İçeriğe Yönlendir

Yüksek Devirde Takılı Kalma


Salih Özen

Recommended Posts

Mehmet Taner Kadak
VAHİT YALÇINKAYA yazdı:

Taner hocam mrb. aynı sıkıntıyı şuan 1.6 Motor aracımda yaşıyorum  rölanti 2000-2500 devirde takılı kalıyor 3-5 saniye sonra tekrar iniyor Forscan'dan canlı verilerde Psp sensörü bu şekilde High sonucu veriyor Tps sensörü rölantide 0.85 volt'da seyrediyor gaz verince artıyor iniyor 3-4 tane farklı rölanti motoru denedim hepsinde aynı problem var Vss sensörü Hararet Müşürü Tps sensörlerini babamın aracından değiştirerek denedim sorun çözülmedi Bu direksiyon basınç Müşürünü mü değiştiriyim yoksa soketinimi değiştiriyim??

Psp high da takılı kalmış. Soketmi sensör mü arızalı bunu soketi kısa devre yaparak anlayabilirsin. Önce gözle kontrol et kopuk vs yok ise bir kablo ile soketim iki ucunu birleştir. High low’a düşüyorsa sensör bozuktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
Çağlar Bayur yazdı:

gaz kelebeklerini mi komple yer değiştirip denediniz yoksa sadece kelebek sensörünü mü yer değiştirdiniz?

Komple gaz kelebeğini değiştirdim hocam sensörleri üzerinden sökmeden

Mehmet Taner Kadak yazdı:

Psp high da takılı kalmış. Soketmi sensör mü arızalı bunu soketi kısa devre yaparak anlayabilirsin. Önce gözle kontrol et kopuk vs yok ise bir kablo ile soketim iki ucunu birleştir. High low’a düşüyorsa sensör bozuktur.

Soketin tek kablosu dibinden ayrılmış kopmuş kontrol ederken elimde kaldı yeni soket bağladım taktım  Psp bu sefer canlı veride sürekli Low gösteriyor gaz veriyorum direksiyonu sağa sola çeviriyorum değişiklik yok rölantideki 2000-2500'lerde takılı kalma olayı 1000-1100 devirlere düştü azda olsa yine takılı kalma var çözemedim başka nelere bakmamı önerirsin??

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Problemi çözmüşsün. Forscanden ecu haritasını sıfırla yada 150-200 km sür düzelir. Psp high olması için dreksiyonu sonuna kadar çevirip pompanın cızzz ötme sesini duyman lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Problemi çözmüşsün. Forscanden ecu haritasını sıfırla yada 150-200 km sür düzelir. Psp high olması için dreksiyonu sonuna kadar çevirip pompanın cızzz ötme sesini duyman lazım.

Eyvallah Taner Hocam teşekkür ediyorum yardımların için  Forscan'dan bütün adaptasyonları sıfırladım rölanti Iac resetlemesi yaptım gerekli tüm güncellemeleri yaptım şimdilik daha iyi biraz belli belirsiz  kaldı sadace zamanla düzelir diye umut ediyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
VAHİT YALÇINKAYA yazdı:

Eyvallah Taner Hocam teşekkür ediyorum yardımların için  Forscan'dan bütün adaptasyonları sıfırladım rölanti Iac resetlemesi yaptım gerekli tüm güncellemeleri yaptım şimdilik daha iyi biraz belli belirsiz  kaldı sadace zamanla düzelir diye umut ediyorum 

Taner hocam yine olmadı ya  rölanti takılı kalıyor  uzun mesafe yolu çıktım boşa atıyorum rölanti 1.1-1200 devirde sabit duruyor taki duruna kadar duruyorum  3-5 saniye sonra normale dönüyor çileden çıkardı artık beni😭

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
VAHİT YALÇINKAYA yazdı:

rölanti 1.1-1200 devirde sabit duruyor taki duruna kadar duruyorum  3-5 saniye sonra normale dönüyor çileden çıkardı artık beni😭

araç sıfır iken nasıldı ?

VAHİT YALÇINKAYA yazdı:

uzun mesafe yolu çıktım boşa atıyorum rölanti 1.1-1200 devirde sabit duruyor

900e düşse idi o sırada vitese atınca ne olurdu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

O özelik zaten bı miktar konfor için vites değişiminde.

