İçeriğe Yönlendir

Bir Araba Neden Şarj Keser?


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Çağrı Alaf

Abiler selam, deprem sonrasında benim araba uzun süre sonra ilk defa garajdan çıktı bizim cemaat içerisinde bir müddet yarım gün kadar kalorifer ile yaşadı yurtdışına çıkmadan depoların ikisini de fullemiştim zaten içerisinde 100 litre kadar yakıt vardı. 

 

Sonrasında güvenli yakın bir noktaya geçerken araç şarj lambası yakıyor, gidecekleri yere gidince stop ediyor şükür içindekileri ulaştırıyor ancak bir kez daha marş aldıktan sonra daha çalışmıyor. Akü 72 Amper Varta marka ile 1 ay önce değişmişti testleri yapılmıştı çalışıyordu. Şimdilerde araç güvenli bir yerde depremden beridir bekliyor. Elbette bölgede daha bakkal bile yok ki motor ustası ya da yedek parça bulalım. Daha önce başıma gelmediğinden bilmiyorum en kuvvetli ihtimale göre bir çözüm yolu arayacağım. V kayışıni Triger setini Türkiye'den gitmeden yeni değiştirmiştim ben bırakırken bir şeyi yoktu. Bir araba neden şarj keser ?

 

(Araç 2004 Vectra C Comfort 1.6 16V)

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şarj lambası yanmışsa, dinamo gitmiş demektir. Dinamo kontrol edilecek. Akü dışarıda şarj edilip tüm elektrik aksam kapalıyken 10-15km yol yapabilir ama yine araç stop edecektir bir süre sonra. Malum, ateşleme elektrik kullanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Sani Gerşon yazdı:

Şarj lambası yanmışsa, dinamo gitmiş demektir. Dinamo kontrol edilecek. Akü dışarıda şarj edilip tüm elektrik aksam kapalıyken 10-15km yol yapabilir ama yine araç stop edecektir bir süre sonra. Malum, ateşleme elektrik kullanıyor.

Şarj dinamosu sökülüp götürülüp tamir ettirilip geri takılacak bir mesele mi ? Kör topal eli yatkın birisi sökebilir mi yoksa çekici ile mi taşınacak araç, bir de dinamo tamiri nasıl yapılıyor Sani Abi ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şarj dinamosunu eli anahtar tutan herkes sökebilir tamire gidip gelir arabaya ihtiyaç yok , dinamocuda tezgahta kontrol de edilebilir

tesadüfen v kayışı kopmuş çıkmış olma olsaılığı olabilir mi?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

şarj dinamosunu eli anahtar tutan herkes sökebilir tamire gidip gelir arabaya ihtiyaç yok , dinamocuda tezgahta kontrol de edilebilir

tesadüfen v kayışı kopmuş çıkmış olma olsaılığı olabilir mi?

Bakmışlar kaputa görünürde bir şey yokmuş heralde V kayışı sağlam olacak ki görmediler zaten 2 yaşındaydı V kayışı Bosch marka almıştım sanırım kopmazdı daha. Bu iyi oldu çekici ile uğraşmaya gerek yok o zaman.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

görünürde birşey yok derken kayış yoksa da bir gariplik hidssedilmeyebilir yani bir foto olsa daha iyi olur

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Gecmis olsun.. Yatan bir aracmıs uzun süre beklemekten de yapabilir..  Kutup başlarını bir kontrol edin gevseklik varmı? Bir sure de kullanmaya calısın uzun süredir yatıyorsa akü bi kendine gelsin..

 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Alpay Sumer yazdı:

Gecmis olsun.. Yatan bir aracmıs uzun süre beklemekten de yapabilir..  Kutup başlarını bir kontrol edin gevseklik varmı? Bir sure de kullanmaya calısın uzun süredir yatıyorsa akü bi kendine gelsin..

 

Sağol Alpay Abi, yok ya akü sıfırdı zaten 1 ay beklemekten geçecek gibi değildi üretim tarihi de yeniydi fabrikadan çıktıktan 2 ay sonra ben aldım İzmir'den. Araç giderken şarj kesmiş zaten alternatör olduğu kesin. Bakalım internetten baktım sökmesi kolay bir şeye de benzemiyor altından girip üstünden çıkıyor acemiler ne yaparız bilmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

görünürde birşey yok derken kayış yoksa da bir gariplik hidssedilmeyebilir yani bir foto olsa daha iyi olur

Yok abi görüntülü baktım şimdi.

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

V kayısı olsa hararette yada direksiyonda da sorun olur. Bir kaç araçta başıma geldi konjektor bozulduğu zaman şarjı kesiyor ama akü ışığı yanmıyor.altornatoru soksen bile dediğin gibi ise nasıl tamir ettireceksin yada konjektor nereden bulacaksın 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Daha önce Renault express aracımızda şarj dinamosu arızası (bilya dağılmıştı) il dışında ilçede başımıza gelmişti. Bir iki tamirciye onarım için gittik. Uğraşmak istemdiler hatta bir tanesi motor geriye doğru kastırılacak sökülecek uzun sürer dedi. 

Hemen o dükkandan uzaklaştık. Akaryakıt istasyonunun kenarında 1 saatten kısa bir sürede kendim söktüm. Merkeze getirerek oto elektrikçide onarımı yaptırdıktan sonra tekrar yerine takarak sorunu çözmüştük.

El yatkınlığı ve uygun malzeme varsa sökülerek en yakın tamircide onarım yaptırılabilir.

Hamit inan yazdı:

konjektor bozulduğu zaman şarjı kesiyor ama akü ışığı yanmıyor

İki defa başımıza geldi. Konjetör arızası sellektör yapınca teyp kapanıp açılarak kendini belli ediyordu. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

tesadüfen v kayışı kopmuş

Akşam gözüyle internetin de kötü oluşuyla yanlış görmüş olacağım ki V kayışı var zannettim tekrar gündüz gözü ile stabil internet ile baktığımda gördüm ki V kayışı yoktu dediğiniz gibi, Avare bilya da dönmüyordu. Sanırım Avare kitledi o da kayışı kopardı hiç kayış diye bir şey yok muhafazanın altından uçtu gitti sanırım. Böylesi daha iyi oldu, köylülerden bi tamirci bulduk parçaları temin ettikten sonra ona tamir ettireceğiz avare ve V değişimi kolay ben yaparım demiş babama. Akü de Termik Santral'de şarj olacak tekrar takılacak arabaya. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...