İçeriğe Yönlendir

Astra J 1.6 A16XER LPG li Motor ile 100000 (Yüz Bin) Kilometre


Metin Akbal

Recommended Posts

Metin Akbal

Konuyu tatile çıkmadan önce açacaktım ama yolda ne olur ne olmaz diye gelince açayım dedim.

 

Evet aracım ile LPG de tam tamına 102 bin km yol yapmış oldum toplamda. 17 bin km de ilk yılı dolunca 2015 Kasım da BRC MY 11 kiti Çorum Özençler de taktırdım. Bu Kasım'da 7 yılını dolduruyor. Geçtiğimiz 7 yılı değerlendireyim.

 

Genel olarak sakin kullanırım. İlçeye ve hanımköye giderken dağ yolları olduğu için oralarda devirli kullanırım.

 

Bakımları düzenli olarak 15 bin km de bir yapıldı. 30 bin km de bir bujiler değişti. 5. yılında 75 bin km de triger seti değişti. LPG filtreleri 10 bin km de bir değişti.

 

Arıza olarak LPG kaynaklı veya değil yorum yapamam ama nelerle karşılaşmışız yazalım. 56 bin km de ilk kez bobin değişti 200 lira vermiştim. 75 bin km de 2019 da triger ile birlikte sabahları geç marş aldığı için diyafram seti değişti 125 lira verdim. 98 bin km de motor suyuna yağ karıştığı için (bu kronik arıza 60 bin km den itibaren görülebiliyor) yağ soğutucu motor suyu vs değişti 3000 lira masraf ettim. Mart ayında yine marş problemi yaşadım LPG diyaframı tekrar değişti ama bu sefer basınç problemi oluştu düzen tutmadı 112 bin km de idi Atiker regülatör takıldı 700 lira ödedim. Mayıs ayında 114 bin km de yine bobin değişti. 1100 lira ödedim. Toplam yaptığım masraf 5125 lira imiş.

 

Ekleme: Termostat arızası yaşamıştım onu da ekleyeyim 450 lira idi.

 

Tatil yolculuğumuzdan bahsedeyim. Çorum Kırıkkale Kulu Konya Seydişehir Akseki Antalya. Sonra Antalya Burdur Afyon Seyitgazi Eskişehir. Daha sonra Eskişehir Ankara Çorum. Toplam yapılan yol 2020 km (Çorum a gelince foto çekmiştim üstüne 20 km kadar yol yaptım biz düz 2000 km diyelim). Yolun 500 km si klima kullandım. Yol bilgisayarı 5.9 litre gösterdi. Toplam 142.78 litre LPG yakmış. 1553.65 lira yakıta para vermişim. 100 km de 7.1 litre LPG oluyor. Sapma miktarı uzun yolda daha az iken şehir içinde bir tık fazla olmakla birlikte sıcak soğuk gece gündüz nemli kuru hava deniz kenari karasal iklim vs vs olasılıkları da işin içine katarsak bu araç için gayet iyi bir tüketim değeri. Dizelden bile iyi diyebilir miyiz 😊

 

Neden böyle bir konu? Astra J genelde LPG de supap problemi olan bir araç. Doğru montaj düzgün kullanım ve doğru malzemelerle bakım bu ihtimali geciktiriyor. İnşallah uzunca bir süre de problemsiz kullanmaya devam ederiz 😊

 

IMG_20220815_230258.jpg.bf303ff9409e643cdd11706541db700d.jpg

 

IMG_20220815_221036.jpg.fec9b6565ce979e306484284ff9d7691.jpg

  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kullanım tarzı çok çok önemli. Aynı araçtan arkadaşıma aldık 29 bin km de iken Lovato C OBD-II akıllı KİT montajı yapıldı araç 67 bin km de supap yedi sadece esp lambası yanma sorunu vardı ve bu durumdan şüphe edilip tam teşhis konuldu ama aracın tam manasıyla hakkını veriyordu ve anormal şekilde deli gibi sürüyordu. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

LPG filtreleri 10 bin km de bir değişti.