 

Hatta öyle olmazsa stop ediyor 

 

Westinhouse vs anlık vakum ile alakalı 

Çat diye 800 900 e düşerse  ve o an anlık bir yüke denk gelirse dalgalanıyor rölanti 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Bu problem oksijen sensöründen ecuya kadar gider ama ucuzdan başlayalım. Direksiyon müşür kablo setini eledik. Motor sıcakken rolanti valfininin soketini sök. Söktüğünde rolantide hiçbir değişiklik olmaması gerekiyor. Değişiklik oluyorsa Ecu psp den alternatörden klimadan vs aldığı veriyle rolanti valfini açtırıyordur. Alternatör demişken akıllı şarj var bu arabalarda akü boş ise ecu deviri yükseltmeye çalışıyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
Çağlar Bayur yazdı:

araç sıfır iken nasıldı ?

900e düşse idi o sırada vitese atınca ne olurdu?

Dururken hiç bir sıkıntı yok hareket etmeye başlayıp vitesi boşa atınca 1.1-1.200 de takılı kalıyor 

Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Bu problem oksijen sensöründen ecuya kadar gider ama ucuzdan başlayalım. Direksiyon müşür kablo setini eledik. Motor sıcakken rolanti valfininin soketini sök. Söktüğünde rolantide hiçbir değişiklik olmaması gerekiyor. Değişiklik oluyorsa Ecu psp den alternatörden klimadan vs aldığı veriyle rolanti valfini açtırıyordur. Alternatör demişken akıllı şarj var bu arabalarda akü boş ise ecu deviri yükseltmeye çalışıyor olabilir.

Denedim onuda sıcakken fişi çekiyorum  saat gibi gram oynama yok rölanti takılı kalıp normale binincede bir sorun yok yine saat gibi sadace gaz verip bırakınca 3-5 saniye takılı kalıp iniyor ve seyir halinde giderken boşa atıncada 1.1-1.2 de sabit kalıyor inmiyor durunca normale dönüyor dediğin gibi akıllı şarj olayından olabilir birkaç ay önce şarj dinamosunun konjektörünü değiştirmiştim muhtemelen Ecu'daki şarj devresinden yapıyor olabilir beyinci yolu gözüktü gibi

Mustafa Tüfekçi yazdı:

O özelik zaten bı miktar konfor için vites değişiminde.

 

Hatta öyle olmazsa stop ediyor 

 

Westinhouse vs anlık vakum ile alakalı 

Çat diye 800 900 e düşerse  ve o an anlık bir yüke denk gelirse dalgalanıyor rölanti 

Hepsi baktım Mustafa  bakmadığım yapmadığım şey kalmadı muhtemelen Ecu'dan kaynaklı 

Çağlar Bayur yazdı:

araç sıfır iken nasıldı ?

900e düşse idi o sırada vitese atınca ne olurdu?

Hiç bir problem yok o şekilde hocam gaza basıp bırakınca ve giderken boşa atınca yapıyor 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@VAHİT YALÇINKAYA geçenlerde aynı sorun benim araçta vardı. Rölanti valfini kelebeği temizledim fayda etmedi. Gaz kelebeği ayarını vidadan düşürerek düzelttim. Büyük ihtimalle rölanti valfi hafif açık takılı kalıyordu. Şu an hiçbir sorun yok.

Kelebek ayarını biraz kısın düzeliyor. 

Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
Ömer Sarıgül yazdı:

@VAHİT YALÇINKAYA geçenlerde aynı sorun benim araçta vardı. Rölanti valfini kelebeği temizledim fayda etmedi. Gaz kelebeği ayarını vidadan düşürerek düzelttim. Büyük ihtimalle rölanti valfi hafif açık takılı kalıyordu. Şu an hiçbir sorun yok.

Kelebek ayarını biraz kısın düzeliyor. 

O vidayı oynayınca ayar iyice bozulur ordan kıstığımız zaman bu seferde normal rölantisi düşük olcak bu seferde o sıkıntı olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@VAHİT YALÇINKAYA hiçbir şey olmaz. 

Forscanla desired rpm(istenilen motor devri) bilgisi ile normal anlık devri karşılaştırma yaparak o vidadan devri istenilen seviyeye düşürün işlem tamam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA

Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum sorunu çözdüm Vss Km sensörününde soketi zedelenmiş kenarı kırılmış içinin pinleri düşmüş onuda onarıp değiştirince sıkıntı kalmadı birde adaptasyon attım şuan saat gibi maşallah 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...