İçeriğe Yönlendir

Citroen C5 1.6 E-HDI Şanzıman Değişimi


Yücel GÖL

Recommended Posts

Yücel GÖL

Merhabalar,

Aracım 2012 model C5 executuve mcp şanzıman. 153000 km de aracım. aracımdan önden sürtme sesi gibi bir ses geliyordu. sonra 1 ve 2. vitesden ileri gitmedi. baktırdım şanzıman değişecek denildi. şimdi araştırıyorum. Ankara da bu işi layıkı ile yapan gittiğiniz ustanız var mı. birde yan sanayi olarak VALEO seti kullanabilir miyim. değim esnasında ve sonrasında dikkat etmem gereken bir konu var mı. tecrübesi olan arkadaşların acilen yardımına ihtiyacım var. Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Valeo icin Garanti vermem vs yaptılardi bana. O yüzden psa kutulu orijinal aldık. Sachs uretimi çıkıyor ondan da. Sachs kullanılabilir bence. Lexia cihazı olmayan ustaya yaptırmayın kalibrasyon vs işleri icin o gerek. Volan li set almanız gerekiyor .ucuza kaçıp torna isi yapacaksanız sıkıntı olur 

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk
Yücel GÖL yazdı:

Merhabalar,

Aracım 2012 model C5 executuve mcp şanzıman. 153000 km de aracım. aracımdan önden sürtme sesi gibi bir ses geliyordu. sonra 1 ve 2. vitesden ileri gitmedi. baktırdım şanzıman değişecek denildi. şimdi araştırıyorum. Ankara da bu işi layıkı ile yapan gittiğiniz ustanız var mı. birde yan sanayi olarak VALEO seti kullanabilir miyim. değim esnasında ve sonrasında dikkat etmem gereken bir konu var mı. tecrübesi olan arkadaşların acilen yardımına ihtiyacım var. Teşekkürler...

 

Şanzımanın tümden değişmesi gerektiği tespitini kim yaptı bilmiyorum ancak genel olarak PSA (Peugeot, Citroen, DS) araçları için Ankara'da çokça önerilen, benim de rutin bakımlar için gittiğim, Vatan Mekanik Cemal Usta var Şaşmaz/Yıldırımlar Sanayi Sitesi içerisinde. Bir de o görsün ve çözüm önerisini söylesin. Ona göre nasıl bir yol izleneceğine karar verirsiniz...

Pek çok marka için kabul edilmiş yan sanayi ekipman(OEM) teminatçıları arasında gelir VALEO. 
Kullanır iseniz size sorun yaşatacağını sanmıyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yücel GÖL

evet şanzıman daha net değil. açıldıktan sonra zarar görmüş mü bakılacak. değişim olarak volan seti değişecek. mekanik işini verdiğim bir arkadaş var. o şaşmazda bir şanzımancıya götürüp yaptıracak. süreci yine burada paylaşacağım. araçta bir yerde bir sorun başladı mı arkası geliyor dostlar. daha önce motor kulaklarını değiştirdim. şimdi bu. 

baskı balata seti değiştiğinde nelere dikkat etmemiz gerekir. tecrübesi olan dostlar bilgi verebilir mi...

Yorum bağlantısı
Yücel GÖL
Barış Göktürk yazdı:

 

Şanzımanın tümden değişmesi gerektiği tespitini kim yaptı bilmiyorum ancak genel olarak PSA (Peugeot, Citroen, DS) araçları için Ankara'da çokça önerilen, benim de rutin bakımlar için gittiğim, Vatan Mekanik Cemal Usta var Şaşmaz/Yıldırımlar Sanayi Sitesi içerisinde. Bir de o görsün ve çözüm önerisini söylesin. Ona göre nasıl bir yol izleneceğine karar verirsiniz...

Pek çok marka için kabul edilmiş yan sanayi ekipman(OEM) teminatçıları arasında gelir VALEO. 
Kullanır iseniz size sorun yaşatacağını sanmıyorum.

Üstad bakalım bugün net bilgi gelecek. ama dediğin gibi öncelik olarak değişecekler baskı balata seti olacak. işte olduğum için aracı bir arkadaş var o ilgilenecek araç ile. götürdüğü ustayı ve servisi öğrenir sizinle paylaşırım. vatan mekanikteki ustaya olmadı götürmesi yönünde bir talepte bulunabilirim. lakin fiyatlar uçmuş. arabaya gösterdiğim özeni kendime gösteremiyorum. 1 yılda kendime harcamadığım parayı arabaya döküyoruz. enteresan :)

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Ben bakımları Demirkan otomotivde yaptırıyorum, kalabalık bir ekibi ve çok müşterisi var. Genel olarak bir sıkıntı yaşamadım diyebilirim. En son motor kulaklarını ve direksiyon kutusu revizyonunu yaptırmıştım. Tavsiye ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel GÖL
Barış Göktürk yazdı:

 

Şanzımanın tümden değişmesi gerektiği tespitini kim yaptı bilmiyorum ancak genel olarak PSA (Peugeot, Citroen, DS) araçları için Ankara'da çokça önerilen, benim de rutin bakımlar için gittiğim, Vatan Mekanik Cemal Usta var Şaşmaz/Yıldırımlar Sanayi Sitesi içerisinde. Bir de o görsün ve çözüm önerisini söylesin. Ona göre nasıl bir yol izleneceğine karar verirsiniz...

