İçeriğe Yönlendir

Citroen C4 1.6Hdi 110Hp Yüksek Hız Hararet Sorunu


Deniz Şerbetci
Çözüme git Deniz Şerbetci tarafından,

Recommended Posts

Deniz Şerbetci

Herkese Merhaba,

 

Aracımda yüksek hızda meydana gelen hararet yükselmesi hakkında değerli yorumlarınızı bekliyorum.

 

Normal veya sert sürüşte hararet problemi mevcut değil istediğiniz eziyeti yapın :)  Sorun dip gaz 170 km/h veya üstü hızlarda meydana geliyor. 5 dakika bu hızlarda ayağı gaz pedalından çekmeden ilerleme yapılınca kademeli olarak hararet yükseliyor. Zaten kokuda gelmeye başlıyor. Pedalı bırakmanızla ortalama 15-20 sn içerisinde hararet normal akışına dönüyor. Yaptığım araştırmada bu şekilde problem yaşayan bulamadım aranızda benzer olay yaşayan varsa yorumunuzu bekliyorum.

 

Aracın soğutma sisteminde herhangi bir sızdırma ve hasar mevcut değil. Bir konu ile alakalı hatırlayan olacaktır belki. Çok parça değiştirdiğim bir sorun vardı. Termostat ve müşür değiştirebilirim ancak aynı yola girmeden başına gelen bir arkadaşımız var mı diye yazmak istedim. :) 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tıkalı su kanalı, debisi düşük hortum geçişi bunlara sebep olur, düüşük su basıncı yani. orta devirlere kadar geçiş normaldir devir arttıkça artması gereken basınca ulaşamıyor ise yapar, petekleri tıkalı radyatör gibi mesela.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Doğan Arşiray yazdı:

belki radyatör tıkalıdır.

Teşekkür ederim. İlk olarak radyatörü deneyeceğim.

Çağlar Bayur yazdı:

tıkalı su kanalı, debisi düşük hortum geçişi bunlara sebep olur, düüşük su basıncı yani. orta devirlere kadar geçiş normaldir devir arttıkça artması gereken basınca ulaşamıyor ise yapar, petekleri tıkalı radyatör gibi mesela.

Çağlar Bey, yorumunuz için teşekkür ederim. Radyatör aracın fabrika ürünü hiç değişmemiş 16 yıllık radyatör. Önce bir temizlik deneyelim olmaz ise hat parçalarına yoğunlaşmak mantıklı olacak gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile soğutma sisteminde temizlik vs denendiği günlerde su seviyesine her gün bakın, 2-3 gün /hafta sonra bir yerler patlayabilir, bu temizlikten değil, zayıf yerin açılma ihtimali ile oluşur

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile soğutma sisteminde temizlik vs denendiği günlerde su seviyesine her gün bakın, 2-3 gün /hafta sonra bir yerler patlayabilir, bu temizlikten değil, zayıf yerin açılma ihtimali ile oluşur

Çağlar Bey bunu dikkate alacağım. Herhangi kaçakta ise radyatör değişimine giderim. Sorun çözülmez ise termostat ve müşür ile tamamlarız. PSA grubu güzel motor yapmış ancak çok nazlı :) 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Aynı motor Focus 2 de var hiç nazlı değildir aslında.

 

Değişmedi ise devirdim pompası da yapar diyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci

Merhaba,

 

Hararet sorunu için enjektörlere bakım yaptırdım. Bir tanesi problemliydi. Bunlar yapıldıktan sonra hararet sorunu düzeldi gibi. Ancak Başka bir problem yaşadım. Ortalama 140km/h hızda seyir halinde araç motor arıza yaktı. Ardından çok yoğun beyaz duman başladı yolu kaplayacak kadar çok. Otomatik olarak tehlike ışığına istinaden araç motoru kapattı.Bir kaç saniyede meydana gelen durum. Arızada P1113 kodu verdi sildim ve çalıştırmayı denedim ancak çalışmadı. Motor üzerinde bulunan tüp ile motora yakıt pompaladıktan sonra sıkıntısız çalıştı. Duman bir süre devam etti sonra ise giderek azalarak kesmeye başladı.Şu an çok hafif var. Araçta vuruntu gibi durumlar yok arıza öncesi gibi çalışıyor.  Yorumunuz nedir? 

 

Ek bilgi olarak sigorta kutusunda sanırım temazsızlık gibi bir şey var turbo elektro vana turboyu kapatıyor. Kutuya dokununca hemen westgate kolunu çekiyor. Ona da baktıracağım. Ancak seyir halinde kutudan kaynaklı şase gibi sorun olmuş olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Deniz Şerbetci yazdı:

Hararet sorunu için enjektörlere bakım yaptırdım.

bunu kim nasıl bir gerekçe ile ikna etti sizi?

dtc p 1113 emiş hava sıcaklığı, aracı stop ettirmez,yaşadıklarınız yaşatmaz, tesadüf bir kod diyelim

Deniz Şerbetci yazdı:

araç motoru kapattı.

motor kapanmaz da, haharet yapıp piston şişerse kendiliğinden stop eder, soğuyana kadar da sıkıştığı yerden harekete başlayıp çalışmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

bunu kim nasıl bir gerekçe ile ikna etti sizi?

dtc p 1113 emiş hava sıcaklığı, aracı stop ettirmez,yaşadıklarınız yaşatmaz, tesadüf bir kod diyelim

motor kapanmaz da, haharet yapıp piston şişerse kendiliğinden stop eder, soğuyana kadar da sıkıştığı yerden harekete başlayıp çalışmaz.

