İçeriğe Yönlendir

Neden Explorer


Şener OSKAY

Recommended Posts

Şener OSKAY

merhabalar,

Explorer konu baslığı hareketi azalmış sanırım. Biraz renk katabiliriz umarım😊

bir kaç haftadır explorer merakıyla arastırna yapıyorum.

Yakın zamanda severek kullandığım aracım olan Lc prado satmak durumunda kaldım ve alternatif bir arac araması yaparken explorer ile karsılaştım.

Burası ve gezenbilir platformlarında konuları okudum memnun olanlar sorunlarla ugrasanlar. Bu ilgilendiğim arac kanımca kendini size tanıtması sizinde onu tanıyarak hayatı idame etmeniz gereken bir arac olarak tanımlayabilirim.Kendi dili huyu olan bir arac.Eski araclardaki bu karakteristik hosuma giden yonleridir.

Forumda konular arasında @Çağlar Bayuryaklaşımınız ve bilgi aktarımınız dikkatimi çekti.

Bu konuda cehalitim noktasında saglıklı bilgi edinmek için bu konuyu actım.

Lc prado içinde meraklı olana yardımcı olmaya çalışırım😊

Explorer suan günümüzde ne kadar gecerliliği bulunmakta işletme ve bakım durumunda ne gibi sorunlarla karsılaşırım standart sorular diyelim.

Neticede 90 yılların bir aracı olacak 4.0xlt veya 4.0 burada ohv ve shoc motor durumuna göre hangisi daha ön planda kalmakta.

Cok ellenmemiş bir araç bulmak mümkün mü piyasadaki araçlar yüzümü güldürürmü.Çoguna baktım içinde incelediklerimde oldu.

Gündelik kullanım için düşünüyorum.

sorular uzar gider.

sizlerin yönlendirmeniz veya aktarabileceğiniz bilgiler var ise şimdiden teşekkür eder sevinirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sağlamını en son 10 sene falan olmuştur göreli :) parçasını getiren zaten yoktu şimdi kaldı mı onu da bilmem, o jenerasyon suv larda jeep markaya yönelirdim. parças ustası bulunur, explorer i parası ile tamir ettirmesi bile bence artık zor.

hele hele gündelikte tamamen jeep derim. amerikanlara bakıyorsak

hoşgeldiniz bu arada, gagıldan geldiniz sanırım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

12 sene kullanmış ve her türlü zorluğu çekmiş ve sonunda tamamen çözümü bulup yapmış ve sonra da pandemi vs durumlardan mecburen satmış biri olarak cevaplamak gerekirse,

Ustasızlık yüzünden olması gereken değerleri görmemiş bir araçtır. Motor olarak pek problemi olmamakla birlikte, 90'lı yıllarda üretilen ve zamana kadar kullanılan bir araç olmasından dolayı elektrik elektronik sistemi kablolar vs gevremiş oluyor. Kablolamaları güzel kontrol edin derim. 

Daha sonra da üstün körü çözümler yüzünden şanzıman, transfer kutusu problemleri çok görülen bir araçtır, ben tamamen manuele çevirip gerçekten kullanılası bir araç yapmıştım. Şuan sattığım kişi, gerçekten! zorlu şartlarda kullanıyor, jeep'lerin, grand cherokelerin (tabiri caiz ise) cortladığı yerlerde hiç zorlanmadan ağır offroad koşullarında rahatlıkla yürüyor. Hatta şuan bronz takım takıyor eleman. Manuele çevirme işlemine gelen bir explorer daha var. Düzceden Denizli'ye yolladı, yakında yapmaya başlıyoruz. 

 

Gündelik kullanım derseniz dediğim problemleri olmayan bir araç bulmanız lazım. Parça problemi yok, toptan getiren nazımızın geçtiği satıcılar mevcut, kendim alacağım derseniz de amazon vs gibi platformlardan rahatlıkla parçalar bulunabiliyor. 

 

Başka aklınıza takılan birşey olursa çekinmeden sorabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. 