 

. 56 bin km de ilk kez bobin değişti 200 lira vermiştim.
 

75 bin km de 2019 da triger ile birlikte sabahları geç marş aldığı için diyafram seti değişti 125 lira verdim.

 

98 bin km de motor suyuna yağ karıştığı için (bu kronik arıza 60 bin km den itibaren görülebiliyor) yağ soğutucu motor suyu vs değişti 3000 lira masraf ettim.

 

Mart ayında yine marş problemi yaşadım LPG diyaframı tekrar değişti ama bu sefer basınç problemi oluştu düzen tutmadı 112 bin km de idi Atiker regülatör takıldı 700 lira ödedim.

 

Mayıs ayında 114 bin km de yine bobin değişti. 1100 lira ödedim.

 

Toplam yaptığım masraf 5125 lira imiş.

 

 

 


bunu harcama yapılan dönemin dolar kuruna göre fiyatlandırınca ne çıkıyor? Yani rakamı günümüz şartlarına göre değerlendirelim :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Maşallah abi. 

Yalnız tatil dönüşü nakit ödenen yakıtlar kredi kartına dönmüş para suyunu çekince 😃

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Kazasız belasız daha nicelerine..

Aynı motor aracı ben de kullandım.. Biraz arabayı dinlemek lazım. İsi rast gelsin bende cok memnun kalarak kullanmistım..

Hep yeter yaa cigeri yırtılacak derlerdi, gık demedi.. Hala görüyorum arada.. Bıraktıgım gibi 🧿 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Güzel yazı olmuş emeğine sağlık. 

İlginç gelen hiç termostat arızası yapmamış olman. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Güzel yazı olmuş emeğine sağlık. 

İlginç gelen hiç termostat arızası yapmamış olman. 

 

Hatırlattığın iyi oldu unutmuşum ekleyeyim.

Koray Demir yazdı:

Kullanım tarzı çok çok önemli. Aynı araçtan arkadaşıma aldık 29 bin km de iken Lovato C OBD-II akıllı KİT montajı yapıldı araç 67 bin km de supap yedi sadece esp lambası yanma sorunu vardı ve bu durumdan şüphe edilip tam teşhis konuldu ama aracın tam manasıyla hakkını veriyordu ve anormal şekilde deli gibi sürüyordu. 

 

Arabanın canını almaya gerek yok tabikisi LPG yi tasarruf için kullanıyoruz abartmak için değil 😊

 

Prins ile 70 bin km de Landirenzo yağlaması kit ile 60 bin km de supap değişimi yaptıran bizzat gördüm. Kullanım tarzlarını bilemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Hatırlattığın iyi oldu unutmuşum ekleyeyim

 

Arabamın ilk sahibi olmadığımız için 160 bin kmde olmasına istinaden geçmişde ne değişti bilemiyorum.  Ustanın demesine göre Yağ soğutucumuz ve ateşleme bobinimiz halen fabrika çıkışlıymış.  Hiç değişmemiş.  

 

Termostat gelince ortalama 60 bin kmde bozuluyor sanırım.  Tanıdığım 4 kişidede 60 bin veya 4 senede değişmiş.  

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Hatırlattığın iyi oldu unutmuşum ekleyeyim.

 

Arabanın canını almaya gerek yok tabikisi LPG yi tasarruf için kullanıyoruz abartmak için değil 😊

 

Prins ile 70 bin km de Landirenzo yağlaması kit ile 60 bin km de supap değişimi yaptıran bizzat gördüm. Kullanım tarzlarını bilemiyorum.


yağlamanın mantığı güzel ama pratikte işe yaramıyor nedense. Yetmiyor olabilir. Benzinli kullanımda daha fazla kurum çıkıyor demekki

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bunu harcama yapılan dönemin dolar kuruna göre fiyatlandırınca ne çıkıyor? Yani rakamı günümüz şartlarına göre değerlendirelim :) 

 

Yapalım ama kura göre değil güncel parça fiyatlarına göre olsun daha adil olur sonuçta kır 1 arttı ise parça fiyatı 3 artti 😊 1 sene de 100 bin km yaptığımı varsayalım.