Pek çok marka için kabul edilmiş yan sanayi ekipman(OEM) teminatçıları arasında gelir VALEO. 
Kullanır iseniz size sorun yaşatacağını sanmıyorum.

 

Yorum bağlantısı
Yücel GÖL

arkadaşlar C5 otomatik kullanıcıları şimdi konu netleşti. tecrübelerimi paylaşayım istedim. arabanızda yolda giderken sürtme sesi gibi bir ses geldiğinde siz siz olun aracı kenara çekin ve çekici çağırın. benim başıma gelen olayda İstanbul otobanında araç durup dururken sürtme sesi gibi ses çıkardı. önce motordan geliyor sandım. bir benzinlikte baktım rölantide o ses yok. tekrar yola çıktığımda aynı ses. ertesi gün araç vites geçişlerinde problem oldu. aracı Furkan ustaya götürdük. şanzıman indi. bakıldığında şanzıman bilyeleri dağılmış ve 5-6 . vitesleri kırmış. baskı balata ile kurtaralım derken komple şanzıman olayına girdik. şu an 20.000 TL masraf var.

Arabadan gelen her sesi önemseyip mutlaka servise götürmek gerekli gibi. o gün için küçük olabilecek bir durum sonrasında daha büyük masraflar açıyor. birde bu robotik şanzımanlarda verilen km lerde değişime özen göstermek gerekli sanırım. 

Ülkemizde maalesef biz biniciler genelde  ikinci el otomobil kullanıyoruz. aldığımız kişi araca ne yaptırmış nesi eksik bunları net bilemiyoruz. şansa kadere araç alıp kucağımızda bir sürü masraf bulabiliyoruz. 

herkese kazasız belasız ve masrafsız sürüşler...

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Geçmiş olsun. 2. el biraz şansa kalmış ne yazık ki. Umarım öngörülen rakama biter

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

O aracın konforuna değer bence. O kalıpta başka hangi araç olsa masrafı az olmayacaktı. Bir kere sağlam yapıldı mı uzun yıllar hizmet eder. Amacınız en az masrafla devam etmekse donanımı olmayan Manuel vites veya en fazla 3 yaşa kadar kullanıp değiştirmek gerekecek. Oturup bir hesap yaparsanız ne dediğimi daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsuni baskı balata bitince içerde dişli kırılmaz, en çok gaza bassanız da araba yürümez, senkromeçler sağlam mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsuni baskı balata bitince içerde dişli kırılmaz, en çok gaza bassanız da araba yürümez, senkromeçler sağlam mı?

Ayni şanzıman a ben de set değiştim. Ben ses vs gelmeden kaçırma hissi ile direk sanayiye gittim. Hatta son vitesi ustanin önünde atti ve kaldı. ( Baski balata ısınınca vites atmıyor araç. Hatta ekranda d de bile olsa son attigi vites te kalıyor 3. Viteste kalmıştı bende. Durunca vites bosa almadi diye stop etti sonra biraz soğutup çalıştırdik vites öyle düzeldi,)

 

Şanzıman ici ile baski volan arızası doğrudan alakalı değildir. Şanzıman icinin arızası bence başka bir is kaynaklı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

eder, stop eder, vitese atmaz bekler, herşeyi yapar da içerdeki dişliyi kırmaz, ben de bir defa aşırı ısıdan sağa çekip beklemiştim, biraz nazik kullanmalı bunlar yarım aıkllı debriyaj

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Göktürk
(düzenlendi)

Bununla geçmiş olsun. Bu saatten sonra oluşan hasarın telafisi mümkün değil. Umarım daha büyük maliyetlere çıkmadan; belirtildiği kadarıyla kurtarırsınız...

tarihinde Barış Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

eder, stop eder, vitese atmaz bekler, herşeyi yapar da içerdeki dişliyi kırmaz, ben de bir defa aşırı ısıdan sağa çekip beklemiştim, biraz nazik kullanmalı bunlar yarım aıkllı debriyaj

Bu kadar problemli bir şeyi ısrarla kullanıyor olmalarındaki amaç ne ola ki abi? Tork konvertörlü tam otomatiğin suyu mu çıktı anlamıyorum ki... Hayır tam otomatik bulmak ta sorun. Belirli model yılları hep yarı otomatik. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Bu kadar problemli bir şeyi ısrarla kullanıyor olmalarındaki amaç ne ola ki abi? Tork konvertörlü tam otomatiğin suyu mu çıktı anlamıyorum ki... Hayır tam otomatik bulmak ta sorun. Belirli model yılları hep yarı otomatik. 

maliyeti nispeten ucuza, düşük tüketimli, tamiri kolay olduğu için, lakin satarken otomatik debriyaj kavramını başarabilseler iyi idi. dsg akıllı ama maliyetli

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

maliyeti nispeten ucuza, düşük tüketimli, tamiri kolay olduğu için, lakin satarken otomatik debriyaj kavramını başarabilseler iyi idi. dsg akıllı ama maliyetli

Abi işte başaramadılar. DSG maliyetli, diğerleri sorunlu. Tamiri tamir eden için kolay, tamir parasını ödeyen için pek öyle olduğu söylenemez. 