Merhaba Çağlar Bey,

 

Radyatör kontrolü yaptırmıştım. Hatta bir makine ile içi temizlendi. Ancak işe yaramadı. Uzun yola gideceğim için planımda olan enjektör bakımını yaptırdım. Bakım yapıldıktan sonra hararet yükselmesi kesildi. Dumanı görünce aracı boşa aldım duman ile beraber sakin bir şekilde motoru hareket halinde önce uyarı verdi ardından ikinci uyarı stop oldu ve otomatik kapattı.Boşa atmasaydım kapanmazdı.  Zaten motor kapalı halde emniyete yaklaştım. Ve bu olay bir defa krank sensör den başıma gelmişti :)  Durduktan hemen sonra tekrar marşa bastım ama çalışmadı.  Kaputu açıp su, yağ gibi kontrolünü yapıp mazot pompaladım ve sorunsuz çalıştı. Bu işlemde 2 dakika anca sürdü. Egzoz dan yüksek seviyede dumana anlam veremedim. Oda araç çalıştıkça azaldı.

 

Şimdi hikayeyi aracımla ilgilenen bir ustamızın tahminler zinciri şöyle,

 

Düşük yakıt basınca sebep olan sensör hatası, buna bağlı enjektör kesmesi ve aracın turbo basıncı ani kesmesi. Sensör ve pompalara bakmadan önce masraf yapmamam için elektronik sisteme bakılmasını söyledi. Pompa müşür gibi sensörlerin role, kablo ve soketlerinde  sorun olabileceği önce bunların sağlamlığından emin olmamı istedi. Kutu veya hattın arızalı ise istediğin kadar parça değiştir işe yaramaz diyor. 

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Okay Kaygusuz yazdı:

hararetle enjektöre nasıl bir baglantı kurulmuşsa.

Merhaba Okan Bey,

Evet bazı araştırmalarımda denk geliyordum bana da garip geliyordu. Alaka kuramadım. Ancak çoğu yerde sağlıksız enjektörlerin hararete etki ettiğine dair bilgilere denk geldim. Enjektör meselesi benim bireysel olarak vakti geldiği için bakım amaçlıydı. Yapıldı ve yüksek süratte hararet yükselmeyi kesti. Doğruluk payı var gibi görünüyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci

Ek olarak Dün tekrar aynı sıkıntıyı yaşadım. Motor bir anda kesti çivileme gibi ses geldi boş enjektör iğnesi vurur gibi. Yoğun çiğ mazot kokusu eşliğinde çok fazla duman attı. OBD2 ye bağladım tekrar P1113 ve artı olarak p0087 kodu verdi. Geriye salarak çalıştırdım arabayı. Ardından sanayiye enjektörlere bakıldı kusur var mı diye sıkıntısız çıktı. Al arabayı zorla dedim başıma geldiği gibi olacak diye motoru fırlattırmadığımız kaldı bana mısın demiyor. Bu seferde arıza vermedi. Beyine bağlattık arıza yok. İşin elektronik boyutu olabilir diye düşünüyorum ki Çağlar Beyin Turbo sorunuma yorumları olmuştu Turbo,Map,Maf dahil 4 defa n75 değiştik ama olmamıştı. Bu olaylardan önce araç turboyu kesti ve bir şey denedim. Kaput altı sigorta kutusuna ufak oynatınca westgate çekiyor. Bırakınca elimle kutuya tıklatıyorum yine devreye giriyor. Elektronik sıkıntı sonucu aracın çalışması anlık bozuluyor olabilir mi? Sizin düşünceniz nedir? 

 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
  • Çözüm
Deniz Şerbetci
(düzenlendi)

Merhabalar, 

Hararet sorununu çözmüştük. Çekiş problemi, sarsıntı, turbo kesmesi gibi problemlerin hepsi bsm kutusundan kaynaklı çıktı. Bsm kutusunu kendi imkanımız ile açtık ve role ayaklarında üç adet soğuk lehim tespit ettik. Onardık birleştirip kapattık. Bu işlem birkaç ay önce yapıldı ve hala sorunsuz devam ediyor. 1.6 hdi motorda westgate dengesiz çekip bırakma gibi hareketler mevcut ise bu noktaya bakmanız iyi olacaktır. Çünkü elimde iki adet çıkma bsm var ve hepsi soğuk lehimli çıktı. Üretim hatası olduğu belli. Ben çektim başkası çekmesin :) 

tarihinde Deniz Şerbetci tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun güzel tespit yapılıp çözüme ulaşılmış, lakin üretim hatası denen şeyler 2 yılı geçmez ortaya çıkar, 2006 dan bu güne çıkan arızalar normal karşılanmalı olacak o kadar.

Yorum bağlantısı
Deniz Şerbetci
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun güzel tespit yapılıp çözüme ulaşılmış, lakin üretim hatası denen şeyler 2 yılı geçmez ortaya çıkar, 2006 dan bu güne çıkan arızalar normal karşılanmalı olacak o kadar.

Çağlar abi değerli yorumun için teşekkür ederim. Bu konudan çok çektim sonunda çözüldü. Bir konum daha var muhakkak göreceksin. Yorumun önemli 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...