İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağını Mutlaka Değişmem mi Gerek?


Turgut Hüseyn

Recommended Posts

Turgut Hüseyn

Otomatik vitesde 1-2, 3-4 geçişlerde çok hafif sessiz vuruntu hissediyorum. Dün yağına baktırdım, yağdan yanık kokusu geliyordu.
Değişim zamanı geldiğini söylediler. Ama kararsızım.
Çünkü, aracın eski sahibi şanzıman yağı değiştikten sonra 40bin km yaptığını söylemişti. Bu kadar çabuk zamanı gelmiş olabilir mi?

Araç: 4runner

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Turgut Hüseyn yazdı:

Otomatik vitesde 1-2, 3-4 geçişlerde çok hafif sessiz vuruntu hissediyorum. Dün yağına baktırdım, yağdan yanık kokusu geliyordu.
Değişim zamanı geldiğini söylediler. Ama kararsızım.
Çünkü, aracın eski sahibi şanzıman yağı değiştikten sonra 40bin km yaptığını söylemişti. Bu kadar çabuk zamanı gelmiş olabilir mi?

Araç: 4runner


koyulan yağ doğru yağ mıydı? Yanık kokusu geliyorsa önceden koyulan yağ fazla koyulmuş olabilir. Fazla yağ köpüklenme yapar. Daha çok ısınır. Yağın özelliğini bozabilir. 
 

şanzıman yağ seviyesi mutlaka çıkan yağ ölçülerek koyulmalı. Aksi takdirde üreticinin veya yağ çubuğunun üstünde bulunan sıcaklık çizgilerinin arasında olmalı. 
 

mesela yağ çubuğunda 20 derece ve 65 derece olması gereken aralıklar belirtilir. Sensörlerden sıcaklık okunur ve o sıcaklıkta iken seviye ölçülür. Bunlarla uğraşmamak için çıkan yağ kadar koymak gerekir. 
 

az yağ da sıkıntı tabi. 
 

yanık kokusu otomatik şanzıman kavrama plakalarından da geliyor olabilir

Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


koyulan yağ doğru yağ mıydı? Yanık kokusu geliyorsa önceden koyulan yağ fazla koyulmuş olabilir. Fazla yağ köpüklenme yapar. Daha çok ısınır. Yağın özelliğini bozabilir. 
 

şanzıman yağ seviyesi mutlaka çıkan yağ ölçülerek koyulmalı. Aksi takdirde üreticinin veya yağ çubuğunun üstünde bulunan sıcaklık çizgilerinin arasında olmalı. 
 

mesela yağ çubuğunda 20 derece ve 65 derece olması gereken aralıklar belirtilir. Sensörlerden sıcaklık okunur ve o sıcaklıkta iken seviye ölçülür. Bunlarla uğraşmamak için çıkan yağ kadar koymak gerekir. 
 

az yağ da sıkıntı tabi. 
 

yanık kokusu otomatik şanzıman kavrama plakalarından da geliyor olabilir

valla bu kadarı hakkında bilgim yok. Ama gösterge panelinde kontak açıkken sarı renkte "A/T oil temp" yazıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Turgut Hüseyn yazdı:

valla bu kadarı hakkında bilgim yok. Ama gösterge panelinde kontak açıkken sarı renkte "A/T oil temp" yazıyor. 


seviye düşüktür belki. Yağın durumunu tahlil edecek donanım var mıdır bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


seviye düşüktür belki. Yağın durumunu tahlil edecek donanım var mıdır bilmiyorum

her ihtimale karşı yarın yağı değiştirmeyi düşünüyorum. Sizce boşuna masraf mı etmiş olurum, değiştirirsem?

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Eski sahibinin verdiği değişim bilgisine çok güvenmemek gerek. Bence de değiştirin siz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Konu tam isabet olmuş. Geçen sene şanzıman yağı değiştirdim. Yağ değişimi sonrası kışın araç ısınana kadar çok fazla güç uygulayarak vites atmaya başladım. Yazları da ileriye uzun süre gittikten sonra geriye takamıyorum cırtlama yapıyor. Geçiyor ama cırtlıyor. Baskı mı Yanlış yağ mı aceb

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Turgut Hüseyn yazdı:

her ihtimale karşı yarın yağı değiştirmeyi düşünüyorum. Sizce boşuna masraf mı etmiş olurum, değiştirirsem?

Oil Temp yazıyorsa, değiştirin tabi mutlaka. Yağ gereğinden fazla ısınıyor demek. Şanzımanı ele almayın.

