İçeriğe Yönlendir

1.9 TDI | 2 Sorun için Çözüm Önerisi


Mustafa Arıkan
Çözüme git Mustafa Arıkan tarafından,

Recommended Posts

Mustafa Arıkan

Selamlar herkese; 

Aracımda iki sorun mevcut şu an. Fikir alışverişi yapmak adına konu açayım dedim.

Sorunların birbiri ile bağı olup olmadığını bilemiyorum. Farklı zamanlarda ortaya çıktılar ama. 
Aracı bilmeyenler için 2003 Passat 1.9 TDI Otomatik.

Ön bilgi olarak yakın tarihte, akü, turbo ve egr sıfır olarak değişti. Emme manifoldu kurumları temizlendi.

 

Sorun 1: Soğuk havalarda aracı çalıştırıp hareket etmek istediğimde araç 1100 deviri geçmiyor. Biraz hareket edip 5-10m ilerledikten sonra herşey düzeliyor. Hareket etmeden rölantide gaz verdiğimde devir yükseliyor, vites D veya R’de gaza istediğim kadar basayım 1100 deviri geçmiyor. Elektronik olarak devri kısıtlıyor. Havalar sıcakken sorun neredeyse hiç belli olmuyor. 10 derece altında hissedilir şekle geliyor. Şanzımandan şüphelendim ama manuel şanzımanda da aynı sorunu yaşayanlar olmuş. Yerli yabancı forumlarda çözüm bulabilen yok. Bir yazılımcı ile görüştüm, bir tane 1.9 TDI dosyasını kontrol ettiğinde yazılımsal olarak devir kısıtı bulunmuyor dedi. Beyin fırtınasına açık bir konu.

 

Sorun 2: Sadece klima açıkken meydana geliyor. Trafikte veya park etmek için durduğumda vites D veya R’de iken ayağım frende beklerken devir düşüyor (700-720d/d) bu esnada egzozdan beyazımsı bir duman atıyor. Klimayı kapatırsam veya vitesi N’ye alırsam normale dönüyor. Peşi sıra hemen D veya R’ye alsam bile sorun olmuyor. Bunu da her zaman yapmıyor. Bazen yapıyor. 

Arıza kodu vermiyor. MAF değeri normal görünüyor. Hareret müşürü değişti, değerlerinde tuhaflık yok. 

Beyin fırtınasına açık bir konu. Şimdiden teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Soğuk havada yapma nedeni üzerine gitmek lazım.. Aklıma bir iki bisey geldi fakat emin olamadım.. subap sorununa benzettim..

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Klima ve hava sıcaklığı kesişme noktası gibi görünüyor. Motor, şanzıman vs noktalarda ısı sensörü olan noktalar elektrik açısından kontrol edilip değerlere baktınız mı? Bu noktalarda soğuk lehim devre çatlağı vs olabilirmi? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Mustafa işeme denilen mevzu var mıdır motor ilk calismada boğuluyor olabilir mi?

 

Krank sensörü buna sebep olabilir mi?

 

Yabancı forumlarda bununla alakalı yapılan ama çözüm olmayan uygulamalar neler?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kızdırma buji ve tesisatı röle beyin.  ?

 

Problemi

 

Soğuk motor da var 

 

Rolantide yuk binince var.

 

 

Sadece duman olsa ve ilk marş olsa subab lastiği vs derdim

 

 

Yorum bağlantısı
Kani Kaya

aynı sorunu 1.3 multjette yaşıyorum...(2013 model) egr ,dpf iptal; turbo selenoid değişti, emme temizlendi..Kışın çalışıp gaz yemiyor, hava akışmetre fişini çekiyorum yine aynı, stop edip yarım saat sonra her şey normal....yazın normal herşey market çıkışı yine gaz yemiyor; hemen hareket etme veya klima çalıştırmaya bağlı olabilir...sonuç arıza kaydı yok....( Geçen AC klima açık devre hatası aldım..)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Alpay Sumer yazdı:

Soğuk havada yapma nedeni üzerine gitmek lazım.. Aklıma bir iki bisey geldi fakat emin olamadım.. subap sorununa benzettim..

1100 devire sabitliyor o kısmı çözemedim. Subap sorununun başka belirtileri neler olabilir?

Metin Uzunoğlu yazdı:

Klima ve hava sıcaklığı kesişme noktası gibi görünüyor. Motor, şanzıman vs noktalarda ısı sensörü olan noktalar elektrik açısından kontrol edilip değerlere baktınız mı? Bu noktalarda soğuk lehim devre çatlağı vs olabilirmi? 

