İçeriğe Yönlendir

1.3 Multijet vs 1.6 Multijet Egea?


Emrah Korkmazz

Recommended Posts

Emrah Korkmazz

Kuzenim 8 yıl boyunca bindiği 2011 dizel Hb Titanium Focus'unu dün itibariyle satmış bulunuyor.Yine çok pahalı  olmayan bir dizelle devam etmek istiyor ve ilk akla gelen tabi ki Egea oluyor.Piyasada 1.3 dizeller bol olmasına rağmen biz 1.6 dizelin Focus'tan sonra daha mantıklı olacağını düşünüyoruz.Paket olarakta en az Urban düşünüyoruz.Sizin de fikirlerinizi almak istiyorum bu konuda.1.6 dizelin 1.3 dizelle kıyaslandığında kronik sıkıntısı vs var mıdır? Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

1.3 zincirli 180 bin yıl olarak tam aklımda kalmamış, triger değişim aralığı var.

1.6 kayışlı 120 bin de veya 5 yılda triger değişir.

Performans lazımsa 1.6 alabilir, fena da gitmez, arka frenler 1.6da disk fren, 1.3te kampana olur.

Aklıma gelen bunlar ama egea hiç kullanmadım 500'den aklımda kalan bilgiler.

Bu arada hb veya sw karoser olursa yalıtım ve araç geneli sedana göre daha iyidir.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kronik sorunlu multijet yok bakımlı ise asla üzmez pişman etmez. 1.6d her yönüyle tercih ederdim .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar
Selçuk Bakış yazdı:

1.3te kampana

1.3ler de disk, şirkette 8 tane var 2020 modeller. Önceki modeller kampana ise bilemiyorum tabi

 

Benim size önerim focustan sonra 1.3 üzmez ama bir tık hantal gelebilir 1.6 önceliğiniz olsun. 1.3 aşırı satıldı ve satılmaya devam ediyor bu nedenle parçası daha yaygın, 1.6 motor parçalarını da rahat bulursunuz bu nedenle çokta önemli değil. Ben ikisini de kullandım kısa süreli 1.6 olan bu arabanın hakkı bu motor dedirtmişti ben beğenmiştim. Vergisi diğerine göre fazla çıkar bi eksisi budur ama bence daha çok zevk alırsınız. Paket olarak iyi düşünmüşsünüz boş paketlerinde hız sabitleyici bile yok çünkü bildiğin bomboş. :)

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ali Tuğberk Avar yazdı:

1.3ler de disk

Doğrudur, çok hakim değilim muhtemelen lounge paketlerde vardır ama siz daha iyi bilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Selçuk Bakış yazdı:

1.3 zincirli 180 bin yıl olarak tam aklımda kalmamış, triger değişim aralığı var.

1.6 kayışlı 120 bin de veya 5 yılda triger değişir.

Performans lazımsa 1.6 alabilir, fena da gitmez, arka frenler 1.6da disk fren, 1.3te kampana olur.

Aklıma gelen bunlar ama egea hiç kullanmadım 500'den aklımda kalan bilgiler.

Bu arada hb veya sw karoser olursa yalıtım ve araç geneli sedana göre daha iyidir.

 

Çok teşekkürler.

Ali Tuğberk Avar yazdı:

1.3ler de disk, şirkette 8 tane var 2020 modeller. Önceki modeller kampana ise bilemiyorum tabi

 

Benim size önerim focustan sonra 1.3 üzmez ama bir tık hantal gelebilir 1.6 önceliğiniz olsun. 1.3 aşırı satıldı ve satılmaya devam ediyor bu nedenle parçası daha yaygın, 1.6 motor parçalarını da rahat bulursunuz bu nedenle çokta önemli değil. Ben ikisini de kullandım kısa süreli 1.6 olan bu arabanın hakkı bu motor dedirtmişti ben beğenmiştim. Vergisi diğerine göre fazla çıkar bi eksisi budur ama bence daha çok zevk alırsınız. Paket olarak iyi düşünmüşsünüz boş paketlerinde hız sabitleyici bile yok çünkü bildiğin bomboş. :)

 

Evet boş paketler cidden boş😃 Lounge paketlerde motor fark etmeksizin arka frenler de disk galiba.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.6 multijet emme manifoldu su sızıntısı yazın gagıla. 1.3 ün en büyük başarısı olan tüketim avantajını da 1.6 da fazla bulamazsınız, bir de kuzen virajlarda biraz yavaşlasın bundan sonra

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Çağlar Bayur yazdı:

1.6 multijet emme manifoldu su sızıntısı yazın gagıla. 1.3 ün en büyük başarısı olan tüketim avantajını da 1.6 da fazla bulamazsınız, bir de kuzen virajlarda biraz yavaşlasın bundan sonra

Virajlar aklımızda Çağlar abi😃 1.6 dizel kullanıcısı olduğu için yine 1.6 olması tüketim konusunda ekstra üzmez abi ama bu manifold su sızıntısı olayını bir araştırayım.Ciddi bir problem mi abi?

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Yaklaşık beş aydır 2016 model 1.6 Multi Jet Loung plus 120 HP kullanıyorum, yakıt tüketimi 100/6  - 100/6,5 civarında. Uzun yolu keyifli.

