İçeriğe Yönlendir

97 Bin Km'de CVT Şanzıman Yağı Değişmeli mi? Riskli mi?


Enes Talha Tüfekçi

Recommended Posts

Enes Talha Tüfekçi

Merhaba,

 

97 bin kmde CVT şanzımanlı Megane aracımın şanzıman yağını değiştirmek istiyorum. Ankara'dan Onur Şanzıman CVT konusunda iyi bir yer deniyor. Orayı arayıp sorduğumda bugüne kadar hiç değişmediyse değiştirmek riskli olabilir dedi. Fiyat olarak 1400 TL verdi. Peşin. 

 

Aracın önceki sahibine sordum ama ne yazık ki ilgili bir insan değil. "Bakımı geldikçe Bosch servisine bıraktım ne yaptılar bilmiyorum" diyor. Elde servis kağıdı da yok. Götürdüğü servis de bilmiyor. Anladığım kadarıyla hiç değişmedi. 

 

Arabada hafiften bir tekleme var. Motor soğukken ve düşük hızlarda ayağımı gazdan çekince oluyor. Bu sorun şanzımanla mı ilgili yoksa LPG sübap yaktığı için mi tekliyor bilmiyorum.

 

Masraftan kaçınmak gibi bir derdim yok ama yağı değiştirip sorun yaşamak da istemiyorum.

 

Sizce değiştirmek mantıklı mı?

Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Neden riskli olsun anlamadım.  Bence değişmedikçe risk artar.  O servisin mantığıyla bu yağ hiç değişmeyecek o zaman :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Elbette değiş. Risk dediği kendine iş çıkaracak olabilir ya da hekimler gibi birşey çıkarsa "bozdun" denmesin diye diyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

önce tekleme sorununu çözün derim buji buji kablosu bobin vs sorunu çözün araba tamam sağlamsa yağı öyle değişin 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bencede değiş, zaten cvt ne riski karmaşıkta değil zaten, peki kaç lt yağ alıyor, 1400 tl. derken malzeme fiyatını merak ettim.

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Ali Gök yazdı:

önce tekleme sorununu çözün derim buji buji kablosu bobin vs sorunu çözün araba tamam sağlamsa yağı öyle değişin 

Ali Bey, bujileri 80 binde değişmiş. Ama dediğiniz gibi zaten arabayı 100 binde genel bir bakıma sokacağım. Çünkü kullanmak istiyorum. Ve memnunum araçtan.Fakat yağ değiştirdikten sonra tekleme (ki çok ileri seviyede değil şu anda) eğer hallolursa diğer şeyleri boşuna değiştirmemiş oluruz. Şanzıman yağı her koşulda değişmeli zaten.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

bencede değiş, zaten cvt ne riski karmaşıkta değil zaten, peki kaç lt yağ alıyor, 1400 tl. derken malzeme fiyatını merak ettim.

4.8 lt. İŞçilik dahil 1400 TL bana fazla uygun geldi. HC otomatik şanzıman da 1700 tl yi bulur dedi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Atf şanzıman yağı 130 lira felan litresi

Cvt

520 lira yağ 100 lira filtre. 620.

Hadi pahalı bi versiyon 175 lira olsun

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Mehmet Göktürk yazdı:

Atf şanzıman yağı 130 lira felan litresi

Cvt

520 lira yağ 100 lira filtre. 620.

Hadi pahalı bi versiyon 175 lira olsun

Bu CVT şanzıman yeni nesil o sebeple Elf- Matic CVT yağ ya da Nissan NS-3 yağ kullanmak lazım. Maalesef pahalı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

bugüne kadar hiç değişmediyse değiştirmek riskli olabilir dedi.

bu standart cümledir, manuel de olsa şanzıman öncesinde söylenmesi gerekir, eski yağ ve içindeki kalıntılar VARSA! bazı kusurları örter, örtmesi iyi bir şey demek değildir ancak her yağ değişimi öncesi o cümle söylenir

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Deniz Kom

CVT'nin en yoğun kullanıcısı Honda Türkiye 20000 km aralıkla yağ değişimi istiyor. Gavurdaki kılavuzlarda da 40bin km olarak gördüm. Dolayısıyla değişmesinde tabi fayda var. 

