İçeriğe Yönlendir

Escort Baskı Balata Sorunu mu ?


Tuncay Arslan

Recommended Posts

Tuncay Arslan

Merhabalar, bundan bir kaç ay önce 2000 model klasik sahibi oldum, lpg li 180 bin km'de. Bir kaç ay bindikten sonra eski Ford servisinden ayrılan bir ustaya götürdüm.

Kırmızı antifriz koyduk,

Ön disk balatalar ve arka fren balatalı değişti,

Normal km bakımı yapıldı hepsi bu kadar.

Antifrizden sonra fan sürekli çalışmaya başladı ve orijinal fan müşiriyle değişim yaptık düzeldi. Bundan sonra yaptırmak istediklerim;

1-Alt takım iyileştirmesi(usta üzerindekiler orijinal aynısını bulamazsan elleme dese de rahatsız ediyor) ,

2-Lpg bakımı (bakım aralığını geçmiştir büyük ihtimalle),

3-Kapı kilit ayarları,

4-Şehir içinde dur kalk trafikte gaz pedalından ayağımı çekince hafiften lak luk yapıp silkeliyor(şanzıman boşluğu mu motor kulakları mı bilemedim),

5-Km bakımını yaptırıp antifriz koyduktan sonra çok su eksiltmesi yapmadı ama hiç olmayan sorunlar olmaya başladı. Motor devri sıcak soğuk fark etmeksizin 900 de oldukça stabil çalışıyordu, sonra sonra 1100-1200 e çıkmaya başladı bazen de durduk yere 3000-4000 lere çıkıp bağırıyor sanki gaz teli takılı kalmış gibi bazen de hiç yapmıyor. Geç çalışma rölanti dalgalanması yok ani devir yükselme var sıcak soğuk yaz kış fark etmiyor bakımdan sonra oldu. (Manifolt, rölanti ayarlayıcısı, oksijen sensörü, maf sensörü, kelebek boğaz temizliği ve kontrolleri aklıma geliyor başka ne olabilir?)

6-Son bir ayda 2-3 defa, yolda seyir ederken şehir içi düşük hızda vitesi boşa atmışım gibi gaz tepkisini kesti araba anlık olarak. Arabayı devirli ve seri kullandığımda vites değiştirirken patinaj yapacak gibi oluyor vites geçişleri de rahat ve yumuşak. Bir de otoyolda özellikle rampa çıkarken ani gaz kesme gibi yapıyor kısacık.(Baskı balata olabilir mi?)

7-Frenle rampa inerken ön balatalar aşırı ısınıyor hatta lastikleri de ısıtıp yoğun koku veriyor içeri.(Disk ve balatalar değiştikten sonra oldu disk bosch balata orijinal, düz yolda kasma ses yapma ısınma yok, abs de yok )

8-Araba çalışır vaziyette olduğum yerde direksiyonu çevirirken katur kutur yapıyor, hidrolik yağı eksik değil aks kafaları olabilir mi?

9-Araba yere yakın duruyor, focus yayı takıp bir nebze yükseltilmesi tavsiye edilir mi?

Uzun bir yazı oldu sabır gösterip okuyan ve yorumlayan herkese şimdiden teşekkür ederim 🙂

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Tuncay bey aracınız hayırlı olsun. Sitemizde Escort araçlarla tecrübesi olan bir çok arkadaş var mutlaka sorunlarınıza bir açıklama yapacaklardır. Ben de bildiklerime yorumlarımı yapayım.

 

Öncelikle aylık bir bütçe ayırarak bu ay şu kısmı yaptıracağım ve şu kadar miktarda para harcayacağım diyerek işe başlamanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde araç yaş itibarı ile masraf çıkartmaya müsait olduğu için harcadıkça gözünüze batacaktır.

 

1- Aracınız düz yolda ok gibi gidiyormu ? Mesela 100 -120 km ile giderken direksiyonu bırakabiliyormusunuz ? frene basınca sağa sola çekme, dalma yapıyormu ? Bence bu ön takımın geometrisi açısından çok önemli. Eğer aracınızla hızlı gidiyorken fren yaptığınızda stabilitesini yitiriyor size tedirginlik veriyorsa, yemişim orjinalliğini ne var ne yoksa elden geçmeli.

