İçeriğe Yönlendir

Yüksek Devirli Araç Kullanımı


İlyas Çeliksümer

Recommended Posts

İlyas Çeliksümer

Dizel aracın yüksek devirli kullanımının zararları nelerdir? Örn. 4000 rpm. sonrası..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Servet Aydın yazdı:

Konu açmadan önce araştırma yapın. Mutlaka sorunuza cevaplar bulacaksınız. 

 

Benimki 5000 i geçiyor abi sorun olur mu?

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Benimki 5000 i geçiyor abi sorun olur mu?

Allah senin cezanı versin pis! 4700dd'da 211 bg ne manyak

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Alpay Sumer yazdı:

uçuyor.. Gördüm. Ama yemin edemem 😂

Dedim size şu yakıtlara redbull katmayın diye, dinlemediniz. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Benimki 5000 i geçiyor abi sorun olur mu?

Kanatsız uçaklar öte tarafta, sen gitsene o yana

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Murat Sahın yazdı:

Dedim size şu yakıtlara redbull katmayın diye, dinlemediniz. :biggrin:

Akla ziyan 🔥

Tırmalama sesi Duyuyorduk, Bagrısan beygirler duyuyorduk 😂

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Arada bir yüksek devirin belirgin bi zararı olmaz. Turbo benzinli aracım vardı zamanında 6500 devirde kesiciye  girerdi. Çok isterdim 8000 devir çevirsin de o zevki daha uzun yaşayayım diye😃

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Servet Aydın yazdı:

Allah senin cezanı versin pis! 4700dd'da 211 bg ne manyak

 

423 tork bide abi :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Erdem Dertsiz yazdı:

 

423 tork bide abi :) 

Dün bir corsa gördüm.  
Bagaj tamamen egzoz kurumu idi. 
Biri de beni yıka yazar gibi şunu yazmıştı. 
Bir sellektör yeter, 300 hp 

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Ozyurek yazdı:

Dün bir corsa gördüm.  
Bagaj tamamen egzoz kurumu idi. 
Biri de beni yıka yazar gibi şunu yazmıştı. 
Bir sellektör yeter, 300 hp 

 

1,7 dizel corsaların hepsi öyle. Arkası is olmayanlar yıkatmış demektir. :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Çok karışık bir konu. Yıllarca yazıldı çizildi. 

Yüksek devirdeki amaç önemli. Hava şartları, yol durumu, aracın bakım/arıza geçmişi, hangi hızlarda yapılması, ne kadar süre ile yüksek devirlerde tutulması vs vs.

Özetle,

Sürekli kullanımda mekanik aşınmalar artacağından, genel motor ömrü kısalır.

Bakım aralıklarını azaltmalı ve uygun spesifikasyonda kaliteli yağ ve bakım parçalarıyla telafi etmelisiniz.

Motor içi, yanma odası ve egzoz sistemi temiz kalır denilse de, yukarıdaki şartlar çok önemli. Yoksa 1.2. viteste yüksek devir daha fazla kurum demektir.

 

Ölçüsü var mı derseniz, ölçüsü yok. 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

2005te dizel getz aldık, o zamanlar turbo dizeller gözde ,mazot ucuz. Orada, burada ,şurada her yerde devirli( yüksek devirli)  kullanacaksın , bu dizel kurum bağlar dediler, yıllarca yüksek devir kullandık. Gerek yokmuş böyle kullanmaya .2000  devire geldi mi vites yükselt mis gibi ,dsg gibi, 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Evren Erakçora yazdı:

2005te dizel getz aldık, o zamanlar turbo dizeller gözde ,mazot ucuz. Orada, burada ,şurada her yerde devirli( yüksek devirli)  kullanacaksın , bu dizel kurum bağlar dediler, yıllarca yüksek devir kullandık. Gerek yokmuş böyle kullanmaya .2000  devire geldi mi vites yükselt mis gibi ,dsg gibi, 

Eski pd dizellerde öyle cr dizellerde öyle değil. Ama fındık dizelleri yine de 1500 devirde sürmemek lazım. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Kurumlara örnek mesela, vergi dairesi.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Arada bir gereklidir.. Kurumları temizler. 

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
İbrahim Aslıoğlu
İlyas Çeliksümer yazdı:

Dizel aracın yüksek devirli kullanımının zararları nelerdir? Örn. 4000 rpm. sonrası..

72000 km de aldığım fiestamı 225000 km de sattım. Yaptığım 153000 km yolun yarısını uzun yolda kullanmışımdır. 3000-4000 arası. Satarken usta motorun 10 numara olduğunu söylemişti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...