 

Çağrı Alaf yazdı:

Konu tam isabet olmuş. Geçen sene şanzıman yağı değiştirdim. Yağ değişimi sonrası kışın araç ısınana kadar çok fazla güç uygulayarak vites atmaya başladım. Yazları da ileriye uzun süre gittikten sonra geriye takamıyorum cırtlama yapıyor. Geçiyor ama cırtlıyor. Baskı mı Yanlış yağ mı aceb

Sizin sanki baskı balata sorunu gibi duruyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn
Sani Gerşon yazdı:

Oil Temp yazıyorsa, değiştirin tabi mutlaka. Yağ gereğinden fazla ısınıyor demek. Şanzımanı ele almayın.

 

Sizin sanki baskı balata sorunu gibi duruyor.

A/T oil temp ışığı, kontak açarken sarı renkte yanıyor. Aracı çalıştırınca sönüyor. Bu yüzden önemsemiyordum.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Turgut Hüseyn yazdı:

A/T oil temp ışığı, kontak açarken sarı renkte yanıyor. Aracı çalıştırınca sönüyor. Bu yüzden önemsemiyordum.

O test ışığı. Ancak yine de riske girmeyin. Uygun yağ ile değişimi yapın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Turgut Hüseyn yazdı:

A/T oil temp ışığı, kontak açarken sarı renkte yanıyor. Aracı çalıştırınca sönüyor. Bu yüzden önemsemiyordum.

Sönüyorsa sıkıntı yok.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Motor arıza, abs, esp, yağ lambaları da kontak açınca yanar, çalıştırıunca söner. Bunda bir sıkıntı yok. Ama şanzıman yağı değiştiren her zaman kardadır.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Sani Gerşon yazdı:

Oil Temp yazıyorsa, değiştirin tabi mutlaka. Yağ gereğinden fazla ısınıyor demek. Şanzımanı ele almayın.

 

Sizin sanki baskı balata sorunu gibi duruyor.

Garajın önünde ki eğimden dolayı paspas pedalın altına kaçıyormuş tam basınca geçti :D 

 

Yine de diğer sıkıntı için şanzıman yağını değiştireceğim ama.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Aynı vuruntu abimin arabasından geliyordu. 9 ilerinin özellikle 4 ile 7 arasında ani hızlanmalarda bariz araç vuruyordu motor kulağı çıktı bilginize. 

Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn
Çağrı Alaf yazdı:

Aynı vuruntu abimin arabasından geliyordu. 9 ilerinin özellikle 4 ile 7 arasında ani hızlanmalarda bariz araç vuruyordu motor kulağı çıktı bilginize. 

Sanmıyorum, motoru daha yeni değiştirdik. Eski motorda da aynıydı :)

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Tansiyonu yüksek tutmak iyi değilmiş.

Ben araştırdım, meslek gereği de teknik bilgiye haizim. 

Konunun özüne dönelim, 

Hiç bir yağ ölümsüz değildir gresler dahil.

Her hareketli parçanın yağının belirli değişim aralığı vardır, 

Otomatik şanzımanlarda yağ değişimi gereklidir, King in de dediği gibi uzun süre değişmemiş yağı değiştirmek de risk taşır.

Şanzımandaki çoğu arızanın temeli yağdır.

Otomatik araçlarımın hepsinin yağını ilk ben değiştirdim, hatta bana bile bunun yağı değişmez ömürlük olur diyenlerde oldu.

Özetle.

Babacım, kapı menteşesinin bile yağı değişmesi gerekir.

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Turgut Hüseyn yazdı:

Sanmıyorum, motoru daha yeni değiştirdik. Eski motorda da aynıydı :)

Motor ile Motor Kulağı (Takozu) ayrı parçalar hocam. Yine de komple motor ile beraber bunu da değiştirelim dediyseniz elbet bu şıkkı eleyebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Turgut Hüseyn yazdı:

Otomatik vitesde 1-2, 3-4 geçişlerde çok hafif sessiz vuruntu hissediyorum. Dün yağına baktırdım, yağdan yanık kokusu geliyordu.
Değişim zamanı geldiğini söylediler. Ama kararsızım.
Çünkü, aracın eski sahibi şanzıman yağı değiştikten sonra 40bin km yaptığını söylemişti. Bu kadar çabuk zamanı gelmiş olabilir mi?

Araç: 4runner

Yanik kokuyorsa coktan is isten gecmis demektir. Ancak sanziman sivisi zaten kotu kokar. Yanik testi icin yagi peceteye damlatip tortu olup olmadigina bakmak lazim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...