İçeriğe Yönlendir

Hararet Arttıkça, Klima Basıncının Düşmesi, Soğutmanın Zayıflaması.


Ali Darbaz
Çözüme git Nihat Palolu tarafından,

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Bir süredir motor devri artıkca, klima performansının düştüğünü sanıyordum. Fakat bir kaç deneme sonrası anladım ki, konunun motor suyu sıcaklığı ile ilgisi olduğunu gördüm. 

Aşağidaki grafik motor sıcaklığı  çizgisi yeşil , klima basıncı kırmızı olarak gösteriyor.  4 kademe  (full) klima açınca, yeşil hararet 96 gelince hızla klima basıncı düşüyor. 

giphy.gif

 

Kademe 2 fan açınca ise durum bu şekilde , kompresör kesik kesik çalışıyor. Çok vasat bir soğutma yapıyor, klima basıncı 111 psi aşmıyor. Motor suyu soğuması sebebi ise fan deveye alması. 

 

giphy.gif

 

Tekrar fanı full açınca , klima kompresörü devamlı devreye giriyor kapanmıyor. Ama 115 psi üstünde çıkamıyor. 

 

giphy.gif

 

Alternatör yükü %45 , voltaj ise 12,8 voltu aşmıyor. Ama yinede kağıt üzerindeki fabrika verisine ulaşamıyorum.. 

 

AM-JKLX0sANvwmH89vIRQFaNVcGzmvO5bor3NzVB

 

Klima performansımı 165 psi seviyesine nasıl çıkarabiliriz. Sizce sorun nedir. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar

Bu kadar detaya inme kardeşim, kafayı yersin valla bak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Sana danışacak şöyle bir adam lazım

 

1200px-Adrian_Newey_2011_Sebastian_Vette

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Hiçbir aracında denk gelmedim uğraşmadım da klimayı gerekli seviyede açar gaza basıp yoluma devam ederim.

İnsanın vakti bol olunca böyle oluyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bir süredir motor devri artıkca, klima performansının düştüğünü sanıyordum.

tam tersi

Ali Darbaz yazdı:

konunun motor suyu sıcaklığı ile ilgisi olduğunu gördüm. 

birşey görmüşsün ama yorumun sonuca bakarak olmuş, onun sebebi fandır

Ali Darbaz yazdı:

Sizce sorun nedir. 

bence 2 ayrı sorun var, biri arıza diğeri eskimeye dayalı

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

Bir dönem bende kafayı takmıştım bu klima soğutma işine.bir kaç tez okudum şunu anladım. Klima radyatörü peteği dışarıya ne kadar ısı verirse içeriye o kadar soğuk hava verir.kural bu.ve kompresör den klima radyatörüne giren gazın giriş ve sıcaklık arasındaki fark 20 derecen az olmamak şartıyla klimadan verim alınabilir. Gaz tam olacak. Sıcaklık artınca hararet yükselince radyatör peteği ısınıyor o da önündeki klima radyatörünu ısıtıyor ve gaz yeteri kadar yagunlasamadigi için belirli psi üzerine çıkamıyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Acaba kondenseri temizlesek fayda edermi :(

 

AM-JKLWUMcqt8bXsmlmbJTbxfA308U8gh2TXFdBH

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

Harareti kontrol altına almak için belki düşük dereceli termostat kullanılabilir aklıma gelen. Klima sistemi bakımdan geçebilir. Klima radyatörü peteği temizlenirse ve kurutucu filtre değiştirilirse soğutma gücü artabilir.

Ali Darbaz yazdı:

Acaba kondenseri temizlesek fayda edermi :(

 

AM-JKLWUMcqt8bXsmlmbJTbxfA308U8gh2TXFdBH

Mutlaka fayda eder. Arada temizliyorum. Radyatör tarağı alıp bükülen yerleri düzeltebilirsiniz

Ali Darbaz yazdı:

Acaba kondenseri temizlesek fayda edermi :(

 

AM-JKLWUMcqt8bXsmlmbJTbxfA308U8gh2TXFdBH

Mutlaka fayda eder. Arada temizliyorum. Radyatör tarağı alıp bükülen yerleri düzeltebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Doğukan Çoktay yazdı:

Harareti kontrol altına almak için belki düşük dereceli termostat kullanılabilir aklıma gelen. Klima sistemi bakımdan geçebilir. Klima radyatörü peteği temizlenirse ve kurutucu filtre değiştirilirse soğutma gücü artabilir.