1-1 Fren esnasında aşırı derecede kafanın aşağı düşmesi ön amortisörlerin ömrünü tamamladığını gösterir.

1-2 Düz yol gidişinde sağa sola çekme, titreme varsa, rot balansa götürüp detaylı incelenmeli. Salıncak, rot ayarı ve balansa bakılmalı.

1-3 Tekno Rot yerli üretim yapan bir firma. Escort için mutlaka ürünü vardır. Sanayide araştırın kalitesini teyit edin.

2-Hiç bilgim yok

3-Önce sanayide gezeceğiz. Soracağız ve öğreneceğiz. Ya iyi bir kaporta ustası yada sadece kilit işi ile uğraşan yer bulup öyle gösterin. Eline çekiç alıp dan dun girişenler vardır. Bu adamlardan uzak durun.

4-Motor kulağına benziyor, aks tan da olabilir . Yine iyi bir tamirci görmeli.

5-Bir yerden hava alıyor gibi düşünüyorum.

6-Gaz sistemi ile ilgili gibi . Balata kaçırsa devir yükselir, araç gitmez.

7-Balata ve disk öncelikle bir birine alışmalı. Yaklaşık 500 km kadar. Ancak normal düz sürüş esnasında koku yapıyor ve ısınıyorsa taktırdığınız yere tekrar uğramanız gerekir. ( Acaba çok mu fren kullanıyorsunuz ? inişlerde ayağınız sürekli frendemi ? bunu bir irdeleyin )

8-Aks kafası sorunu şöyle teşhis edilir. Aracın direksiyonunu önce tam sağ yapın, aracı kaldırın sonra tam sol yapın aracı tekrar kaldırın tak tak tak tak diye ses yapıyormu? Yapıyorsa kesin aks kafası. Düz bir beton zeminde sağ sol yapınca Gaaarrç, Gurruç gibi ve inler gibi ses geliyorsa Amortisör üst bilyeleriniz sorunlu. Durduğunuz yerde direksiyonu sağ sol yapınca lak luk ses geliyorsa: Direksiyon kutunuz başta olmak üzere, rotlar,  ve alt takımda ne varsa hepsinin kontrolu gerekli. 

9-Nedenine inin. Yayımı kesmişler? Takozlarmı çökmüş neden?. Sebebini bulmadan yaptığınız masraf genellikle boşa gider.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Mustafa Bey teşekkür ederim özenip yazmışsınız, sanayiye mutlaka gideceğim ama öncesinde fikir edinmek özellikle escordlar için önemli çünki çoğu ustamız bakmak istemiyor kimisi de deneme yanılma yapıyor bu denemeleri aza indirmek anlamında biraz bilgim olsun istiyorum. Cevap sıranıza uyarak mevcut durumu paylaşayım.

1-Arabanın gidişinde sorun yok hızlanması yavaşlaması güzel, ellerimi bırakabilecek seviyede ama 80 km üzeri hızda ani dip frende bir miktar sapma var. Ön takım için üç bin liraya kadar bütçe ayırdım mutlaka baktıracağım.

2 ve 3- Sanayide iyi bir ustayla halledebilirim.

4-Alt takımı yaptırırken baktırayım.

5-Hava kaçak kontrolü yapalım.

6-Bunun tam olarak anlaşılabilmesi için farklı zamanlarda gözlemlemem lazım sanırım. 2. viteste giderken mesela aktarma organları boşa çıkmış gibi yapıyor saniyelik sonra sorunsuz devam ediyor gaz pedalı serbest hale geliyor ama o esnada devir ne oluyor gözlemlemedim ne motor sesinden ne de göstergeden.

7-500 km yi geçti evet iki defa dik inişte çok fren kullandım o zaman oldu sadece, yine de yapan ustaya göstereyim.

8-Muhtemelen arabanın yılından ötürü parçalar özelliğini kaybetmiş özellikle alçaltma yapılmamış. Arkadaşımda var aynı modeli yan yana koyunca onun arkası kalkık olduğu belli oluyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tuncay Selam.. 

Detay çok mesajında ancak çoğuna zaten ne yapman gerektiğini biliyorsun. :)

Bence baskı balatan sağlam. 

