İçeriğe Yönlendir

Kaza-Tahmini Masraf-Karşı Tarafın Talepleri


Görkem Karakaş

Recommended Posts

Görkem Karakaş

Merhabalar.

Dün arkadaşım bi kaza yaptı. Düğün telaşı gelin almaya kuaföre gidiyordu. Damat değil ama damadın yakın arkadaşıyız. Süren bende olabilirdim. Araba damadın emanet yani. Kasko yok. Çok şükürki emniyet kemeri takılıymış ve hiç bir şeyleri yok. Karşı tarafta öyle onlarda da bir şey yok.

Kazaya gelelim. Bizimkilerin anlattığı sol şeritte 120-130 gibi bi hızla gidiyorlar. Karşı taraf kamyon sollamak için tahminimiz bakmadan sola atlıyor. Fren ama abs olmayınca kitleyip kaymaya başlayıp hızları çokda düşmeden çarpıyor. Polis gelmiş biz gittiğimizde tutanak tutulmuş. 

Karşı tarafın beyanı en sağ şeritte gittiği yönünde ama fren izi de belli ediyor bizimkilerin kaçmaya çalıştığını.

Çekiciler geldi arabalar çekildi olay yerinden dağıldık. Akşam karşı taraf çekici ücreti adı altında 1000 lira istedi. Fatura kesmeden halledeceğiz yoksa daha fazla ödersin gibi saçma sebeplerini var. Zaten suç bize çıksa trafik sigortası ödeyecek. Bizde dosya açtır sigorta öder diyip konuyu kapattık. Şimdi biz hızdan ve takip mesafesinden suçun en az %50sinin bizde olduğunu biliyoruz. Ama arkadan çarptığımız için %100 de çıkabilir. Olayın heycanından düğünün telaşından krokiyi yanlış çizmişler. Krokiye göre kaza gerçekleşmeden önce iki araba da sol şeritten gidiyor. Karşı taraf sol şeritten sağ şeride geçerken çizgi üstünde çarpılmış gibi çizilmiş. Sizce bunun sonucu ne olur? Ve asıl önemli olan Clionun masrafı ne kadar çıkar. Direksiyon airbag patlak. Emniyet kemerleri sağlam. İçerde görünen Radyatör ve karter de patlamış. Sağ lastik yarık jant yamulmuş olabilir ama dönüyordu onun tamiride söz konusu olabilir ilk görünen tabi daha neler çıkacak bilemiyoruz.

teşekkürler

IMG_MI6_20221113_141815.jpg

IMG_MI6_20221113_141820.jpg

IMG_MI6_20221113_141850.jpg

IMG_MI6_20221113_142444.jpg

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Geçmiş olsun.Tüm kusur size çıkacaktır.Dedikleri gidi çekici sigortadan gelince 1600 tl kendiniz çektirirseniz 1000 tl aynı şeyi yaşadım :)  Ama sizin masraf zaten sigortaya bineceği için doğru karar vermişsiniz. 

Yorum bağlantısı
Aydın Akdeniz

geçmiş olsun. suç sizde çıkacak. aksini kamera ispatlayabilirdi ..

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun trafikte ki karşı ödeme yükesktir umarım

Abi standart 45-50 bin civarı değil mi standardı. O da rahat rahat karşılar diye düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Görkem Karakaş yazdı:

Abi standart 45-50 bin civarı değil mi standardı. O da rahat rahat karşılar diye düşünüyorum 

 

Yeni ve güncel rakam 100 bin lira Görkem.

 

Çağlar Bayur yazdı:

gün geçmiyor ki rakamlar şaşırtmasın umarım aşmaz

 

Benim araca çamurluk boyamaya Allianz 3500 lira ödedi

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yeni ve güncel rakam 100 bin lira Görkem.

Sağol abi zaten biz karşı tarafı düşünmüyoruz sigorta onu halledecektir. 100 binse zaten halleder. Bizim cilonun masrafı hakkında bir şey söylenmedi. 20 bin +-5k gibi düşünüyorum. Airbag patlamasaydı çok daha uyguna hallolabilirdi sanki

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
Görkem Karakaş yazdı:

Sağol abi zaten biz karşı tarafı düşünmüyoruz sigorta onu halledecektir. 100 binse zaten halleder. Bizim cilonun masrafı hakkında bir şey söylenmedi. 20 bin +-5k gibi düşünüyorum. Airbag patlamasaydı çok daha uyguna hallolabilirdi sanki

Tek airbag mi, çift airbag mi? Eğer orjinal parçalar ile tamir işine girmeden orjinal olarak yapılacak ise. Çift airbag, göğüs, kemer gergileri sadece o kadar tutar gibi geliyor. Rakamlar ciddi anlamda korkutucu şu sıralar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kemerlere bi şey olmadı demek için açılıp kontrol edilmeleri lazım. Sadece airbag'li de olabilir araç (zira yaşı eski) ya da daha evvelden hasar görmüş ve kemerler iptal edilmiş olabilir.

Burada airbag'ler hariç zaten 30bin görüyorum. Muhtemelen 50bin'e yuvarlanır gibi.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

Bildiğim kadarı ile bu modelde aktif gergi yok kemerlerde. Baz versiyonsa sağ yolcu airbag de yok. Sağda airbag yok ise, yada var ama açılmamış ise direksiyon airbagi ile yırtabilirsiniz. Göğüs değişimi vb. yapık zorunda olması ve ssağ airbag çok para. Tabi şunu bilmek gerek, aracın kaporta kısmı ne durumda? Zaten çok zayıf bir otomobil, şase vb. kısımlarda, traverste hasar var mı?

Yoksa çamurluklar zaten plastik, farlar halojen, çıkması çok, yani derinde ne kadar hasar var bilmeden yorum yapmak zor.

 

Geçmiş olsun.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Tahir İlter yazdı:

Tek airbag mi, çift airbag mi? Eğer orjinal parçalar ile tamir işine girmeden orjinal olarak yapılacak ise. Çift airbag, göğüs, kemer gergileri sadece o kadar tutar gibi geliyor. Rakamlar ciddi anlamda korkutucu şu sıralar 

 

Sani Gerşon yazdı:

Kemerlere bi şey olmadı demek için açılıp kontrol edilmeleri lazım. Sadece airbag'li de olabilir araç (zira yaşı eski) ya da daha evvelden hasar görmüş ve kemerler iptal edilmiş olabilir.

Burada airbag'ler hariç zaten 30bin görüyorum. Muhtemelen 50bin'e yuvarlanır gibi.

 

Murat Sahın yazdı:

Bildiğim kadarı ile bu modelde aktif gergi yok kemerlerde. Baz versiyonsa sağ yolcu airbag de yok. Sağda airbag yok ise, yada var ama açılmamış ise direksiyon airbagi ile yırtabilirsiniz. Göğüs değişimi vb. yapık zorunda olması ve ssağ airbag çok para. Tabi şunu bilmek gerek, aracın kaporta kısmı ne durumda? Zaten çok zayıf bir otomobil, şase vb. kısımlarda, traverste hasar var mı?

Yoksa çamurluklar zaten plastik, farlar halojen, çıkması çok, yani derinde ne kadar hasar var bilmeden yorum yapmak zor.

 

Geçmiş olsun.

Araba tek airbag. Sadece direksiyon airbag var. Kemeri de ben hızlıca çektim ve tuttu. Klasik kontrol yani.  Direksiyon airbag ve direksiyon simidi ile iç taraf halloluyor.

Kaput değişir. Sağ çamurluk plastik o da değişecek yürüyen kontrol edilir. Bakalım ne çıkacak

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Görkem Karakaş yazdı:

 

 

Araba tek airbag. Sadece direksiyon airbag var. Kemeri de ben hızlıca çektim ve tuttu. Klasik kontrol yani.  Direksiyon airbag ve direksiyon simidi ile iç taraf halloluyor.

Kaput değişir. Sağ çamurluk plastik o da değişecek yürüyen kontrol edilir. Bakalım ne çıkacak

 

Hocam bahsettiğiniz aracın kemerlerinde aktif gergi yok, ama bir konuda sizi uyarmam gerekiyor. Kemer gergi fişekleri patladığında hızlıca çekerseniz yine tutar. Aktif gergi mekanizmasının çalışma mantığı farklı biraz. Yani bir araçta kemeri sertçe çekince kilitliyor olması aktif gergilerin çalıştığına işaret etmez. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Öncelikle geçmiş olsun. Aktif gergi nasıl birşeyse frene basıp öne doğru bakmaya çalışsam kemer beni geri çekiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Murat Sahın yazdı:

Hocam bahsettiğiniz aracın kemerlerinde aktif gergi yok, ama bir konuda sizi uyarmam gerekiyor. Kemer gergi fişekleri patladığında hızlıca çekerseniz yine tutar. Aktif gergi mekanizmasının çalışma mantığı farklı biraz. Yani bir araçta kemeri sertçe çekince kilitliyor olması aktif gergilerin çalıştığına işaret etmez. 

Anladım hocam bilmiyordum.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Metin Akbal yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun. Aktif gergi nasıl birşeyse frene basıp öne doğru bakmaya çalışsam kemer beni geri çekiyor.

Metin bey yanlışım yoksa aktif gergi çalıştığında kemerin izi çıkar genelde göğüste ve boyunda. Kaza anındaki g kuvveti daha sürücüye ulaşmadan baya hızlı şekilde koltuğa geri çeker sürücüyü.

Yani aktif gergi çalıştığında bunu 1 hafta boyunca her nefes alışınızda hatırlıyor olursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İlkay Başaran yazdı:

Metin bey yanlışım yoksa aktif gergi çalıştığında kemerin izi çıkar genelde göğüste ve boyunda. Kaza anındaki g kuvveti daha sürücüye ulaşmadan baya hızlı şekilde koltuğa geri çeker sürücüyü.

Yani aktif gergi çalıştığında bunu 1 hafta boyunca her nefes alışınızda hatırlıyor olursunuz.

 

O ayrı abey. Sanki kaza ihtimali varmış gibi mi algılıyor bilmiyorum frene basarken araba geliyor mu diye öne eğiliyorum ya kemer öne gittigimi algılayıp salmıyor hareketimi kısıtlıyor. Bununla alakalıdır herhalde. Şükür kemer patlatacak bir kazam olmadı inşallah olmazda 😅

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Metin Akbal yazdı:

frene basarken araba geliyor mu diye öne eğiliyorum ya kemer öne gittigimi algılayıp salmıyor hareketimi kısıtlıyor.

Aracınızın emniyet kemeri içindeki kilitleme mekanizması çok hassas demek ki, fren esnasında kemer kilitleniyordur. Nissan NP300 pikap kullanıyorken araç hareket halindeyken kemer takmak imkansızdı. Araç hareketiyle kemer kilitleniyordu ve kemeri çekmeye izin vermiyordu. Yani aracın sarsılması kemer mekanizmasını kilitlemeye yetiyordu.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Akbal yazdı:

 

O ayrı abey. Sanki kaza ihtimali varmış gibi mi algılıyor bilmiyorum frene basarken araba geliyor mu diye öne eğiliyorum ya kemer öne gittigimi algılayıp salmıyor hareketimi kısıtlıyor. 

Bu bahsettiğin normal kilit sistemi.. 

Gergi bir defa çalışır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yavaş ve sakin gitmek hem kazadan korur hem maliyetlerinizi azaltır. Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...