İçeriğe Yönlendir

Lastik Yük Endeksleri Hakkında


Yasin Çelik

Recommended Posts

Yasin Çelik

Selamlar,

Duster 4x2 aracım da mevcut olan 215x65x16 H tipi yazlık lastikler var, Elimdeyse fazladan 225x65x16 C kış lastiği var. Bunları değerlendirmek istiyorum lakin C sınıfı olan ticari lastiği diye geçiyor . Bir sonun teşlik eder mi ? Bu konuda bilgiye ihtiyacım var.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Araçlarıma her şeyi modiye edebilir, değiştirebilirim..

Asla lastik ölçüsünü değiştirmem önerilen değerler dışına çıkmam. 

C sınıfı lastik daha önce incelemedim. 

Kötü ihtimaller: Sert olacaktır, süspansiyon sistemine aşırı yük binecektir. Hız endeksi düşük olacaktır, yüksek hızlarda ya işini yapamaz, ya da parçalanır. 

 

İyi ihtimal, sağlam olacaktır, kolay darbelerden zarar görmeyecektir. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Sorun olmaz, C tipi lastik SUV da kullanılabilir. 

Daha dayanıklı olurlar, yeni takılacak lastiğin marka modeli bilmiyorum ama ses sorunu olabilir diğer aksamlarda  sorun teşkil etmez.

Vesile ile uzun araştırmalar mühendislik hesaplamaları sonucunda benim Duster ın lastik ebatını 235/60R16 ya çıkarmaya karar verdik 

BF Goodrich Urban Terrain de karar kıldık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Aslında o yük indeksi değil, hız indeksi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Buraya göre bakarsınız.

1500 kg araç + 500 kg yük = 2000 kg / 4 = 500 kg 

(Normal bir araç ve 4 kişi ve hafif bagaj ile ortalama kg)

Araca sonradan yük bindirecek herşey kg hesabını değiştirir buna göre yüksek endeksli lastik kullanmakta fayda vardır.

Misal kendimden örnek vereyim ben 102 T kullanıyorum 850 kg x 4 = 3400 kg toplam taşıma kapasitesi var

1500 araç + 500 yük + 800 kg römork = 2800 kg

 

image.png.d52bc0a47f27a00c8cb5d77b8e91850d.png

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yasin Çelik yazdı:

Elimdeyse fazladan 225x65x16 C kış lastiği var.

sadece yük endeksi değil, yolu tutma becerisi viraj alma kabiliyeti de devreye girer, C tipi bir lastiği hiçbi bineğe hiçbir şartta takmazdım, sırt yanak desenleri tasarımları çok farklı

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Hız ve yük indeksini belirleyen lastiğin hem kimyasal yapısı hem de fiziksel yapısıdır.

Hamur yapısı ve desenler yani.

Bu da doğrudan sürüşe etki eder, ticari olduğu için dayanıklı olur ama aşırı sert olması kaçınılmaz.

Aracın sürüş dinamiklerine olumsuz etki yaratacağı kanaatindeyim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Buraya göre bakarsınız.

1500 kg araç + 500 kg yük = 2000 kg / 4 = 500 kg 

(Normal bir araç ve 4 kişi ve hafif bagaj ile ortalama kg)

Araca sonradan yük bindirecek herşey kg hesabını değiştirir buna göre yüksek endeksli lastik kullanmakta fayda vardır.

Misal kendimden örnek vereyim ben 102 T kullanıyorum 850 kg x 4 = 3400 kg toplam taşıma kapasitesi var

1500 araç + 500 yük + 800 kg römork = 2800 kg

 

image.png.d52bc0a47f27a00c8cb5d77b8e91850d.png

 

 

 

Hem bu senaryoya uyan hem de ölçüleri 215 65 16 102T kodlu lastik seçenekleri de var. Tavsiye edilen ölçünün dışına çıkmadan yük ve hız endeksini artırmak da çözüm olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Ticari araç lastiklerinin üretim amacı yük ve yol şartlarına uygun olması.

Daha sağlam (kolay kolay yapısı bozulmaz/yarılmaz/patlamaz)

Daha uzun ömürlü 

Daha ağır (yakıt tüketimi artar/alt takıma/araca ekstra yük bindirir)

Daha fazla yük kapasitesi 

Daha geç ısınır (yol tutuşu olumsuz etkiler)

 

Binek araç lastiklerinin üretim amacı ise, güvenlik, konfor, ekonomik kullanım olduğundan, ticari araçlara binek, binek araçlara ise, ticari araç lastikleri üretim/kullanım amaçları farklılığından dolayı takılmaz.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Araç duster zaten öyle hız filan yapmıyorum genelde şehir içi arada bir uzun yok seyrek olarak o da hızım zaten 120-140 km yi geçmiyorum .

şimdi takalımmı ? takmayalımmı?:))

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tüketimi attırıp pahalıya gelmesin. Etiket değerleri nasıl?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Çanakçı

Macera aramanın faydası olmaz. Aksine ön-alt takım ve yürür maliyetinde beklenmeyen masraflara sebep olacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Yasin Çelik yazdı:

Araç duster zaten öyle hız filan yapmıyorum genelde şehir içi arada bir uzun yok seyrek olarak o da hızım zaten 120-140 km yi geçmiyorum .

şimdi takalımmı ? takmayalımmı?:))

 

 C tip lastikte güzel bir fiyat avantajınız var ise alır takardım ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

C tip lastik elimde mevcut hazırda yeni almayacağım. daha evvel sadece 1 sezon renault master araçta kullanıldı araç satıldı bunlar boşa çıktı. Bende sorun olmayacaksa değerlendirmek istedim .Ama zararı var mı yok mu bilmiyorum :)

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

sadece yük endeksi değil, yolu tutma becerisi viraj alma kabiliyeti de devreye girer, C tipi bir lastiği hiçbi bineğe hiçbir şartta takmazdım, sırt yanak desenleri tasarımları çok farklı

ucuz lastiklerde desen dahil hepsi aynı. malzeme miktarı fazla sadece.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Yasin Çelik yazdı:

C tip lastik elimde mevcut hazırda yeni almayacağım. daha evvel sadece 1 sezon renault master araçta kullanıldı araç satıldı bunlar boşa çıktı. Bende sorun olmayacaksa değerlendirmek istedim .Ama zararı var mı yok mu bilmiyorum :)

 

 

Bugün 4 tane lastiğe 10400 para ödedim.

Başka bişi demiyorum. :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Bugün 4 tane lastiğe 10400 para ödedim.

 

E bize de hayırlı olsun demek düşer :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Bugün 4 tane lastiğe 10400 para ödedim.

Başka bişi demiyorum. :D 

9. Ayda 5600₺ ödemiştim mişlene. Şu an o 7.000 olmuş. 2018’de tanesini 300₺ den alabiliyordum, vay be abi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mehmet Ozyurek yazdı:

E bize de hayırlı olsun demek düşer :)

 

 

Celal Aydın yazdı:

9. Ayda 5600₺ ödemiştim mişlene. Şu an o 7.000 olmuş. 2018’de tanesini 300₺ den alabiliyordum, vay be abi. 

 

Lastikçi ile olan diyaloglar hep şöyle

 

- Şu lastikden var mı ?

+ Var abi, işte şöyle bi model..

- Fiyatı ne kadar ?

+ 2400 TL

- 4 tanesi mi 2400 

+ Yok be abicim beee... adet 2400...

- Fatal Error... Cızzzzzz cızzzzz...

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...