Motor sıcaklık sensörü ve şanzıman yağ sıcaklık sensörü düzgün çalışıyor, kontrol ettim. 

Metin Akbal yazdı:

Mustafa işeme denilen mevzu var mıdır motor ilk calismada boğuluyor olabilir mi?

 

Krank sensörü buna sebep olabilir mi?

 

Yabancı forumlarda bununla alakalı yapılan ama çözüm olmayan uygulamalar neler?

İşeme belirtileri yok hocam. Yada bana göre yok.
Krank sensöründen şüphelendik ama onun belirtileri yok aslında. İlk marşı çok iyi. En ufak bir marş uzaması yok. 
Yabancı forumlarda krank sensöründen tut hararet müşürü vs herşeyi değiştirip çözememişler. Sadece motor içi açılmamış.

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kızdırma buji ve tesisatı röle beyin.  ?

 

Problemi

 

Soğuk motor da var 

 

Rolantide yuk binince var.

 

 

Sadece duman olsa ve ilk marş olsa subab lastiği vs derdim

 

 

Subap lastiği belirtisi ilk marşta bazen var. İlk marşta hafif mavi duman atıp kesiyor. Ama subap lastiği için sadece bu sorun olur diyorlar. Benim sorunlarım için subap lastiğine kabahat bulan olmadı. 

Kani Kaya yazdı:

aynı sorunu 1.3 multjette yaşıyorum...(2013 model) egr ,dpf iptal; turbo selenoid değişti, emme temizlendi..Kışın çalışıp gaz yemiyor, hava akışmetre fişini çekiyorum yine aynı, stop edip yarım saat sonra her şey normal....yazın normal herşey market çıkışı yine gaz yemiyor; hemen hareket etme veya klima çalıştırmaya bağlı olabilir...sonuç arıza kaydı yok....( Geçen AC klima açık devre hatası aldım..)

Evet multijet de bu sorunu yaşayanlar gördüm.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Boğaz kelebeği ve gaz pedalı tepkileri nasıl obd den takip edebiliyorsaniz baksanız sinyalleri düzgün mü?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Klima daki sorun, zorlanma gibi geldi bana, motoru zorlayan bi durum oluşuyor orda.

İkinci sorun ise bence yazılımsal gibi görünüyor.

Benim jetta daki sorunu hatırla, sökülmedik, değişmedik bi yer bırakmadık sonuç yazılım hatası çıktı.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Konuyu görur gormez yazdım Subab diye ama biraz daha dusununce marş sorunu ve dumanda görülürdü.. ama sende yok bu sorunlar..  Biraz karmasık bi hal aldı.. 

Muhabbet esnasında Babama da sordum ısı müsürüne yordu ben bi müsüre bakardım dedi.. 

Peki bu sorunlar turbo egr vs degisiminden sonra mı basladı ?

ekleme: arac 1100 devire sabitlemekle stop etmemek icin ugrasıyor olabilir mi? normalde rolanti kacta dururdu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ömer Sarıgül yazdı:

Boğaz kelebeği ve gaz pedalı tepkileri nasıl obd den takip edebiliyorsaniz baksanız sinyalleri düzgün mü?

Gaz kelebeği yok ama gaz pedalı gayet normal. Değerlerde anormallik yok.

Hasan Karabekiroglu yazdı:

Klima daki sorun, zorlanma gibi geldi bana, motoru zorlayan bi durum oluşuyor orda.

İkinci sorun ise bence yazılımsal gibi görünüyor.

Benim jetta daki sorunu hatırla, sökülmedik, değişmedik bi yer bırakmadık sonuç yazılım hatası çıktı.

Abi çözemediğim şey şu; evet zorlanıyor ama bunu normal zamanda yapmıyor. Sadece araç trafikte durduğumda park vs. Yani aracı çalıştırıp klimayı açtığımda yapmıyor. Veya sorun oldu, klimayı kapattım geri açtım sorun olmuyor. 

Alpay Sumer yazdı:

Konuyu görur gormez yazdım Subab diye ama biraz daha dusununce marş sorunu ve dumanda görülürdü.. ama sende yok bu sorunlar..  Biraz karmasık bi hal aldı.. 

Muhabbet esnasında Babama da sordum ısı müsürüne yordu ben bi müsüre bakardım dedi.. 

Peki bu sorunlar turbo egr vs degisiminden sonra mı basladı ?

ekleme: arac 1100 devire sabitlemekle stop etmemek icin ugrasıyor olabilir mi? normalde rolanti kacta dururdu?

