İçeriğe Yönlendir

Geçiş Yapılmalı mı? Kararsızlık.


Alptuğ Özcan

Recommended Posts

Alptuğ Özcan

Herkese iyi akşamlar.

Şimdi şöyle bir durum gündeme geldi.

Bir tarafta 2013 model Focus 1.6 TDCİ Titanium+Smart paket. 120.000 Km'de. Kaput lokal boyalı gerisi hatasız. 4 yıldır biniliyor. 

Diğer tarafta 2012 model Volvo S60 1.6 D Drive otomatik vites. 165.000 Km'de. Yanlış hatırlamıyorsam sol arka çamurluk boyalı, sol arka tekere alınan bir darbe kaynaklı hasar kaydı var rakamını hatırlamıyorum. Yıllardır sorunsuz bir şekilde biniliyor. En az 5 yıldır aynı sahibinde.

 

Fiyat belirtmek istemiyorum ama Focus istenilen fiyata satılırsa aynı fiyata Volvo'ya geçiş yapılacak.

2 araçta da bulunan dizel motor aynı motor. Ortak üretim

Volvo'nun aynı yılarda 2 tip şanzıman tipi var diye biliyorum, bahsi geçen araçtaki 2.resimde olandan. Teknik olarak bir fark var mı bilen varsa yazarsa sevinirim. 2.resimdeki gibi olan şanzıman güncel şanzıman diye biliyorum.

Bir tanesi bu

image.png.d4e771a1161698a5853f9cd1171038a7.png

 

Diğeri bu

image.png.720c5a364a028e60f2c07340af88d14e.png

 

 

Sizce?

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

volvo parçası arayıp bulursam da o paraları vermek istemezdim. segment farkı için geçilir mi geçilir, güzel model

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Şaseleri ortak.S60 daki (2.resim) makyajlı kasada bulunan şanzıman çift kavrama powershift olması lazım. Volvo biraz daha ağır (1600 küsür kg) olduğundan focusa göre hantal kalıyor. Bunun dışında Volvo yalıtım ve yol tutuş olarak focustan fersah fersah üstün ve bir üst sınıf D segmenti bir araç. Volvo parçaları genel itibariyle pahalı kaskosu yüksek çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Kuzenimde 2012 mondeo1.6 tdci selective ile 2012 s60 povershift arasındaydı işletme ve parça maliyeti açısından mondeo önerdim. Cmax satılmayınca iş yattı.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Çağlar Bayur yazdı:

volvo parçası arayıp bulursam da o paraları vermek istemezdim. segment farkı için geçilir mi geçilir, güzel model

Kaporta parçaları çok pahalı ve Ford kadar yaygın bir servis ağı yok , focus bence kullanım olarak daha geçerli . 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Çağlar Bayur yazdı:

volvo parçası arayıp bulursam da o paraları vermek istemezdim. segment farkı için geçilir mi geçilir, güzel model

Benim için en büyük avantajı otomatik vites bir araca geçiş yapmış olacağım

Segment yükselmiş olacak

Güvenli önemli bir artı

Yürütme maliyeti Ford'a göre daha yüksek.

Koray Demir yazdı:

Şaseleri ortak.S60 daki (2.resim) makyajlı kasada bulunan şanzıman çift kavrama powershift olması lazım. Volvo biraz daha ağır (1600 küsür kg) olduğundan focusa göre hantal kalıyor. Bunun dışında Volvo yalıtım ve yol tutuş olarak focustan fersah fersah üstün ve bir üst sınıf D segmenti bir araç. Volvo parçaları genel itibariyle pahalı kaskosu yüksek çıkıyor.

Şanzımanlar arasında ne fark var tam olarak bilmiyorum ama bahsettiğim araçtaki 2.resimdeki şanzıman

Bu konuda en teknik bilgiye sanırım @Ali Darbaz ulaşır :) 

Kasko fiyatı da düşündürücü tabi Focus'un kaskosu 6400 çıktı geçen ay. Volvo ne çıkar Allah bilir.

Nihat Palolu yazdı:

2.0 benzinli olsa geçerdim.