Bence amortisör üst bilyan bozuk. 

Bence rolanti valfin bozuk yada daha büyük ihtimal, almaması gereken bir yerden hava alıyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Tuncay Selam.. 

Detay çok mesajında ancak çoğuna zaten ne yapman gerektiğini biliyorsun. :)

Bence baskı balatan sağlam. 

Bence amortisör üst bilyan bozuk. 

Bence rolanti valfin bozuk yada daha büyük ihtimal, almaması gereken bir yerden hava alıyor. 

 

Selam abi, bir çırpıda derdimi anlatayım istedim ondan uzun oldu 🙂 Yorumların için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ha bir de motor kulağın veya şanzıman kulağın bozuk. onlara da baktır. :)

 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert


ozetle;

vuruntu icin sanziman yagli takozu
saga sola cekme durumu icin alt tablalar
rolanti duzensizligi icin emis hortumlari tek tek kontrol edilmeli, motor suyu ısı sensörü kontrolu
ısınan frenler icin tekerler askiya alinip elle dondurme yapilmasi ona gore tespit tedavi yapilmasi lazim
aracın orjinal yayi neyse onu takin, focus yaylari araci gereginden fazla yukseltiyor. viraj kabiliyeti oldukca azalir



Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ha bir de motor kulağın veya şanzıman kulağın bozuk. onlara da baktır. :)

 

Tamam abi kontrol ettiricem.

Coşku Mert yazdı:


ozetle;

vuruntu icin sanziman yagli takozu
saga sola cekme durumu icin alt tablalar
rolanti duzensizligi icin emis hortumlari tek tek kontrol edilmeli, motor suyu ısı sensörü kontrolu
ısınan frenler icin tekerler askiya alinip elle dondurme yapilmasi ona gore tespit tedavi yapilmasi lazim
aracın orjinal yayi neyse onu takin, focus yaylari araci gereginden fazla yukseltiyor. viraj kabiliyeti oldukca azalir


 

Coşku Bey teşekkürler, hepsini listeye ekledim.

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Tuncay Arslan yazdı:

8-Araba çalışır vaziyette olduğum yerde direksiyonu çevirirken katur kutur yapıyor, hidrolik yağı eksik değil aks kafaları olabilir mi?

Araç sabit duruyorken direksiyonu çevirince ses yapıyorsa amortisör üst bilya ve takozu olma ihtimali yüksek. Ama hareket esnasında direksiyonu çevirince geliyorsa dış aks billyasından yapar. 

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Araç sabit duruyorken direksiyonu çevirince ses yapıyorsa amortisör üst bilya ve takozu olma ihtimali yüksek. Ama hareket esnasında direksiyonu çevirince geliyorsa dış aks billyasından yapar. 

Sabitken hareket etmeden önce çevirdiğim zaman geliyor ses.

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Tuncay Arslan yazdı:

Sabitken hareket etmeden önce çevirdiğim zaman geliyor ses.

O zaman amortisör üst bilya ve takozu kontrol ettirin. Ön düzen kontrolünde baktırabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hayırlı olsun, öncelikle altın kural : işliyorsa /bariz sorunu yoksa elleme denir

mesela bir dahakine bosch balata vs tavsiye etmem, fredo ate trw gibi olabilir. diğerleri zaten yazılmış.

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
Mustafa YILDIRIM yazdı:

O zaman amortisör üst bilya ve takozu kontrol ettirin. Ön düzen kontrolünde baktırabilirsiniz.

Terliycez biraz ama yapılması lazım, özen gösterecek usta arıyorum şimdi 🙂

Çağlar Bayur yazdı:

hayırlı olsun, öncelikle altın kural : işliyorsa /bariz sorunu yoksa elleme denir

mesela bir dahakine bosch balata vs tavsiye etmem, fredo ate trw gibi olabilir. diğerleri zaten yazılmış.

Teşekkür ederim Çağlar Usta, altın kuralı ben de biliyordum da hani arabayı yeni almışız dört dörtlük yapalım iyileştirelim sorunsuz hale getirelim diye başladım, bu sorun çıkınca olduğu gibi bıraktım 🙂 Saat gibi çalışan arabayı bozuyorduk az kalsın.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...