 

2 kere bobin değişti ilk degisimimde 400 lira olan parçayı sök tak yapan birinden aldım 200 lira idi. Son Mayıs ayında değiştirdim 1100+550=1650 😁

 

Diyafram seti şu an 200 lira. Atiker regülatör zaten yeni değişti 700 lira. 900 de burası.

 

Yağ soğutucunda değişen parçalara aldığım yerden baktım 4500 lira motor yağı ile 5000 lira 1000 lira da işçilik alınsa diyorum 6000 lira

 

Termostat 750 lira. Toplamda 9300 lira ıvır zıvır da ekleyelim 10 bin lira olsun.

 

Şunu da ekle bunu da ekle dersen çek sağa çek camı indir aç camı aç 😅

Ali Darbaz yazdı:

 

Arabamın ilk sahibi olmadığımız için 160 bin kmde olmasına istinaden geçmişde ne değişti bilemiyorum.  Ustanın demesine göre Yağ soğutucumuz ve ateşleme bobinimiz halen fabrika çıkışlıymış.  Hiç değişmemiş.  

 

Termostat gelince ortalama 60 bin kmde bozuluyor sanırım.  Tanıdığım 4 kişidede 60 bin veya 4 senede değişmiş.  

 

Bende kronik arızalar 90 bin km den sonra oluşmaya başladı. Yağ soğutucu ve termostat aynı anda değişti. Eniştemin de 2014 Astra J LPG li 78 bin km de bu kurban da termostat değişti.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yağlamanın mantığı güzel ama pratikte işe yaramıyor nedense. Yetmiyor olabilir. Benzinli kullanımda daha fazla kurum çıkıyor demekki

 

Şimdi şöyle oluyormuş.

 

Yağlama sisteminde yağlanan bölüm emme supaplari ama sıkıntı yaşanan bölüm egzoz supaplari. O yüzden bir esprisi yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Maşallah abi. 

Yalnız tatil dönüşü nakit ödenen yakıtlar kredi kartına dönmüş para suyunu çekince 😃

 

Ben nakit kullanmam cano elimdeki nakiti bekletirim. Tatili 5 taksit yaptım yakıtları karttan aldım kullandığımız 2 kartta da yakıt kampanyası vardı 😁 @Recep Selim Kaya nın bir lafı vardi yanlış hatırlamıyorsam, borclarımı enflasyon karşısında ezdirmeyi seviyorum diye 😁

Alpay Sumer yazdı:

Kazasız belasız daha nicelerine..

Aynı motor aracı ben de kullandım.. Biraz arabayı dinlemek lazım. İsi rast gelsin bende cok memnun kalarak kullanmistım..

Hep yeter yaa cigeri yırtılacak derlerdi, gık demedi.. Hala görüyorum arada.. Bıraktıgım gibi 🧿 

 

Amin inşallah. Güzel araba güzel 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Maşallah diyelim önce. Bence arıza çok bile çıkmış. İki kere bobin, diyafram falan değişmişsin. Tekrar aynı şeyi yazmaya gerek yok ama 200-387 bin arası lpg ile kullandığım mondeoda ateşleme arızası yaşamamış olmayı lpg bujisi kullanmaya bağlıyorum. 

 

Doğru ayar ve kullanım tarzı da subapları koruyor. 

 

Güle güle kullanmaya devam et.

 

Ali Darbaz yazdı:

Güzel yazı olmuş emeğine sağlık. 

İlginç gelen hiç termostat arızası yapmamış olman. 

Termostat arızası yaşamamak neden ilginç?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Şimdi şöyle oluyormuş.

