İçeriğe Yönlendir

İş Arkadaşım Zwei..


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Jelibon rezervinden mi geldin buraya?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Jelibon rezervinden mi geldin buraya?

 

yahu ne jolibonu. Adam kendi söyledi yunan basınına. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Bakış yazdı:

Yatırım tavsiyesi mi

Türkiye ve Yunanistan arasında Ege Denizi'nde ortak bir yer altı kaynakları paylaşım anlaşmasına varılması durumunda, bazı sektörlerde yatırımların hızla değerlenmesi olasıdır:

Enerji Sektörü: Doğal gaz ve petrol gibi kaynakların keşfi ve çıkarılması, enerji sektöründe yatırımların artmasına yol açabilir. Bu nedenle, enerji şirketleri ve bu sektöre yönelik ETF'ler (borsa yatırım fonları), anlaşmadan olumlu yönde etkilenebilir.

Madencilik Sektörü: Ege Denizi, zengin maden yataklarına sahiptir ve anlaşma, madencilik sektöründe yatırımların artmasına yol açabilir. Bu nedenle, maden şirketleri ve bu sektöre yönelik ETF'ler, anlaşmadan olumlu yönde etkilenebilir.

Nakliye Sektörü: Yer altı kaynakları keşfedilip çıkarıldığında, nakliye sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin talebi artabilir. Bu nedenle, nakliye şirketleri ve bu sektöre yönelik ETF'ler, anlaşmadan olumlu yönde etkilenebilir.

Turizm Sektörü: Türkiye ve Yunanistan arasındaki ilişkilerin iyileşmesi, turizm sektöründe yatırımların artmasına yol açabilir. Bu nedenle, turizm şirketleri ve bu sektöre yönelik ETF'ler, anlaşmadan olumlu yönde etkilenebilir.

Ancak, bu yatırımların değerlenmesi, anlaşmanın detaylarına, keşfedilen kaynak miktarına ve çıkarılmasına yönelik teknik detaylara bağlı olacaktır. Bu nedenle, yatırımcıların her zaman risk yönetimini göz önünde bulundurarak yatırım yapmaları önemlidir.

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Jelibon rezervinden mi geldin buraya?

Türkiye ve Yunanistan arasında Ege Denizi'nde ortak bir yer altı kaynakları paylaşım anlaşmasına varılması, elektrikli araç piyasasını da etkileyebilir. Bunun nedeni, yer altı kaynaklarının keşfedilmesi ve çıkarılması sonucu ortaya çıkabilecek enerji arzı artışı, elektrikli araçların daha yaygın hale gelmesine yardımcı olabilir.

Özellikle, anlaşma doğal gaz kaynaklarını kapsıyorsa, doğal gaz elektrik üretiminde yaygın olarak kullanılan bir yakıttır. Bu nedenle, doğal gaz kaynaklarına sahip olmak, enerji üretim maliyetlerini düşürebilir ve daha ucuz elektrik üretimine yol açabilir. Bu durum, elektrikli araçların kullanımını teşvik edebilir çünkü daha ucuz bir şekilde şarj edilme imkanı sunacaktır.

Ayrıca, doğal gaz kaynaklarından elde edilen sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) da, düşük emisyonlu bir yakıt olarak elektrikli araçların yaygınlaşmasına yardımcı olabilir. LPG, dizel ve benzinli araçların karbondioksit emisyonlarını azaltmak için kullanılan bir yakıt türüdür.

Sonuç olarak, Türkiye ve Yunanistan arasında yer altı kaynakları paylaşım anlaşması imzalanması, elektrikli araç piyasasını olumlu yönde etkileyebilir. Ancak, bu etki kaynakların miktarına ve çıkarılma potansiyeline bağlıdır

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Türkiye ve Yunanistan arasında Ege Denizi'nde ortak bir yer altı kaynakları paylaşım anlaşmasına varılması durumunda, bazı sektörlerde yatırımların hızla değerlenmesi olasıdır:

Enerji Sektörü: Doğal gaz ve petrol gibi kaynakların keşfi ve çıkarılması, enerji sektöründe yatırımların artmasına yol açabilir. Bu nedenle, enerji şirketleri ve bu sektöre yönelik ETF'ler (borsa yatırım fonları), anlaşmadan olumlu yönde etkilenebilir.

Madencilik Sektörü: Ege Denizi, zengin maden yataklarına sahiptir ve anlaşma, madencilik sektöründe yatırımların artmasına yol açabilir. Bu nedenle, maden şirketleri ve bu sektöre yönelik ETF'ler, anlaşmadan olumlu yönde etkilenebilir.

Nakliye Sektörü: Yer altı kaynakları keşfedilip çıkarıldığında, nakliye sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin talebi artabilir. Bu nedenle, nakliye şirketleri ve bu sektöre yönelik ETF'ler, anlaşmadan olumlu yönde etkilenebilir.

