İçeriğe Yönlendir

Linea 1.3 Dizel Euro 4 Enjektör Arızası ve Diğer Bakım İşlemleri


Volkan Özer

Recommended Posts

Volkan Özer

Merhabalar.


Bir kaç sorum, danışmak istediğim konular olacaktı. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

 

Aracım 2010 model linea 1.3 dizel Euro 4  280.000 km de 

 

Araçta hızlanırken tekleyerek hızlanma, ağır bir şekilde hızlanma şikayetim vardı. Motorda sanki biraz tekleyerek çalışıyordu. Devamlı gittiğim ustaya gösterdiğimde (kendisine güvenirim), direk enjektörden sıkıntı dedi. Daha sonra tanıdığı pompacıya gittiğimizde o da aynı şekilde sıkıntı enjektörlerden dedi. Sizcede arıza enjektörden midir arkadaşlar? Gittiğimiz pompacı masraf olarak ise, makineye bağlanmadan net bir şey söyleyemeyeceğini, ama 1000 TL ile 2700 TL arası bir masraf çıkabilir dedi toplamda.
Eğer araç üzerinde ki enjektörlerde çok fazla işlem tamir yapmak gerekirse neredeyse tanesinin tamiratı 2500 gibi rakamlara gelebilir, masraf çok fazla olur, bu sebeple direk yurt dışından gelme 4 adet enjektör takarız dedi. Çıkmamı, sıfır mı demişti onu hatırlayamadım.
Sizce nasıl olur, gerçekten araç üzerinde ki enjektörlerde çok fazla işlem yapılması gerektiğinde, hiç işlem yapmayıp başka enjektör takma işlemi mi tercih ediliyor ? Yoksa ne kadar çok işlem gerektirse de , masrafı fazla olsa bile , üzerindeki enjektörleri mi tamir ettirmek gerekir. Hangi işlem daha mantıklı ve uzun ömürlü olur sizce. Bazen yeni yada çıkma enjektör takmak mı mantıklı oluyor ?

 

Bununla birlikte araca yağ bakımı, ısıtma buji değişimi, egr temizliği, akislerin tamiri işlemleri de olacak.

 

Çok fazla km yapmadığım için, senede bir kez yağ bakımı yaparım. Genelde de parçaları yetkili servisten orijinal olarak alır, ustama taktırırım. Yağı ise petronas alırım. Tenedek kutu Selenia olmayan, sarı kutu olan petronasdan. 5w40

 

Yetkili servisten aldığım parça fiyatları;
Hava Filtre 100 TL
Yağ Filtre 100 TL
Polen Filtre 70 TL
Mazot Filtre 327 TL
Dışarıda ünlü oto parçacıdan aldığım opar parça fiyatları ile servis arasında toplamda 150 tl civarı fark var, bende bu sebeple servisten almayı tercih ediyorum. Zaten senede bir kez oluyor. Sizce de mantıklı mıdır ? En azından güvenilir olur diye düşünüyorum

 

Isıtma bujisi için danışmak istediğim bir mevzu var.


Servis orjinal ısıtma bujisi için tanesini 185 TL diyor. Hangi marka diye sormadım servis olduğu için.
Dışarıda parçacı ise Bosch marka olana tanesi 100 TL, Orjinal olarak dediğine ise tanesi 150 tl dedi. 
Bende Zaten orjinal alacaksam 30 tl daha verir servisten alırım diye düşündüğüm için, asıl fiyat farkı olan Bosch ile servisteki ürün arasında kaldım. Arada parça başına 85 tl fark var. 4 bujide 360 tl civarı fark ediyor.
Isıtma bujisinden Bosch marka için ne dersiniz, nasıldır. Kullanışlı, uzun ömürlü bir tercih olur mu. Yoksa aradaki farkı verip orijinalimi al dersiniz. Bir kaç yorumda Bosch marka olanların çabuk kaynama yaptığını okumuştum. Sizlerin fikri ne olur

 

Usta;
Enjektör sökme takma
Yağ bakımı işçiliği 
Isıtma bujilerinin değişimi 
Egr temizliği (kendi yapacak)
Akisleri sökme takma( tamiri başka yerde yapılıyormuş)
işlemlerinin hepsine işçilik olarak 600 tl alacak. Nasıl sizce ?