Benim emektarın son hali böyleydi :fiuw:

 

48941334127_815eb48523_b.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Şener OSKAY
Çağlar Bayur yazdı:

sağlamını en son 10 sene falan olmuştur göreli :) parçasını getiren zaten yoktu şimdi kaldı mı onu da bilmem, o jenerasyon suv larda jeep markaya yönelirdim. parças ustası bulunur, explorer i parası ile tamir ettirmesi bile bence artık zor.

hele hele gündelikte tamamen jeep derim. amerikanlara bakıyorsak

hoşgeldiniz bu arada, gagıldan geldiniz sanırım

Hoşbuldum Lc Prado dan kaynaklı gezenbilir sitesine mudavimdim konu başlığım vardı bir hayli bilgi paylaşımı yapmıştım.Explorer içinde ilk oraya bakmıştım oradaki yazılardan buraya ulaştım diyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Explorer yürütmesi zordur.  Hakan bile 4 yıl kapıda yatırdı.  
Şanzımanı yaptırsanız tesisatı bozulur, tesisatı yaptırsanız diferansiyeli kilidi bozulur. Onu yaptırırsınız körükleri bozulur. 
 

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY
Hakan Tarım yazdı:

12 sene kullanmış ve her türlü zorluğu çekmiş ve sonunda tamamen çözümü bulup yapmış ve sonra da pandemi vs durumlardan mecburen satmış biri olarak cevaplamak gerekirse,

Ustasızlık yüzünden olması gereken değerleri görmemiş bir araçtır. Motor olarak pek problemi olmamakla birlikte, 90'lı yıllarda üretilen ve zamana kadar kullanılan bir araç olmasından dolayı elektrik elektronik sistemi kablolar vs gevremiş oluyor. Kablolamaları güzel kontrol edin derim. 

Daha sonra da üstün körü çözümler yüzünden şanzıman, transfer kutusu problemleri çok görülen bir araçtır, ben tamamen manuele çevirip gerçekten kullanılası bir araç yapmıştım. Şuan sattığım kişi, gerçekten! zorlu şartlarda kullanıyor, jeep'lerin, grand cherokelerin (tabiri caiz ise) cortladığı yerlerde hiç zorlanmadan ağır offroad koşullarında rahatlıkla yürüyor. Hatta şuan bronz takım takıyor eleman. Manuele çevirme işlemine gelen bir explorer daha var. Düzceden Denizli'ye yolladı, yakında yapmaya başlıyoruz. 

 

Gündelik kullanım derseniz dediğim problemleri olmayan bir araç bulmanız lazım. Parça problemi yok, toptan getiren nazımızın geçtiği satıcılar mevcut, kendim alacağım derseniz de amazon vs gibi platformlardan rahatlıkla parçalar bulunabiliyor. 

 

Başka aklınıza takılan birşey olursa çekinmeden sorabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. 

Benim emektarın son hali böyleydi :fiuw:

 

48941334127_815eb48523_b.jpg

Bu zaman zarfında karsıma cıkanlarda dikkatimi çekenler.

160bg ve 205bg

ohv motor shoc motor

4.0xlt , 4.0 ve 5.0 limited

eddie bauer serisi

arka amortisor havalı iptal durumu 

immo arıza durumu immo iptalmi gerekşyor çözüö için.

otomatik şanzuman arazi modu L ve H durumundaki aksaklıklar.

makyajlanma durumu.

Ana karakteris durumu nedir neler göz gezdirmeli.

motor ve sanzuman ve sizinde belirtiğiniz gibi tesisat durumu önemli.

95 model 97 model farkı var mıdır.

 

bir çırpıda aklıma gelenler bunlar suan.

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY
Mehmet Ozyurek yazdı:

Explorer yürütmesi zordur.  Hakan bile 4 yıl kapıda yatırdı.  
Şanzımanı yaptırsanız tesisatı bozulur, tesisatı yaptırsanız diferansiyeli kilidi bozulur. Onu yaptırırsınız körükleri bozulur. 
 

Bir hayli kırılgan bir arac yani yılların yorguluğuda yag sürüyor anlaşılan.

Kullandığım aracda 2004 modeldi sürekli dört çeker. Yaklaşık 8 yıl boyunca kullandım sorun diyeceğim bir seyle karsılaşmadım.Toyota bu konuda bir kaç adım sanırım.(binek aracları hariç🙂)

 

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hakan bile 4 yıl kapıda yatırdı.

Otomatikçiler yüzünden 1 yıl çekme belge yaptım, ama mahallede yarım yamalak şekilde yine de gazlardım :D 

Şener OSKAY yazdı:

Bu zaman zarfında karsıma cıkanlarda dikkatimi çekenler.

 

Motor sohc olsun, kablolamaları dikkatlice kontrol edin, ilaveler eklemeler düzeltmeler düzgünce yapılmış mı, 

XLT sine takılmayın pek, 5.0 olanlar v8 sesi hoştur, şanzıman sistemi değişiktir. 

Arka amortisör ben de iptal etmiştim, çünkü 9 cm'ye yakın yükseltme yapmıştım, pek takılacak konu değil, Keza immo konusuna da takılma derim. 

İç aksamlar tipik amerikan olduğu için kaliteli malzeme değildir, yıpranma olur. Bu tarz şeylere makyajlamalara pek aldırış etmeyin. 

En büyük problemi şanzıman ve arazi şanzımanı (transfer kutusu)'dır. 

Yarım yamalak yapılan işlemlerden dolayı otomatikçilere abone olursunuz, Sıfır şanzıman bile getirilse kablolama problemse onu da kucaklarsınız :(

Aslında bu araçların üretim hatası olarak tabir edileceği şanzıman yağ soğutma problemi mevcut. Offroad yapmayacaksanız problem olmaz diyenlere pek inanmayın. 4.0 motor olunca insan ister istemez atraksiyonlu hareketler yapıyor :D

Amerikalı elemanlar şanzıman yağ soğutma sistemine sağlam modlama yapıp offroada çıkıyorlar. 

Benim araca japon bir markanın yüksek motor hacimlilere kullandığı şanzımandan takmıştık, hem ana hem transfer kutusunu evladiyelik oldu. 

Araç 4 çekerde bile 1 2 3 lastikler sararak gidiyordu. 

Yani araç gerçekten kendini buldu :)

Şener OSKAY yazdı:

Bir hayli kırılgan bir arac yani yılların yorguluğuda yag sürüyor anlaşılan.

 

Aslında hiç değil, şuan benim diyen 4x4 lere kök söktürüyor benim emektar. 

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY
Hakan Tarım yazdı:

Otomatikçiler yüzünden 1 yıl çekme belge yaptım, ama mahallede yarım yamalak şekilde yine de gazlardım :D 

Motor sohc olsun, kablolamaları dikkatlice kontrol edin, ilaveler eklemeler düzeltmeler düzgünce yapılmış mı, 

XLT sine takılmayın pek, 5.0 olanlar v8 sesi hoştur, şanzıman sistemi değişiktir. 

Arka amortisör ben de iptal etmiştim, çünkü 9 cm'ye yakın yükseltme yapmıştım, pek takılacak konu değil, Keza immo konusuna da takılma derim. 

İç aksamlar tipik amerikan olduğu için kaliteli malzeme değildir, yıpranma olur. Bu tarz şeylere makyajlamalara pek aldırış etmeyin. 

En büyük problemi şanzıman ve arazi şanzımanı (transfer kutusu)'dır. 

Yarım yamalak yapılan işlemlerden dolayı otomatikçilere abone olursunuz, Sıfır şanzıman bile getirilse kablolama problemse onu da kucaklarsınız :(

Aslında bu araçların üretim hatası olarak tabir edileceği şanzıman yağ soğutma problemi mevcut. Offroad yapmayacaksanız problem olmaz diyenlere pek inanmayın. 4.0 motor olunca insan ister istemez atraksiyonlu hareketler yapıyor :D

Amerikalı elemanlar şanzıman yağ soğutma sistemine sağlam modlama yapıp offroada çıkıyorlar. 

Benim araca japon bir markanın yüksek motor hacimlilere kullandığı şanzımandan takmıştık, hem ana hem transfer kutusunu evladiyelik oldu. 

Araç 4 çekerde bile 1 2 3 lastikler sararak gidiyordu. 

Yani araç gerçekten kendini buldu :)

Benim aracım da 4.0 dı.Off road noktasında karda gitmek sahil kenarında kumda gitmek ve piknik noktasında binek aracın gidemediği yere gitmekdi.

Genel olarak odaklandığım nokta motor ve sanzımanda sıkıntı olmaması gerisi tefarruat diyebilirim.Keyfe keder işler trim kaporta

işleri.

 

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Şener OSKAY yazdı:

Benim aracım da 4.0 dı.Off road noktasında karda gitmek sahil kenarında kumda gitmek ve piknik noktasında binek aracın gidemediği yere gitmekdi.

Genel olarak odaklandığım nokta motor ve sanzımanda sıkıntı olmaması gerisi tefarruat diyebilirim.Keyfe keder işler trim kaporta

işleri.

 

Motor problem olmaz, şanzımanları çok iyi kontrol edin. 

Mümkünse 4 km civarı sürekli dik yokuş olan biryer var ise gidin araçla, performans sürekli düşüyorsa, çekiş azalıyorsa sıkıntı başlıyor demektir. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

 

Ön camı bulunamayan bir aracı tercih etmezdim. Kamyon taş atıp kırsa al başına belayı. 

Değişik araçlar seven bir arkadaşım için araştırmıştık. Çok ciddi usta problemi var her şeyden önce. Halen yürütebilenlerin ya sanayi çevresi çok geniş ya da kendileri konuya hakim. Hakan abinin bile çekme belgeli yaptığı, yapmak zorunda kaldığı araç bence büyük risk barındırıyor. Bu araçlar yeniyken Antalya'da turistik oto kiralama yapıyordu babam. Rus zenginler severdi bunları, o zamanlar bile tamiratları çok zorluyordu usta ve parça anlamında. Zaten ülkeye az girdi, çoğu hurdalıklarda atıl. Yürümekte olan çok az kaldı. Büyük kumar. Çağlar abi gibi bende jeepten yana oy kullanıyorum :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY
Murat Sahın yazdı:

 

Ön camı bulunamayan bir aracı tercih etmezdim. Kamyon taş atıp kırsa al başına belayı. 

Değişik araçlar seven bir arkadaşım için araştırmıştık. Çok ciddi usta problemi var her şeyden önce. Halen yürütebilenlerin ya sanayi çevresi çok geniş ya da kendileri konuya hakim. Hakan abinin bile çekme belgeli yaptığı, yapmak zorunda kaldığı araç bence büyük risk barındırıyor. Bu araçlar yeniyken Antalya'da turistik oto kiralama yapıyordu babam. Rus zenginler severdi bunları, o zamanlar bile tamiratları çok zorluyordu usta ve parça anlamında. Zaten ülkeye az girdi, çoğu hurdalıklarda atıl. Yürümekte olan çok az kaldı. Büyük kumar. Çağlar abi gibi bende jeepten yana oy kullanıyorum :) 

 

 

Teşekkürler bilgilendirme için, Amerikancı gibi bir eğilimim yok JEEP bu noktada bana uzak. Japon her zaman öndedir bu konuda benim için:) Merakım büyük araçlar tarafında  kalıyor sürekli. Malum bütçemizde kısıtlı olunca seçenekler daralıyor. Yoksa yukarıda da bahsettiğim gibi işin piri LC kullanmış olarak gönül Land cruiser tarafında. Honda crv veya G .Vitara da listem dahilinde. bakalım bu arayışlar nereye götürecek beni:) Sonrasında gidip bir tofaş da almak var :)))

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Aynı segmentte Ex'teki iç hacim genişliği vs hiçbir araçta yok. Rahat bol iç hacmi bagaj alanı mis gibi. 

