İçeriğe Yönlendir

Offroad Yaparken Aracın Bir Yerlerini Kırmamak için Nelere Dikkat Etmeliyim?


Turgut Hüseyn

Recommended Posts

Turgut Hüseyn

Offroad yaparken aracın biryerlerini kırmamak için nelere dikkat etmeliyim? Aracı nasıl kullanmalıyım? Gazı nerde vermem, nerde kesmem gerek?

Diferansiyel, aks önemli olan bunları kırmamak. Malum bunlar kırılınca dünya kadar masraf çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Offroad yapmayarak koruyabilirsin ancak. Offroad yapacaksan kırmayı göze almalısın. :) 

 

Youtube'da Off Road Türkiye ve Pars Team kanallarını tavsiye ederim, izleye izleye bayağı kültür edindim ben.

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bol bol video izle 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çukura yavaş girmeli, 1mt yi aşıyorsa, tepeden inerken frene basmamalı ,çıkılamaycak tepeye çıkmamalı

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş
(düzenlendi)

Konunun piri @Servet Aydınolup, yıllarca offroad yapmış ve araca zerre zarar vermemiştir. 
 

Hey gidi günler hey, adamın lakabı “Şaftlara fısıldayan adam” daha ne olsun.

tarihinde Ahmet Kiriş tarafından düzenlendi
İmla
  • Mutlu 11
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Öncelikle aracınızı, ekipmaninizi, aks, diff, arazi şanzımanı vs gibi donanimi ve onlarin limitlerini çok iyi bilmeli, bilmiyorsanız arastirmali, aracın ve donanımın zorlandığını anlamalisiniz. 

Kırma problemi genelde kilitli sistemlerde olur. 

Şaft kilidiniz var ise veya on kilidiniz var ve devrede ise direksiyon u çok fazla ceviremezsiniz kırar

Arka kilit devrede iken teker dönmediği veya zorlandığı zaman gaza yuklenirseniz kırar

Kilit devrede iken hız sınırlarıni (genelde 20 - 40 km /h ) dikkate almazsanız kırar

Gereksiz yerde kilidi devreye sokmak kırar

Doğa ya ve fizik kurallarına karşı gelemezsiniz, inat etmek kırar...

  • Beğen 4
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bende işim gereği baya girip çıkıyorum araziye. Direksiyon sağa ya da sola yarıdan fazla dönük durumdayken pek zorlamayın diye ekleme yapayım. Özellikle de saplanmış haldeyken. Eksoz suya gömülü kaldığınızda da aracı stop etmezseniz iyi olur. Yardım beklerken ya da vinci bağlayacaksanız falan çalışır vaziyette bırakın nargile mod.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

geri geri tırmanmaya çalışma, geri geri inerken direkisyonu kırma.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

geri geri inerken direkisyonu kırma.

 

Geçen bi uçurumdan aşağı yuvarlanma videosu izledim bununla ilgili. Geri geri dimdik yerden inerken tam sağ yapıyor. :vurduvara:

Çağlar Bayur yazdı:

çıkılamaycak tepeye çıkmamalı

 

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök

öncelikle ofroad işini daha önce tecrübe etmiş kişilerle gidip ufaktan tecrübe etmekte fayda var

 

lakin kesin bir masraf çıkar en basiti arabayı yıkatmak 300 liraydı en son alt üst :D 500 de yakar 200 de yedin içtin ofroadda selam vermek 1000 TL Şuan + kıracağın yerler patlayacak lastikler vs

biz zaten ağır ofroad flan yapmadıkta ufak tefek çamura girerdik onuda bıraktık  yurtdışında mali imkan müsaittir muhtemelen yorumlarımı bu sebeple değiştiriyorum ben Türkiyeye göre yorumladım. zaten araba 2 3 bin dolar kır çöpe at  1 tane daha al yedek parça olsun :D 

burda 2 3 bin dolara misal cheroke satacaklardı 3 tane alırdım parça niyetine kırdıkça söker takardım hey allahım neden Bu coğrafya :nargile:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

arabanda kilit yoksa eğer diagonel hareketlere girme yani tekerlerden 1 inin tutunduğ u kalanın boşta döneceği vs çünkü kilit yoksa boşta olan teker döner yerde sabit olan hareket almaz debelenir durursun çapraza çok verme arabayı derinliğini kestiremediğin suya dalma üşenme çizmeyle bi bakın , 