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

1.6 motorunu kisa mesafede olsa kullandim. Motor cok guclu...
Bence Egea icin fazla, 1.3 daha mantikli gibi.

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Hayrettin Bahadir yazdı:

Yaklaşık beş aydır 2016 model 1.6 Multi Jet Loung plus 120 HP kullanıyorum, yakıt tüketimi 100/6  - 100/6,5 civarında. Uzun yolu keyifli.

Çok teşekkürler

Barış AÇIL yazdı:

1.6 motorunu kisa mesafede olsa kullandim. Motor cok guclu...
Bence Egea icin fazla, 1.3 daha mantikli gibi.

Karadeniz'in bol rampalı yollarında kullanılacak araç o yüzden biraz da 1.6ya kayıyor aklımız.

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

Benim de bildiğim 1.6 ların yakıtı biraz fazla 1.3 e göre. Ayrıca 1.3 motor çok daha sorunsuz bir motor.

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Kerim Bilgehan Arbek yazdı:

Benim de bildiğim 1.6 ların yakıtı biraz fazla 1.3 e göre. Ayrıca 1.3 motor çok daha sorunsuz bir motor.

1.6'nın bilinen bir sorunu var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Arkadaşımda 1.6 120 HP olan var, yazılım yaptırdı şu andan ölçülen değer 155 HP
Şaka makinası gibi bişey oldu ve yakıt tüketimi de %20 civarında düştüğünü söylüyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emrah Korkmazz yazdı:

manifold su sızıntısı olayını bir araştırayım.Ciddi bir problem mi abi?

pahalı birşey idi, bir de yolda bırakıyor, fark edilmez ise subap yanıyor vs.

Hayrettin Bahadir yazdı:

yakıt tüketimi de %20 civarında düştüğünü söylüyor

pompa ölçümü mü yol bilgisayarı verisi mi?

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Çağlar Bayur yazdı:

pahalı birşey idi, bir de yolda bırakıyor, fark edilmez ise subap yanıyor vs.

pompa ölçümü mü yol bilgisayarı verisi mi?

Anladım abi.Kuzene ileteyim muhtemelen o riske girmeyip 1.3e yönelir gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1.6mjet kullanan biri olarak, tüketim üzer. Dizel olduğuna şaşırırsınız. Uzun yol harici bayağı yakıyor meret.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Bilgi olarak dursun, 28bin km ortalamam 1.6 mjet 500L ile 7.3 karışık pompa ölçümü, çoğunlukla şehir içi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
(düzenlendi)

Makyajsız kasada 1.6 dizel dışındaki tüm egea modellerinde arka frenler kampanadır. Makyajda değişti mi bilmiyorum. 3 sene 1.6 dizel egea kullandım. Yakıtı nisbeten fazladır ama motor performansını düşününce o fazlalık göze gelmez. Süspansiyonları yumuşaktır ama yol tutuşu pek de iyi sayılmaz. Virajlı yollarda bir sağa bir sola dalayım gideyim dersen arka taraf benden bu kadar deyip bırakabilir. Bunu bilerek kullanılırsa hiçbir sorun olmaz. Kısaca yazayım dedim ama tutamadım kendimi, ben olsam vergi ve yakıt fazlalığı çok önemli değil ise 1.6 dizel tercih ederdim.

tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

C elysee kötü araç değil. Tüketim en yoğun istanbul trafiğinde bile 6-6,5 geçmiyor. Performans yeterli. Bence konsol daha oturaklı. Egea biraz oyuncak gibi. 
 

C elysee arka diz mesafesi falan da çok çok iyi. C segmentlerden fazla

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Arkadaşımda peugeot 301 vardı, kalite olarak egea bence daha iyidir. Malzeme kalitesi daha iyi. Ayrıca c ellyse ve 301 in arka diz mesafesi iyi olsa da koltuk minderi kısa olduğu için rahat ettirmez. Bir de 301 de kornaya basınca korna arabanın içinde ötüyor. Ses yalıtımı da zayıftır. Her iki arabayı da biliyorum. C- elysenin belki bariz iyi olduğu tek şey yakıt tüketimi olabilir. 1.6 dizelleri cidden az yakıyor.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir
Çağlar Bayur yazdı:

 

pompa ölçümü mü yol bilgisayarı verisi mi?

Bilmiyorum abi, sadece yakıtın düştüğünü söyledi. Ama yakında bende aynı yazılımı yaptırcam, daha net bilgi veririm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hayrettin Bahadir yazdı:

Bilmiyorum abi, sadece yakıtın düştüğünü söyledi. Ama yakında bende aynı yazılımı yaptırcam, daha net bilgi veririm

maalesef yazılım tuninkin temel  mantığı kavranamayınca böyle oluyor, kabaca yol bilgisayarında tüketim azalır, zira enjektör az püskürttüğünü sanmaktadır. yolda da tüketim azaltılabilir, ancak ona da sabır gerekir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Aynı araç için konuşacak olursak. Egzosta müdahale, iyi bakım, iyi hava filtresi, turbo, alçaltılmış şasi ve çok sabırla evet bir miktar düşüyor. Ama attığı taş ürküttüğü kuşu/kurbağayı misali. Yani yalnızca yazılım ile az yakmıyor. Yazılım haritası çok önemli. Çok tartışılmıştı bu konu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...