İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta 1.4 TDCI İlk Marşı Arızası


İhsan Şengün
Çözüme git İhsan Şengün tarafından,

Recommended Posts

  • Çözüm
İhsan Şengün

Merhabalar

 

Gecen sene  eylül ayında ilk arabam olan ford fiesta 1.4 tdci  yi 2. sahibinden satın aldım 135 bin km de (Km yi Servis kayıtlarından kontrol ettirdim) aracımdan genel olarak memnundum ara ara soğuk havalarda ilk marş da sorun yaşasam da genel olarak büyük bir problem yaşamamıştım.

 

Ustamın tavsiyesi üzerinde Triger seti bujiler akü motor kulağı   devir daim pompası da geçen ay değişti Buraya kadar sorun yok Fakat geçen Hatakesa işten eve dönmek  için aracıma bindiğimde marşa basmamla aracım çalışmadı. Marş motoru akü ile ilgili bir sorun defiled sanki motora yakıt gitmiyordu 30 dk denedikten sonra araca zarar vermemek için çekici çağırdım ve ustama akşam saatlerinde bıraktım.

 

Sabah usta beni aradığında araçla hiç bir problem olmadığını ve tek marş da çalıştığını hatta gün içerisinde ara ara denediklerinde sorun olmadığını iletti :) Durumdan şaşkın olarak aracımı aldım.

 

Bir sonraki gün yine iş çıkışında aracım aynı şekilde sorun yarattı ama bu sefer 10 dk lik demem sonunda çalıştı fakat saallantılı ve tuhaf sesler çıkararak devir saati kalkmadan çalıştı gaz vermeden beklediğimde bir süre sonra devir saati yükseldi ve normal çalışmasına döndü.

 

İnternetten biraz araştırma yaptığımda sorunun bu araç farklı kişilerce dea görüldüğünü ve insanların çoğunlukla üstesinden gelemediğini gördüm durum oldukça canımı sıktı.

 

Bu videodaki durumun aynısını yaşadım :

 

 

Durum ile ilgili bilginiz var ise ve beni istanbul içi bir ustaya yönlendirebilirseniz çok sevinirim zira benim ustam durumdan çok anlamıyor  gibi.

 

Şimdiden teşekkürler.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

diesel motorda ateşleme arızası derken? marş değil sanırım enjektörlere bakılması gerekbilir

Yorum bağlantısı
İhsan Şengün

aynı nu sorunu yaşan bir arkadaş ile görüştüğümde enjektörlerin değişmesine rağmen sorunun giderilmediğini iletti :( Durum giderek Korkutucu oluyor

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Böyle bir arızanın hata kodu bırakmama ihtimali yok. Ustadan önce obd cihazını dinleyin bence. Mazot gelmiyor, gelince de kesiliyor gibi gözüküyor. Mazot pompası, enjektör arızası olabilir. Her halükarda pek ucuza tamir olmayacak gibi... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Fiesta da bildiğim böyle bir kronik arıza yok, cihaz ile bağlanıp hata kodlarına bakıp ona göre yol izleyin. Kızdırma bujilerini kontrol ettirin mazot hattında hava olabilir, mazot filtresi orijinal ile değiştirin. Araç çalışmazsa vak vak ile pompalayıp deneyin.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İhsan Şengün

Merhabalar, üstte eklediğim videonun aynısından çok fazla var. Sorunu henüz kimse çözememiş ama. Ford özel servisinde cihaza bağlattığımda bir sorun götmediler mazot filtresi ve bujiler değişeli 1 ay olmadı.  
 

Yorum bağlantısı
İhsan Şengün

Tabi akü yada marş motoru çaışıyor motorun ilk haraketi ile ilgili bir durum. Eklediğim videonun aynı. 
 

çözüm bulamayan çok insan var. 

 

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

teknikte korkutucu fikirler yürütülmesi kolaydır, gece araba da yanabilir

Yazarın burada demek istediği, ''ehline denk gelmeyen her şey ziyan olur.'' :nargile:

Saygılar abi.

 

Arıza kodu çıkmıyorsa hayalet bir arıza var, deneme yanılma yöntemi işler burada, maliyetli sonuçlar kaçınılmaz.

Bana nedense Krank Pozisyon Sensörü arızasını çağrıştırdı lakin arıza kodu vermemesi ilginç.

Takipteyim konuyu.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Celal Aydın yazdı:

Bana nedense Krank Pozisyon Sensörü arızasını çağrıştırdı lakin arıza kodu vermemesi ilginç.

Takipteyim konuyu.

