İçeriğe Yönlendir

Mevsimsel Lastik Değişiminden Sonra Balans Ayarı Gerekli Mi?


Bekir Çelik

Recommended Posts

Bekir Çelik

Merhaba abiler.

 

Kış Lastiklerim: Goodyear Ultragrip 8 - 175/65/14 - 2019 Eylül

 

Çok az kullanıldılar. Dün taktırdım, bugün Adana > Karaman > Adana yaptım. Müsait olan yerlerde 140-160 km hıza çıktım ve direksiyonda titreme oldu. Yol yeni otoban asfaltı, buz, kar, mucur vs yok. Hızı düşürünce titreme kesildi. Arabamı tanırım, lastikleri daha önce 2 kış kullandım Konya'da, asla böyle bir titreme olmazdı.

 

Sorum şu:

 

1.Kış lastikleri yüksek hızda böyle titreşime sebebiyet verir mi? (Ben mi unuttum acaba.)

 

2.Lastikleri dost işi değiştirttik bir tanıdığa, pek başında durmadım sohbet muhabbetten. Acaba lastikler değiştirildikten sonra  balans yapılmamış olabilir mi?

 

Jantlara "ön sol, ön sağ" yazıldığını gördüm karışmasın diye. Balans yapmış mıdır, yapmamış mıdır acaba? O kadar lastik değiştirttim, hatırlayamıyorum balans yapılıyor muydu yapılmıyor muydu. Gerekli midir jantları aynı konumlarına taksak bile?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Balans illa ki yapılmalı. Yoksa titreşim kaçınılmazdır. Lastik ister sıfır, ister az kullanılmış bir olsun yapmak şart. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Jant içinde biriken kar buz erimediyse balans yapmıştır :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lastik sök tak yapılırsa balans mutlaka yapılır, yapılmalı yani

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

140-160 larda titreme oluyorsa balans yapılmıştır ancak balans makinesinin kalibresi bozuktur.  
Başka yerde balans yaptırım. 
Daha düşük hızlarda titriyorsa hiç yapılmamış olabilir.   

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

her lastik değişiminde mutlaka balans yaptırılması lazım .

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

orijinal ebat, orijinal jant, bozuk olmayan lastik, sağlam poryalar ve bozuk olmayan diskler varsa balans gerekmez.

  • Teşekkür 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)

Balans konusunda her lastik degişiminde mutlaka balans yapılmalı, balans bozuklugu sebepleri jantların içi buz tutuyor buda balans bozuk hissettiriyor, bazı lastikçilerin makineleri bozuk olabiliyor ne kadar yaptırırsan yapdır bozuk oluyo, Balans kursunları eskisi kadar kaliteli degil aleminyom yerine demir vs yapsıkanları kalitesiz oluyor yolda 200 km yapmadan atabiliyo onunda zaten farkına varamıyoruz ,karda buzda en kaliteli jant kara jant çelikler gibi balans bozuklugu yapmıyor , bazı lastikler tabandan çok cabuk bozulabilyor buda atlama ve yüksek titreşime sebeb olabiliyo bunda 10 sene önce dunlop marka lastiklerim tabandan 5000 km olmadan bozulmusdu buarada kar 70 cm oldu galiba iş makineleri yüzeysel kürüdü mahalle araları kapalı sayılır dünden bugune 15 cm daha kar yagmıs transporter ve masterı benzinlige bırakdım yolda dingil oturyo zincirlide olsa kalıyor fiesta agırlıgı aşırı olmadıgından tabanı çökertmediginden bir nezbze kullanılıyor 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

orijinal ebat, orijinal jant, bozuk olmayan lastik, sağlam poryalar ve bozuk olmayan diskler varsa balans gerekmez.

O zaman fabrikadan çıkan araçların lastiklerine neden balans yapıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Metin Uzunoğlu yazdı:

O zaman fabrikadan çıkan araçların lastiklerine neden balans yapıyorlar. 

set halinde değişiminde gerekmez. lastiğin janta takılı olduğunu varsayarak söylemiştim. farbiakda da öyle sonuçta. ama ben belki eksik yazdım. yanlış mı anlamışım emin değilim çünkü jantlardan bahsediliyor. ön sağ sol diye yazılmış.

 

yoksa janttan çıkan her lastik tekrar balans gerektirir. bunu bir kere istisnasını yaşadım. fabrikasyon jeep jantına takılı eskimiş michelinler vardı, 4 jantın 3 ünde hiç balans ağırlığı olmadan makinede neredeyse sıfır çıkıyorlardı. ütopik...

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamit inan

15-30 km arasına dikkat edin. Araç sallanıyor mu diye. Bazen lastik tabani bozuluyor kisliklarda

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Ebattan anladığım kadarıyla araç Fiesta.
Balansla arası hiç iyi değil bu aracın.
Yıllardır biniyorum, o hızlarda titremediğini görmedim.
İyi bir balansçıda, ön düzen, jant düzeltme, balans ve yer balansı yapıldığında harika oluyor araç, kısa bir süre sonra yine kaçıyor balansı, titreme yapıyor.

Bizim yollar çok kötü, çoğunluğunu ona bağlıyorum fakat yine de balansı kaçırmaya çok müsait araç.

4 bijon oluşu, sac jant oluşu, poryaların zamanla eskimesi vs hep etken diye düşünüyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
Doğan Arşiray yazdı:

orijinal ebat, orijinal jant, bozuk olmayan lastik, sağlam poryalar ve bozuk olmayan diskler varsa balans gerekmez.