 

Yağlama sisteminde yağlanan bölüm emme supaplari ama sıkıntı yaşanan bölüm egzoz supaplari. O yüzden bir esprisi yok.


emme ile ne alakası var. Saçmaymış o zaman

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
(düzenlendi)

Güzel bir konu olmuş Metin hocam. Fakat benim bir türlü anlamadığım bu arabaya nasıl bu kadar az yaktırabildiğin :biggrin: Ben yol bilgisayarında uzun yolda 6.3den aşağısını görmedim o da eskidendi şuan onu da yakalayamam :biggrin:

 

Benim Cruze ile de 100.000 km(satın aldığımdan bu yana ki şuan 213.000de) olmaya yaklaştı. Ben de açacağım yakında buna benzer bir konu.

 

Bu arada söylemeyi unutmuşum egzantrik dişlilerinin halen değişmemesi güzel bir şey maşallah diyelim. Sanırım egzantrik dişlilerinin bozulmasının ana sebebi düzgün bakım yapmamak geç yağ değiştirmek kötü yağ kullanmak zamanla yağ kanallarının tıkanması tazyik sübaplarının işlevini yerine getirmemesi falan heralde.

Fabrika çıkışı vanoslar uzun kmler giderken değiştikten sonra yine kısa sürede (30-40k km) bozulmaya yani sabahları ses yapmaya başlıyor. Mesela bende öyle şuan :biggrin:

tarihinde Behlül Baş tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mahmut Yıldız yazdı:

Maşallah diyelim önce. Bence arıza çok bile çıkmış. İki kere bobin, diyafram falan değişmişsin. Tekrar aynı şeyi yazmaya gerek yok ama 200-387 bin arası lpg ile kullandığım mondeoda ateşleme arızası yaşamamış olmayı lpg bujisi kullanmaya bağlıyorum. 

 

Doğru ayar ve kullanım tarzı da subapları koruyor. 

 

Güle güle kullanmaya devam et.

 

Termostat arızası yaşamamak neden ilginç?

 

Bobinin de kronik olduğunu düşünüyorum. Ben 56 bin km de eniştem 60 bin km de değiştirdik. Üstüne bı 57 bin km yaptım yine bobin arızalandı. LPG bujisi düşünmedim açıkçası performans sorunu yaşayanlar var. Diyafram olayı ise kısmet 😅 Teşekkür ettim.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


emme ile ne alakası var. Saçmaymış o zaman

 

Valla benim öğrendiğim teknik açıklama bu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Ben de aracımı 2016 Kasım ayında aldım. Aldığımda 56 Bin Km'de idi. Şimdi 147 Bin Km'de. Aldığımda LPG Takılmıştı tank tarihinden bir yıl olduğunu tahmin ediyorum. Ne kadar km yapıldığını bilmiyorum. Ama ben LPG kullanarak 90 bin Km kullandım. Motor hala aynı performansı gösteriyor ve hala yakıt ortalaması aynı. 

 

Sakin kullanırım, aracın limitlerini zorlamam, yol neyi gerektiriyorsa onu veririm. Çok şükür motor ile ilgili bir problem yaşamadım bu güne kadar. Sadece iki büyük arızası oldu. Biri benzin pompası bozuldu diğeri ise Volant sıyırdı (Benim hatam 🙂) Bakalım birlikteliğimiz daha ne kadar sürecek. Daha iyisini alana kadar en iyisi bu o yüzden satmıyorum aracımı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gedik

İzmir'e giderken iki yetişkin iki küçük çocuk yük az. Yolun %70'inde klima kullanıldı. 

 

0wgoM.jpg

 

Dönüş yolunda kaynanayı da aldık Ankara'ya getirdik 🙂 Kaynana olunca ortalama yakıt. Yolun %90'ında klima kullanıldı. 

 

0w8hQ.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Behlül Baş yazdı:

Güzel bir konu olmuş Metin hocam. Fakat benim bir türlü anlamadığım bu arabaya nasıl bu kadar az yaktırabildiğin :biggrin: Ben yol bilgisayarında uzun yolda 6.3den aşağısını görmedim o da eskidendi şuan onu da yakalayamam :biggrin:

 

Benim Cruze ile de 100.000 km(satın aldığımdan bu yana ki şuan 213.000de) olmaya yaklaştı. Ben de açacağım yakında buna benzer bir konu.