Kaldı ki sorun yoksa açma diyen ustaların çoğu da pazarlama hilesi yapıyor. Fiyat yükseltiyorlar. 2 saat sürmeyecek şeyin işçiliğine de 1000 lira diyorlar böylece.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Enes bey merhaba. Aracınızın periyodik bakım km leri kullanım kitapçığında bellidir. Aracınızın genel bakımlarını ( Motor Yağı - Yağ Filtresi - Hava Filtresi - Polen Filtresi / Buji değişimi - Fren balata değişimi - Benzin Filtre değişimi ) ve ağır bakımlarını ( Genel bakım + Triger değişimi, A.C ve Direksiyon kayış ve bilye değişimleri, Supap ayarı, Fren hidrolik yağı değişimi, Şanzıman yağ değişimi, Devir daim değişimi) bu km lere göre yaptırmanız gerekmekte.

Örneğin motor yağınız 10.000 km de bir değişim ön görüldü ise bu yağ her 12 ayda bir,  km 10.000 olmasada değişmelidir. 13 ayda değişirse yada km niz 10500 olursa ne olur ?. Hiç bir şey olmaz ancak kuralı böyledir. Ha siz 13 ayda bir şey olmaz öyleyse 18 ay da da bir şey olmaz derseniz, triger kayışınıda 90.000 yerine 130 bin de değişmek istersiniz ve genelde 100.000 civarında kayış kopar ve 1500 tl masrafı 6 ay ötelerken 15,000 TL masraf ile karşı karşıya kalırsınız.

Gelelim sizin CVT yağ değişim konusuna. Anladığım kadarı ile aracın ilk sahibi ilgisiz bir arkadaş imiş. Bu işlemleri yaptırmamış ve notunuda tutmamış. Şimdi yağ değişim zamanı geçti mantığı ile hareket edersek bu yağın artık hiç değişmemesi gerekir gibi anlamsız bir sonuca ulaşırız ki, bu da saçma bir şey olur. Sizin yapmanız gereken doğru yağı tespit edip, bu işten anlayan bir yerde yağ deşimini yaptırmanız. Ucuza gelsin istiyorsanız, yağı kendiniz alarak ustaya değiştirtebilirsiniz.

Megan III 1.6 CVT şanzıman yazınca internet üzerinde epey bir bilgi bulunuyor.

Şöyle bir şey buldum:

 

http://www.renaultfanclub.com/megane-3-fan-club-megane-3-kulubu/93542-megane-iii-1-6-cvt-teknik-bilgileri-3.html

 

"Merhaba. Ben de Fluence 1.6 cvt araç sahibiyim. erdem444 isimli arkadaşa çok teşekkür ediyorum bu konuda en sağlıklı bilgiyi buradan aldım. Bende faydalı olması temennisiyle birkaç bilgiyi burada paylaşmak istiyorum. Aracın şanzıman yağı için servisle görüştüm klasik cevap "sorun omadıkça bu yağ değişmez" dediler. fakat bu şanzıman hakkında en ufak bir bilgileri yok. CVT diyorum EDC'dir o diye cevap gelebilir o yüzden servsileri arayıp sinirlerinizi yıpratmayın.
Bu siteden bilgileri edindikten sonra renault merkeze mail attım uygun yağın ne olduğunu sordum. Elf Renaultmatic D3 SYN diye cevap attılar tabiki onlara güvenmeyip biraz araştırınca bu yağın eski kasa 4 ileri tam otomatik DPO tip şanzımanlar için olduğunu CVT ile hiçbir alakasının olmadığını hatta bu yağ kullanılırsa şanzımanda ciddi hasarlar olabileceğini öğrendim ve tekrar mail attım. İkinci mailde uygun yağı da yazdım teyit istedim. Aynı gün içinde arayıp bir yanlışlık olduğunu özür dilediklerini uygun yağın Elf Matic CVT olduğunu servislerden temin edebileceğimi söylediler. Bu kez de şöyle bir durum çıktı bu ElfMatic CVT iki tip birisi NS-2 birisi NS-3. Bu ayrımı biraz araştırdım. Neticede NS-3'ün Ns-2'nin gelilştirilmişi olduğunu öğrendim. İkisi de bizim şanzımanlar için uygunmuş ama NS-3 daha tercih edilesi imiş. Birinci soru NS-2 ve NS-3 arasındaki fark hakkında bilgisi olan var mı?
İkincisi küçük bir yerde yaşıyorum ve bulunduğum yerde tek şanzıman ustası var ve sorduğumda klasik usta cevabı olarak "filtre değişmez filtre değişimi için şanzımanın inmesi gerek" dedi. BU filtreyi değiştirmeden sadece yağı değiştirsem sorun olur mu? Yine mıknatıslar içinde düşük km li araçlarda burayı açıp temizlemeye gerek yok diyorlar sanki çok zor bir iş gibi, ısrarcı olsan olmuyor olmasan olmuyor. Türkiye'de konu ile alakalı yeterli bilgi bulamayınca ingilizce sitelere baktım. Nissan bu şanzımanların bakım aralığını 60.000 km'den 120.000 km'ye çıkarmış. Sadece yoğun tozlu, çamurlu vs. bölgede yaşayanlar için 60.000 km'de değiştirilmesini tavsiye ediyor. İnternetten bir ustaya sordum ve o da İstanbul trafiğinde 90.000 km'de değiştirmek lazım 120.000 İstanbul için çok, küçük yerde yaşıyorsan sorun olmaz dedi.
Renaultun bu konudaki bilgisizliği gerçekten can sıkıcı. "