Formül iyiymiş. :) Disklerim bir kez torna gördü ama, bilemiyorum poryadan mı yoksa diskten mi. Yarın tekrar başka bir yerde balans yaptırayım bakalım, düzelmezse bir alt takımları da göstermek lazım o zaman.

Erkan Işık yazdı:

...balans bozuklugu sebepleri jantların içi buz tutuyor buda balans bozuk hissettiriyor,...

Adana'dan çıkmadan yaptı titreşimi, buz tutmamıştı henüz.

 

Hamit inan yazdı:

15-30 km arasına dikkat edin. Araç sallanıyor mu diye. Bazen lastik tabani bozuluyor kisliklarda

Akşam iş çıkışı dikkat edeyim.

Celal Aydın yazdı:

Ebattan anladığım kadarıyla araç Fiesta.
Balansla arası hiç iyi değil bu aracın.
Yıllardır biniyorum, o hızlarda titremediğini görmedim.
İyi bir balansçıda, ön düzen, jant düzeltme, balans ve yer balansı yapıldığında harika oluyor araç, kısa bir süre sonra yine kaçıyor balansı, titreme yapıyor.

Bizim yollar çok kötü, çoğunluğunu ona bağlıyorum fakat yine de balansı kaçırmaya çok müsait araç.

4 bijon oluşu, sac jant oluşu, poryaların zamanla eskimesi vs hep etken diye düşünüyorum.

Profilde yazıyor araç Honda Jazz 1.4 :)

 

* * *

 

Başka bir lastikçide balans yaptırayım yarın o halde. Tüm cevaplar için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Celal Aydın yazdı:

Ebattan anladığım kadarıyla araç Fiesta.
Balansla arası hiç iyi değil bu aracın.
Yıllardır biniyorum, o hızlarda titremediğini görmedim.
İyi bir balansçıda, ön düzen, jant düzeltme, balans ve yer balansı yapıldığında harika oluyor araç, kısa bir süre sonra yine kaçıyor balansı, titreme yapıyor.

Bizim yollar çok kötü, çoğunluğunu ona bağlıyorum fakat yine de balansı kaçırmaya çok müsait araç.

4 bijon oluşu, sac jant oluşu, poryaların zamanla eskimesi vs hep etken diye düşünüyorum.

170-180 devamlı kullan otobanda ne titreme ne balans bozuklugu vs yok araç 2013 1,5 fiesta 

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Fatih Sarıkaya yazdı:

Arka tekerlerde balans var. 

 

Hayır, Balans yok. Bu sürekli yanlış kullanılan bir tabir maalesef ki.

 

Balans İngilizce kelimedir (balance) ve Türkçesi "denge" demektir.

Balansı olan, yani dengesi olan lastik iyidir. 

Lastikte balans varsa bu güzel bir şeydir.  Lastikte balans yok ise bu sorun oluyor.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Profilde yazıyor araç Honda Jazz 1.4 [emoji4]
 
* * *
 
Başka bir lastikçide balans yaptırayım yarın o halde. Tüm cevaplar için teşekkür ederim.

Tapatalk uygulamasında görünmüyor, o yüzden her konu açtığımda paylaşıyorum araç bilgilerini.
Lastik ebatına aşinalığımdan Fiesta sandım [emoji4]

Farklı lastikçileri denemekte fayda var, çok muzdarip olduğum bir konu, sonunda buldum lastikçimi, umarım cihazlarına kalibrasyonu aksatmaz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
170-180 devamlı kullan otobanda ne titreme ne balans bozuklugu vs yok araç 2013 1,5 fiesta 

Memleketin Hatay olmadığı %100 [emoji1]
Sert süspansiyon bozuk yollara gelmiyor, o yüzden balans çabuk kaçıyor Fiestada.

Sürüş dinamiği her ne kadar mükemmel olsa da, 170-180 km/h çok fazla Fiesta için, o hızlara ulaşır fakat hatayı affetmez.
Sadece Fiesta için değil B segmenti tüm otomobiller için öyle.
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Celal Aydın yazdı:


Memleketin Hatay olmadığı %100 emoji1.png
Sert süspansiyon bozuk yollara gelmiyor, o yüzden balans çabuk kaçıyor Fiestada.

Sürüş dinamiği her ne kadar mükemmel olsa da, 170-180 km/h çok fazla Fiesta için, o hızlara ulaşır fakat hatayı affetmez.
Sadece Fiesta için değil B segmenti tüm otomobiller için öyle.

Valla celal ara ara istanbula gidiyorum fiesta ile genelde şehirçi kullanıyoz iki gündürde karda onu kullanıyoz diger arabalarım agırlıkdan dolayı batıyo kar askıya alıyo, ön takım konusuna gelince ustalarımızda sıkıntı var dört dört lük yapdırdım ne tıkırtı ne pıtırtı arızayı tesbit edene kadar tabi gereksiz parça degişimi öneren ustalarımızda oldu fiestalarda en çok bozulan z rot ve ön salıncak viraj lastikleri rot ve rot kolları sonradan ,neyse yazdıklarında haklısın ayrıca ama otobana cıkdınmı mecbur sola dalıyon solda gıtmek ıcınde uymaz zorunda kalıyoz ama son zamlardan sonra gitmedim eskisi gibi basamayız artık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...