Bunu bu şekilde müşteriye sunuyor olmaları çok anlamsız. Düşük tüketimi yeni nesil tam otomatikler de sağlıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Abi işte başaramadılar. DSG maliyetli, diğerleri sorunlu. Tamiri tamir eden için kolay, tamir parasını ödeyen için pek öyle olduğu söylenemez. 

Bunu bu şekilde müşteriye sunuyor olmaları çok anlamsız. Düşük tüketimi yeni nesil tam otomatikler de sağlıyor. 

bir asm fiesta yapmıştık mis gibi olmuştu, fabrikanın birkaç eksiğini tamamlayınca ideal şehir içi arabası olabiliyor, bazen gerçek bakım yetmez biraz üstü az bir çalışma kafi , dsg pahalı gereksiz

Murat Sahın yazdı:

yeni nesil tam otomatikler de sağlıyor. 

onlar da pahalı lem

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

bir asm fiesta yapmıştık mis gibi olmuştu, fabrikanın birkaç eksiğini tamamlayınca ideal şehir içi arabası olabiliyor, bazen gerçek bakım yetmez biraz üstü az bir çalışma kafi , dsg pahalı gereksiz

onlar da pahalı lem

Abi basit mantıkla anlatır mısın?

Söz gelimi 308 alacağım. 1.6 Dizel. 3 şanzıman seçeneğim var;

Manuel ki ben servis çekmeye başladım, manuel istemiyorum artık.

Auro6r yarı otomatik tek kavrama, bakım ve tamir maliyetleri korkutuyor. 

EAT6 tam otomatik. Bunun da ilk alım maliyeti yüksek ama sorunsuz.

 

Şimdi manueli elersek, mesela bakım ve tamir masraflarından çekinip Auto6R yerine EAT6 şanzımanlı aldığımda, Tansunun yakacağı benzin parasını hibrite peşinen vermiş olması gibi bende yarı otomatiğin bakım masrafını peşinen tam otomatiğe ödemiş mi oluyorum?

Tabi burada kullanım şartları da önemli.

Ben trafiğe pek girmem, mesela son 6 aydır ortalama hızım 45 kmnin üzerinde. Ayda 2500-3000 km çeviriyorum, bunun 2000 kmsi 50 km sabit güzergah, yol eğimsiz sayılır, yolun yarısında toplam 7 trafik ışığı var, bu kısımda yeşil dalga var, genelde en fazla 2 ışığa yakalanıyorum, kalan kısmında ışık yok. Günde 100 km kadar oluyor işte. CC olan araçlarımda 82'ye cc kurup öyle gidiyorum. Sene bir kez tatil için Akdeniz, bir kez de aileye çocukları bırakmak için Karadeniz güzergahlarım var ekstra olarak ama bunlar gözardı edilebilir. Genel kullanımın içinde 100'de 5 olmuyor buralara yapılan km'ler. 

Şimdi bu şekilde kullanacak olunca benim için Auto6R'nin dezavantajı ve avantajı nedir? Eat6'ya verilecek fazladan paraya değer mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

seçme şansı yok, yani o model yılında tek tip şanzıman üretildi, Eat6 kullanımda candır, geliştirilmiş aisin şanzıman ,

308 eski model yılında alınır ise, 6R ile gelecek, korkulmaz, ne olduğu nasıl müdahele edileceği bilindikçe sürüşte şanzımana ayak uydurmalı, eat6 da şanzıman sana ayak uydurur kullanım farkı o

otomatik debriyajlara sanayide müdahele edilirse hata yapn çok oluyor

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

seçme şansı yok, yani o model yılında tek tip şanzıman üretildi, Eat6 kullanımda candır, geliştirilmiş aisin şanzıman ,

308 eski model yılında alınır ise, 6R ile gelecek, korkulmaz, ne olduğu nasıl müdahele edileceği bilindikçe sürüşte şanzımana ayak uydurmalı, eat6 da şanzıman sana ayak uydurur kullanım farkı o

otomatik debriyajlara sanayide müdahele edilirse hata yapn çok oluyor

Yani diyorsun ki tamir ve bakım için işinin ehli yere gidilecek, şanzımanın dinamiklerine uygun araç sürülecek, 6R bu şartlarda iyidir. Ben bunu araştırayım. Model yılı sebebiyle Eat6 bütçeyi aştığı için halen araç değiştirmedim. Bir sonraki araç otomatik olsun istiyorum. Aslında FD6 civiclerin otomatiklerine fena yazılıyorum ama şanzıman ve motor hariç çok tırt geliyor araç bana. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Aslında FD6 civiclerin otomatiklerine

ben almam, cüzdan alev alır bir arıza denk gelirse

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...