İçeriğe Yönlendir

Yağ Değişimi Sonrası Olanlar


Arif Şayakdokuyan

Recommended Posts

Arif Şayakdokuyan

Ustalar iyi akşamlar iyi tatiller. Cuma günü aracın oring halkaları , buji, buji kabloları, yağı ve yağ filtresi değişti. O gün izin alamadığımdan başında durup ne kullandı bakamadım. Daha sonra Dün yaylaya gittim. Giderken gazda iki kez stop etti. Bugün akşam dönerken aracın altı ve yer komple yağ vardı. Yağ çubuğunda ilk çentiğe kadar yağ vardı. Tamirci araca 10w 40 yağ koymuş. Acaba yağ akıtmasının nedeni kalın yağ koymaları ve farklı bir yağ filitre takmaları olabilir mi? Çünkü bu saate kadar bu sorun yoktu. Birde gelirken benzinde iki kere stop etti. Ne yapmalıyım bana bir fikir verirmisiniz ? Araç 98 glx hb otm. Vites

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Taktiği oringlerden kaçak vardır akiyordur yağ stop etmeside buji vs elemanlardan biriyle ilgilidir

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hangi oringler değişti?

Yağ olması hayra alamet değil. Acil kontrol ettirin, böyle sakın kullanmayın.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yağı 5-30 ekleyin eksik olmasın. akıtan yer filtreyi oturtamamış olabilir. oring neresinin? karteri çok sıkmış yalama yapmış "böyle idare etsin" demiş de olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Arif Şayakdokuyan
Sani Gerşon yazdı:

Hangi oringler değişti?

Yağ olması hayra alamet değil. Acil kontrol ettirin, böyle sakın kullanmayın.

Buji orinleri değişti. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

oyumu karter tapasının başına gelenler olarak kullanıyorum. 

çırak kalfa değiştirdiyse sıkarken yajut sökerken parçalamış ve sonra utanmış söylememiş olabilir. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Arif Şayakdokuyan
Mehmet Göktürk yazdı:

oyumu karter tapasının başına gelenler olarak kullanıyorum. 

çırak kalfa değiştirdiyse sıkarken yajut sökerken parçalamış ve sonra utanmış söylememiş olabilir. 

aslında benimde aklıma o geliyor. Birde yerde akan yağların arasında 1 tane oring halkası buldum. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Arif ŞAYAKDOKUYAN yazdı:

Buji orinleri değişti. 

Bujinin yağ ile işi yok ki?

Mehmet hocama katılıp oyumu karter tapasından yana kullanıyorum :) 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Arif Şayakdokuyan
Murat Sahın yazdı:

Bujinin yağ ile işi yok ki?

Mehmet hocama katılıp oyumu karter tapasından yana kullanıyorum :) 

Yapılanlar işlemlerden biri olunca ve konu hakkında cahil kalınca her şey geliyor aklıma

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

bu aracta buji oringi diye bir oring yok ki. enjektor oringleri degismis olabilir bir ihtimal. onlar da oring değil keçe olarak gecer yag ile alakasi olmaz

hatta yazdiginiz islemlerin hicbirinde oringle alakali bir sey yok. karter tapasi veya yag filtresi kendinden oringli olur. gereginden fazla sıkılmışsa bu parcalarin oringleri yirtilip yag kacagina neden olmus olabilir

yagin tam olarak nerden geldigine bakip fikir verebiliriz, foto eklerseniz tabi






  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Şayakdokuyan
Coşku Mert yazdı:

bu aracta buji oringi diye bir oring yok ki. enjektor oringleri degismis olabilir bir ihtimal. onlar da oring değil keçe olarak gecer yag ile alakasi olmaz

hatta yazdiginiz islemlerin hicbirinde oringle alakali bir sey yok. karter tapasi veya yag filtresi kendinden oringli olur

yagin tam olarak nerden geldigine bakip fikir verebiliriz, foto eklerseniz tabi



 

Verdiğiniz bilgiler ile içime su serptiniz valla... Zaten sabah ilk iş sanayiye gideceğim abone olduk gerçi... Fotoğraf atmam şuan imkansız. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bujilerin bi oringi yoktur. Muhtemelen başka bi şey değiştirdi.

Siz acil olarak ustaya götürün.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Yağ filtresinde oring olabilir. Takılmadan sıkılmıştır belki. Yağın kaynak noktasını takip etseniz belli olur. Tapa da olabilir de oring denince filtre geldi aklıma.

Bu arada mk2 mondeolar tesisat kavurmaya bayılır. Stop etti deyince aklıma krenk sensörünün kavrulup soyulmuş görüntüsü geldi. Fikir olarak.

Krenk, krank olacak. krank da olur.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Arif Şayakdokuyan
İlkay Başaran yazdı:

Yağ filtresinde oring olabilir. Takılmadan sıkılmıştır belki. Yağın kaynak noktasını takip etseniz belli olur. Tapa da olabilir de oring denince filtre geldi aklıma.

