İçeriğe Yönlendir

2023 Nissan Qashqai


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

evet doğruymuş ben yanlış hatırlamışım. Belki konsept araç zamanından kalmıştır.

 

evet "cool" bir araç. bol keseden param olsa alır mıyım? Bilemedim. almam herhalde yine ya. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

:D  sanırım bende, devir sıkı durma devri, belki ilerde alırız....

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Bende incelemistim. Malzeme kalitesi bekledigimden daha düsük geldi bana.. Ön far tasarımı göze yorucu geliyor.. Alısamadım hala garip tasarımlara.. Ama en garip gelen hala okuma lambaları sarı dipsiz 😏 Arka yasam alanı bana dar gibi geldi.. Ama genel anlamda güzel, tok duruyor..

 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Mehmet Göktürk yazdı:

e-power mild felan değil. 190 hp elektrik motoru 150 hp benzin motoru arka arkaya bağlı. benzin motoru şaffta bağlı değil. 

cvt felan yok. elektrik motoru. tren gibi.

Haftaya sakaryada lansmana gideceğiz daha satılmadı dedi adam.

1 ay kadar sonra toyota corolla cross modeli geliyor hocam, lansmana gitmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şimdi ne yapıyoruz, bunumu alıcaz, kibiritin nirvanası bumudur :)  gerçi motor pek yabancı gelmedi ama :p

 

 

 

Abi sende şu motoru nereye yıkacağına bi karar ver ya. Merdeces mi, mayback mı reno mu nissan mı tata mı :D :D 

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

opel ampera diye bir model vardı,o da aynı mantıkla çalışıyordu,çok tutulmadı,maliyeti yüksekti galiba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Honda crz'ler de böyleydi.

Tipi çok çirkin ya bu qq'nin. Bi türlü sevemedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Cem Işık yazdı:

, lansmana gitmeli

kave kek ikramı da olacaksa :wub:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sudan ucuz hemen alalım, deli fiyat farkına hesaplarsak v6 araçla rahatça yaka yaka gezeriz ama olsun :)

olmaz. hibrit olsun sıfır olsun kimsenin poposu koltuğa değmemiş olsun.

Çağlar Bayur yazdı:

kave kek ikramı da olacaksa :wub:

çimenler önemli.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

kimsenin poposu koltuğa değmemiş olsun.

tırcı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

E-power sistemi benim oldukca hosuma gitti. Benzinli motorun baglantisini keserek aktarma organlarindaki tüm kayiplarin da onune gecmisler. Aracin bataryasi sanirim 2.1 KW. Anladigim kadariyla, dur-kalk trafikte veya ilk harekette falan devreye alarak benzin tüketimini azaltmayi hedefliyorlar.

 

Yillardir süren, elektrikli araclar gercekten cevreci mi konusuna da noktayi koymus adamlar. Ornegin tam elektrikli araclar kagit üstünde cevreci olmalarina ragmen, sarj icin gerekli elektrik sonucta santrallerden geldigi icin ve bu santrallerin cevreye verdigi zarar dikkate alinmadigi icin hep bir tartisma konusu olmustu. Nissan, ben bu konuya direk noktayi koyayim demis, elektrik santralini aracin icine entegre etmis :) Insanlarin araclarindan bekledigi elektrik motoru torkunu benzinli motor ile kullanima sokmus.

 

Teknik acidan sadece emin olamadigim, benzinli bir motorun gercekten araci sürekli istenen gücte besleyecek bir elektrik saglayip saglamayacagi konusu.

 

Ornegin ben su anda hibrit bir Volvo kullaniyorum. Aracin icinde 9.7KW bir hibrit akü mevcut ve tamamen elektrikli olan arka aksi sürmeye yariyor. Tabii ayni zamanda 2.0 litrelik bir benzinli motor mevcut ve bu da ön aksa bagli. Arac tam sarjli iken, sadece elektrikli sürüs hedeflenirse (120km alti olmak sarti ile) yaklasik 35 km yol gidebiliyor.

 

Hibrit sürüste, tahmin edebileceginiz gibi gereksinime göre benzinli ve elektrikli motor aralarinda paslasiyorlar. Hibrit bataryada kapasite mevcut ise, sürüs kosuluna göre devreye girerek benzinli motoru devre disi birakiyor. Ani bir hizlanma gerektigi zaman, elektrikli motor devreye girip konuyu üstüne aliyor.

 

Diyelim araci sarj ettim, evden ciktim, otobana girdim ve 35km'lik menzili tamamladim. Benzinli motorla yola devam ettigimde, "hibrit aküyü benzinli motordan sarj et" secenegi mevcut. Bunu sectigimde sarj basliyor. Eger bunu secmezsem, arac sadece frenleme ve yokus inislerinde arka elektrikli motorla motor freni yaparak aküyü sarj ediyor.

 

Arac yola devam ederken, benzinli motorun hibriti sarj etmesini baslattigimda, ekrandan takip ettigim kadariyla cok hizli bir sarj gerceklesmiyor. Bu nedenle Nissan'in yeniligi konusunda kafamda bir soru isareti olustu. Ancak tabii benim durumumda aracin hem kendini ilerletmesi hem de aküyü sarj etmesi gerekiyor, bu ciddi bir yük demek. Belki aracin yükünü üstünden alsaydik, benzinli motor direk Power Generator üzerinden arka aksa bagli olsaydi, isi daha kolay olacakti.

 

Ancak yine de Nissan'in yeniligini ben cok mantikli buldum. Su anda tüm hibrit arac kullanicilari, hibrit akünün ömrü tamamlandiginda ne yapacaklarini kara kara düsünüyorlar. Volvo icin Almanya'da bu bedel 10bin Euro. Nissan burada aküyü isin icine tam sokmayarak, kullanicilari ciddi bir masraftan kurtarmis.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mustafa Yenigün yazdı:

Yillardir süren, elektrikli araclar gercekten cevreci mi konusuna da noktayi koymus adamlar. Ornegin tam elektrikli araclar kagit üstünde cevreci olmalarina ragmen, sarj icin gerekli elektrik sonucta santrallerden geldigi icin ve bu santrallerin cevreye verdigi zarar dikkate alinmadigi icin hep bir tartisma konusu olmustu. Nissan, ben bu konuya direk noktayi koyayim demis, elektrik santralini aracin icine entegre etmis :) Insanlarin araclarindan bekledigi elektrik motoru torkunu benzinli motor ile kullanima sokmus.

Yine çevreci değil ki? İçten yanmalı motorun tükettiği fosil yakıt ne olacak? Ürettiği gazlar keza? Ses kirliliği mesela?

 

 

Mustafa Yenigün yazdı:

Nissan burada aküyü isin icine tam sokmayarak, kullanicilari ciddi bir masraftan kurtarmis.

Bir yanlış anlaşılma olmalı. Akü yine var araçta. Benzinli motor aktarma yapmıyor, sadece jeneratör olarak kullanılıp aküleri şarj ediyor. Yani pillerin kullanım oranı hibrit araca daha fazla aslında. Zira hibritte piller her zaman kullanılmıyor. İçten yanmalı aktarma yaptığında piller şarj oluyor sadece.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Yine çevreci değil ki? İçten yanmalı motorun tükettiği fosil yakıt ne olacak? Ürettiği gazlar keza? Ses kirliliği mesela?

 

 

Bir yanlış anlaşılma olmalı. Akü yine var araçta. Benzinli motor aktarma yapmıyor, sadece jeneratör olarak kullanılıp aküleri şarj ediyor. Yani pillerin kullanım oranı hibrit araca daha fazla aslında. Zira hibritte piller her zaman kullanılmıyor. İçten yanmalı aktarma yaptığında piller şarj oluyor sadece.

 

Cevreci oldugunu ben de düsünmüyorum. O nedenle Nissan son noktayi koymus diyorum. Cevreciligi cok onemsemiyorum demek istemis :)

 

Batarya konusunu yanlis anlamadim diye düsünüyordum. Mehmet Bey'in gönderdigi calisma prensibi resmine göre benzinli motor power generator ile inventer üzerinden elektrikli motoru direk besliyor ve ayni inventer ayni zamanda aküyü de sarj ediyor seklinde görmüstüm. O nedenle aks, sürekli aküden sürülmüyor, aksine benzinli motor tarafindan sürülüyor diye düsünüyordum. Ancak haklisiniz, üretilen enerji aküye, oradan aksa iletiliyormus. Akü sürekli kullanimda olacak.

 

Maliyet konusuna gelirsek Volvo icin karsilastirma yapsak, su anda hibrit akü aracin ikinci el bedelinin %25'ine denk geliyor maliyet olarak. Kimse bu maliyetlere girmek istemiyor. Ama ornegin %5-10'una denk gelseydi, yenileyip ben bu araca cok daha uzun süre binmek isterdim. Kastettigim aslinda buydu.

 

Standart bir hibrit araci baz alirsak, yine kendi kullanimim acisindan konusayim, evde sarj imkanim oldugundan, her aksam garajda sarj ediyorum. Iste de sarj imkanim olsa, gün icinde takardim. Bu nedenle günde en az 2 dolum görecekti ve bu dolumlari da 35 (x2 = 70) km icinde tamamen kullanacakti. Almanya özelinde hibrit araclari herkes bir yerlerde sarj ediyor. Bazi yerlerde sarj ücretsiz (cevreyi koruduguna inanildigi icin), bu nedenle o bataryalarin dolumu genel olarak motora ya da frenlemeye birakilmiyor.

 

Muhtemelen birbirimizi yanlis anlamamizin nedeni üc tip hibrit olmasi. Türkce isimlerini hatirlayamadim ancak birinci tipi "Mild Hybrid", bu araclarda elektrikli motor sadece benzinli motoru destekliyor, bu araclari disaridan sarj edemiyorsunuz, sadece elektrikli sürüs mümkün degil. "Voll Hybrid" araclarda elektrikli sürüs de mümkün ama kisa mesafe. Bir de "Plug-in Hybrid" var, bunlar da benim aracim gibi sarj edebileceginiz ve 30km üzerinde elektrikli gidebileceginiz araclar. Aslinda ben hep Plug-in hibritleri kastettim. Siz ise muhtemelen Mild ve Voll olanlari.

 

Dolayli olarak yukarida "tüm hibrit kullanicilari kara kara düsünüyor" derken Almanya'da yaygin olan plug-in olanlari kastetmistim ve bu nedenle yanlis anlamaya sebep oldum.

 

tarihinde Mustafa Yenigün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Yenigün yazdı:

Benzinli motorun baglantisini keserek aktarma organlarindaki tüm kayiplarin da onune gecmisler.

hangi modelinde var?

Mustafa Yenigün yazdı:

Su anda tüm hibrit arac kullanicilari, hibrit akünün ömrü tamamlandiginda ne yapacaklarini kara kara düsünüyorlar.

toyota da 2000 dolarmış, ipone dan 2 misli ucuz yani? neden kara kara düşünüülyor?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kimse düşünmüyor. Yıllardır taksiler kullanıyor. İzmir’de özel hybrid servisi buldum. 1300 dolara corolla pilini değiştiriyor. Zaten öncelik hücre değişimi. Mesela 2 hücre bozuk. 150 dolara sadece onları değişiyor gibi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

hangi modelinde var?

toyota da 2000 dolarmış, ipone dan 2 misli ucuz yani? neden kara kara düşünüülyor?

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kimse düşünmüyor. Yıllardır taksiler kullanıyor. İzmir’de özel hybrid servisi buldum. 1300 dolara corolla pilini değiştiriyor. Zaten öncelik hücre değişimi. Mesela 2 hücre bozuk. 150 dolara sadece onları değişiyor gibi. 

 

Buradaki yanlis anlasilma yine hibrit tipi ile alakali. Ornegin Corolla 1,5kw'lik bir batarya kullaniyor. Bu tip bataryalar pahali degil tabii ki.

Benim bahsettigim Plug-in hibritler. Bu araclar 9kw ve üstü hibrit aküler bulunduruyorlar.

 

Ornegin asagidaki listede bulunan araclarin hepsinin hibrit aküleri üzücü sekilde masrafli.

https://www.goingelectric.de/wiki/Plug-in-Hybride-Uebersicht-und-technische-Daten/

 

Ebay'de buldugum iki ilani da paylasayim.

 

Corolla :

 https://www.ebay.de/itm/384484022322?chn=ps&norover=1&mkevt=1&mkrid=707-134425-41852-0&mkcid=2&mkscid=101&itemid=384484022322&targetid=1713533835004&device=c&mktype=pla&googleloc=9068145&poi=&campaignid=17731953013&mkgroupid=142643597030&rlsatarget=pla-1713533835004&abcId=9301016&merchantid=418103534&gclid=Cj0KCQjwhsmaBhCvARIsAIbEbH6u0M7T5OSVi-0tOh1Ru197A-xm2EeFm2IXBJZhzHVCtttdkhW4y-saAh9zEALw_wcB

 

Volvo V60 :

https://www.ebay.de/itm/225126932171?chn=ps&norover=1&mkevt=1&mkrid=707-134425-41852-0&mkcid=2&mkscid=101&itemid=225126932171&targetid=1713533833164&device=c&mktype=pla&googleloc=9068145&poi=&campaignid=17731953013&mkgroupid=142643597030&rlsatarget=pla-1713533833164&abcId=9301016&merchantid=107663472&gclid=Cj0KCQjwhsmaBhCvARIsAIbEbH7KPC9wHMzINS0QMgOjFb1RGhv-vHlq8CjdLwm6MVhEaGBYG02Wn-waAhbGEALw_wcB

 

 

tarihinde Mustafa Yenigün tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1300 dolara corolla pilini değiştiriyor.

1300e düşmüş bile

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İnternete bakınca herkes uzun yol yapıyor zaten. Tüketimler hep uzun yol. Kim geziyor bu şehir içinde bilmiyorum:) 

 

Bunu mazda kaç sene önce wankel motorla denedi. Bazı emisyon kurallarını aşamadı. Hatası da pil kapasitesini büyük tutmasıydı. Rafa kaldırdı  Şimdi tekrar yapacak. 
 

burada atlanan bir detay var. Nissan motorunun değişken oranlı olması. Hem 8:1 hem 14:1 olabiliyor. Bunu da supaplarla değil, bildiğiniz krank ile yapıyor. Kranka entegre hidrolik iticiler var. Biraz karmaşık sistem  Burada anlatıldı. 
 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kranka entegre hidrolik iticiler var. Biraz karmaşık sistem  Burada anlatıldı. 

piston kolunu, kursu sabit bırakarak yükseğe alırsan sıkıştırma oranı artar, basit

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mustafa Yenigün yazdı:

Muhtemelen birbirimizi yanlis anlamamizin nedeni üc tip hibrit olmasi. Türkce isimlerini hatirlayamadim ancak birinci tipi "Mild Hybrid", bu araclarda elektrikli motor sadece benzinli motoru destekliyor, bu araclari disaridan sarj edemiyorsunuz, sadece elektrikli sürüs mümkün degil. "Voll Hybrid" araclarda elektrikli sürüs de mümkün ama kisa mesafe. Bir de "Plug-in Hybrid" var, bunlar da benim aracim gibi sarj edebileceginiz ve 30km üzerinde elektrikli gidebileceginiz araclar. Aslinda ben hep Plug-in hibritleri kastettim. Siz ise muhtemelen Mild ve Voll olanlari.

Mild hibrit'te genellikle elektrik motoru şanzımana entegre ve sadece kalkışta destekliyor, ya da maksimum 3km gibi bi elektrikle sürüş imkanı sunuyor.

Voll hibrit bildiğim kadarı ile Toyota gibi bilindik markada da kullanılan, elektrikli ve içten yanmalı motorun beraber kullanıldığı tip.

Plug-in ise, yine elektrik+içten yanmalı, lakin elektriklinin aküsü ayrıca prizden de doldurulabiliyor.

 

Yanlışsam düzeltiniz :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sen volvöyü getir burda 3500 e bitiririz pili :keyifli: duman garantili

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
Sani Gerşon yazdı:

Mild hibrit'te genellikle elektrik motoru şanzımana entegre ve sadece kalkışta destekliyor, ya da maksimum 3km gibi bi elektrikle sürüş imkanı sunuyor.

Voll hibrit bildiğim kadarı ile Toyota gibi bilindik markada da kullanılan, elektrikli ve içten yanmalı motorun beraber kullanıldığı tip.

Plug-in ise, yine elektrik+içten yanmalı, lakin elektriklinin aküsü ayrıca prizden de doldurulabiliyor.

 

Yanlışsam düzeltiniz :)

 

Sanirim Mild ile Voll yer degistirmeli :)

 

Bildigim kadariyla Mild olanlarda elektrikli sürüs mümkün degil, ama Voll olanlar kisa mesafe de olsa sadece elektrikle gidebiliyor.

Plug-in ise aynen dediginiz gibi.

 

Hatta Almanca'dan kurtulalim "mild hybrid" ve "full hybrid" diyelim :)

Çağlar Bayur yazdı:

sen volvöyü getir burda 3500 e bitiririz pili :keyifli: duman garantili

 

Basima öyle bir durum gelirse, el öptürmeye getiririm Caglar abi :)

Batarya masrafini gec, buradaki iscilik masrafini düsünemiyorum.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Yenigün yazdı:

Bildigim kadariyla Mild olanlarda elektrikli sürüs mümkün degil,

onu diyorduk ama e-golfler sıfır devirle yürüyor muş

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
Çağlar Bayur yazdı:

onu diyorduk ama e-golfler sıfır devirle yürüyor muş

 

Üstün Alman teknolojisi tabii, elestiren carpilir.

Saka bir yana o aracin hem Mild hem de Plug-in versiyonu var sanirim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...