İçeriğe Yönlendir

Skywell Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?


Erhan Doruk

Recommended Posts

Erhan Doruk
(düzenlendi)

Ankarada çok sık karşılaşmaya başladım 1,2m tl den başlayan fiyatla ,520 km menzilli bir suv. Dayanıklı çıkarsa bu fiyatla , bence sektörde yer bulabilir. 
 

https://skywell.yukselenoto.com.tr/skywellin-hikayesi/

 

kendi sitesinde binek araç yok ama otobüs ve minibüs var. 

 

https://www.skywellcorp.com/en/index.php/product/list1/18.html

 

 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir
(düzenlendi)

Otomotiv sektöründe ciddi bir değişim yaşanıyor. Elektrikli araçlara hızlı geçiş sebebiyle bu yeni akımdan faydalanıp filizlenmek isteyen bir sürü yeni firma çıktı ortaya. Bu tip firmaların ülkemizde operasyonlarını yürüten distribütör firmayı incelemek gerek. Zira alıp uzun süre binecekseniz, bunun servis ağının yaygınlığı, kalitesi ve benzeri hususlar çok önemli. Skywell'in distribütör Ulu Motor gözüküyor. Firmanın sitesine girip baktığınızda da Skywell dışında Proton ve Avia diye iki adet marka daha var. Proton Malezyalı bir araç üreticisi. Bir ara araçları ülkemizde satılmışsa da uzun süredir esamesi okunmuyor. Yine Avia'da  Anladığım kadarıyla Çekya merkezli bir firma ve onun ürünleri de ülkemizde var ile yok arasında. Yani Skywell'in distribütör olan firma ülke çapında yaygın servis ağı olan bir markaya sahip değil böyle bir tecrübesi de yok. Skywell markası ile böyle bir yola girerler mi ? Ne kadar başarılı olurlar açıkçası pek de ümit vermiyorlar bana.

 

Bu kadar laf kalabalığının üzerine, alınır mı ? Neden olmasın. İstanbul, Ankara gibi servisin bulunduğu bir ilde ikamet ediyorsanız, şehir içinde A noktasında B noktasına gitmek için kullanılacaksa ve kısa bir süre sonra satılacaksa denmek için binilir. elektrikli araç furyası olduğu için bu tip araçların az kilometre yapmış örnekleri de rahat satılabilir. Ancak ne zaman ki bu elektrikli araç piyasası oturmaya başlar, özellikle yeni giren markalar içerisinde servis ağı, garanti süreci, bakım kalitesi gibi hususlarda ak koyun kara koyun belli olmaya başlar. O zaman bu aracın daha doğrusu distribütörün sağlayacağı alt yapı kalitesine göre piyasada konumlanacağı yer bambaşka olur. 

tarihinde Yiğit Özdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Normal tipte elektrikli araç almazdım. 

Ya citroen ami gibi bişey olacak ya minvan gibi olacak bi fark olacak.. normal eski model araca öykünmüş elektrikli araç almam. Genellikle büyük de almazdım.  Mikro olacak. 

 

Mesela VW UP,  eski reno 5, pejo 106, fiat 126 bis  türünde nostalji araçları da olabilir. Benim favorim XBUS ile BMW isetta. İkisi de harika.

 

Servet Aydın yazdı:

1.5m çok para.

passat parası. 

NOT. elektriklide bugün param olsa mini cooper belki bakardım. 

 

image.png.481d977d20c30f246e9ad21792fb347e.png

 

https://www.mini.com.tr/tr_TR/home/range/mini-electric.html?tl=sea-goog-alwa-brnd-miy-f56e-sear-.-.-.-&gclid=Cj0KCQjw1bqZBhDXARIsANTjCPK3CkuMsm_nuBylPyIuV_3F3v3f6oDTLhIKT7siOngf1IjBriF6O4AaAiisEALw_wcB

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Doğan Arşiray yazdı:

Elektrikli doblo lazım.

tofaşta yaptılardı 5-6 sene önce ben bindim proje ziyaretinde. anlamlı olmazdı. netekim olmadı. elektrikli fiorino/nemo vs belki olabilir. Aslında yeni yapılacak aracın şasili olup üstünün vosvos gibi kompozit fiberglas malzemeden yapılması yeterli olurdu. Ve L7 sınıfı olmalı. Maks hız 80km.