 

Aracıma bakarım, elimden geldiğince orijinal parça kullanmaya çalışırım.
Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Bir gün başıma gelir mi diye düşündüğüm şey.. Enjektör konusunda bir yorum yapamam ama tamiri gerçekten masraflı ise ustanın dediği mantıklı. Tabi fiyatının da makul olması kaydıyla.

Filtreleri ve yağı en son internetten en çok yorum alan bir satıcıdan aldım. Filtrelerin orijinal Opar olduğunu ümit ediyorum (çakması çok varmış). Yağ ise 1.3 multijet için üretilen Selenia/Petronas. Ben de çok fazla kullanmıyorum aracı. Bakımdan beri belki 1000 km ancak sürmüşüzdür. Şimdilik bir sıkıntı yok. Egr valfi arızası veriyor arada. Bazen kendiliğinden kayboluyor. 5w40 koyduktan sonra oldu. Bir dahakine 5w30 yağ koyacağım.

Bizim ısıtma bujileri de arızalanmıştı. Benim enişte ben yaptırım diye götürdü orijinal olmayan bir buji taktırmış. Aradan geçen birkaç aydan sonra bir iki tanesi daha arızalandı. Götürüp aynı ustaya kalanları da değiştirttik. Hatta sökülürken kırılanlar oldu, diş açmakla falan uğraştı. Bujileri Oto Ünlü'den yine enişte almıştı. Orijinal olmayan marka. Yanlış olmasın o zamanlar 25-30 TL gibi bir para ödemiştik tanesine (1 yıldan fazla oldu). Şükür şimdilik sıkıntı yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Enjektör için zaten ne gerekiyorsa pompacınız sizi yönlendirecek. Sizin o aşamada vereceğiniz kararın bi anlamı pek yok aslında. 

Isıtma bujileri için Bosch ile ilerleyebilirsiniz, bi sıkıntı olmayacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Selamlar, 

 

Öncelikle, ısıtma bujileri için bosch tercih edebilirsiniz.

 

Enjektörler için hangi pompacıya gittiniz bilmiyorum ancak euro 4 enjektörleri tamir edilebiliyor. Yurt dışından gelme dedikleri enjektörler çıkma, tamam kontrolleri yapılıyor falan ama sonuç olarak sürekli çalışan bir parçanın çıkmasına ne kadar güvenilir bilemiyorum. Ankara'da işini çok düzgün yapan pompacılar var, biraz araştırıp ikinci bir görüş almanızı tavsiye ederim. Hatta pompacı konusunda @Oğuzkan Erışıkkardeşimizin bir tanıdığı usta vardı. 

 

Yedek parça konusunda otoünlü iyidir, serviste tercih edilebilir. Karar tamamen sizin, ama ünlü güvenilirdir.

 

Ustanızın verdiği fiyat gayet makul, o konuda şüpheniz olmasın. Sadece egr temizliği ve sökme takmayı 400 liraya yaptırdı arkadaş. Bu kadar sökülmüşken nacizane tavsiyem emme manifoldunu da temizletin.

 

Yağı selenia tavsiye ederim. Triger zincirinin ömrü için tavsiye seleniadır. 

 

Sormak istediğiniz başka bir şey varsa yine yardımcı olmak isterim.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

600 lira işçilik bedava şuan yapılacaklar için

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

İvedik osb 1333 sokakda merkez pompa var. Çok kişiyi yönlendirdim. Hem işçilikleri esnaflıkları çok iyi hem de fiyatları uygun. Gidip sorunu anlatıp fikir ve fiyat alabilirsiniz. Kafanıza neresi yatarsa orda işlem yaptırırsınız. Cihazla pompaların değerlerine bakıp yorum yaparlar muhakkak, sökmeden önce. 

