İçeriğe Yönlendir

2021-2022 Octavia 1.0 TSİ E-tech Motor Hakkında


Ali Ozan Yurtsever

Recommended Posts

Ali Ozan Yurtsever

Bu aralar çok ilgimi çeken bir araç, bu e tech tenolojisi yarı hibrit olarak geçiyormuş. Araçta elektirik motor var ancak sadece ani kalkış ve ara hızlanmalarda ya da ayağı gazdan çekince serbest gidişte devreye giriyormuş. hibritten farklı biraz. yakıt tüketimi ise çok iddialı. şu anki dizel tucsonumla çok yakın veriler. Aracı tanıyan bilen var mı? kronik sorun v.s. var mı acaba? 48 V akü sorunu var nette ama tam detaya ulaşamadım?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mild hybrid olarak aratın birçok bilgi çıkar, kısaca şarj dinamosu yerine bir motor düşünün motora takviye olarak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever
Mehmet Cihat yazdı:

Yakıt tüketimi tucsonla yakınsa başarısız demektir bence 😄

dizel otomatik 6.0 lt ile geziyorum izmir şehir içi. buna yakın benzinli için iyi rakam yahu :)

son dönemlerdeki mazot fiyatı ile dizelin espirisi kalmıyor gerçekten. 

 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Benzim otomatik city ile İstanbul trafiğinde şehir içi 6.2 - 6.4 ortalamayla geziyorum :D

Bir ara mild hybrid çok düşündüm ancak çok da faydası olacağına inanmadım. Tamam dur kalk yoğun trafikler için önemli ancak bu durum normal hibrit verimine yanaşamıyor bile. 1.8 hibrit chr ile 3.8 ortalamayla geziyor arkadaş. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar

Bence hiç yanaşmayın. Direkt turbo benzin motorlu bir araç daha çok keyif verir. Hibrit mibrit ne olacağı belirsiz bir konu. Yıllık 10 bin masraftan bahsediyorlar gelecekte. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

VW’nin dökümanlarına göre en fazla 0,4lt faydası olan sistem. Kayışla entegre. Tekere güç falan vermiyor. Elektrikle 1km hızda bile yürümüyor yani.  Çok gereksiz sistem. Hatta arızaya açık mekanik bir yapısı var

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
Ali Ozan Yurtsever yazdı:

dizel otomatik 6.0 lt ile geziyorum izmir şehir içi. buna yakın benzinli için iyi rakam yahu :)

son dönemlerdeki mazot fiyatı ile dizelin espirisi kalmıyor gerçekten. 

 

yakıt tüketimi süpermiş, benim ford focus 2017 dizel otomatik ile bodrum-izmir git gel tutturamıyorum geçen hafta 6.1 ile gittim 6.3 ile döndüm, çok çok iyi tuscon gibi bi suv için.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Adem Kazıl yazdı:

yakıt tüketimi süpermiş, benim ford focus 2017 dizel otomatik ile bodrum-izmir git gel tutturamıyorum geçen hafta 6.1 ile gittim 6.3 ile döndüm, çok çok iyi tuscon gibi bi suv için.

Hızlı mı gidiyorsunuz? 

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
Evren Erakçora yazdı:

Hızlı mı gidiyorsunuz? 

sakin kullandım ailem vardı otobanda 125 e sabitledim, ara ara 160 lara çıktım ama çok kısa süreler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

VW’nin dökümanlarına göre en fazla 0,4lt faydası olan sistem. Kayışla entegre. Tekere güç falan vermiyor. Elektrikle 1km hızda bile yürümüyor yani.  Çok gereksiz sistem. Hatta arızaya açık mekanik bir yapısı var

Bence tam tersi. Normal motor sistemini arızalara ve yorulmaya karşı koruyor. Çok basit bir sistem. Videosunu atmıştı ya evren mi aldı bundan yakında?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Bence tam tersi. Normal motor sistemini arızalara ve yorulmaya karşı koruyor. Çok basit bir sistem. Videosunu atmıştı ya evren mi aldı bundan yakında?

Nasıl koruyor hocam? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Nasıl koruyor hocam? 

düşük devirde zorlama miktarı motor freniyle zorlama miktarı ve bu nedenle fazla karbon yahut ısı sonucu eskime azalıyor. Ayrıca egzantrik üzerindeki ani şoklar azalıyor. Sürekli tatlı kullanılmış araç gibi bir motorla karşı karşıya kalıyorsun. 

İlk kalkarken gazı az verirsin sallanır ya vuruntu yapar. O mesela kesinlikle olmuyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

VW grubundaki kayışlı sistem ne kadar ömürlü bilmiyorum. Bana sağlıklı gelmedi. Tekere kranka güç verme eğilimleri sorgulanır. 
 

 Ama dişli sistemlerle dedikleriniz doğru. Onlar tekere güç de veriyor. Toyota zaten tam hibrit. Onu geçiyorum. Egea ve reno’daki sistemler dişli. Mild hybrid’de daha güvenilir bence. Zaten vw’de bu sisteme geçecektir kısa zamanda. Şu anda satılan e-tsi bence tercih edilmemeli. Diğer markalar içinde geçerli tabi. 
 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

VW grubundaki kayışlı sistem ne kadar ömürlü bilmiyorum. Bana sağlıklı gelmedi.

vw ye laf etme bak demedi deme :rofl: laf eden bir kuzen vardı şimdi yok bak.... bak ben ediyor muyum, aslaaaaaaaaaaaaa, başına gelmeyen kalmaz, etiketin bile seni kurtaramaz, vw yapmışsa bir bildiği vardır ve iyidir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 Çok gereksiz sistem. Hatta arızaya açık mekanik bir yapısı var

wuu bunu görmemiştim, arıza yapmaz, vw yapmışsa ijidir hojdur

vesile ile 20 saat olmuş lafı atalı hala sağlam.... milli piyango felan al :rofl:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


mehmet hocam vw nereye gidiyor. Biz ne yapıyoruz. Bu nedir lombardin gibi motoru çalıştırıyor. Şu sistem ne kadar dayanır. Hiç yapmasa daha iyi :) 

 
 

vw ne güzel plugin hybrid üretiyor. Onları verse piyasaya bari

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

vw ne güzel plugin hybrid üretiyor.

aferim bak bu iyi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Videoda sıkıntı yok. dizel dizel dediniz durdunuz adam benzin motorunu sıkıştıra sıkıştıra dizel gibi ses çıkarmış. Yaylı gergiyi çok sevdim.

 

Bize ufak araba lazım. POLO yahut UP gerekiyor ülkeye.. passat zengin arabası..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Bize ufak araba lazım. POLO yahut UP gerekiyor ülkeye.. passat zengin arabası..

ulusal medyada bir lokantacı ile rçportaj yapıyolar: market pahalı artık mevya sebzeyi halden direkt alıyorum diyor...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...