İçeriğe Yönlendir

Ford Escort Fan Açmama Sorunu ve Usta Önerisi


Yiğit TUNÇEL
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Yiğit TUNÇEL

Merhabalar sorunu anlatmadan önce arabanın hikayesini kısaca özetleyeyim. 17 senedir 94 model, mk5, clx, lpgli, klimasız, abssiz, airbagsiz, dökme manifolt ford escort aracımı kullanmaktayım. Daha hiç yolda kalmadım. Bugüne kadar da arabanın sağını solunu kurcalatmadım kimseye. 

Şimdilerde hem yağ ve su kaçakları hem araç hareket halindeyken motorun ısısının düşmesi hem de kaloriferinin araç dururken çok az ısıtması araç hareket halindeyken de hiç ısıtmaması şikayetleriyle bir aile dostumuza aracı teslim ettim. Bana bir katkı malzemesini çokça övdü katkı attıktan sonra kesinlikle çözüleceğini söyledi ve böylelikle katkı malzemesini genleşme su tankına koydu aracı yüksek derecelere kadar ısıttı ardından birkaç saat motoru soğumaya bıraktı. Bu işlemden sonra aracım artık dururken bile ısıtması gerekirken buz gibi gibi hava üfler oldu. Üstüne üstlük radyatör fanını da açmaz oldu. Sorun fan müşüründe diyip beni yolladı. Müşürü kısa devre yaparak fanı kontrol ettim ve fan çalışıyor. Fan müşürünü üzerindeki orijinal turuncu müşürle aynı renkte müşürle değiştirdim fakat fan yine çalışmadı. Birkaç ustaya götürdüm onlar da katkı malzemesinin kanalları tıkadığını söylediler, kimisi üst kapak contası yanmış bu arabanın o yüzden fan açmıyor dediler. İşin kısacası sorunun kaynağı hakkında fikir yürütebilecek işinin ehli forumdan birileri bana yardımcı olabilirse ve eskişehir içi gerçekten sağlam bir usta önerebilirse çok sevinirim.

İyi forumlar 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur
Yiğit TUNÇEL yazdı:

araç dururken çok az ısıtması araç hareket halindeyken de hiç ısıtmaması şikayetleriyle

basit bir sorununuz vardı: termostat açık kalıyordu, termostat değişince %99 düzelecekti

 

Yiğit TUNÇEL yazdı:

Bana bir katkı malzemesini çokça övdü katkı attıktan sonra

çeşiitli katkı sıvıları var lakin sizdeki sorun ile ilgili bir katkı henü,z dünyada üretilmedi yani zaten yoktu, sizin attığınız katkı nedir bilemem lakin

Yiğit TUNÇEL yazdı:

Birkaç ustaya götürdüm onlar da katkı malzemesinin kanalları tıkadığını söylediler

malesef bu gerçekleşmiş gibi görünüyor, aluminyum sisteme her hangi bir katkı konursa, alu oksidi ve önceki doğal kalıntılıarı çözerse aynen bu hale gelir motor.

 

olan olmuş, ben olsam derhal üst kapağı söktürür, blok kanllarını yıkatır, kapağı da rektifiyeciye yollatırdım, yani yarım motor rektifiye yapılacak, bu arada termostatı da değişin. motora girilgği için devirdaim ve triger seti de değişmeli

geçmiş olsun

Yiğit TUNÇEL yazdı:

Müşürü kısa devre yaparak fanı kontrol ettim ve fan çalışıyor. Fan müşürünü üzerindeki orijinal turuncu müşürle aynı renkte müşürle değiştirdim fakat fan yine çalışmadı.

şu an büyük ihtimal kanllar içindeki kalıntılar çamurlaştı ve müşür suyun sıcaklığını okuyamıyor

 

denenebilecek bir yöntem daha: aşındırıcı saf organik antfirzi ile 3 4 tur su değişimi denenbilir, burdaki risk harareti aşırı yükselterek kapağın yamulması, o zaman rektifiye de kurtarmaz.  ve 3 4 tur değişim maliyeti de 750 -1000 tl bulur o da sokağa atılmış para demek

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yiğit TUNÇEL

Çağlar Ustam sorun dediğiniz gibi termostattaymış. Termostatı ve kalorifer peteğini değiştirdim. Komple soğutma tesisatı temizliği yaptırdım. Şuan arabanın içi sıcacık ve artık fanı açıp motoru soğutabiliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...