İçeriğe Yönlendir

Hararet Sorunu


Gökhan DOĞAN

Recommended Posts

Gökhan DOĞAN

merhabalar, Focus 1 aracımızın termostat değişti çıkan termostat delinmisti biz orjinalini taktıktan  sonrası hafif rampalarda test menüsünden takip ettiğimde hararet 117 lere kadar çıkıyor gaz kestiğimde normal seviyeye geliyor. Erzurum gibi bir yerde 3 derece hava sıcaklığında sürekli fan açık geziniyorum. Bu araçta hava mi var havasını alabilmeyi bilen kimse yok Erzurum’da. Ben bu hava alma işlemini nasıl yapmalıyım bilen biri tarif ederse çok sevinirim 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Araç burnu yokuş aşağı dursun, hafif de dik yokuş olsun. Oradan soğutma suyu kabının kapağını açın sonra da biraz devirli kullanarak 3-4 kere fan açmasını sağlayın. Muhtemelen çözülecek sorununuz.

Focus'ların havasını almak zor maalesef.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Çıkan termostatı önceki sahibi sorunu gizlemek için ve  hararet yapmaması için delmiş olabilir. Orjinali takınca o sorun tekrar baş gösteriyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Halit Demir yazdı:

Bi dusuk dereceli termostst takin sorun duzelecektir

Bu sorunu çözmez, gizler.

Yorum bağlantısı
Halit Demir
Sani Gerşon yazdı:

Bu sorunu çözmez, gizler.

2 3 kez conta degişimi yapilan araclarda kapak cok taslandigi icin hacim azaliyor ve motor fazla ısınabilir diye yorumlar okumustum, sorun sadece bu ise üst kapaği degistirmek gerekir , bunun yerine termostata ya delik yada dusuk dereceli termostat takmak daha masrafsiz ve mantikli degil mi, forumdaki bilgili arkadaslar daha iyi bilebilir bu konulari

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Çağlar Bayur yazdı:

termostatımı değişsem deler takarım 3 lük matkapla

@Çağlar Bayur abi zaten önceki termostat delikti soğuk havalarda ısınamıyorduk bu sebepten ötürü termostat değiştirildi orjinali ile. yeni termostatı delsek yine ısınma problemi yaşamaz mıyız. kaldı ki eski delik termostat ile de çok sıcak havalarda hararet yine yükseliyordu bu durum triger değişimi sonrası ve saf antifriz konulduktan sonra baş göstermişti. oysaki triger ve antifriz değişimi olmadan 1600 km uzun yol boyunca üstelik klima açık hararet sorunu kesinlikle yaşamadım. rampa aşağı düşüyordu ama kesinle normal seviyenin üstüne çıkmıyordu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gökhan DOĞAN yazdı:

@Çağlar Bayur abi zaten önceki termostat delikti soğuk havalarda ısınamıyorduk bu sebepten ötürü termostat değiştirildi orjinali ile. yeni termostatı delsek yine ısınma problemi yaşamaz mıyız. kaldı ki eski delik termostat ile de çok sıcak havalarda hararet yine yükseliyordu bu durum triger değişimi sonrası ve saf antifriz konulduktan sonra baş göstermişti. oysaki triger ve antifriz değişimi olmadan 1600 km uzun yol boyunca üstelik klima açık hararet sorunu kesinlikle yaşamadım. rampa aşağı düşüyordu ama kesinle normal seviyenin üstüne çıkmıyordu.

ford servis kitabında da delinebilir yazar, uzun yolda -10 C de gidilirse hava ılık üfler hali ile, fazla antifriz işi bozar, tam kararında olması lazım

Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Gökhan DOĞAN yazdı:

merhabalar, Focus 1 aracımızın termostat değişti çıkan termostat delinmisti biz orjinalini taktıktan  sonrası hafif rampalarda test menüsünden takip ettiğimde hararet 117 lere kadar çıkıyor gaz kestiğimde normal seviyeye geliyor. Erzurum gibi bir yerde 3 derece hava sıcaklığında sürekli fan açık geziniyorum. Bu araçta hava mi var havasını alabilmeyi bilen kimse yok Erzurum’da. Ben bu hava alma işlemini nasıl yapmalıyım bilen biri tarif ederse çok sevinirim 

Arkadaşım başıma geleni kısaca anlatayım belki faydası olur.3 yıl önce  termostat değişti yalnız termostati ters takmış.aracin anı hararet yükselmesi yapmaya başladı.sonra radyatör değişti.tikali diye,yine yapınca termostata tekrar delik açıp taktı sorun çözüldü.bu defada kışın araç ısınmadı.sonrasinda yağ soğutucu değişti.hazir degismisken termostati yenisiyle değiştirdim.yine anı hararet yükselmesi yapmaya başladı.baska bir ustaya gittim.silindir kapağını kontrol için arabayı bıraktım.termostati açmış ters takılmış diye beni aradı.duzeltince hiçbir sorun kalmadı.bosuna masraf etmişim.sizde doğru yönde takıldığından emin misiniz?  Birde hava olayı var iyi alınmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu

Lpg için için alınan boruların yeri bile etkiliyor hava yapmayı.Hava alırken kaloriferi de en sıcak konumda açın faydalı olur.