Kızdırma bujisi bosch güzel ben kullanıyorum çevremde de kullanan çok. Şikayetimiz olmadı hiç. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Konudan bağımsız. Dizel almama sebebim turbo pompa enjektör. Masrafı pillerden fazla. 
 

geçmiş olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Konudan bağımsız. Dizel almama sebebim turbo pompa enjektör. Masrafı pillerden fazla. 
 

geçmiş olsun. 

Hepsinin bakımı zamanında yapılsa, bittiği yerde tamire gidilmese o kadar da masraflı olmayacak aslında abi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Masrafı pillerden fazla

Pil değişim dışarıda yaptırılamıyor. Yetkilide rakam nedir şu an?

Bu arada, kaliteli bakım görürse araç, hiç birine bi şey olmuyor. 650bin KM anahtar vurdurmayan taksiler var.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Pil değişim dışarıda yaptırılamıyor. Yetkilide rakam nedir şu an?

Bu arada, kaliteli bakım görürse araç, hiç birine bi şey olmuyor. 650bin KM anahtar vurdurmayan taksiler var.


anahtar vurulmamış olduğuna çok inanmıyorum. Dolapdere’ye git, topkapı’ya git. Taksi çok :) @Oğuzkan Erışık ama elbette kullanımla da alakalıdır. Yapanlar vardır. 
 

pil değişim her yerde yaptırılıyor. 28 modül var. İster hepsini değişin ister tek tek hata verenleri değişim. Birkaç firma denk geldi. Adamlar ankara ve istanbul’da alibaba üstünden prius corolla auris pili satıyor. Serviste 2000 dolarsa bunlarda 1400 dolar. Değişim yarım saat. 

 

2030’a kadar garantili. O zamandan sonra zaten tüm arabalar ya hibrit ya pilli olacak. Pil servisleri dolar her herde. Servet abi tahoe pili değiştim dedi mesela. 
 

esas avantaj motorda. Hem basit. Hem yapılan km/2 kadar çalışmış oluyor. Hem şanzıman volan kavrama v kayış olmayınca motor stressiz çalışıyor. 
 

 Konuyu dağıtmayayım :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hatta ucuzlamış. Ben geçen sene bakmıştım. Şu an hay zek komple pil setini 1029 dolara satıyor.  Verdiğim linkten ürün seçeneklerine bakınca görebilirsiniz. Tek tek hücreler pahalı ama komple takım alınca 1000 dolar bedava

 

https://m.alibaba.com/product/62362551073/EnnoCar-Ni-Mh-6500mAh-202V-Replacement.html?__sceneInfo={"type":"appDetailShare","data":{"filterKey":"7.8.2_share","cacheTime":"1800000"}}&from=IOS

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1000 dolar bedava

şişliye teslim mi 1000 dolar?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şişliye teslim mi 1000 dolar?


Bolu dağında et tesislerinde teslimat :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Volkan Özer
Murat Sahın yazdı:

Selamlar, 

 

Öncelikle, ısıtma bujileri için bosch tercih edebilirsiniz.

 

Enjektörler için hangi pompacıya gittiniz bilmiyorum ancak euro 4 enjektörleri tamir edilebiliyor. Yurt dışından gelme dedikleri enjektörler çıkma, tamam kontrolleri yapılıyor falan ama sonuç olarak sürekli çalışan bir parçanın çıkmasına ne kadar güvenilir bilemiyorum. Ankara'da işini çok düzgün yapan pompacılar var, biraz araştırıp ikinci bir görüş almanızı tavsiye ederim. Hatta pompacı konusunda @Oğuzkan Erışıkkardeşimizin bir tanıdığı usta vardı. 

 

Yedek parça konusunda otoünlü iyidir, serviste tercih edilebilir. Karar tamamen sizin, ama ünlü güvenilirdir.

 

Ustanızın verdiği fiyat gayet makul, o konuda şüpheniz olmasın. Sadece egr temizliği ve sökme takmayı 400 liraya yaptırdı arkadaş. Bu kadar sökülmüşken nacizane tavsiyem emme manifoldunu da temizletin.

 

Yağı selenia tavsiye ederim. Triger zincirinin ömrü için tavsiye seleniadır. 

 

Sormak istediğiniz başka bir şey varsa yine yardımcı olmak isterim.