Turizm Sektörü: Türkiye ve Yunanistan arasındaki ilişkilerin iyileşmesi, turizm sektöründe yatırımların artmasına yol açabilir. Bu nedenle, turizm şirketleri ve bu sektöre yönelik ETF'ler, anlaşmadan olumlu yönde etkilenebilir.

Ancak, bu yatırımların değerlenmesi, anlaşmanın detaylarına, keşfedilen kaynak miktarına ve çıkarılmasına yönelik teknik detaylara bağlı olacaktır. Bu nedenle, yatırımcıların her zaman risk yönetimini göz önünde bulundurarak yatırım yapmaları önemlidir.

Türkiye ve Yunanistan arasında Ege Denizi'nde ortak bir yer altı kaynakları paylaşım anlaşmasına varılması, elektrikli araç piyasasını da etkileyebilir. Bunun nedeni, yer altı kaynaklarının keşfedilmesi ve çıkarılması sonucu ortaya çıkabilecek enerji arzı artışı, elektrikli araçların daha yaygın hale gelmesine yardımcı olabilir.

Özellikle, anlaşma doğal gaz kaynaklarını kapsıyorsa, doğal gaz elektrik üretiminde yaygın olarak kullanılan bir yakıttır. Bu nedenle, doğal gaz kaynaklarına sahip olmak, enerji üretim maliyetlerini düşürebilir ve daha ucuz elektrik üretimine yol açabilir. Bu durum, elektrikli araçların kullanımını teşvik edebilir çünkü daha ucuz bir şekilde şarj edilme imkanı sunacaktır.

Ayrıca, doğal gaz kaynaklarından elde edilen sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) da, düşük emisyonlu bir yakıt olarak elektrikli araçların yaygınlaşmasına yardımcı olabilir. LPG, dizel ve benzinli araçların karbondioksit emisyonlarını azaltmak için kullanılan bir yakıt türüdür.

Sonuç olarak, Türkiye ve Yunanistan arasında yer altı kaynakları paylaşım anlaşması imzalanması, elektrikli araç piyasasını olumlu yönde etkileyebilir. Ancak, bu etki kaynakların miktarına ve çıkarılma potansiyeline bağlıdır

2025 te bu yazıyı bir daha okuyalım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

2025 te bu yazıyı bir daha okuyalım


chatgpt böyle cevap verdi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


chatgpt böyle cevap verdi

sorsana bi gpt ye, gül ile benzin arası koku farkı neymiş

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Bayramda kullanabilecez yani. Koç sistem sen çok yaşa. 

 

Otokoç bilmiyorum ama  tüm koç grubu personelleri şirket araçlarını nasıl kullanıcaklarına karışmıyor. Üstüne bazı ek güzellikler sağlıyor. Neyse sen daha iyi bilmen lazım . 

Ayrıca Benim arabayı alamadılar. Çünkü Avis eldeki tüm arabalarını Deprem bölgesine gönderdiği için bize araba veremeyeceğini açıklamış. Yanı 1,3 multijet manual Egea'ma kavuşamıyorum. Dün yakıt tüketimlerimizi mailini attım. Kadran resmi çektim gönderdim. İlgili arkadaş sen ne kullanıyorsun diye bana sormak zorunda kaldı. Herkes 4 litre yakarken ben 5,6 litre yakıyormuşum. Kadranımda cafcaflı olunca epey bir düşünmüş " bu araba nedir ne değildir" Kendisine 1,6 130 beygir Cross kullanıyorum deyince yakıt ortlaması değerlerim tekrardan hesaplanacak. Haybiye Yakıt ekonomisi primi puanım düşecekti. önümüzdeki ay ilk yakıt primimi alacam.

Ortalaması 4 litre olan adamın arabası servisde 40 defa redline girdiği raporu çıkmış. Ben redline görmediğim halde 5,6 litre :D Günde 400 km yol yapıyorum üstelik. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Herkes 4 litre yakarken ben 5,6 litre yakıyormuşum.

onlar boş yollarda gidiyordur, boşver

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

onlar boş yollarda gidiyordur, boşver

 

Abi sen 130 140 ile git az yakar demiştin.. Gerçekten az yakmış.. Son yakıt versis 9.63 çıktı .. 