 

yanında çekme halatı %100 olsun ve kolayda olsun 

 

benzin dizel her ne ise eksik yakıtla gitme cins bir yerde söner depoda yakıt azsa basmayabilir marş  dolu veya yarım depo minimum olsun zaten normalin 3 4 katı yakar arazide asılırken 

 

kabak lastikle macera yapma hiç kötüyse değiş lastikleri uygun lastiğe geç 

 

hararete dikkat et zorlarken

 

aklıma gelenler  he bide her ihtimale karşı 2 şişe su 1 sandiviç ton balığı vs 1 öğün yetecek bişe mutlaka al biyerde batıp 3 5 saat beklemek gerekebilir

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn

Teşekkürler.
Anladığım kadarıyla araçta "diferansiyel kilidi" olmaması bir avantaj böyle bakılınca. Çünkü, kırılma riski en aza düşmüş oluyor doğru anladıysam.
Benim hep şahit olduğum offroadda kırılan diferansiyellerin çoğu kilitli diferansiyeller oldu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Turgut Hüseyn yazdı:

Offroad yaparken aracın biryerlerini kırmamak için nelere dikkat etmeliyim? Aracı nasıl kullanmalıyım? Gazı nerde vermem, nerde kesmem gerek?

Diferansiyel, aks önemli olan bunları kırmamak. Malum bunlar kırılınca dünya kadar masraf çıkıyor.

 

off roaddan kastınız nedir? Kurallar:

 

1- Fİlimlerdeki gibi yara yara hızlı gitmek yok, su sıçratmak yok

2- inip bakılacak burdan araç geçer mi? Önce yürüyerek bakılacak

3- bilmediğin suya çukura girilmeyecek

4- hızlı gidilmeyecek, düşülmeyecek

5- Rampada kesinlike ama kesinlikle yan dönme olasılığına karşı önlem alınacak.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Tek başına yapılmayacak . 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Cavit Çırakoğlu yazdı:

Tek başına yapılmayacak . 

evet bu çok önemli. çayırda serbest ama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

offroad yapma demiyoruz, hayat pahalı ondan ötürü hobi için evde yap bence.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Off-road yapan bir dayıya soruyorlar bu soruyu, şu cevabı veriyor: Cüzdanı hızlı çekeceksin, içi dolu olacak. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Belli ekipman ve sürüş teknikler elbette var ama koşulları her zaman arazi belirler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Türkiyede selim ustaoğlu bile ofroadu bıraktı atv ile su topu oynuyor sadece artık :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Çok bilinmeyenli bir denklem bu. Biraz da şans işi. 

Aracı çok iyi tanımak gerekiyor ilk olarak. 

Çamur - kar -kum gibi saplanma ihtimali olan yerlere gaz kesmeden sabit gazla girmek gerekiyor, bu tip yerlere girerken lastik basınçlarını ortama göre ayarlamak gerekiyor. Bir sürü ihtimal var .. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Dastır a lastik bakıyorum misal adam akıllı 4 lastik 10 bin olmuş

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hocam hobi gibi kabul edilebilecek ama para bağlamayı gerektiren şeyler ekstrem sporun hası oldu. para harcaması ekstrem yani. aktivitesi değil. yalan oldu herşey.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Doğan Arşiray yazdı:

hocam hobi gibi kabul edilebilecek ama para bağlamayı gerektiren şeyler ekstrem sporun hası oldu. para harcaması ekstrem yani. aktivitesi değil. yalan oldu herşey.

 

İmza...

Ofroad dan çok yaptığın masrafı öderken heyecan basıyor, kalbin sıkışıyor, kulakların ısınıyor, ellerin titremeye kadar yolu var.

Yine lastik den gideyim gerçek anlamda offroad lastiği 40 bin olmuş.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Arkadaş off-road yapayım mı yapmayayım mı diye sormamış,

Nelere dikkat edilmeli demiş....

 

Fakir forumu.... 

  • Beğen 1
  • Mutlu 5
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...