Yiğit TUNÇEL 8 Mart 2022 Paylaş 8 Mart 2022 Merhabalar sorunu anlatmadan önce arabanın hikayesini kısaca özetleyeyim. 17 senedir 94 model, mk5, clx, lpgli, klimasız, abssiz, airbagsiz, dökme manifolt ford escort aracımı kullanmaktayım. Daha hiç yolda kalmadım. Bugüne kadar da arabanın sağını solunu kurcalatmadım kimseye. Şimdilerde hem yağ ve su kaçakları hem araç hareket halindeyken motorun ısısının düşmesi hem de kaloriferinin araç dururken çok az ısıtması araç hareket halindeyken de hiç ısıtmaması şikayetleriyle bir aile dostumuza aracı teslim ettim. Bana bir katkı malzemesini çokça övdü katkı attıktan sonra kesinlikle çözüleceğini söyledi ve böylelikle katkı malzemesini genleşme su tankına koydu aracı yüksek derecelere kadar ısıttı ardından birkaç saat motoru soğumaya bıraktı. Bu işlemden sonra aracım artık dururken bile ısıtması gerekirken buz gibi gibi hava üfler oldu. Üstüne üstlük radyatör fanını da açmaz oldu. Sorun fan müşüründe diyip beni yolladı. Müşürü kısa devre yaparak fanı kontrol ettim ve fan çalışıyor. Fan müşürünü üzerindeki orijinal turuncu müşürle aynı renkte müşürle değiştirdim fakat fan yine çalışmadı. Birkaç ustaya götürdüm onlar da katkı malzemesinin kanalları tıkadığını söylediler, kimisi üst kapak contası yanmış bu arabanın o yüzden fan açmıyor dediler. İşin kısacası sorunun kaynağı hakkında fikir yürütebilecek işinin ehli forumdan birileri bana yardımcı olabilirse ve eskişehir içi gerçekten sağlam bir usta önerebilirse çok sevinirim. İyi forumlar Yorum bağlantısı
Çözüm Çağlar Bayur 8 Mart 2022 Çözüm Paylaş 8 Mart 2022 Yiğit TUNÇEL yazdı: araç dururken çok az ısıtması araç hareket halindeyken de hiç ısıtmaması şikayetleriyle basit bir sorununuz vardı: termostat açık kalıyordu, termostat değişince %99 düzelecekti Yiğit TUNÇEL yazdı: Bana bir katkı malzemesini çokça övdü katkı attıktan sonra çeşiitli katkı sıvıları var lakin sizdeki sorun ile ilgili bir katkı henü,z dünyada üretilmedi yani zaten yoktu, sizin attığınız katkı nedir bilemem lakin Yiğit TUNÇEL yazdı: Birkaç ustaya götürdüm onlar da katkı malzemesinin kanalları tıkadığını söylediler malesef bu gerçekleşmiş gibi görünüyor, aluminyum sisteme her hangi bir katkı konursa, alu oksidi ve önceki doğal kalıntılıarı çözerse aynen bu hale gelir motor. olan olmuş, ben olsam derhal üst kapağı söktürür, blok kanllarını yıkatır, kapağı da rektifiyeciye yollatırdım, yani yarım motor rektifiye yapılacak, bu arada termostatı da değişin. motora girilgği için devirdaim ve triger seti de değişmeli geçmiş olsun Yiğit TUNÇEL yazdı: Müşürü kısa devre yaparak fanı kontrol ettim ve fan çalışıyor. Fan müşürünü üzerindeki orijinal turuncu müşürle aynı renkte müşürle değiştirdim fakat fan yine çalışmadı. şu an büyük ihtimal kanllar içindeki kalıntılar çamurlaştı ve müşür suyun sıcaklığını okuyamıyor denenebilecek bir yöntem daha: aşındırıcı saf organik antfirzi ile 3 4 tur su değişimi denenbilir, burdaki risk harareti aşırı yükselterek kapağın yamulması, o zaman rektifiye de kurtarmaz. ve 3 4 tur değişim maliyeti de 750 -1000 tl bulur o da sokağa atılmış para demek 3 Yorum bağlantısı
Yiğit TUNÇEL 14 Mart 2022 Yazar Paylaş 14 Mart 2022 Çağlar Ustam sorun dediğiniz gibi termostattaymış. Termostatı ve kalorifer peteğini değiştirdim. Komple soğutma tesisatı temizliği yaptırdım. Şuan arabanın içi sıcacık ve artık fanı açıp motoru soğutabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts