İçeriğe Yönlendir

Mondeo Homurtulu Çalışma Sorunu


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

Arkadaşlar referans olsun diye başıma gelen enteresan bir tamir sürecini paylaşayım. Öncelikle olaylar zincirleme gelişiyor :D  Yani hepsi 2 haftada olan şeyler.

 

Öncelikle aracımın arka viraj demir lastikleri sürekli gacurtu yapıyordu. Yenisini takıyoruz 1 hafta sonra gene ses yapmaya başlıyor. Gres sürüyoruz gene ses yapıyor. 

Bu sesle bir taraftan uğraşırken artık arka taraftan çukurlara girdikçe tangurtular tungurtular garip garip sesler gelmeye başladı.

Rotçuya gittim alttan baktılar ! Neyse rotçu dediki arka denge kolları değişmesi lazım.

İyi dedik arka denge kollarını değiştirdik. Viraj lastiklerini gene değiştirdim ama bu sefer FEBI değil daha dandik olan ECEM taktım. Farkı şu FEBI daha sert ve içi daha az esnek, ECEM olan bildiğin lastik gibi bişey.

 

Arkadan gelen tıngırtılar zıngırtılar kesildi. Ancak sol teker çukura girince arkadan top sekme sesi gibi ses gelmeye devam ediyordu. Ben de herhalde amortisör takozu da gitti diye düşünüyordum.

 

Öyle gezerken bir gün şehiriçinde arabanın sesi birden değişti. Homurdamaya kükremeye başladı. Dizel değil sanki benzinli V6 gibi ses yapıyordu gaza aniden yüklenince. Ben de turbodan ve turbo hortumlarından şüphelendim. Turbocuya gittim baktı etti turbon çok mükemmel çalışıyor dedi. Araba 16 yaşında bu arada orjinal turbosu. E dedim bu homurtu ney, ona bir şey diyemiyorum baktırmak lazım dedi.

 

İyi dedik, bakımlarını yaptırdığım ustama gittim. Sürdü etti, dediki klima kompresörü olabilir. Ya dedim bu kompresör birden mi kesti gitti bu ses biraz egzoz sesine benziyor desem de Connectlerin de benzer şikayetlerle geldiğini söyledi. Tabi ben hala arabanın altına eğilip bakmıyorum.

 

Sonra başka bir ustaya daha gösterdim o da meşhur Fiesta'cılar iyi bilir. O da baktı etti zorladı arabayı. Dediki sol şanzıman üst takozu gidik. İyi dedim en azından mantıklı bir yaklaşım. Titreşim ondan geliyor dedi. E dedim bakalım, vakit yok sonra bakabilirim dedi.

 

Ben ofisin önünde şanzıman takozunu kontrol ettim hakkaten de bazı lastiklari yırtılmış. Ancak sesin sebebinin o olduğuna hala ikna olmadı.

Analiz Turbo diye bir yer var Kadosan'da tavsiye ederim işi olana, ordaki arkadaş baktı. Turbo valf hortumunu çekti araba homurdamaya başladı. Hah dedim bu ses. Ses turbonun alt kısımlarından geliyor dedi. Eyi dedim mantıklı oralara yoğunlaşalım.

 

Velhasıl arabayı otoparka çektim dün akşam, motor kısmına sağına soluna baktım bir şey yok. Aşağı eğildim bi baktım, egzoz spirali kaynak yerinden kopmuş.

 

Bugün gittim hem şanzıman takozunu değiştirdim çıkan takoz çok da kötü durumda değil ama değiştirdik yine de, hem de egzoz spiralini yaptırdım. Çıkan spiral darmaduman artık takılacak gibi değil. Yenisini taktık mecburen.

 

Arabadaki tüm sesler gitti, titreşimler sona erdi, amortisör kule takozundan geliyor zannettiğim ses de kesildi. Meğersem egzoz vuruyormuş :D

 

Özetle yani ilk gittiğim turbocu zahmet edip bi eğilip baksaydı bu kadar uğraşmayacaktık. He sen niye eğilmedin derseniz, aklıma gelmedi :S

 

Toplam masraflar;

 

Febi Takoz : 700 TL + 50 TL işçilik

Egzoz Spirali ve Montajı : 500 TL

 

1250 tl ye seslerden kurtulduk. Egzoz spirali yenilenince araba eskisinden de güzel oldu. Mırıl mırıl çalışıyor motor ve titreşim sıfıra yakın. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Meğersem egzoz vuruyormuş

olduu pekiiii hayırlı günlerrrrr :mangal: ses nefis olmuştıur ama gürl gürül

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Çağlar Bayur yazdı:

olduu pekiiii hayırlı günlerrrrr :mangal: ses nefis olmuştıur ama gürl gürül

Valla hosuma da gitmedi degil baya guzel sesi vardi :F 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Öncelikle aracımın arka viraj demir lastikleri sürekli gacurtu yapıyordu. Yenisini takıyoruz 1 hafta sonra gene ses yapmaya başlıyor. Gres sürüyoruz gene ses yapıyor. 

 

Bu sorun düzeldi mi peki?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Sani Gerşon yazdı:

Bu sorun düzeldi mi peki?

Su an bir sorun yok bakalim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Geçmiş olsun. Düz boru egzoz, turbo valf hortumunu çıkar ve mondeomk3coldstart etiketiyle video çek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...