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

Bugün aracı saglam bir rampaya çekip su deposundan çıkıp silindir kapağının yan tarafına takılan hortumu çıkarıp araci çalıştırdım. Motor soğukken su gelmiyordu o bölgeden fakat motor ısınınca ve su deposundan üfleyince su gelmeye başladı fan açana kadar su takviye ederek bu şekilde su akışı devam etti. 104 derecede fan acti ve hortumu yerine takip su deposunun kapağını kapatıp teste çıktım. Kalorifer açık yüksek devirli kullandım sürekli harareti yükselen rampada en fazla 105 derece kadar çıktı. Tekrar aynı yolu kalorifer kapalı düşük devir (2 bin) gidince 113 lere kadar çıkıp ibre ortayı geçti. Eve gelip kontrol ettiğimde sıcaklık 103 lerde (rampa indiğim halde fan açık vaziyette) resimlerdeki silindir kapağına takılan bölümde fısıltı vardı ve o hortum oldukça sertti. Radyatör hortumları üst hortum ılık seviyede alt hortum soguktu. 103 derecedeki kontrolde elimi radyatöre dokundurdum alt taraf çok soguk üst tarafta ılıktan biraz daha sıcaktı. Yanı sorun düzelmedi bu durum radyatorde bir sorun olduğunun göstergesi midir. Zaman ayırıp okuyup cevaplayan arkadaşlar çok sevinirim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gökhan DOĞAN yazdı:

alt taraf çok soguk üst tarafta ılıktan biraz daha sıcaktı.

hava var soğutma sisteminde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Parçaların doğru ve orjinal takıldığını varsayıyorum. Ya sistemde hava var ya da tıkalı bir yer var. Öncesinde bu problem yoksa koyulan soğutma suyu bir yerleri çözüp başka yeri tıkamış olabilir. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
A.Kadir Yılmaz

Merhaba , sebepleri bunlardır , 1 termostat yeni bile olsa arızalı çıkabiliyor ,tecrube ile sabittir ,  2 kalorifer peteği yarı tıkalı olabiliyor ve termostatın açılması için gerekli devirdaim yapılamıyor ve termostat ucuna yeterli su gelmediği için termostat açmıyor ve tabi sistemde hava kalma sorunu , bunların önine geçmek için yaklaşık 14/15 sene önce termostatı motor çıkışına taşıdım reno hortum içi termostat kullandım , ve dinamonun altında bulunan termostat içi boşaltılarak devre dışı bırakılır ve termostatın ısınmama gibi bir lüksü kalmadığında rahat açılır vaziyete geliyor ve motorun üst notasında olduğu için de hava alma derdiniz olmuyor , termostat yeri hatalı zetec 1,6 motorda 2,0 motorda zaten motor çıkışında , ben bu uygulamayı bulgar ve rus sitelerinde gördüm ve uyguladım ve uyguladıktan sonra sorun yaşamadım , bir arkadaş video da paylaşmış onu da ekliyorum .geçmiş olsun.

https://youtu.be/Pc2YOWkvwJ0

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

ford servis kitabında da delinebilir yazar, uzun yolda -10 C de gidilirse hava ılık üfler hali ile, fazla antifriz işi bozar, tam kararında olması lazım

Araçlarda soğutma hattında  %100 antifiriz kullanımı hararete neden olabilir saf su ile kullanılmalı iddiaları var bu sizce doğrumu ? Yada motora göre değişimi ? Ben halen ısrarla %50  %50 yaptırıyorum.

 

Çağlar Bayur yazdı:

hava var soğutma sisteminde

Bana görede en güçlü ihtimal bu.

1 ayı geçmiş sorun hallolmuştur umarım.Arabalara bakım yaptırmaktan çekinir olduk.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz

Ford bu konuda hatasını kabul edip 2000 yılında servis bülteni çıkarmak zorunda kaldı , yıllarca yazarım yardımcı olmaya çalışırım ama başımız kel olmadığı için tınlayan yok maalesef , inanamayanlar Zetec motor hangi aşamalardan geçmiş bir araştırsın isterse ve birde ABD üretimi zetec motorlar da neden termostat motor çıkışında onu da araştırsın , fazla da yazmaya gerek yok eli yatkın olan için maliyeti bir reno hortum içi termostata bakar maliyeti 60 lira , isteyen uygulasın istemeyen motor açtırsın , bu sorunu ilk yaşadığımda 3 tane yetkili servis sorunu çözememişti ve en acı tarafı da servis bülteninden haberleri yoktu ,şahsi araştırmalarım sonucu bu termostat taşıma uygulamasını buldum ve bir daha bu sorunu yaşamadım , ama bizim millet usta gezmeyi pek sever , gezin öyleyse , geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
A.Kadir Yılmaz yazdı:

ABD üretimi zetec motorlar da

hangi motor tipi o ?

A.Kadir Yılmaz yazdı:

termostat yeri hatalı zetec 1,6 motorda 2,0 motorda zaten motor çıkışında

focustaki 1.6 motor ile 2.0 bambaşka motorlar, ikisine de zetec ismini yazdılar lai infocustaki 1.6 zetecSE olarak farkını belirtmek istese de yeterli olmadı tabii, ondandır. zaten üretildiği sıfır zamanlarında bile bu zetec işi şimdiki kadar karıştırlmadı, şimdi yeni yeni ucuz alternatif piyasası doğunca cebeş için video bile çekiliyor artık.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...