Neden 2.0 benzinli?

1.6'ları da var.

Metin Uzunoğlu yazdı:

Kuzenimde 2012 mondeo1.6 tdci selective ile 2012 s60 povershift arasındaydı işletme ve parça maliyeti açısından mondeo önerdim. Cmax satılmayınca iş yattı.

C-max satılmış olsa Mondeo mu alınacaktı.

Furkan Bakırel yazdı:

Kaporta parçaları çok pahalı ve Ford kadar yaygın bir servis ağı yok , focus bence kullanım olarak daha geçerli . 

Motor bakım maliyeti anlamında Focus'tan farklı olmaz ama kaporta ve parça maliyeti anlamında yüksektir elbet

Fatih Keskin yazdı:

ben de bi tane s60 bekliyorum 2014 model vites bölümü 2 resimdekinden km 225 bin de 

Zaten 2013'ten sonra vitesi eski tip olanlardan yok.

2014 model makyajlı kasa bir de

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

volvodaki şanzıman 2015 yılından sonra gelen dizel otomatik focuslarla aynı, yağlı tip olan getrag mps6 dct450, s60 ın 2016 modeliydi dizel otomatik kısa bi kullanım fırsatım oldu çok konforluydu focusa göre ama motor o kasaya güçsüz.

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

ayrıca dizelin bu devirde ekonomik olup olmadığı ve gelecekteki ömrü tartışılmaya başlandı madem değiştirmek istiyorsunuz turbo benzinli arabalarada bi bakın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Adem Kazıl yazdı:

volvodaki şanzıman 2015 yılından sonra gelen dizel otomatik focuslarla aynı, yağlı tip olan getrag mps6 dct450, s60 ın 2016 modeliydi dizel otomatik kısa bi kullanım fırsatım oldu çok konforluydu focusa göre ama motor o kasaya güçsüz.

Anladım makyajlı kasa Focus'ta olan şanzıman

Bilgilendirme için teşekkürler

Adem Kazıl yazdı:

ayrıca dizelin bu devirde ekonomik olup olmadığı ve gelecekteki ömrü tartışılmaya başlandı madem değiştirmek istiyorsunuz turbo benzinli arabalarada bi bakın.

Aslında aracı değiştirme gibi bir planım yoktu. S60'ın(araç dayımın bu arada) satılma gibi bir durumu ortaya çıkınca zaten yıllardır Volvo araç alma isteğim var, 2015 de ilk aracımı araştırırken de bir çok Volvo baktım, 2018 yılında 2.aracımı araştırırken de bir çok Volvo'ya baktım hatta bir tane S40 bulup kapora bile vermiştim sonra içime sinmeyen bir sebepten vazgeçmiştim. Şimdi olur olmaz bilemiyorum şuan ama olmazsa bile ilerde yine Volvo almak için araştırma yapacağım

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Adem Kazıl yazdı:

volvodaki şanzıman 2015 yılından sonra gelen dizel otomatik focuslarla aynı, yağlı tip olan getrag mps6 dct450, s60 ın 2016 modeliydi dizel otomatik kısa bi kullanım fırsatım oldu çok konforluydu focusa göre ama motor o kasaya güçsüz.

 

oo şanzımancılarınen sevdiği modellerden birisi.  dct250 2.0 da olan şanzıman. dodge journey de de ardı mesela. ford da da var. mazda da kullanamış. ara gaz filan verebiliyor ama çok hızlı değil. ben olsam çift kavrama şanzımanlı eski araba almam asla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

dct450 ler dct250 lere göre daha sorunsuz birde dct250 de mekatronik arızalandı yenisi le değişiyor, kavrama arızalandı yenisi ile değişiyor, dct450 de kavrama ve mekatronik revize edilebiliyor buda maliyeti azaltacaktır.