 

 

Sanayide ustalar universal cihazlarla hata kodu bakıyor. Hiç hata kodu görünmeyen aracı servis bilgisayarına bağladım 4-5 tane hata kodu çıktı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
İhsan Şengün yazdı:

Abiler  anlamadığım ustanın surat bir karış, sanki zorla yaptırıyorum. 
 

 

Çözüm üretemeyince suç bastırma psikolojisi. Ben bir önceki kasada dizel arabada aynı problemi aylarca yaşadım. En son servisin biri yazılım güncelledi de düzeldi araba. Bence bir servise gidip durumu anlatın..

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
İhsan Şengün yazdı:

Ford özel servisinde

 

Yetkili servis deneyin, liste liste çıkarır hataları. Öbür türlü yapamayınca egosu zedelenen ustalara para yedirirsiniz.

Yorum bağlantısı
İhsan Şengün

Merhaba

 

Usta beyine yazılım atıldığını ve beyinde bir temassızlık olduğunu birde yakıt hortumları ile ilgil bir işlem yaptığını söyledi. Tes ettiğini ve sorunun giderildiğini belitti. Bakaım süreç ne göserecek. Umarım tekrar çekici çağırmam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
İhsan Şengün yazdı:

Merhaba

 

Usta beyine yazılım atıldığını ve beyinde bir temassızlık olduğunu birde yakıt hortumları ile ilgil bir işlem yaptığını söyledi. Tes ettiğini ve sorunun giderildiğini belitti. Bakaım süreç ne göserecek. Umarım tekrar çekici çağırmam.

 

Beyinde temassızlıkta en kolay tespit edilen problem. Ben daha hiç rastlamadım ama olsun.. :) İnşallah düzelir, yazılım güncel bir yazılımsa fark olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İhsan Şengün

Bu gün aynı yerde aracı ters farketmeme rağmen yine videodaki gibi  geç çalıştı 😕 iş çıkışı yine . 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erhan Akil

 Merhaba Benim aracımda ayni problemi yaşıyorum çözüm olursa paylaşın lütfen bu genel bir problem sanırım fiesta' da 1.4 tdci 2009 

 

 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
İhsan Şengün
(düzenlendi)

Cumartesi günü aracım kapnın önünde kaldı yine çalıştıramadım Bu 2. Oldu.  Ford oto özel servisine çektim anahtar hatası gördüler yedek ile birlikte anahtarları teslim ettim. Usta az önce aradı ve sistemde hava oluştuğunu havayı aldığını aracın sorunsuz çalıştığını iletti. Kendisine neden hava yaptığını sorduğumda enjektör pompa yada hortumlarında sorun olabileceğini bu nedenle enjektörcüye başvurmamı gerektiğini iletti . İşlem için 500 tl ödedim . Havalar düzelince bostancı oto sanayindeki cicek kardeşlere götüreceğim. Sonuçları ve toplam masrafı burdan paylaşacağım

Erhan Akil yazdı:

 Merhaba Benim aracımda ayni problemi yaşıyorum çözüm olursa paylaşın lütfen bu genel bir problem sanırım fiesta' da 1.4 tdci 2009 

 

 

 

tarihinde İhsan Şengün tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İhsan Şengün
(düzenlendi)

Enjektörcü önce hortumlara baktır dedi bir önceki seviyeye döndük :) hortumları revize ettirceğim sonra devam ederse enjektör

tarihinde İhsan Şengün tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İhsan Şengün

Yakıt hortumları ve Mazot filtresi orijinali ile değişti sonuç aynı,  olmadı olmuyor.. Pazartesi enjektörkere bakılacak güncel masraf 6 bini geçti.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Bu işin mekanikle alakası yok. Detaylı araştırırsanız aracı komple elden geçirtenler var. Belli sıcaklık değerlerinde oluşuyor. Yazılımla ilgili olduğu aşikar. Ama hangi parçanın yazılımı bilinmez. Gaz pedalı diyen var, hız sabitleyici diyen var. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İhsan Şengün yazdı:

Yakıt hortumları

hangileri? vakvak olan plastik mi alttaki metal olan mı?

Yorum bağlantısı
İhsan Şengün

Wintech Yakit Borusu Komple Fiesta 1.4 Tdci 09 Fiyatı  Bunlar değişmiştir.

Çağlar Bayur yazdı:

hangileri? vakvak olan plastik mi alttaki metal olan mı?

Wintech Yakit Borusu Komple Fiesta 1.4 Tdci 09 Fiyatı Ekli hortumlar değişmiştir. Mazot filterinsen gidenlermiş

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...