İçeriğe Yönlendir

Dacia Duster 1.3 TCE Yakıt Tüketimi ve Lpg Uyumu


Ali Kasım Yücesoy

Recommended Posts

Ali Kasım Yücesoy

Şehir içinde sakin kullanımda bu araç ne kadar yakar ?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Her koşulun normal olduğunu düşünürsek 7-8 lt benzin yakar

Yorum bağlantısı
Ali Kasım Yücesoy

Duster 1.3 tce otomatik almayı planlıyorum ilerde lpg taktırma ihtimalim var mı prinsin kitlerinden?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Konularınızı birleştirdim.

TCE motorlara lpg takılabilir, ilerde fayda maliyet hesabı yaptırıp taktırabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hangi şehir? 
 

güzergah nedir?

 

start yaptığınızda kaç ortalama kaç km sürüyorsunuz? 

 

yakıtta kıyas ancak aynı güzergahtaki başka araçlarla yapılır

Yorum bağlantısı
Ali Kasım Yücesoy

Adıyamanda yaşıyorum okula gidip geliyorum dur kalk sadece ışıklar var trafik sakin ortalama 40 km günlük yolum var

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Kasım Yücesoy yazdı:

Adıyamanda yaşıyorum okula gidip geliyorum dur kalk sadece ışıklar var trafik sakin ortalama 40 km günlük yolum var


clio kadar ağırlığı var sanırım. Bahsettiğiniz güzergahta 7-8’i geçmez. Uzun yolda da sakin giderseniz ortalamanız 6-7 arası sabitlenir bence. 
 

lpg size kâr getirir elbette. Yarıya yakın az harcarsınız ama güzel montaj iyi yol ayarı yapılmalı

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Clio dan 100 kg daha ağır, 4x4 de bi 50 kg daha ağır Duster.

 

Şöyle hesap yapabilirsiniz.

 

40 km günlük mesafe ise yılda ortalama 15000 km yaparsınız

Benzinde 8 lt yakmış olsa şimdiki fiyat ile km de 2 tl demektir

Yılda 30000 tl yakıta para vereceksiniz

Lpg kiti benzinden 1 lt fazla yakar 9 litre olur, km de şimdiki fiyat ile 1 lira demektir.

Yılda 15 bin lira lpg eder bu, benzin tüketimi ile bu 17 bin çıkar yuvarlak hesap.

 

Lpg kitine vereceğiniz para 12-15 bin arası.

 

Hülasa, LPG taktırırsanız bir yılda kit kendini amorti ediyor, ikinci yılda tasarruf etmiş oluyorsunuz. 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Duster’a bakan arkadaş birazdan gelir camiye gitti.

Dizel varken neden lpg?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selçuk Keleş yazdı:

Duster’a bakan arkadaş birazdan gelir camiye gitti.

Dizel varken neden lpg?


5,5 lt ortalama olsa dizelde 1,5 lira km’de

lpg ise 1 lira yakacak. Bence gayet lpg yani. 
 

dizelle uğraşması var bir süre sonra. Motorlar çok hassas. Fazla komplike

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


5,5 lt ortalama olsa dizelde 1,5 lira km’de

lpg ise 1 lira yakacak. Bence gayet lpg yani. 
 

dizelle uğraşması var bir süre sonra. Motorlar çok hassas. Fazla komplike


diyosun. Geçenlerde lpg yüzünden arkadaşın aracının subapları eğrildiğini gördükten sonra daha bi uzaklaştım tüpten zaten hoşlanmazdım eskiden de :) 

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Akşam 9.97₺ gordum lpgyi tabelada. Direkt enjeksiyonlu olmayan bir arabam olsaydi 1dk bile dusunmez taktirirdim.

Yorum bağlantısı
Ali Kasım Yücesoy
Selçuk Keleş yazdı:

Duster’a bakan arkadaş birazdan gelir camiye gitti.

Dizel varken neden lpg?

Dizelde otomatik seçeneği yok

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selçuk Keleş yazdı:


diyosun. Geçenlerde lpg yüzünden arkadaşın aracının subapları eğrildiğini gördükten sonra daha bi uzaklaştım tüpten zaten hoşlanmazdım eskiden de :) 


abi ayarsız lpg çok piyasada. Güzel bi ayar ve sakin kullanım ile 150.000km dir sorun yaşamayan arkadaşım var. Hem de mazda 3 ile. Supapları en hassas olanlardan. Lpg dediğin %20-25 fazla litre yakacak en az. Güzel bi montaj ile fıstık gibi olur