Doğan Arşiray yazdı:

 

oo şanzımancılarınen sevdiği modellerden birisi.  dct250 2.0 da olan şanzıman. dodge journey de de ardı mesela. ford da da var. mazda da kullanamış. ara gaz filan verebiliyor ama çok hızlı değil. ben olsam çift kavrama şanzımanlı eski araba almam asla.

dct450 ler dct250 lere göre daha sorunsuz birde dct250 de mekatronik arızalandı yenisi le değişiyor, kavrama arızalandı yenisi ile değişiyor, dct450 de kavrama ve mekatronik revize edilebiliyor buda maliyeti azaltacaktır.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Alptuğ Özcan yazdı:

C-max satılmış olsa Mondeo mu alınacaktı.

Evet 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Doğan Arşiray yazdı:

 

oo şanzımancılarınen sevdiği modellerden birisi.  dct250 2.0 da olan şanzıman. dodge journey de de ardı mesela. ford da da var. mazda da kullanamış. ara gaz filan verebiliyor ama çok hızlı değil. ben olsam çift kavrama şanzımanlı eski araba almam asla.

burada bir şeyi yanlış yazmışım 2.0 dizelde olan dct 450 idi.

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Doğan Arşiray yazdı:

çift kavrama şanzımanlı

Bunların baskı balataları oluyor dimi, belirli km'ler sonrası değiştirmek gerekiyor

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Alptuğ Özcan yazdı:

Neden 2.0 benzinli?

1.6'ları da var.

 

O arabaya 1.6 yakışmıyor. 2.0 benzinliler 200 beygir üstü.

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Nihat Palolu yazdı:

 

O arabaya 1.6 yakışmıyor. 2.0 benzinliler 200 beygir üstü.

ee tabi gönül ister ki 2.5 R yada 2.5 T'ye binelim ama keseye zarar.

1.6 T'ler bile yeterli benim için 180 bg

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Bence arabana binmeye devam et abi. 

Hem biraz hantal kalacak hem de yürütme maliyeti biraz daha fazla olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alptuğ Özcan yazdı:

i gönül ister ki 2.5 R

bazı arabalar uzaktan güzeldir

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Volvo nun 2020 model ve üstüne çıkılıyorsa ne ala  ancak 2012 model ve 165.000 km deki bir araç için hiç gerek yok. Araç zaten belli bir yaşa gelmiş ve km yi yapmış. Bundan sonra sürekli tamir sürekli masraf. Focusla ortak olan bir parça için bile en az iki katını ödeyeceksiniz. 

Bencede gerek yok.

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Erkan yazdı:

Volvo nun 2020 model ve üstüne çıkılıyorsa ne ala  ancak 2012 model ve 165.000 km deki bir araç için hiç gerek yok. Araç zaten belli bir yaşa gelmiş ve km yi yapmış. Bundan sonra sürekli tamir sürekli masraf. Focusla ortak olan bir parça için bile en az iki katını ödeyeceksiniz. 

Bencede gerek yok.

mantıklı. yada xC70 gibi eski sağlam bir model.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Oğuzkan Erışık yazdı:

Bence arabana binmeye devam et abi. 

Hem biraz hantal kalacak hem de yürütme maliyeti biraz daha fazla olacaktır. 

Volvo olsun da hantal olsun be :) 

 

Çağlar Bayur yazdı:

bazı arabalar uzaktan güzeldir

Uzaktan baya güzel abi. 

Teknik detayını bilmiyorum, sen diyorsan vardır bir bildiğin.

 

Mustafa Erkan yazdı:

Bundan sonra sürekli tamir sürekli masraf.

Şuan hiç bir masrafı ve sıkıntısı yok, aktif kullanılıyor zaten.

Sorun çıkacaksa 2022 model araçta da çıkar.

 

Doğan Arşiray yazdı:

mantıklı. yada xC70 gibi eski sağlam bir model.

Sevmediğim bir modeli yok Volvo'nun abi

Her türlüsüne sahip olmak isterim.

 

 

 

Geçiş yapmaktan vezgeçtim

Hem yürütme maliyetinden hem de araçla ilgili olmayan farklı sebeplerden dolayı.

Araç İLANDA

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

benim beklediğim 2014 ten daha diri duruyor beklemesem mi acaba pazarlık payı ne kadardır sence Alptuğ

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...