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Deniz Kom yazdı:

CVT'nin en yoğun kullanıcısı Honda Türkiye 20000 km aralıkla yağ değişimi istiyor. Gavurdaki kılavuzlarda da 40bin km olarak gördüm. Dolayısıyla değişmesinde tabi fayda var. 

Kaldı ki sorun yoksa açma diyen ustaların çoğu da pazarlama hilesi yapıyor. Fiyat yükseltiyorlar. 2 saat sürmeyecek şeyin işçiliğine de 1000 lira diyorlar böylece.

Honda her şeyi yarı zamanda yapıyor galiba. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Mustafa Erkan yazdı:

Enes bey merhaba. Aracınızın periyodik bakım km leri kullanım kitapçığında bellidir. Aracınızın genel bakımlarını ( Motor Yağı - Yağ Filtresi - Hava Filtresi - Polen Filtresi / Buji değişimi - Fren balata değişimi - Benzin Filtre değişimi ) ve ağır bakımlarını ( Genel bakım + Triger değişimi, A.C ve Direksiyon kayış ve bilye değişimleri, Supap ayarı, Fren hidrolik yağı değişimi, Şanzıman yağ değişimi, Devir daim değişimi) bu km lere göre yaptırmanız gerekmekte.

Örneğin motor yağınız 10.000 km de bir değişim ön görüldü ise bu yağ her 12 ayda bir,  km 10.000 olmasada değişmelidir. 13 ayda değişirse yada km niz 10500 olursa ne olur ?. Hiç bir şey olmaz ancak kuralı böyledir. Ha siz 13 ayda bir şey olmaz öyleyse 18 ay da da bir şey olmaz derseniz, triger kayışınıda 90.000 yerine 130 bin de değişmek istersiniz ve genelde 100.000 civarında kayış kopar ve 1500 tl masrafı 6 ay ötelerken 15,000 TL masraf ile karşı karşıya kalırsınız.

Gelelim sizin CVT yağ değişim konusuna. Anladığım kadarı ile aracın ilk sahibi ilgisiz bir arkadaş imiş. Bu işlemleri yaptırmamış ve notunuda tutmamış. Şimdi yağ değişim zamanı geçti mantığı ile hareket edersek bu yağın artık hiç değişmemesi gerekir gibi anlamsız bir sonuca ulaşırız ki, bu da saçma bir şey olur. Sizin yapmanız gereken doğru yağı tespit edip, bu işten anlayan bir yerde yağ deşimini yaptırmanız. Ucuza gelsin istiyorsanız, yağı kendiniz alarak ustaya değiştirtebilirsiniz.

Megan III 1.6 CVT şanzıman yazınca internet üzerinde epey bir bilgi bulunuyor.

Şöyle bir şey buldum:

 

http://www.renaultfanclub.com/megane-3-fan-club-megane-3-kulubu/93542-megane-iii-1-6-cvt-teknik-bilgileri-3.html

 