Mutlaka fayda eder. Arada temizliyorum. Radyatör tarağı alıp bükülen yerleri düzeltebilirsiniz

 

 

Hararet 90 derece iken , 145 psi klima basıncı alıyormuşum. 90 üstüne çıktıkca psi düşüyor :(

İncelediğim kadarıyla 104 derece motor sıcaklığında, 2500 devirde saate 75 km hızla giderken ( düşük vites rampada ) maksimum 117 psi klima basıncı görüyorum ... :(

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Klima kompresörü gücü emmemek için çektiği gücü kısıyor işte. Yanlış mı anladım?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Klima kompresörü gücü emmemek için çektiği gücü kısıyor işte. Yanlış mı anladım?

fanda sorun var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Antifrizine çok koydum sanırım. Biraz soğutma suyundan çekip tekrar saf su eklemeyide düşünüyorum. 3 litre antifrize 3 litre saf su koyduk. Belki naziler gibi Afrika usülü %30 antifrizim yapsaydık.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Nihat Palolu

Belki de kompresör arızalı, % 100 ileri basacakken %90 ileri basıyor  %10 geri kaçırıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Nihat Palolu yazdı:

Belki de kompresör arızalı, % 100 ileri basacakken %90 ileri basıyor  %10 geri kaçırıyor.

 

Alıntıya basıcağıma çözüme basdım... Her neyse.. Arabanın termal refah seviyesini artırmak için motor devrini yükseltme yoluna gitmeye karar verdim. 

Bu radyatör haritasına göre suyun motora çıkış sıcaklığı benim kullandığım devirlerde 103 dereceyi görebiliyor.  Devri 3000 çıkarınca anlaşılıyorki motor suyuda soğuyor. 

Dipgazda motor suyu sıcaklığı  92 dereceye kadar düşebiliyor ise, birde ayağı gazdan çekip 3000 devirde süzülürsek radyatöre soğuk gibi motor suyu gidecektir. 

 

AM-JKLV1ZMyRXvHJqZraU0Mwonvlj6_h-0NOpsgh

 

Başka bir haritada radyatörden çıkışa yapan suyun sıcaklığını gösteriyor . 69 70 derecede bir su çıkışı var. Anlaşılan odur ki, motor kaç derece olursa olsun radyatördeki suyun çıkış sıcaklığı ortalama 70 derece.  Bu haftasonu radyatörün ezilen kanatcıklarını düzeltip yıkama yapacağım. polen filtresinide temizleyip tekrar bir test yapacağım. Belki condenserin termal verimi artar.

 

AM-JKLW3dHYwtiFc3pFBHC9NvcKWtMmFekoXq4BR

Yorum bağlantısı
Ali Gök

klima gazını ne zaman kontrol ettirdin en son ?

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Arabada ne kadar su sıcaklık sensörü varmış

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

klima gazını ne zaman kontrol ettirdin en son ?

 

 

 

2 sene evvel doldurmuştum. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arabada ne kadar su sıcaklık sensörü varmış

ben kadranda bi çubuk var ona bakıyorum yeterli oluyor zaten hep ortada :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arabada ne kadar su sıcaklık sensörü varmış

 

valla radyatörde , termostadda , birde radyatör fanının üstünde rezistör var. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

sistemden klima emme basıncını da kontrol eder misin. evaptatöreden dönüş hattında kalın boruda emme basıncı yüksek olabiliyor  bu durumda kompresör gücünü yani yüksek basıncı etkiliyor rolantide istenilen basınca ulaşılamıyor. 2 yıl önce böyle bir durumla karşılaştım. sebebi tıkanma olabilir dediler. yada yüksek basınç hattında fazla sıcaklık var ofiristen geçerken sıkıntı yaşanıyor ( sistemi yeniden yarım saat vakum yaparak sonra  yeniden şarj ederek sorunu çözmüştük. ne kadar iyi vakum o kadar iyi performans). evapratörden  hemen önce ofiriside kontrol edebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Ali Darbaz yazdı:

 

Alıntıya basıcağıma çözüme basdım... Her neyse.. Arabanın termal refah seviyesini artırmak için motor devrini yükseltme yoluna gitmeye karar verdim. 

Bu radyatör haritasına göre suyun motora çıkış sıcaklığı benim kullandığım devirlerde 103 dereceyi görebiliyor.  Devri 3000 çıkarınca anlaşılıyorki motor suyuda soğuyor. 

Dipgazda motor suyu sıcaklığı  92 dereceye kadar düşebiliyor ise, birde ayağı gazdan çekip 3000 devirde süzülürsek radyatöre soğuk gibi motor suyu gidecektir. 

 

AM-JKLV1ZMyRXvHJqZraU0Mwonvlj6_h-0NOpsgh

 

Başka bir haritada radyatörden çıkışa yapan suyun sıcaklığını gösteriyor . 69 70 derecede bir su çıkışı var. Anlaşılan odur ki, motor kaç derece olursa olsun radyatördeki suyun çıkış sıcaklığı ortalama 70 derece.  Bu haftasonu radyatörün ezilen kanatcıklarını düzeltip yıkama yapacağım. polen filtresinide temizleyip tekrar bir test yapacağım. Belki condenserin termal verimi artar.

 

AM-JKLW3dHYwtiFc3pFBHC9NvcKWtMmFekoXq4BR

 

Termostatlı mı test etmişler. Bazı arabalarda birden fazla termostat olabiliyor, soğutma radyatörü de tek parça gibi görüyor ama iki parçadan oluşuyor.