Şunu da belirteyim, parça problemi 12 yıl boyunca hiç çekmedim desem yalan olmaz. Arka camı çatlatmıştım, h100 camı ufak tadilatla şak diye oturmuştu :)

Cam getirmek kargo sigortasının yüksekliği sebebiyle biraz maliyetli oluyor, o yüzden böyle bir yol uyguladım ben. 

Belki buralarda pek yazım olmaz ama halen Ex piyasasında elim ayağım vardır, parça tamirat aklınızda soru işareti kalmasın. 

 

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY

Belirttiğiniz gibi iç hacim önemli büyük aracları bu yüzden seviyorum.Söyleki binek sınıfında 740İL E38 kullandım.Hem büyük hem çok keyifli bir aracti sedan noktasında.😊

Suanki ilanlara baktıgımda hangisinin üzerinde odaklanmalıyım kestiremiyorım.

filtrelemek istersem neye dikkat etmeliyim.

misal yılı mı 4.0 olması mı ohv mi shoc mu eddie motor mu vs vs bir sırlama yapsak nasıl olur.

birde orta konsol dolu ve bos olanlar var.

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Motor sohc olsun daha kuvvetli, genelde hep xlt var piyasada. 

Siz kafanıza yatanlari liste yapın burdan beraber bakarız. 

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY
Çağlar Bayur
Şener OSKAY yazdı:

160bg ve 205bg

ohv motor shoc motor

amerikan beygrileri katalogta yazandan hep daha fazladır :fiuw: veriden keçınma diyelim üretildiği coğrafyada, sonradan bunu keşfedip 10 bin dolara mustang modifiye ettim diye dyno ya çıkaranlar da olmadı değil

otosan tek tip v6 olanların XLT olanları nı getirdi diğerleri özel ithalattır

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY
Çağlar Bayur yazdı:

amerikan beygrileri katalogta yazandan hep daha fazladır :fiuw: veriden keçınma diyelim üretildiği coğrafyada, sonradan bunu keşfedip 10 bin dolara mustang modifiye ettim diye dyno ya çıkaranlar da olmadı değil

otosan tek tip v6 olanların XLT olanları nı getirdi diğerleri özel ithalattır

v6 xlt olanlar 205 lik mi oluyor diğer tarafdan shoc  motor mu oluyor. OHV motorun daha sorunsuz olduğu söyleniyor bu bilgi tecrube ile teyit edilmişmidir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şener OSKAY yazdı:

v6 xlt olanlar 205 lik mi oluyor diğer tarafdan shoc  motor mu oluyor. OHV motorun daha sorunsuz olduğu söyleniyor bu bilgi tecrube ile teyit edilmişmidir?

otosan harici motorları hiç görmedim

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY
Şener OSKAY

Hiç birine yakın değilim. Bir kaçıyla telefon görüşmesi yaptım şase no dan geçmişine baktımlarım oldu.

Yani liste dahilinde hepsiyle görüşüp bir sekillendirme yapılabilir.

Bu aşamada püf noktası olarak nelere odaklannalıyım sorusu aklıma düşüyor.

Aklıma duşenler 205hp lik

shoc  motor

arızalı ekipmanlar 

immo gibi 

sanzıman test gerektiren durum anladığım kadarıyla.

 

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
Şener OSKAY yazdı:

sanzıman test gerektiren durum anladığım kadarıyla

En önemli etken burası. Gerisi basit şeyler 

Yorum bağlantısı
Şener OSKAY

@Hakan TarımBu aşamada test için neler yapılması gerekiyor.

Yularıdaki cevabınızda yokus çıkışta sanzumanın kendini kaybetmesi diyelim.

Bu test yeterli olurmu yoksa daha farklı işlemlerde gerekirmi.

 

 

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Klasik otomatikler nasıl test ediliyorsa aynı, pek bi fark yok. 

Arazi şanzımanı (transfer kutusunu) ise, 4x4 modları düzgün çalışıyor mu diye bakılmalı. Modlar arası geçiş yaparken ne olur ne olmaz, durup aracı N pozisyonuna alıp sonra değiştirmeli. 4x4 Low a alındğında katur kutur sesler gelmesi normaldir :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...