 

Bu arada söylemeyi unutmuşum egzantrik dişlilerinin halen değişmemesi güzel bir şey maşallah diyelim. Sanırım egzantrik dişlilerinin bozulmasının ana sebebi düzgün bakım yapmamak geç yağ değiştirmek kötü yağ kullanmak zamanla yağ kanallarının tıkanması tazyik sübaplarının işlevini yerine getirmemesi falan heralde.

Fabrika çıkışı vanoslar uzun kmler giderken değiştikten sonra yine kısa sürede (30-40k km) bozulmaya yani sabahları ses yapmaya başlıyor. Mesela bende öyle şuan :biggrin:

 

Valla ne bileyim eski arabama bundan daha az yaktiriyordum 😅 4.4 litre ortalamam vardı onda da, Samsun Rize Ardeşen arası. Ben sabırlı adamım 

 

Egzantrik dişlisi sanırım motor ile alakalı. Şasi noya göre 2016 ülkemize giriş yılına göre 2015 model olan B16XER Astra J lerde bu sorun mevcut. Face de falan denk geldim. Hatta @Metin Uzunoğlu ağabeyin bir arkadasi yanlis hatirliyorsam aynı arızayı yaşadı. Olayı LPG ye bağlamış servis ama ben bir alaka kuramadım.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bende 80 bin km dir kullanıyorum şimdiki arabamda. Zavolli var üzerinde. Lpg ile alakalı ne bir sorun yaşadım ne de sarf malzeme dışında arabaya masraf ettim.

 

İlk 10 bin km de filtreyi değiştim. Sonrasında onu da değiştirmedim. Noter huzurunda söküp video çekeceğim. Çekişte hiçbir değişiklik yok. Yakıt tüketimi de ilk taktığım depolarda neyse hala o.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Metin Akbal yazdı:

@Recep Selim Kaya nın bir lafı vardi yanlış hatırlamıyorsam, borclarımı enflasyon karşısında ezdirmeyi seviyorum diye 😁

 

"Bizim camiada" genel bi tabir aslında o :D 

Kart kampanyaları 45 gün periyoduna çıktığından beri daha rahat tamamlıyorum artık.

Ben gidiş geliş ve gittiğim yerde gezdiklerim falan derken 3 farklı bankanın kartları ile rahat rahat kampanyaları tamamladım.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Recep Selim Kaya yazdı:

 

"Bizim camiada" genel bi tabir aslında o :D 

Kart kampanyaları 45 gün periyoduna çıktığından beri daha rahat tamamlıyorum artık.

Ben gidiş geliş ve gittiğim yerde gezdiklerim falan derken 3 farklı bankanın kartları ile rahat rahat kampanyaları tamamladım.

 

2 kartta da yakıt market restoran giyim kozmetik kampanyası vardı fazla fazla kullandık 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Lpg ve performans birlikte anılmamasi gereken iki kelime. Metin hocam da yazmiş zaten. Amaca uygun kullanildigi surece lpg kaynakli ekstra bir masraf cikaracagini zannetmiyorum. Tabi ki dogru kit ve ayarla. 

Nice arizasiz 100binlere...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
İlkay Başaran yazdı:

 

 

İlk 10 bin km de filtreyi değiştim. Sonrasında onu da değiştirmedim. 

Taksiciler yıllık yapmış olsunlar km periyodu olan yani yaklaşık 100 bin km de değiştiriyor, filtre istasyon kalitesine göre temiz çıkabiliyor ancak şişme yapıp geçirgenliğini ve filtasyon özelliğini yitiriyor dolayısıyla enjektörlerin hayatta kalma şansı tamamen şansa kalıyor.

Brc bakım kılavuzunda 6 ay/10 bin km hangisi önce dolarsa şeklinde tavsiye ediyor mesela.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...