 

Teşekkürler yorumunuz için.

Isıtma bujisinde Bosch ile servisteki arasında çok kaldım. Ufak bir fiyat farkı olsaydı çok takılmazdım ama 350 tl civarı fark az değil gerçekten. Hemen arıza vermez sanırım, Bosch olduğu için güveniyorum ama ısıtma bujisinde bosch nasıldır onu bilmiyorum açıkçası

 

Hocam enjektörler için öncelikle tamir oluruna bakarız, eğer çok fazla masraf çıkarsa enjektör değişimi daha mantıklı dediler. Tanıdık aracılığı ile gidince direk değişim değilde önce tamiratına bakarız, sonra değişime bakarız dediler. ama tabi tamiratın kurtarmadığı durumlar oluyor mu onu bilmiyorum. Enjektör konusu pek yoruma açıklık bırakmıyor galiba. ARıza tespitinde ne çıkarsa mecburen o işlemi yaptırmak gerekiyor sanırım. 

 

Petronas da selenianın üreticesi hocam. Petronas selenia diye geçiyor. Benim kullandığım ise şu yağ;  https://www.pli-petronas.com/tr-tr/otomotiv/otomobil-motor-yaglari/urunler/petronas-syntium-3000-av-5w-40

 

AYrıca sanki gaza bastığımda 1700 devirden sonra hafif sısısss şekilde bi hava sesi geliyor,gazdan ayağımı çektimde fısss şekilnde sönüyor. Ama 1700 1800 devire kadar ses yok, sonrasında sesi alabiliyorum ben. Özellikle gazdan ayağımı çektiğimde fıssss şeklinde hava sönme sesini alabiliyorum. Ama öyle çok bariz, yüksek bir ses değil. Kulağı verince geliyor sanki, kulak kesilince yani. acaba enjektörler yaparmı diye düşündüm önce, ama enjektör devalı her devirde çalışan parça. Çok mantıklı gelmedi. Sonra direk aklıma turbo geldi. turbodan gelen hafif bir ses olduğunu düşünüyorum. Sizler ne dersiniz ?  Arabayı bakıma sokmuşken turboyuda söktürüp bir baktırsam mı diye düşündüm. Ama bazı yorumlarda bu tip söktürüp birşeyi var mı diye baktırma işlemlerinden sonra sıkıntılar çıkabiliyormuş. Hiç bir şeyi yoksa bile söküp bakılıp takma işleminden sonra düzen tutmama olabiliyormuş. Sizce söküp bi bakılması mantıklı olur mu, yoksa gerçekten daha belirgin arıza vermeye başladığında mı söktürüp baktırmak mantıklı olur. Bu arada arabanın genel olarak turbo anlamında çekişinde bir sıkıntı yok aslında. Turbo açma devrinden sonra hissediyorsunuz turboyu. Ben acaba bi bakılsa mantıklı olur mu diye düşününce sizlerede sorayım istedim. Turbo sök tak 300 tl işçilik alıyor.

Ama dediğim gibi ses ince bir ses, youtube de izlediğim turbo bozmuş araçlar gibi yüksek ötme sesleri gibi değil. Onlarda çok bariz turbonun bozulduğu. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

280 bin km de ki mjet enjektörü sıfır ile değişse iyi olur derim, zaten ehil bir enjektörcü gerekli kontrolü yaparsa tespiti yapar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Özer
Oğuzkan Erışık yazdı:

İvedik osb 1333 sokakda merkez pompa var. Çok kişiyi yönlendirdim. Hem işçilikleri esnaflıkları çok iyi hem de fiyatları uygun. Gidip sorunu anlatıp fikir ve fiyat alabilirsiniz. Kafanıza neresi yatarsa orda işlem yaptırırsınız. Cihazla pompaların değerlerine bakıp yorum yaparlar muhakkak, sökmeden önce. 

Kızdırma bujisi bosch güzel ben kullanıyorum çevremde de kullanan çok. Şikayetimiz olmadı hiç. 

Sökmeden bakma olabiliyor mu hocam. Bunu bilmiyordum. Enejktörler çok net bozuk olduğu için, biz direk ustada söküp pompacıya götüreceğiz, plan buydu. 