Alıştığımız araçlardaki beklentileri değiştirmek yeni kategori oluşturmak lazım. yumuşak göğüs, otomatik camlar, kararan aynalar, bunlar gereksiz ağırlık. Tok kapanan kapılar. ses düzeni, izolasyon. Keza klima, bi sürü ışık sensör.. sök at.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Uzun zamandır takip ediyorum. Fiyatı aslında rekabetçi. Çünkü bu paralara neredeyse elektrikli B-Suv alınırken bu araç D Suv olarak geçiyor. 
Gayet başarılı bir araç bana göre.

Çinli markalarda şu an herkesin aklındaki servis yedek parça durumları. Açıkçası kaza yapmış servis hikayesi olan birine de hiç rastlamadım henüz. 
Ufak tefek yazılımsal sorunlarda Çin’den uzaktan servis yetkilisi bağlanıp çözüyor sorunları. Mekanik problemleri her türlü çözerler zaten ama büyük elektriksel sorunlarda çözümler nasıl olur bilemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Elektrikli aracı benzinli parasına verseler yine almam. 
Menzil şart. 

Hala hybrid tarafındayım ben. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

Elektrikli aracı benzinli parasına verseler yine almam. 
Menzil şart. 

Hala hybrid tarafındayım ben. 

Çılgın projem var yapayım. Menzil sınırsız 💣

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Keza klima sök at.

 

Adanada yaşayanlar nasıl binecek hocam :D 

Ama size katılıyorum, mevcut otomobil algısının çerçevesine oturtmaya, sıkıştırmaya gerek yok. Madem yeni bir şey, daha yenilikçi olmalı. Gerçi pazar beklentisi de kritik öneme sahip.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

Elektrikli araçların 2. Eli düşündürüyor,arkasında büyük bir firma olmalı,skywell in aracının pili 5 yıl sonra ne durumda olacak?5 yıl sonra skywell olacak mı?çinlilerin xiaomş,oppo,tcl falan bu markalar gibi hergün elektrikli araç çıkaran markaları var,

5-10 yıl sonra sokak aralarında terk edilmiş elektrikli araçlar görmeyelim!

özet olarak geçmişi belli,artık marka olarak dünya çapında yer edinmiş markaların ürünlerini tercih etmek gerek.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Bunların bir kere cirkin olması lazım, garip bir tasarıma , tabure ekleyip emniyet kemerini ipten, urgandan falan yapmak lazım.. hatta direksiyonu tahtadan olmalı..

Teknolojiye de gerek yok fren falan ne gerek var?  Ayaklarımızla yere sürtmeliyiz.. tornetten daha Kötü tasarlanmali yoksa Yadırgıyoruz 😂

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

 

Adanada yaşayanlar nasıl binecek hocam :D 

Ama size katılıyorum, mevcut otomobil algısının çerçevesine oturtmaya, sıkıştırmaya gerek yok. Madem yeni bir şey, daha yenilikçi olmalı. Gerçi pazar beklentisi de kritik öneme sahip.

Otursunlar evde.. eskiden klima mı vardı?

Adam hindistanda bajaj qute e biniyor

Kutluay Selçuk yazdı:

Elektrikli araçların 2. Eli düşündürüyor,arkasında büyük bir firma olmalı,skywell in aracının pili 5 yıl sonra ne durumda olacak?5 yıl sonra skywell olacak mı?çinlilerin xiaomş,oppo,tcl falan bu markalar gibi hergün elektrikli araç çıkaran markaları var,

5-10 yıl sonra sokak aralarında terk edilmiş elektrikli araçlar görmeyelim!

özet olarak geçmişi belli,artık marka olarak dünya çapında yer edinmiş markaların ürünlerini tercih etmek gerek.

Pil bulunamadığı için çöpe atılan telefon pek yok mesela

Başka nedenle terkediliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Otursunlar evde.. eskiden klima mı vardı?

 

Eskiden otomobil de yoktu, ata binelim o zaman hocam. :D 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Pil bulunamadığı için çöpe atılan telefon pek yok mesela

Başka nedenle terkediliyor

 

Ama otomobil pahalı, hele bizim gibi ülkelerde kimse 5 sene sona terk edilecek araca ara bağlamak istemeyecektir alım gücü düşüklüğü sebebiyle. 265 asgari ücret ediyor bahsedilen aracın fiyatı. 22 yıl eder. Akıbeti belirsiz bir tercih olurdu. Öte yandan tiguan alıp binmek de var :) 

Alpay Sumer yazdı:

Bunların bir kere cirkin olması lazım, garip bir tasarıma , tabure ekleyip emniyet kemerini ipten, urgandan falan yapmak lazım.. hatta direksiyonu tahtadan olmalı..