Yorum bağlantısı
Ali Kasım Yücesoy
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


abi ayarsız lpg çok piyasada. Güzel bi ayar ve sakin kullanım ile 150.000km dir sorun yaşamayan arkadaşım var. Hem de mazda 3 ile. Supapları en hassas olanlardan. Lpg dediğin %20-25 fazla litre yakacak en az. Güzel bi montaj ile fıstık gibi olur

Prinsin vs2 kiti nasıl olur tce motora

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Kasım Yücesoy yazdı:

Prinsin vs2 kiti nasıl olur tce motora

O kadar bilemem hocam. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tce130 zaten ekonomik bir model değilmiydi. Güzel kasılırsa 5 altı görmek mümkün. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


abi ayarsız lpg çok piyasada. Güzel bi ayar ve sakin kullanım ile 150.000km dir sorun yaşamayan arkadaşım var. Hem de mazda 3 ile. Supapları en hassas olanlardan. Lpg dediğin %20-25 fazla litre yakacak en az. Güzel bi montaj ile fıstık gibi olur

Temelde konu zengin ya da fakir karışım aslında. İkisi de zararlı araç için. LPG zaten yanma ısısı benzinden yüksek, üzerine yanlış hava yakıt karışımı ile bunu daha da artırınca sonra lpg tu kaka oluyor. Düzgün montaj düzgün kit ile her araca lpg ile binebilirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Temelde konu zengin ya da fakir karışım aslında. İkisi de zararlı araç için. LPG zaten yanma ısısı benzinden yüksek, üzerine yanlış hava yakıt karışımı ile bunu daha da artırınca sonra lpg tu kaka oluyor. Düzgün montaj düzgün kit ile her araca lpg ile binebilirim. 

Bence yüksek değil. Yüksek olsa daha çok enerji açığa çıkardı. Sonuçta ısı enerjidir. 
 

bence sorun zengir fakir karışım sorunu. Bir de lpg’nin oktanı farklı. Yüksek devirlerde silindir içinde farklı komplikasyonlar oluyor. Supap erimesi o yüzden diye düşünüyorum. Benzin olsa oktan belli, vuruntu sensörü avansı yakıtı ayarlıyor falan ama lpg’de tam olmuyor bu işler. Düşük devir, iyi ayar. Doğru montaj. Budur hocam 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bence yüksek değil. Yüksek olsa daha çok enerji açığa çıkardı. Sonuçta ısı enerjidir. 
 

bence sorun zengir fakir karışım sorunu. Bir de lpg’nin oktanı farklı. Yüksek devirlerde silindir içinde farklı komplikasyonlar oluyor. Supap erimesi o yüzden diye düşünüyorum. Benzin olsa oktan belli, vuruntu sensörü avansı yakıtı ayarlıyor falan ama lpg’de tam olmuyor bu işler. Düşük devir, iyi ayar. Doğru montaj. Budur hocam 

Ben bilmem :) İşin piri sayılacak ustalardan edindiğim bilgi bu. Eksoz manifoldunda yakıtın yanması sonucu oluşan sıcaklık lpgde daha fazla, bu fazlalık ısı subapları bozuyor diyorlar. Ekseriyetle de bozulan subaplar eksoz subaplarıdır zaten :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Ben bilmem :) İşin piri sayılacak ustalardan edindiğim bilgi bu. Eksoz manifoldunda yakıtın yanması sonucu oluşan sıcaklık lpgde daha fazla, bu fazlalık ısı subapları bozuyor diyorlar. Ekseriyetle de bozulan subaplar eksoz subaplarıdır zaten :) 


Karışım ayarsızlığı, yüksek devirde lpg yanma zamanı, değişken supap tasarımı, avans oktan derken supap açıldığında yanma devam ediyor olabilir. 
 

lpg yanma sıcaklığı ile ilgili çok test yapıldı. Doğru ayarlı lpg’de egzoz ve katalizör sıcaklıkları benzinden farksız abi. Sıcaktan değil bu erime olayları. 
 

eskiden ustalar magnezyum supap da derlerdi. Supaplarda hiçbir zaman kullanılmayan bir element :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Karışım ayarsızlığı, yüksek devirde lpg yanma zamanı, değişken supap tasarımı, avans oktan derken supap açıldığında yanma devam ediyor olabilir. 
 

lpg yanma sıcaklığı ile ilgili çok test yapıldı. Doğru ayarlı lpg’de egzoz ve katalizör sıcaklıkları benzinden farksız abi. Sıcaktan değil bu erime olayları. 
 

eskiden ustalar magnezyum supap da derlerdi. Supaplarda hiçbir zaman kullanılmayan bir element :) 

Element mi uydurmuşlar:hahahoho:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...