Hocam valla 30 40 tl de varmış ama hiç bakmadım bile onlara. Bosch ile servis ürünü arasında kararsızım gerçekten. Fiyat az olsa önemli değil ama az değil fiyat farkı. Kalite olarak gerçekten öyle büyük bir fark ettirmez ise bosch alayım diyordum. Yani kısaca keşke bosch yerine servisden alsaydım dedirtmez sanırım. Kısa sürede patlama, bozulma gibi şeyleri kulağınıza geldimi hiç. Bazı markaların bazı ürünleri olur ya, randıman tutmaz. O anlamda sormak istedim. 

Çağlar Bayur yazdı:

280 bin km de ki mjet enjektörü sıfır ile değişse iyi olur derim, zaten ehil bir enjektörcü gerekli kontrolü yaparsa tespiti yapar.

Hocam sanırım enjektörcülerin dediği sıfır değil. Çıkma oluyor. Sıfır enjektörler baya bi pahalı olması lazım. Ama çıkma olup tamiratı yapılmış enjektörler sıfır olarak değerlendiriliyorsa o ayrı tabi. tam hakim değilim

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

280 bin km de ki mjet enjektörü sıfır ile değişse iyi olur derim, zaten ehil bir enjektörcü gerekli kontrolü yaparsa tespiti yapar.

Ülkemiz parasının kıymetsizliği ve parça fiyatlarının döviz bazındaki yüksekliği ile basit matematik denklemi kurdum, mevcut yakıt fiyatlarını da ekledim, dizel zarar abi :) 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Volkan Özer yazdı:

Sökmeden bakma

Basınç değerlerine bakıyorlar. 

Boschda sıkıntı yaşamazsınız. 30 40 lira olan ya beru marka ya svag marka. Ertesi gün patlar, tecrübeyle sabit. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çıkma enjektörlere garanti ve motora da garanti verilmeli. Bozuk enjektör birkaç dakika içinde pistonu tereyağ gibi eritir. Turbo ıslık sesi duyulabilir normaldir. 150.000dd dönen bir parça. Enjektörleri ben olsam kafam rahat etsin diye söktürür hiç tanımadığım ama araştırıp iyi bir yerde direk test yaptırım. Test kağıdını alır sonra başka yerde de yaptırım. Piyasada tezgaha bağlanıp sağlam bunlar diyen usta denk gelmedi zaten.

Birde 280.k aracın zincir mutlaka uzadı. Onun etkisi avans açısını negatif yöne taşıyor. Motor o zaman da keyifsiz çalışıyor. Onu da kontrol etmeli. Direk hurra enjektör demek için elde veri olmalı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Konudan bağımsız. Dizel almama sebebim turbo pompa enjektör. Masrafı pillerden fazla. 
 
geçmiş olsun. 

Düzenli bakım iyi sarf malzeme ile dert edilmez. Bende 400 500.k anahtar vurmadan gider araçlar ve bakımları 25 30.k aralığında olur hep.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Servet Aydın yazdı:


Düzenli bakım iyi sarf malzeme ile dert edilmez. Bende 400 500.k anahtar vurmadan gider araçlar ve bakımları 25 30.k aralığında olur hep.

Abi sıfır araç alınınca tam olarak senin gibi düşünürüm ama ikinci el alınca evveliyatini bilmiyoruz ki. Dpf, enjektör, pompa falan derken hesap çok kabarık olabiliyor.

Hele şu sıralar 22 TL den motorin alınca en az yakan araçlar bile çok yakmış oluyor. LPG tekrar avantajlı konuma geçti bana göre. 

Bir excell tablom var, bir kaç ortalama aile aracının ortalama yakıt verileri ve yakıt fiyatlarını giriyorum, dizel focus LPG'li 2.0 mondeodan çok yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Volkan Özer

Arkadaşlar enjektörlerde meme ve valfler bozuk çıktı. 5000 ile 6000arası masraf çıkıyor. Bunun yerine revizyonlu enjektör önerdiler. 2500 tl. Ne dersiniz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...