İçeriğe Yönlendir

Kompresyon Testi ve Fabrikasyon Değeri


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Sonunda aracımın fabrikasyon değerlerini öğrenebildim.

Öncelikle ilgili videoda tüm detay bilgiler verilmekle birlikte videoda örneği geçen 4ZZ kodlu 1.4 Toyota corollanın fabrikasyon değeri 189psi.

Kompresyon oranı da benim aracımdaki gibi 10.5 

 

 

 

Farklı bir kaynakta yer alan bilgiye göre:

 

Benzinli motor kompresyon testi kaç olmalı ?

Benzinli araçlarda istenen motor kompresyon testi 12 bar veya 175 psi’dir. Bu değerde veya bunun biraz üzerinde olursa motor sağlıklı ve sıkıştırma basıncı yeterli demektir.

Eğer 10 ila 12 bar arasında yani 145 psi ile 175 psi arasında ise de normal sayılır.

Eğer motor kompresyon testi 10 barın altında çıkarsa motor parçalarında aşınma var demektir. 100 bin kilometreyi devirmiş araçlarda 9-10 bar civarı çıkması normal kabul edilen bir durumdur.

Eğer motor kompresyon testi 9 barın yani 130 psi’nin altında çıkıyor ise motor parçalarındaki aşınma fazla demektir. Bu sorunu gidermek için motordaki bazı parçaların yenilenmesi gerekebilir.

Eğer motor kompresyon testi 8,5 barın altında ise yani 120 psi’nin altında ise ve motorda güç azalması, yağ yakma, egzozdan beyaz/mavi duman atma gibi sorunlar var ise motorun rektefiye edilmesi gerekebilir.

--------------------------------------------------------------------

 

https://www.encycarpedia.com/hyundai/18-i20-1-2-mpi-84-hatch

İlgili makalede aracımın tüm özellikleriyle birlikte fabrikasyon kompresyon değeri de verilmiş. Buna göre 178.2psi  yani 12.3 bar bir değeri mevcut.

 @Ali Darbazhocam 14 - 14.5 civarı onun fabrikasyon değeri diyince üzülmüştüm biraz fazla kayıp var diye ancak fabrikasyon 178.2psi 12.3 barmış.

187bindeki bir araçta bu değerleri görmek benim için çok güzel oldu. Arabayı daha bir benimsedim :D 

 

Kendi aracımdaki değerler:

1. silindir: 172psi 11.85 bar  %3.5 Kayıp

2. silindir: 167psi 11.51 bar  %6 Kayıp

3. silindir: 165psi 11.37 bar  %7 Kayıp

4. silindir: 170psi 11.72 bar  %4.5 Kayıp

 

Ortalama olarak sadece %5lik bir değer kaybı var. %95' lik performansını 7 sene sonrada verebiliyor oluşu muazzam.

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

 

https://www.encycarpedia.com/hyundai/18-i20-1-2-mpi-84-hatch

İlgili makalede aracımın tüm özellikleriyle birlikte fabrikasyon kompresyon değeri de verilmiş. Buna göre 178.2psi  yani 12.3 bar bir değeri mevcut.

 @Ali Darbazhocam 14 - 14.5 civarı onun fabrikasyon de

referans linki nefismiş liseteye kayıt ettim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu Bmep 12.3 bar yazıyor. Onu nasıl kompresyona bağladın anlamadım…

Bmep budur… bsfc haritasında termal verimi ölçersin. 
Scaled-engine-efficiency-BMEP-map-for-La

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Ali Darbaz yazdı:

Senin hesaba göre bu motorun 25 bar kompresor oranı var.. 

 

BMEP-Impact-of-Turbo-Compounding-Figure-


Peki ne anlama geliyor BMEP? Kısaltmasını oluşturan kelimelerle uğraşmaya gerek yok. BMEP kabaca silindir içi ortalama basıncıdır. Bir motor ne kadar çok hava emebilirse basınç da o oranda yüksek olur. Yüksek basınç ise pistonu aşağıya iten kuvvetin yüksek olması demektir. Bunu hangi rpm'de yapabildiği de bir o kadar önemlidir. Zaten BMEP'in yüksek çıkabilmesi için bu üçünün kombinasyonunun şu şekilde olması gerekir: Düşük RPM, Düşük Hacim, Yüksek Güç. Güç/Hacim oranı bize motor gücü ile motor hacmi arasındaki ilişkiyi veriyorken BMEP bu ikisini bir de rpm ile ilişkilendiriyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...