Grafikdeki araba böyle bir araba olabilir. 3000 devirde süzülerek giderken motora soğuk su girmesi için termostatı sökmen gerekir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Devri 3000 çıkarınca anlaşılıyorki motor suyuda soğuyor. 

gagıldan uğrayıp okuyan olur falan sonra motoru yakar, tabi ki yok öyle birşey diye yazalım

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Doğukan Çoktay yazdı:

sistemden klima emme basıncını da kontrol eder misin. evaptatöreden dönüş hattında kalın boruda emme basıncı yüksek olabiliyor  bu durumda kompresör gücünü yani yüksek basıncı etkiliyor rolantide istenilen basınca ulaşılamıyor. 2 yıl önce böyle bir durumla karşılaştım. sebebi tıkanma olabilir dediler. yada yüksek basınç hattında fazla sıcaklık var ofiristen geçerken sıkıntı yaşanıyor ( sistemi yeniden yarım saat vakum yaparak sonra  yeniden şarj ederek sorunu çözmüştük. ne kadar iyi vakum o kadar iyi performans). evapratörden  hemen önce ofiriside kontrol edebilirsin.

 

Termostat kapanırsa, radyatördede su dolanmaz. Bizimde kondensere ısı gelmez. Miss gibi işte. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ey takipçilerim sonunda çözüm arabanın işini. Öncelikle klima soğutma performansı , klimanın basıncı ile ile ilgili değilmiş. Tamam basınç illaki yüksek olacak ama dün yaptığım ayrıntılı testlerde klima  kompresörünün sürekli açık olmaması nedeniyle yaşanan bir takım çoklu işlem hatalarından dolayı arabın yeterli soğutma yapamadığını farkettim. Klima bazı koşullar sağlandığında ancak çok yüksek performans vermekte. 

Şimdi biraz ekonomik sürüşün içinden geçip yüksek klima performansı nasıl elde ettiğimi anlatayım. 

 

Bu klima kompresör kilidi ile klima kompresör basıncını gösteriyor. kademe 2'de kullandığımda  kompresör kilidi yada debriyajımı desem bilemedim sık sık devreye girip çıkıyor. 30 derece hava sıcaklığında verim sağlayamaıyorum . püsküren havanın en fazla 23 derecelerde olduğunu hissediyorum. 

AM-JKLUngXtYm0gJywvcqs9alwZYUggPc29GbTae

Burdaki durumda ise arabanın hızı ve devri uygun olmasına rağmen (2300 devir ve 70 - 80 kmh) klima kompresörü sürekli devreye girip çıkıyor. 22 dereceden daha soğuk bir hava püskürmediğini düşünüyorum. 

AM-JKLVBqfXg3vdhs2aZF6M1jZRi1XuME_PPF4Mf

 

Esas durum işte burda başlıyor. 4 kademe fan açıldığında klima kompresörü sürekli kilitli kalıyor. fakat sıkışık trafikden dolayı yine bir verim alamıyorum. En fazla 21 derece bir soğukluk hissediyorum. Farkında iseniz klima basıncı en fazla 110-120 arası gidip geliyor. fakat soğutma yükselmiyor 

AM-JKLVKMCQCpEzefg1wvijBiJSeoSCDfjpqc6_g

 

Lakin arabanın devri ve hızı yükseldi, (2300 devir ve 70-80 km) 4 kademe fan açınca kompresörün  sürekli kilitli kaldığında  yine 110-120 arası basınca rağmen çok iyi soğutulmuş bir hava püskürüyor. Takribi hissettiğim 18 dereceler olabilir. 

 

AM-JKLULmByZHHm9IDR3T81yGWElVbVvKcSJ8Ewh

 

Yani işin özü: Benim bu arabada klimayı 2 veya 3 kademede 30 derecede verim almam çok zor. 33 dereceyi bulan dün akşamki hava sıcaklığında kademe 4 ve dur kalk trafiğe girmezsem ancak istediğim sürüş konforunu yakalayabiliyorum. Klima kompresörü sürekli devrede olacak ve kondensere daha fazla hava çarpıcak bir süratin olacak. 

Yine ne yazık ki Alternatör dur kalk trafikte 4 kademe fan klima kompresör devreye iken %60 yüke biniyor. Rölanti devrinde bu rakam anlık %80 yüke biniyor demek. Lakin 70 80 km hızlarda yükde %30 civarına düşüyor. 

 

Akşamları klima ile eve dönmeye devam edeceğim. Çünkü 30 33 derece sıcaklarda bunlıyoruz. klima kondenser acil temizlik yapmalı, bir tel ile yapılan yapraklar düzeltilmeli en az %15 verim artıcağını düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yine gagıldan gelenler için: his ile sıcaklık ölçülmez ana arıza ve eskimeler giderilmeden petek ile uğraşmak çözüm sağlamaz

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...