İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 1.6 Ecoboost Motor


Yavuz KAYIŞ

Recommended Posts

Yavuz KAYIŞ

Öncelikle herkese selamlar 2011 model Ford Mondeo 1.6 Ecoboost motora sahibim ve aracı yeni aldık 160k km de okuduğum bazı yorumlara göre Ecoboost motor pek iyi anılmıyor çoğu soğutmadan sıkıntı yaklaşık ikibin km dir kullanıyoruz ve soğutma suyunda herhangi bir eksilme ya da motorda sorun yok bu motorla sıkıntı yaşayan var  mı varsa ne gibi bir sorun ve masrafını yazabilirler mi teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

Ecoboost motor TDCi veya atmosferik motora göre çok daha narin bir motordur.

 

Şöyle ki; ateşleme odasında yüksek basınçlı patlama (turbo-benzinli olduğundan) olduğu için fazla güç ile birlikte fazlaca ısı da açığa çıkar. Bu ısıyı en hızlı şekilde soğutmanın "yapay" yolu su kanallarından soğutma sıvısı dolaştırmak, "doğal" yolu ise bloğu hava ile soğutmaktır (doğal sirkülasyon). Bu nedenle blok ısıyı çabucak havaya iletecek "alaşımlı" alüminyumdan imal edilmiştir. 

 

Alüminyum blok soğutmaya yardımcı olur fakat handikaplı durum şu; araçta "silecek suyu bitti" sensörü var iken "soğutma suyu bitti" sensörü yok. Ford bunu arabayı ürettikten yıllar sonra fark edip 17S09 geri çağırma kodu ile araçları çağırarak uygulamaya başladı. Ben de 2019'da İzmir Çetaş yetkili serviste bu işlemi yaptırdım. Soğutma grubu komple yenilendi ve sensör ilave edildi, aracın yazılımı buna uygun hale geldi.

 

Bu motor hassas, bilinçsiz kullanımda yüksek ısılara çıkması çok olası. Böylece alüminyum blokta ısı ile yaşanan genleşme döküm blok gövdesindeki kadar kolayca taşlanarak düzeltilemiyor, blok komple değişiyor. 

 

1600ccc motordan atmosferik kullanımda 100-110 alır iken bir anda 182hp üretirseniz (benim aracım 182hp idi) elbette bazı öngörülemeyen durumlar da olacaktır.

 

Tüm bunları bilmek sizi korkutmak yerine bilinçlendirsin isterim, ben tam 3 yıl kullandım aracımı (2011 C-Max 1.6 Ecoboost 182hp Tit-X) çok keyifliydi, sadece bilinçli 1 kişi kullanmıştı arabayı. 178.000km'de aldım, 202.000km'de sattım. Arabanın içi-dışı 30.000km'de gibiydi. Hiç bir yerinde boya dahi yoktu. Tüm bunları kullanım titizliğini anlamanız için yazıyorum.

 

Selamlar sevgiler.

Saygılarımla

Ali

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Karadağ yazdı:

Bu ısıyı en hızlı şekilde soğutmanın "yapay" yolu su kanallarından soğutma sıvısı dolaştırmak, "doğal" yolu ise bloğu hava ile soğutmaktır (doğal sirkülasyon).

 

 

yada daha fazla miktarda yanmamış yakıtı tahliye etmektir. :) tabi uygulanabilir değil. LPG nin zararı da bundan ileri geliyor. buharlaşacak fazla sıvı yok. * ek bilgi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Çetin ÇAM
Ali Karadağ yazdı:

Ecoboost motor TDCi veya atmosferik motora göre çok daha narin bir motordur.

 

Şöyle ki; ateşleme odasında yüksek basınçlı patlama (turbo-benzinli olduğundan) olduğu için fazla güç ile birlikte fazlaca ısı da açığa çıkar. Bu ısıyı en hızlı şekilde soğutmanın "yapay" yolu su kanallarından soğutma sıvısı dolaştırmak, "doğal" yolu ise bloğu hava ile soğutmaktır (doğal sirkülasyon). Bu nedenle blok ısıyı çabucak havaya iletecek "alaşımlı" alüminyumdan imal edilmiştir. 

 

Alüminyum blok soğutmaya yardımcı olur fakat handikaplı durum şu; araçta "silecek suyu bitti" sensörü var iken "soğutma suyu bitti" sensörü yok. Ford bunu arabayı ürettikten yıllar sonra fark edip 17S09 geri çağırma kodu ile araçları çağırarak uygulamaya başladı. Ben de 2019'da İzmir Çetaş yetkili serviste bu işlemi yaptırdım. Soğutma grubu komple yenilendi ve sensör ilave edildi, aracın yazılımı buna uygun hale geldi.

 

Bu motor hassas, bilinçsiz kullanımda yüksek ısılara çıkması çok olası. Böylece alüminyum blokta ısı ile yaşanan genleşme döküm blok gövdesindeki kadar kolayca taşlanarak düzeltilemiyor, blok komple değişiyor. 

 

1600ccc motordan atmosferik kullanımda 100-110 alır iken bir anda 182hp üretirseniz (benim aracım 182hp idi) elbette bazı öngörülemeyen durumlar da olacaktır.

 

Tüm bunları bilmek sizi korkutmak yerine bilinçlendirsin isterim, ben tam 3 yıl kullandım aracımı (2011 C-Max 1.6 Ecoboost 182hp Tit-X) çok keyifliydi, sadece bilinçli 1 kişi kullanmıştı arabayı. 178.000km'de aldım, 202.000km'de sattım. Arabanın içi-dışı 30.000km'de gibiydi. Hiç bir yerinde boya dahi yoktu. Tüm bunları kullanım titizliğini anlamanız için yazıyorum.

 

Selamlar sevgiler.

Saygılarımla

Ali

Merhabalar.Bende mondeo ecoboost var. Sitemizde paylastim durumu. Antifirizazalttigi zaman motor ariza uyarisi(sari renk ana ekranda) veriyor ekleme yaotiktan sonra gidiyor. Bu kapsama girermi acaba.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...