Bu arada mk2 mondeolar tesisat kavurmaya bayılır. Stop etti deyince aklıma krenk sensörünün kavrulup soyulmuş görüntüsü geldi. Fikir olarak.

Krenk, krank olacak. krank da olur.

Araç stop ettikten sonra durmadan boşa alıp kontağı kapatıp tekrar çalıştıryorum. 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

 oring halkalarından yada kar ter tapasından gibi geliyor bana , her halükarda bir daha öyle bir işletmenin önünden bile geçmeyin bence

Yorum bağlantısı
Arif Şayakdokuyan
Murat Öngür yazdı:

 oring halkalarından yada kar ter tapasından gibi geliyor bana , her halükarda bir daha öyle bir işletmenin önünden bile geçmeyin bence

Dün aynı yere gittim. Adam ! inatla yağın olduğunu iddia ediyor. Bende çıktım oradan başka yere gittim.  İçerisinden 2 lt yağ çıktı. Yağı nerden kaçırığını anlayamadık. Yeni yağ ekledim yağ filitresini orjinal ile değiştik. Daha önce Escortun filitresini takmışlar.  Bakalım ne olacak. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

2006 da Sıfır Km Hyosung Gt 250 aldım Repsol üst kalite yağ alıp 1000 km bakımına Yetkili Servise bıraktım.

Motosikleti aldım yolda gidiyorum Işıkta durdum arka fren pegi yağ içinde filtrenin olduğu yerden kaçırıyor geri döndüm tecrübeli usta somunları sıkmamış beni atölye dışına çıkardı inceleyecekmiş inkar etti birde gerildik neredeyse tekme tokat gireceğiz.

Gittim aynı Marka yağ aldım kendim tamamladım eve gidip sıktığı somunları pipo anahtarla elden geçirdim.

Görmeden kimseyi suçlamak istemem ama malesef oluyor böyle şeyler yağ nasıl 2 lt düşmüş açıklaması varmı ?

Yorum bağlantısı
Arif Şayakdokuyan
(düzenlendi)
Aytac Sakal yazdı:

2006 da Sıfır Km Hyosung Gt 250 aldım Repsol üst kalite yağ alıp 1000 km bakımına Yetkili Servise bıraktım.

Motosikleti aldım yolda gidiyorum Işıkta durdum arka fren pegi yağ içinde filtrenin olduğu yerden kaçırıyor geri döndüm tecrübeli usta somunları sıkmamış beni atölye dışına çıkardı inceleyecekmiş inkar etti birde gerildik neredeyse tekme tokat gireceğiz.

Gittim aynı Marka yağ aldım kendim tamamladım eve gidip sıktığı somunları pipo anahtarla elden geçirdim.

Görmeden kimseyi suçlamak istemem ama malesef oluyor böyle şeyler yağ nasıl 2 lt düşmüş açıklaması varmı ?

Açıklama yok işte. İnatla yağın eksilmediğini söyledi. İnsan hata yapar tamamda hatanı kabul edip gerekeni yaparsın. Birde burada yapılan hataların sonuçları maddi manevi çok ağır olabilir. Allah muhafaza.... Maalesef bizde ki ustaların büyük çoğunluğu parçayı değiştirim parasını fazlasıyla alayım sonra ne olursa olsun hesabındalar.  

Bu araçtan önce 98 otm polo vardı. kaza sonrası yanlış yağ yüzünden şanzımanı bozdu. Kavga gürültü yine de bir şey olmadı... Balata saçı eğilmiş adam diski değiştirecek. Bu mantıkta olan çok

tarihinde Arif ŞAYAKDOKUYAN tarafından düzenlendi
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Maalesef ülkedeki genel durum bu. Birçok kişi işini zorla yapıyor ve çokça sebep var. Önceki gün bir yerde çay içiyorum. Çay bardağını sürekli masaya vuruyor, çay tabağı çay içinde. En sonunda çayı komple döktü. İyi de bir mekan şaşırdım. Kalktım hesap ödeyeceğim. Dökülen çayın parasını istiyorlar. Ne yaparsın?

Bu arada bakımdan çıkan araç saatli bomba gibidir. Neler geldi başımıza zamanında.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

yag filtresi escort/fiesta/focus ile ayni zaten ondan yana bir problem yok. yeter ki kaliteli filtre olsun

Dün aynı yere gittim. Adam ! inatla yağın olduğunu iddia ediyor. Bende çıktım oradan başka yere gittim.  İçerisinden 2 lt yağ çıktı. Yağı nerden kaçırığını anlayamadık. Yeni yağ ekledim yağ filitresini orjinal ile değiştik. Daha önce Escortun filitresini takmışlar.  Bakalım ne olacak. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...