"Merhaba. Ben de Fluence 1.6 cvt araç sahibiyim. erdem444 isimli arkadaşa çok teşekkür ediyorum bu konuda en sağlıklı bilgiyi buradan aldım. Bende faydalı olması temennisiyle birkaç bilgiyi burada paylaşmak istiyorum. Aracın şanzıman yağı için servisle görüştüm klasik cevap "sorun omadıkça bu yağ değişmez" dediler. fakat bu şanzıman hakkında en ufak bir bilgileri yok. CVT diyorum EDC'dir o diye cevap gelebilir o yüzden servsileri arayıp sinirlerinizi yıpratmayın.
Bu siteden bilgileri edindikten sonra renault merkeze mail attım uygun yağın ne olduğunu sordum. Elf Renaultmatic D3 SYN diye cevap attılar tabiki onlara güvenmeyip biraz araştırınca bu yağın eski kasa 4 ileri tam otomatik DPO tip şanzımanlar için olduğunu CVT ile hiçbir alakasının olmadığını hatta bu yağ kullanılırsa şanzımanda ciddi hasarlar olabileceğini öğrendim ve tekrar mail attım. İkinci mailde uygun yağı da yazdım teyit istedim. Aynı gün içinde arayıp bir yanlışlık olduğunu özür dilediklerini uygun yağın Elf Matic CVT olduğunu servislerden temin edebileceğimi söylediler. Bu kez de şöyle bir durum çıktı bu ElfMatic CVT iki tip birisi NS-2 birisi NS-3. Bu ayrımı biraz araştırdım. Neticede NS-3'ün Ns-2'nin gelilştirilmişi olduğunu öğrendim. İkisi de bizim şanzımanlar için uygunmuş ama NS-3 daha tercih edilesi imiş. Birinci soru NS-2 ve NS-3 arasındaki fark hakkında bilgisi olan var mı?
İkincisi küçük bir yerde yaşıyorum ve bulunduğum yerde tek şanzıman ustası var ve sorduğumda klasik usta cevabı olarak "filtre değişmez filtre değişimi için şanzımanın inmesi gerek" dedi. BU filtreyi değiştirmeden sadece yağı değiştirsem sorun olur mu? Yine mıknatıslar içinde düşük km li araçlarda burayı açıp temizlemeye gerek yok diyorlar sanki çok zor bir iş gibi, ısrarcı olsan olmuyor olmasan olmuyor. Türkiye'de konu ile alakalı yeterli bilgi bulamayınca ingilizce sitelere baktım. Nissan bu şanzımanların bakım aralığını 60.000 km'den 120.000 km'ye çıkarmış. Sadece yoğun tozlu, çamurlu vs. bölgede yaşayanlar için 60.000 km'de değiştirilmesini tavsiye ediyor. İnternetten bir ustaya sordum ve o da İstanbul trafiğinde 90.000 km'de değiştirmek lazım 120.000 İstanbul için çok, küçük yerde yaşıyorsan sorun olmaz dedi.
Renaultun bu konudaki bilgisizliği gerçekten can sıkıcı. "

Sağ olun. Ben de baya araştırdım aslında. Hangi yağı kullanacağımı da biliyorum. Filtre koduna kadar mevcut elimde. Ama emin olmak için sordum. Bilgi için teşekkür ediyorum.

Çağlar Bayur yazdı:

bu standart cümledir, manuel de olsa şanzıman öncesinde söylenmesi gerekir, eski yağ ve içindeki kalıntılar VARSA! bazı kusurları örter, örtmesi iyi bir şey demek değildir ancak her yağ değişimi öncesi o cümle söylenir

:) Evet riski üzerinden atmak için esnaf taktiği.

Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Mahmut Yıldız yazdı:

Honda her şeyi yarı zamanda yapıyor galiba. 

O biraz Honda Türkiye çakallığı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

97 bin yüksek bir km değil. Ben olsam düşünmeden değiştirirdim. 

Yalnızca koyulacak yağa ve değişim prosesine dikkat etmek gerek. Çoğu otomatik şanzımanın doldur-boşalt şeklinde değil prosedürü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

100 binde bişey olacağını sanmam. Genelde 200 civarı bu risk artar diye biliyorum, onunda sebebi gitgide incelen yağ ile çalışmaya alışan konverttörün palleri yeni yağa geçince sorun çıkarırı diyolar. Ama bu dediğim tork konvetörlü şanzmınan için. Cvt de bi konvetör yok diye biliyorum. Kayışlı sistem. Sonuç olarak ömürlük yağ yoktur hangi tip şanzmınan olursa olsun 50 60 bin civarı yağı değişmelidir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi

İlaveten bu araçta yeni nesil CVT olduğu için "Elf-Matic CVT yağ + Kağıt filtre+ Kağıt filtre haznesi Oring +Metal filtre haznesi Oring" parçalarının değişmesi gerekiyor. Ama Türkiye'de bu kadar titiz çalışan şanzıman ustası bulmak zor. Ustaların çoğu sadece yağı değiştiriyor o kadar. Ankara'da HC otomatik şanzımanla konuştum. Daha önce oradan yaptıran olmuş. Malzemeleri kendim alıp gideceğim. Yağı Ankara Mais Şube'den, Kağıt filtreyi Hepar Ankara'dan alacağım. Ne yazık ki oringleri temin edemedim hala. En kötüsü şanzımancıda mevcuttur diye düşünüyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Teklemenin şanzımanla ilgisinin olmayacağını düşünüyorum bende.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Ali Bey, bujileri 80 binde değişmiş. Ama dediğiniz gibi zaten arabayı 100 binde genel bir bakıma sokacağım. Çünkü kullanmak istiyorum. Ve memnunum araçtan.Fakat yağ değiştirdikten sonra tekleme (ki çok ileri seviyede değil şu anda) eğer hallolursa diğer şeyleri boşuna değiştirmemiş oluruz. Şanzıman yağı her koşulda değişmeli zaten.

4.8 lt. İŞçilik dahil 1400 TL bana fazla uygun geldi. HC otomatik şanzıman da 1700 tl yi bulur dedi. 

kardeş, vereceğim işçilik 100 tl. anca o kadar, hadi filtre deatyı varmış olsun 200 tl. malzeme fiyatı hariç tabii,  1700 neymiş açsın hele detayını...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

İlaveten bu araçta yeni nesil CVT olduğu için "Elf-Matic CVT yağ + Kağıt filtre+ Kağıt filtre haznesi Oring +Metal filtre haznesi Oring" parçalarının değişmesi gerekiyor. Ama Türkiye'de bu kadar titiz çalışan şanzıman ustası bulmak zor. Ustaların çoğu sadece yağı değiştiriyor o kadar. Ankara'da HC otomatik şanzımanla konuştum. Daha önce oradan yaptıran olmuş. Malzemeleri kendim alıp gideceğim. Yağı Ankara Mais Şube'den, Kağıt filtreyi Hepar Ankara'dan alacağım. Ne yazık ki oringleri temin edemedim hala. En kötüsü şanzımancıda mevcuttur diye düşünüyorum.

 


Yetkili?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yağ değişimi makine ile yapacaklar. O makineler reno onaylı mı? 
 

ben hep alttan boşalt. Filtre değiş. Üstten aynı miktar koy. 100km sür. Tekrar aynısını yap. Kapat geç. 
 

Yağ tamamen temizlenmemiş oluyor. Ama olası risklere karşı bence tedbirli oluyor. Hani o eski yağ içindeki maddelerin kusurları örtmesi gibi bir şey

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kardeş, vereceğim işçilik 100 tl. anca o kadar, hadi filtre deatyı varmış olsun 200 tl. malzeme fiyatı hariç tabii,  1700 neymiş açsın hele detayını...

Al götür arabanı der.. ne yapacan?

Deniz Kom yazdı:

O biraz Honda Türkiye çakallığı.

Fiat ise 20 bin demiş servis yüz bin abi diyor ben 60 bin biliyorum;)

3C6EB970-0516-45E0-A44D-80962FC0ABC5.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Al götür arabanı der.. ne yapacan?

Hocam sen ali abiye bakma. Akkaş renault servisinde esas duruşta bekliyor sırasını :D

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Al götür arabanı der.. ne yapacan?

 

 

kendim yaparım, sıfır sıkıntı :D sen kendine bak :tongue2:

İlkay Başaran yazdı:

Hocam sen ali abiye bakma. Akkaş renault servisinde esas duruşta bekliyor sırasını :D

heheh sana öyle geliyor, rest çekmiş yakarım garantiyi demiş adamım, hiç dinlemem valla, hem arkadaş var zaten orada, bu işler nasıl oluyor istişare yapıyoruz, Ford dada aynıydı, karşılıklı bilgi transferi Know-how vs. herşey, emin ol bilgi seviyem hızla yükseliyor, şuan %100 demesemde şanzımanı tam dağıtıp toplayacak seviyeye yakınım, motor kısmında daha temel bilgi seviyesindeyim, malum döküman bul vs. zaman alıyor, daha servis kitapçığınıda bulamadım zaten, Haynes tede yok henüz, ama çıkar nasılsa....

 Bu konularda Dingiliz stayla hayat felsefem, kendin yapacaksın bazı şeyleri, bakım en kolayı zaten, haa elektronikte iş değişir o konuda zayıfım :) diğer konularda tepem atarsa o parayı vermem kendim dalarım, hele bakım, bunu yapamayacaksam hiç araba kullanmayım daha iyi....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...