Teknolojiye de gerek yok fren falan ne gerek var?  Ayaklarımızla yere sürtmeliyiz.. tornetten daha Kötü tasarlanmali yoksa Yadırgıyoruz 😂

Çok enteresan teknolojileri var aslında. Belgesel tadında izlemiştim bir markanın tanıtımını, ihtiyaç halinde araç üzerinden dron havalanıp kamera ile araç ekranına görüntü (üstten görünüyor araç) paylaşıyordu. Sonra tekrar araca bağlanıyordu falan. Tamam düşünce güzel de o dron park halineyken çalınınca yerine ne koyacağız? :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Evden şarj imkanı olmayan uzak durmalı. Kwh’i 10 lira zes’te. 
 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evden şarj imkanı olmayan uzak durmalı. Kwh’i 10 lira zes’te. 
 

Hızlı şarj istasyonları uzun yol için kullanılmalı, günlük kullanımı için evden şarj şart.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Hızlı şarj istasyonları uzun yol için kullanılmalı, günlük kullanımı için evden şarj şart.


Bir tane arabam olacaksa Yılda birden fazla uzun yol yapacaksam elektrikli araba almam. Km’de 1,8  -  2 lira yakıyor. Benzinli araba 1  -  1,2 lira yakıyor. 
 

edit: uzun yolda hızlı şarj yakıtını yazdım

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

türk işi firma kurup , çin malını dünya devleri parasına satan Ulubaşlar grup un otomotiv şirketi  Ulu Motor nun fuarlarda tanıtımlarda anlaştığı beş para etmez firmaları tercih etmesi bile bu markayı tercih etmeme sebebi olmalıdır.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

 

Eskiden otomobil de yoktu, ata binelim o zaman hocam. :D 

 

 

Ama otomobil pahalı, hele bizim gibi ülkelerde kimse 5 sene sona terk edilecek araca ara bağlamak istemeyecektir alım gücü düşüklüğü sebebiyle. 265 asgari ücret ediyor bahsedilen aracın fiyatı. 22 yıl eder. Akıbeti belirsiz bir tercih olurdu. Öte yandan tiguan alıp binmek de var :) 

Çok enteresan teknolojileri var aslında. Belgesel tadında izlemiştim bir markanın tanıtımını, ihtiyaç halinde araç üzerinden dron havalanıp kamera ile araç ekranına görüntü (üstten görünüyor araç) paylaşıyordu. Sonra tekrar araca bağlanıyordu falan. Tamam düşünce güzel de o dron park halineyken çalınınca yerine ne koyacağız? :D 

Ata binebiliyorsan bin. Çok yüksek maliyet. Oldukça zevkli otopilot adamın gözü var..düşünsene.

Pil konusu çözülüyor, birileri değiştirecektir aynen egzos dpf gibi. yan sanayisi orjinal sürü sepet modeli çıkacaktır. Arabanın çöp olması söz konusu değil.

Bir focus kaç sene hayatta kalıyor ki? 20 sene en fazla.. avrupada 10-12.. sonra çöp hurda.   Eski şahinlerin hepsi nerede şimdi? Yoklar. Daha 20-30 sene olmuş.

Elektrikli araçlar doğru yapılırsa benzinliden daha uzun ömürlü olacaklar. Zaten o yönteme doğru ilerliyor sanki sektör. çok pahalı çünkü herşey. 

 

Tiguan'ı passatı satarak 2017 de 124 bine aldım. Bi nedenle almak zorundaydım. Oldukça da memnunum. Satıp elektrikli mini cooper alır mıyım? Belki alınır. Şu an para yok. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Eski şahinlerin hepsi nerede şimdi? Y

temiz düzgünü 120-13 bin tl ve hala ilk günki kondüsyonda yürütme imkanı var ama

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

temiz düzgünü 120-13 bin tl ve hala ilk günki kondüsyonda yürütme imkanı var ama

bazısı ortada sadece. Yani 20-30 sene sonra şimdiki elektriklilerden de pili değiştirip sıfır gibi kullanılacak kapalı garaj araçları çıkacaktır. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

20-30 sene sonra şimdiki elektriklilerden de pili değiştirip sıfır gibi kullanılacak kapalı garaj araçları çıkacaktır. 

30 sene sonra sıfırı 100 iken, pil/motor  yenilemesine 85 isterlerse? aypon kartı yanarsa, tamir ettirebilen yok faturayı hesaplayınca?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

30 sene sonra sıfırı 100 iken, pil/motor  yenilemesine 85 isterlerse? aypon kartı yanarsa, tamir ettirebilen yok faturayı hesaplayınca?

servet var?

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...