İçeriğe Yönlendir

Yüksek Devirde Takılı Kalma


Salih Özen

Recommended Posts

Salih Özen

Hayırlı günler, sorunuma detaylı bir şekilde anlatayım. İlk önce meraktan ecuyu söktüm ve içini açtım hiç bir işlem yapmadım kapadım geri taktım yerine sonra arada stop etmeler başladı sonra hiç bir şey olmadı. Daha sonra ecunun pinout şemasını çıkarmaya karar verdim. Neyse onda da stop etmeler çoğaldı yine ara sıra stop etmeler başladı gaz pedalına basmama rağmen hiçbir tepki vermedi yine de stop ediyordu. Sonra map sensörünü temizlemeye karar verdim elimde balata spreyi olmadığı için kolanya ile temizledim, taktım. Arabayı çalıştırdım bekledim loglar otursun diye eskiden devir 680-760 arasıydı taktıktan sonra 900-1100 leri buldu. Anlık yakıt eskiden 0.5-0.8 gösteriyordu taktıktan sonra 1.2-1.5 arası gösterdi. Balata spreyi alayım tekrar temizleyim dedim. Sonra dedim elim değmişken rölanti valfi ve boğaz kelebeğini temizleyim. Rölanti valfini içine,  map sensörünü bir kabın içine spreyi sıktım bıraktım. Sonra kelebeği temizledim temizlemeden önce ışığa tuttum hiç ışık süzmesi yoktu ama temizledikten sonra çok hafif ışık süzmesi oldu. Hepsini taktım ve çalıştırdım yine yukarıda yazdığım gibi 900-1100 devir arasında kaldı rölanti gaz verince 10 saniye filan 3000 devirde kalıyor. Kırmızı ışıkta da durunca ya da boşa alınca bu sefer 20 saniye filan ya da hiç düşmüyor. Rölanti valfini güç kaynağı ile 12 volt verdim ilk başta sonra 5 voltan 1.2 volta düşürüyorum sağlam bir şekilde çalışıyor. Sonra hava mı alıyor acaba dedim duman makinesi yapmıştım test ettim bir sızıntı da yok. Hatta şu şekilde de yaptım boğaz kelebeğini elim ile kapattım hava alan yer var ise geç stop eder dedim. Stop etti hemen hava almıyor diyerek onayladım. Aklıma ecu geliyor artık ya da bir şeyler yanlış veri yolluyor ecu da yanlış yorumluyor rölanti valfi yanlış açılıp kapanıyor olabilir diye düşünüyorum. Hatta not olarak başka bir tps bile denedim yine aynı sorun devam ediyor. Belki bu sorun başına gelen vardır diye yazdım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. 

 

Not: 2 olarak rölanti fişini çekince çalışmaya devam ediyor. Yanlış hatırlamıyorsam rölanti fişi çekik olunca boğaz kelebeğinin oradaki borular pat diye çıkıyor yani kanisterden boğaz kelebeğine gelen borular. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

TPS sağlammı? o çok kolay bozulan çok basit birşey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Büyük düşünür filozof,  @Çağlar Bayur derki

"Çalışıyorsa elleme"

 

:D 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Büyük düşünür filozof,  @Çağlar Bayur derki

"Çalışıyorsa elleme"

 

:D 

Ben de tastik ederim :) 

 


 

Bence rolanti valfidir. 
Beyin sökülme anıyla tesadüf etmiştir.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Yakinlarda benzer problemle ugrastim. Bunun cok sebebi var. Ben problemi obd cihazina baglayarak cozdum. Hidrolik direksiyon pompa musur acik konumda kalmis. Ecu ya surekli high pressure ihtiyaci var sinyali gonderdigi icin arac da rolanti sensoru ile gaz veriyormus. Soketteki problemi cozunce problem gitti.

7858B07E-A6A4-45D0-8985-1EEFB54E2738.jpeg

  • Beğen 4
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Salih Özen
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:
Doğan Arşiray yazdı:

TPS sağlammı? o çok kolay bozulan çok basit birşey

 

Yeni aldım tps ama yinede sakladığım sağlam tps vardı onu denedim yine aynı.  Teşekkür ediyorum. 

tarihinde Salih Özen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salih Özen
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Büyük düşünür filozof,  @Çağlar Bayur derki

"Çalışıyorsa elleme"

 

:D 

Zaten eski haline dönerse elemeyeceğim. Ağzım yandı. 😁😁

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben de tastik ederim :) 

 


 

Bence rolanti valfidir. 
Beyin sökülme anıyla tesadüf etmiştir.  

Aklımda ki o zaten ama bana şu saçma geliyor hocam güç kaynağına bağlandığım da açılıyor ve kapanıyor. Yarın ilk işim güç kaynağına bağlayacağım öyle deneyeceğim. Eğer ki yine aynı şekilde yapıyor ise rölanti valfin de bir şey yoktur diyeceğim. Teşekkür ediyorum bu arada

 

Mehmet Taner Kadak yazdı:

Yakinlarda benzer problemle ugrastim. Bunun cok sebebi var. Ben problemi obd cihazina baglayarak cozdum. Hidrolik direksiyon pompa musur acik konumda kalmis. Ecu ya surekli high pressure ihtiyaci var sinyali gonderdigi icin arac da rolanti sensoru ile gaz veriyormus. Soketteki problemi cozunce problem gitti.

7858B07E-A6A4-45D0-8985-1EEFB54E2738.jpeg

Hocam az önce baktım low yazıyor devamlı teşekkür ediyorum yardımınız için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Tps rolanti voltajı nasıl? Benim aracımda rolanti değeri 0.65 ile 0.9v arasında. Bu değerin altında bi değer çıktığında araç cut-off a girmiyor. Üstünde bir değer varsada rolanti yüksek kalıyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salih Özen
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Tps rolanti voltajı nasıl? Benim aracımda rolanti değeri 0.65 ile 0.9v arasında. Bu değerin altında bi değer çıktığında araç cut-off a girmiyor. Üstünde bir değer varsada rolanti yüksek kalıyordu. 

