İçeriğe Yönlendir

P3138 ve P0171 Ariza Kodlari Audi A3 1.8 TFSI


Caner Altin

Recommended Posts

Caner Altin

Herkese iyi günler. Daha önce baskı-balatam ile ilgili bir konu açmıştım. Şimdi de bir diğer arızam ile ilgili görüşlerinizi almak istiyorum. Sırbistan'da yaşıyor ve çalışıyorum dolayısıyla ustalara hem çok güvenemiyorum hem de dil probleminden tam bilgi alamıyorum. 

Aracımda yolda seyahat halindeyken motor ikaz lambası sarı yandı ve ben de ustaya götürdüm. Usta emme manifoldunda bir takım değişiklikler yaptığını söyledi ve aracımı teslim aldim. Aracımı teslim aldıktan 2-3 gün sonra tekrar motor ikaz ışığım sarı ile uyarı verdi ve aynı ustaya gittim. O da bunu dikkate almaya gerek olmadığını, aracın normal çalıştığını söyledi ve kodlari sildi. 2 gun sonra motor ikaz lambasi tekrardan yandi. Arıza kodları başlıkta belirttiğim gibi P3138 ve P0171.

 

Daha önce bu sorunu yaşayan oldu mu? Ya da bu şekilde ikaz lambası yanıkken aracı kullanmamda bir sakınca var mı ?

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

P0171 fakir karışım ile alakalı diye hatırlıyorum.

Sorun emme manifoldunda görünüyor kodlara göre ama belli ki işini iyi yapamamış. Ya bir yerden hava alıyor (contadan kaçıyor olabilir) ya da emme manifolduna bağlı olan bir valf bozulmuş olabilir. Hava akışmetre düzgün çalışıyor mu acaba ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Caner Altin yazdı:

Usta emme manifoldunda bir takım değişiklikler yaptığını söyledi

hakkaten de oradaki ustalara pek güvenilmezmiş zira bu dediğini yapmamış, arıza kodları emme girişi ile iligili

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Caner Altin yazdı:

P3138

 

Vagcom a bağlayıp manifold un kalibrasyonu varmı bakılmalı, 

Varsa kalibre edilmeli, çalışmasında sorun yok ise kalibrasyon hatasıdır.

Yorum bağlantısı
Caner Altin
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

abi vallahi yılbaşından beri aşırı canım sıkıldı. Türlü türlü sıkıntılar için 150-200 euro para verdim. Şimdi baskı balata da değiştireceğim ama hala bu sorunu alıyorum. Usta bana diyor ki motoru çalıştırdıktan sonra 1-2 dk bekle hareket etmeden. İlk çalışmada motorun biraz sallantılı çalışıyor sonra topluyor. Denedim ben de hakikatten öyle. Nisan - Mayıs gibi Türkiye'ye gelmeyi düşünüyordum. Bu bahsettiğiniz manifold ile ilgili sorunlar çok başımı ağrıtır mı eğer beklersem.

 

Çağlar Bayur yazdı:

hakkaten de oradaki ustalara pek güvenilmezmiş zira bu dediğini yapmamış, arıza kodları emme girişi ile iligili

 

abi vallahi yılbaşından beri aşırı canım sıkıldı. Türlü türlü sıkıntılar için 150-200 euro para verdim. Şimdi baskı balata da değiştireceğim ama hala bu sorunu alıyorum. Usta bana diyor ki motoru çalıştırdıktan sonra 1-2 dk bekle hareket etmeden. İlk çalışmada motorun biraz sallantılı çalışıyor sonra topluyor. Denedim ben de hakikatten öyle. Nisan - Mayıs gibi Türkiye'ye gelmeyi düşünüyordum. Bu bahsettiğiniz manifold ile ilgili sorunlar çok başımı ağrıtır mı eğer beklersem.

tarihinde Caner Altin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Caner Altin yazdı:

Bu bahsettiğiniz manifold ile ilgili sorunlar çok başımı ağrıtır mı eğer beklersem.

spesifik olarak bu motoru tanımıyorum ama bence lamba yakar sadece. istanbulda vag grubu usta bol her türlü yaparlar

Yorum bağlantısı
Caner Altin
Çağlar Bayur yazdı:

spesifik olarak bu motoru tanımıyorum ama bence lamba yakar sadece. istanbulda vag grubu usta bol her türlü yaparlar

Tesekkurler yanit icin. Bu sekilde idare etmeye calisacagim bir sure. Zaten cok fazla kullanmadigim bir arac haftada anca 100 km yapiyorum en fazla.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Caner Altin

Herkese iyi gunler,

 

 

Daha once yukaridaki basligi acmistim. Yaklasik bir aydir arabami hic bir sikinti olmadan kullaniyorum. Gecen gun tavsiye edilen baska sehirdeki bir ustaya goturdum araci. Enjeksiyonlarda temizlik yapti. Suan icin ariza isigi yanmiyor fakat soyle de bir ekleme yapti;

 

"Bu isik tekrar yanabilir ama korkma arabana zarar veren bir durum degil. Burada yakit kalitesi kotu oldugu icin maalesef bir cok aracta bu isik yaniyor ve insanlar bu sekilde kullaniyor. 100 oktan'dan baska bir yakit kullanma ve sabah ilk calistirmada marsa bastiktan sonra bir dakika kadar bekle ondan sonra yola cik dedi."

 

Suan motor calismasinda herhangi bir anormallik gormedigim icin icim rahat ama genel olarak hem ustanin soyledikleri hem de aractaki bu durum ile ilgili yorumunuz olur mu ?

Yorum bağlantısı
Caner Altin
Çağatay Kılınç yazdı:

Tr de 100 oktan benzin var mı?

Hocam bir onceki postta belirtmistim o yuzden tekrar etmedim, Sirbistan'da yasiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Orda benzin kaç para birim/asgari ücret olarak ?

Yorum bağlantısı
Caner Altin
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Orda benzin kaç para birim/asgari ücret olarak ?

Asgari ucret €350 -  €400 mertebelerinde. benzinin litresi de €1.5 fakat asgari ucretle calisma orani Turkiye kadar yuksek degil.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Caner Altin yazdı:

Hocam bir onceki postta belirtmistim o yuzden tekrar etmedim, Sirbistan'da yasiyorum.

Çok pardon o konuyu okumadığım için yanıldım👍🏼

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Orda benzin kaç para birim/asgari ücret olarak ?

 

Doğru orantı.. Bundan sonra böyle yorumlayalım fiyatları.. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Doğru orantı.. Bundan sonra böyle yorumlayalım fiyatları.. 

 

şöyle sorsak.: 55 km ötedeki arkadaşa gidip gelirken kaç yakar diye hesaplama sıklığı? matematik her zaman kantitatif değildir, kalitatif olduğu zamanlar da vardır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Caner Altin

Ulkenin ekonomik durumu benim problemi unutturdu :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Caner Altin yazdı:

Ulkenin ekonomik durumu benim problemi unutturdu :)

Siz bi gaz kelebeği kalibrasyonu yaptırın.. :)

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...