 

Ekran Alıntısı1.PNG

Ekran Alıntısı2.PNG

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dpf te kendine gelmiştir gerçi ruhsat senin değil önemi yok ama

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

dpf te kendine gelmiştir gerçi ruhsat senin değil önemi yok ama

 

Abi bir sürü DPF videosu izledim. Üretici firma animasyonları izledim. Arabayı basarak sürmenin külleri yakmakta çok bir etkisi olmuyor. Araba regeneration yapınca ancak kulleri güzelce yakıyor. Onun içinde arabanın 2000 devir civarı sürülmesi yeterli. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Arabayı basarak sürmenin külleri yakmakta çok bir etkisi olmuyor.

etkisi olmaz da yarım da kalmaz

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

9.6 litre yakan mjet mi. 

 

Koç un bile olsa bu kadar müsrif olunmaz yani.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2 seçenek var

1. daha önce de 1 tl maliyet hesabındaki hatalı maliyet girişi kullanıcı hatası

2. dpf gırtlak dolmuş ciğeri açılmış bu da kullanıcı hatası

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

 

Otokoç bilmiyorum ama  tüm koç grubu personelleri şirket araçlarını nasıl kullanıcaklarına karışmıyor. Üstüne bazı ek güzellikler sağlıyor. Neyse sen daha iyi bilmen lazım . 

Ayrıca Benim arabayı alamadılar. Çünkü Avis eldeki tüm arabalarını Deprem bölgesine gönderdiği için bize araba veremeyeceğini açıklamış. Yanı 1,3 multijet manual Egea'ma kavuşamıyorum. Dün yakıt tüketimlerimizi mailini attım. Kadran resmi çektim gönderdim. İlgili arkadaş sen ne kullanıyorsun diye bana sormak zorunda kaldı. Herkes 4 litre yakarken ben 5,6 litre yakıyormuşum. Kadranımda cafcaflı olunca epey bir düşünmüş " bu araba nedir ne değildir" Kendisine 1,6 130 beygir Cross kullanıyorum deyince yakıt ortlaması değerlerim tekrardan hesaplanacak. Haybiye Yakıt ekonomisi primi puanım düşecekti. önümüzdeki ay ilk yakıt primimi alacam.

Ortalaması 4 litre olan adamın arabası servisde 40 defa redline girdiği raporu çıkmış. Ben redline görmediğim halde 5,6 litre :D Günde 400 km yol yapıyorum üstelik. 

Bizde mesai dışı araba kullanmak yasak. Kullanırsa yaptırımı var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Bizde mesai dışı araba kullanmak yasak. Kullanırsa yaptırımı var.

,Öncelikle sorum şu. Senin şirket aracın varmı. Yoksa kampüsün sağında solunda bekleyen sahpsiz avis arabalarını keyfi kullanımından mı bahsediyorsun. Mesela şirket aracı olan Erdal K bey hafta sonu çoçuklarını alıp gezemiyor mu. Ben oranın İt-Administratorü iken kendilerine tahsis edilen Ford Focus'ları ile insanlar gayet güzel kullanıyorlardır. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

,Öncelikle sorum şu. Senin şirket aracın varmı. Yoksa kampüsün sağında solunda bekleyen sahpsiz avis arabalarını keyfi kullanımından mı bahsediyorsun. Mesela şirket aracı olan Erdal K bey hafta sonu çoçuklarını alıp gezemiyor mu. Ben oranın İt-Administratorü iken kendilerine tahsis edilen Ford Focus'ları ile insanlar gayet güzel kullanıyorlardır. 


şirketin bu konuda fikri bellidir. Şirket arabasıyla özelde takılmaya laf ediyorsa eder. Etmiyorsa devam. Maaşlar da ona göredir büyük ihtimalle

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şirketin bu konuda fikri bellidir. Şirket arabasıyla özelde takılmaya laf ediyorsa eder. Etmiyorsa devam. Maaşlar da ona göredir büyük ihtimalle


Ben gercekten anlamadım. Bir terslik var ama neyse bilemedim. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

,Öncelikle sorum şu. Senin şirket aracın varmı. Yoksa kampüsün sağında solunda bekleyen sahpsiz avis arabalarını keyfi kullanımından mı bahsediyorsun. Mesela şirket aracı olan Erdal K bey hafta sonu çoçuklarını alıp gezemiyor mu. Ben oranın İt-Administratorü iken kendilerine tahsis edilen Ford Focus'ları ile insanlar gayet güzel kullanıyorlardır. 

Şirket aracım yok. Zaman zaman havuz aracı kullanıyorum.
Mevcut çalıştığım ekibin yaklaşık 20 tane saha arabası var. Ve bu personeller özel işleri dahi kullanamazlar yasak.

Dediğin departmanlar arası esneklik olabilir. Yönetici izin vermiştir. 
Müdürler kullanıyor olabilir.

Bizde müdürler hariç satış danışmanları kullanamıyor. Kullananıda acımıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


Ben gercekten anlamadım. Bir terslik var ama neyse bilemedim. 

kıdemlisin, müdürün sana bayılıyor veriminin artması için yatırım yapıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...