Bende ki %18 oda 0.8 tekabül ediyor galiba Cutt-off giriyor. Her zaman böyleydi bir şey veriyi geç yolluyor maptan şüphelenmeye başladım. Ya da ecu yanlış yorumluyor olabilir PC bulabilir isem forscan ile adaptasyon sıfırlayacağım. Olmadı bir beyinciye götüreceğim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Rolanti valfininin soketini sokunce duzeliyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salih Özen
(düzenlendi)
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Rolanti valfininin soketini sokunce duzeliyor mu?

Düzeliyor stop etmesi lazımken araba rahatlıyor ama arada yine 2000 devir oluyor. Bu seferde klimayı açınca dalgalanma oluyor ve stop ediyor. 

tarihinde Salih Özen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

IAC valfi yani rölanti sensorünün fişi çektiğinde gaz kelebeği doğru ayarlanmışsa stop etmez. Aksine soketi çıkarınca rölanti çok yükseğe çıkıyorda gaz kelebeği rolantide çok açık kalıyordur. Gaz kelebeği adaptasyonu dedikleri bu aslında. Fordlarda yok kendi kendine yapıyor deselerde gaz kelebeğinin altındaki setskur vida ile oynayınca ayar kaçıyor. 

Soketi çıkardık devir yükselmesi kısmen düzeldi ise, Ecu biryerden sinyal alıp rölanti sensörüne aç emrini veriyordur. 

Bu hidrolik direksiyon müşürü, alternatör yada varsa CHT yoksa hararet müşürü olabilir. Aracı motor suyu sıcaklığı çok düşük ölçülüyor olabilir. Akü zayıfsa akıllı şarj rölantiyi yükseltiyor olabilir. Yada akıllı şarj sistemi bozulmuş olabilir. Yada Ecu bozuk olabilir. Forscan ile yukarıdaki verileri kontrol ederek başlayın bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salih Özen
Mehmet Taner Kadak yazdı:

IAC valfi yani rölanti sensorünün fişi çektiğinde gaz kelebeği doğru ayarlanmışsa stop etmez. Aksine soketi çıkarınca rölanti çok yükseğe çıkıyorda gaz kelebeği rolantide çok açık kalıyordur. Gaz kelebeği adaptasyonu dedikleri bu aslında. Fordlarda yok kendi kendine yapıyor deselerde gaz kelebeğinin altındaki setskur vida ile oynayınca ayar kaçıyor. 

Soketi çıkardık devir yükselmesi kısmen düzeldi ise, Ecu biryerden sinyal alıp rölanti sensörüne aç emrini veriyordur. 

Bu hidrolik direksiyon müşürü, alternatör yada varsa CHT yoksa hararet müşürü olabilir. Aracı motor suyu sıcaklığı çok düşük ölçülüyor olabilir. Akü zayıfsa akıllı şarj rölantiyi yükseltiyor olabilir. Yada akıllı şarj sistemi bozulmuş olabilir. Yada Ecu bozuk olabilir. Forscan ile yukarıdaki verileri kontrol ederek başlayın bence.

Hocam maalesef PC yok. Android olan uygulama iş görür mü. Birde hangi sekmeleri ayarlayacağım yazar iseniz sevinirim. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Mehmet Taner Kadak yazdı:

 Fordlarda yok kendi kendine yapıyor deselerde gaz kelebeğinin altındaki setskur vida ile oynayınca ayar kaçıyor. 

👍

+ Kelebekteki o ayar vidası ile rölanti ayarı yapılacak ise forscan dan DSDRPM(istenilen rölanti devrini gösteren veri) ile anlık motor devri(RPM) takip edilip birbirine en yakın değere gelene kadar vidadan aşağı yukarı çevrilerek ayar yapılır.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Salih Özen
Ömer Sarıgül yazdı:

👍

+ Kelebekteki o ayar vidası ile rölanti ayarı yapılacak ise forscan dan DSDRPM(istenilen rölanti devrini gösteren veri) ile anlık motor devri(RPM) takip edilip birbirine en yakın değere gelene kadar vidadan aşağı yukarı çevrilerek ayar yapılır.

 

Nasılsın topram forscan da devir 1100 filan dsdrpm 680-790 arası gösteriyor. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

😊 @Salih Özen sağolasın topram bu dalgalı devir seni boğacak galiba. 

Benzine alıp vidadan devri düşürebilirsin ama vakum kaybı vs diğer tüm etmenlerin sağlıklı olduğuna kanaat getir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salih Özen
Ömer Sarıgül yazdı:

😊 @Salih Özen sağolasın topram bu dalgalı devir seni boğacak galiba. 

Benzine alıp vidadan devri düşürebilirsin ama vakum kaybı vs diğer tüm etmenlerin sağlıklı olduğuna kanaat getir

Galiba topram istenen RPM göre çok yüksek topram rpm yukarıda yazdığım gibi kontrol ettim hava kaçağı var mı diye yok. Ama şu kontak sprey ya da balata spreyi ile hava kaçağını kontrol edeceğim. Bana göre her zaman yapması lazım hava kaçağı var ise rölanti valfi işini yapmaya çalışıyor bariz belli işin ilginç yanı rölanti valfinin fişini çekince bazen stop ediyor sonra hiç stop etmiyor fişi çekili halde, 2. bir şey de  eksantrik sensörü grafik olarak sanki grafik yanlış gibi bu sayede grafik okumayı da çözecek gibiyim topram. 😁😁

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...