

4 yıl multijet punto kullandım. Kullanım tecrübeme istinaden bahsettiğiniz şartlarda geç ısınması normal hatta hava sıcaklığı düştükçe daha da geç ısınacaktır.

Şuan şirket aracı multijet egea kullanıyorum. aynı durum egea içinde geçerli bugün hava -4 dereceydi 13 km sonra hararet 90 a geldi.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yaşadığınız her şey normal.

Radyatörü sökerken klima gazını çeken aleti olsaydı belki saklardı ama, 100TL'ye muhtemelen onu da yapmış, üstüne ekletmiştir diye düşünüyorum. Gazı öyle pat diye havaya salacağına ihtimal vermiyorum.

 

Geçmiş olsun. Gözünüz bir süre yedek su kabınızda olsun. Miktar azalabilir, siz yine antifreeze eklersiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Eyi
Burak Kuşçu yazdı:

 

4 yıl multijet punto kullandım. Kullanım tecrübeme istinaden bahsettiğiniz şartlarda geç ısınması normal hatta hava sıcaklığı düştükçe daha da geç ısınacaktır.

Şuan şirket aracı multijet egea kullanıyorum. aynı durum egea içinde geçerli bugün hava -4 dereceydi 13 km sonra hararet 90 a geldi.  

İşe gidene kadar donacağız anlaşılan bu gidişle. önceki aracım benzinli fiestaydı mis gibi ısınırdı motor. cevap için teşekkürler.

Sani Gerşon yazdı:

Yaşadığınız her şey normal.

Radyatörü sökerken klima gazını çeken aleti olsaydı belki saklardı ama, 100TL'ye muhtemelen onu da yapmış, üstüne ekletmiştir diye düşünüyorum. Gazı öyle pat diye havaya salacağına ihtimal vermiyorum.

 

Geçmiş olsun. Gözünüz bir süre yedek su kabınızda olsun. Miktar azalabilir, siz yine antifreeze eklersiniz.

Muhtemelen söylediğiniz gibi olmuştur, cevabınız için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Volkan Eyi yazdı:

2007 model grande punto 13. dizel. 65000km. 

vesile ile nadir şahane değerler. :nazar:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Klima kompresörünün kasnağı sürekli döner ama içinin dönmemesi lazım. Fotoda topuz şeklinde olan 3 bağlantının olduğu yer sabit durmalı klima kapalıysa..

 

valeo-tm-16-24v-2ag-ust-ciki-n205436l-24

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

O soğukta rölantide soğuyan bir motordur 1.3 multijet. Hele yol eğimi biraz aşağı ise zor ısınır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O soğukta rölantide soğuyan bir motordur 1.3 multijet. Hele yol eğimi biraz aşağı ise zor ısınır

Bu özelliği sebebiyle yazın cehennemde bile hararet yapmaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ufuk Ömer Polat

Allah herkese hayırlı bir ustayla çalışmayı nasip etsinn 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...