Rölanti devri 880d/d. Turbo değişiminden çok sonra oldu. Bağı olduğunu sanmıyorum. Klima sorununda 700 devire düşüyor çalışıyor ama titriyor ve beyazımsı duman yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Klima kompresörünün kontrol edilmesi gerekiyor, 

D ye aldığın zaman araç şanzımana gücü gönderiyor araba yürüyor yada yürümüyor orda motor üstünde bir baskı var.

Birde üstüne klima kompresörü, hoop bende çalışacağım dediği zaman, motor afallıyor, sen N ye yada P ye aldığın zaman motordaki baskı azalıyor ve kompresör zorlamıyor motoru,

Senin motor güçlü motor, rölantide bile yürütür arabayı, bu kadar yükten etkilenmemesi gerekir, demekki baskı yapan birşeyler var.

 

Ayrıca aklıma şu geldi, soğuk da 1100 devirlerde kalmasının sebebi de şanzıman olabilir mi ?

Diyorsun ya 5-10 metre ilerleyince işler değişiyor diye, şanzıman içi sirkülasyon oluyor demek bu.

Misal şanzıman ecusu, motora bi dakka kardeşim yağ basıncı veya seviyesi sensörü bi şekil oldu sen bi 1100 de kal, sonra veri düzelince hadi bakalım yürü diyor olabilir mi ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Ayrıca aklıma şu geldi, soğuk da 1100 devirlerde kalmasının sebebi de şanzıman olabilir mi ?

Diyorsun ya 5-10 metre ilerleyince işler değişiyor diye, şanzıman içi sirkülasyon oluyor demek bu.

Misal şanzıman ecusu, motora bi dakka kardeşim yağ basıncı veya seviyesi sensörü bi şekil oldu sen bi 1100 de kal, sonra veri düzelince hadi bakalım yürü diyor olabilir mi ?

 

Birebir aynısını düşündüm abi. Ama tezimi çürüten iki şey var. Aynı sorun manuel şanzımanlarda da görülüyor. İkincisi yazılımcının herhangi bir devir kısıtı bulunmadığını söylemesi. 

Dediğin gibi şanzıman yağ basıncı istenilen seviyeye gelmeyince ecu kısıtlıyor diye düşündüm. Şanzıman yağ sıcaklık sensörü değerlerini kontrol ettim o normal. Ama OBD'den şanzıman yağ basıncı verisini de vermiyor. Şanzıman içinde yağ basıncını ölçen bir sensör olup olmadığını bilmiyorum. Ki bence yok. Çünkü ben 3 yıl önce şanzıman yağı boşalıp revizyon yaptırdığımda hiç bir hata kodu vermemişti. Yani şanzımanda yağ olmadığından veya yağ basıncı düştüğünden ecunun haberi bile yoktu.

Hasan Karabekiroglu yazdı:

Klima kompresörünün kontrol edilmesi gerekiyor, 

D ye aldığın zaman araç şanzımana gücü gönderiyor araba yürüyor yada yürümüyor orda motor üstünde bir baskı var.

Birde üstüne klima kompresörü, hoop bende çalışacağım dediği zaman, motor afallıyor, sen N ye yada P ye aldığın zaman motordaki baskı azalıyor ve kompresör zorlamıyor motoru,

Senin motor güçlü motor, rölantide bile yürütür arabayı, bu kadar yükten etkilenmemesi gerekir, demekki baskı yapan birşeyler var.

 

Klima kompresörünü bir şekilde kontrol edeceğiz artık. O da şüpheli. Şunu da kontrol ettim; acaba dedim klima açınca motor beyninin haberi olmuyor mu dedim ama motor ecusunda A/C açılıp kapandığı görülüyor.

Alpay Sumer yazdı:

Obd de hicbir hata olmaması ayrıca bir gariplik.. 

Şimdi tekrar kontrol ettim hiç bir hata yok. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Benim astrada klima kompresörü arabayı stop ettiriyordu devir düşüyordu ilk acildiginda kompresör değişmiştik düzelmişti

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ali Gök yazdı:

Benim astrada klima kompresörü arabayı stop ettiriyordu devir düşüyordu ilk acildiginda kompresör değişmiştik düzelmişti

 

 

 

Hafta içi ilk iş klimacıya bir göstermek olacak. Biraz araştırdığımda sıkışabileceği ve bu sebeple bu sorunlar olabileceği yazıyor nette.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Aracım 7 gündür çalışmıyordu. Hava ve polen filtrelerini değiştirip, memlekete gitmek için çalıştırdım. 
Hava çok sıcak olduğu için sorun 1’i görmeyi ummuyordum umduğum gibi de oldu. 
Klima hep açıktı, sorun 2’yi de hiç gözlemlemedim. Herşey gayet olması gerektiği gibiydi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Alpay Sumer yazdı:

Evi kıskanıyor olabilir mi ? 😄

Var bi karın ağrısı :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Var bi karın ağrısı [emoji4] 
Motora su değdi mi yakın zaman da ? Devri kısıtlayan bir zamazingo var 1.9 da ama ilerleyince düzelmesi değişik.
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Furkan Bakırel yazdı:
Mustafa Arıkan yazdı:
Var bi karın ağrısı emoji4.png 

Motora su değdi mi yakın zaman da ? Devri kısıtlayan bir zamazingo var 1.9 da ama ilerleyince düzelmesi değişik.

Hangi parça bu? Soğuk havada yapıyor sadece ve ilerleyince düzeliyor aynen.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Hangi parça bu? Soğuk havada yapıyor sadece ve ilerleyince düzeliyor aynen.
Eğer vakum hattının içinde su varsa gaz yemiyor bunu bizzat denedim sapıtıyor araba ama sende ki sorun bu olamaz ilerleyince düzelmesi bu durumla uyuşmuyor.Devri kısıtlayan bir olay daha var ; üç pedala aynı basılması.Manuel vitesler de ayak debriyaja basılı konumda iken topukla frene parmak ucuylada gaza basınca 1100 devir civarı devirde duruyor pedala sonuna kadar basınca bile gaz vermiyor ama senin araba otomatik.Şöyle ufak bir düşünürsek acaba fren müşürü içindeki sıvı gres yoğunlaşıyor veya müşür içinde ki yay özelliğini kaybetti ve düzgün çalışmıyor mu ? Şimdi sen fren pedalını bırakıyorsun ama müşürün ucu içeride kalıyor sonradan gelince araba düzeliyor olabilir mi ? Gün içinde de çalıştığı için takılmıyor olabilir mi ? Müşürü basit sökülüyor söküp bir temizleme operasyonu yapılabilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Furkan Bakırel yazdı:
Mustafa Arıkan yazdı:
Hangi parça bu? Soğuk havada yapıyor sadece ve ilerleyince düzeliyor aynen.

Eğer vakum hattının içinde su varsa gaz yemiyor bunu bizzat denedim sapıtıyor araba ama sende ki sorun bu olamaz ilerleyince düzelmesi bu durumla uyuşmuyor.Devri kısıtlayan bir olay daha var ; üç pedala aynı basılması.Manuel vitesler de ayak debriyaja basılı konumda iken topukla frene parmak ucuylada gaza basınca 1100 devir civarı devirde duruyor pedala sonuna kadar basınca bile gaz vermiyor ama senin araba otomatik.Şöyle ufak bir düşünürsek acaba fren müşürü içindeki sıvı gres yoğunlaşıyor veya müşür içinde ki yay özelliğini kaybetti ve düzgün çalışmıyor mu ? Şimdi sen fren pedalını bırakıyorsun ama müşürün ucu içeride kalıyor sonradan gelince araba düzeliyor olabilir mi ? Gün içinde de çalıştığı için takılmıyor olabilir mi ? Müşürü basit sökülüyor söküp bir temizleme operasyonu yapılabilir.

Vakum hattı su olayını kontrol edebilirim. 
Otomatikte de frenle birlikte gaza bastığında 1100 deviri geçmiyor. Bunu yabancı forumlarda okumuştum. Denedim doğru. Ama fren pedal müşürünü değiştirip deneyenler sorunu çözemedi. 
Ben daha önce hata kodu verdiği için fren pedal müşürünü söküp kontaklarını temizledim. Hata kodu vermiyor artık ve düzgün çalışıyor görünüyor. Hatta youtube videosu da çekmiştim. 
Gün için yine yapsa dediğin gibi müşürden daha fazla şüphelenebilirim ama sadece soğukta ilk marşta yapıyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Arıkan
Mustafa Arıkan yazdı:

Sorun 2: Sadece klima açıkken meydana geliyor. Trafikte veya park etmek için durduğumda vites D veya R’de iken ayağım frende beklerken devir düşüyor (700-720d/d) bu esnada egzozdan beyazımsı bir duman atıyor. Klimayı kapatırsam veya vitesi N’ye alırsam normale dönüyor. Peşi sıra hemen D veya R’ye alsam bile sorun olmuyor. Bunu da her zaman yapmıyor. Bazen yapıyor. 

Güncelleme: klima kapalıyken de yaptığı oluyor bu sorunu. Ama yine sürekli değil,  nadiren.

Şanzımandan şüpheleniyorum. Ama herhangi bir sonuç alamadım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...