İçeriğe Yönlendir

2023 Büyük ADAC Lastik Testi. 50 Lastik 205-55-16


Evren Erakçora

Recommended Posts

Evren Erakçora

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/sommerreifen/205-55-r16/

 

ADAC 50. yılına özel test yapmış, 50 farklı marka lastiği test etmiş. En popüler ebat ile sonuçlar bu şekilde.

Petlas orta sıralarda yer alırken, Lassa Driveways sonlarda yer alıyor.  Nedense Lassa lastikleri epey zayıf.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Falkende bizim sayılır . 

Petlasa Güney kore ile yapılan teknolji ortaklığı yaramışa benziyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

adac veya diğer lastik testlerinde genel sıralamadan çok detay sonuçlara bakmalı, kullanıcının tercih ettiği kriterlere, mesela ben ıslak zeminde frene bakarım, en kritik gereklilik halidir, petlastan daha alt sıradaki uniroyal , ıslak zeminde 80km/h ta frene basınca, petlastan 1 araba boyu önce durabiliyor,

ama çok uzun yol yaparım çok dayansın az aşınsın diye bakarsam, uniroyal  33000km de bitior, petlas 47500 km olarak ölçülmüş, gibi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

adac veya diğer lastik testlerinde genel sıralamadan çok detay sonuçlara bakmalı, kullanıcının tercih ettiği kriterlere, mesela ben ıslak zeminde frene bakarım, en kritik gereklilik halidir, petlastan daha alt sıradaki uniroyal , ıslak zeminde 80km/h ta frene basınca, petlastan 1 araba boyu önce durabiliyor,

ama çok uzun yol yaparım çok dayansın az aşınsın diye bakarsam, uniroyal  33000km de bitior, petlas 47500 km olarak ölçülmüş, gibi

Ömür de çok önemli  Çağlar Abi, 25000 kmde Petlas belki daha önce de durabilir, çünkü dişi daha fazla olacak yaşlanınca.  Yerli üretimlerde Falken çok iyi görüyor, tebrik etmek lazım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dikkatimi çeken: micheline e.primacy modeli... felaket kötü , kuruda ıslakta bu lastikle yolda olmak istemezdim. 71500 km olarak inanılmaz bir ömürü ve en düşük tüketim vaadi var sadece. deseni de başarılı olan 4+ ile aynı, çok yanıltıcı bir model olmuş.

Evren Erakçora yazdı:

Ömür de çok önemli  Çağlar Abi, 25000 kmde Petlas belki daha önce de durabilir, çünkü dişi daha fazla olacak yaşlanınca.  Yerli üretimlerde Falken çok iyi görüyor, tebrik etmek lazım. 

diş ve desen öenmli değildir o anlamda, yani eskidikçe ikisi de kabiliyetini kaybeder.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

e primacy elektrkli araçlar için.  Diş derinliği 2mm e düştüğü zaman bütün lastikler çuvallıyor çünkü suyu tahliye edemiyorlar.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

Falkende bizim sayılır . 

Petlasa Güney kore ile yapılan teknolji ortaklığı yaramışa benziyor. 

Kimle ortaklık yaptılar? 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Nokian wetproof skoru yine borçlandıracak beni. Islakta, kuruda ve yalıtımda çok iyi ama çabuk aşınıyor EF Grip 2'ye göre. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Goodyear efficient grip gelmişti ilk egea da şimdikinde Continental Eco contac6 mi ne var

 Goodyear daha yumuşak ve sessizdi sanki 

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Goodyear efficient grip gelmişti ilk egea da şimdikinde Continental Eco contac6 mi ne var

 Goodyear daha yumuşak ve sessizdi sanki 

Değişelim ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Değişelim ?

Yanında bir set  kışlık da verirsen gel al

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yanında bir set  kışlık da verirsen gel al

Kumanyanı veririm, yemeğini yedirir seni 3 evetle uğurlarım.

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Mişlen alır geçerim. (ben hep 50 liralık alıyorum diyen dayılar gibi :D )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Bu yil kis lastigi alirken, acaba kis lastigi almasam ve M/S lastik alip sürekli lastik degistirme olayindan kurtulsam mi diye düsünmüstüm.

ADAC'in ilginc bir test sonucuna denk gelmistim, sizlerle de paylasayim.

 

Birinci resmimiz su sekilde.

 

image.jpeg.c9f97c4d8b39b8f043e6a368a596c7a0.jpeg

Ilk testi kuru yolda, 80km'den frenleme olarak yapmislar. Asfalt sicakligi 30-36 derece arasi.

Yukaridan asagiya dogru kis lastigi / yaz lastigi / MS lastik (Michelin Crossclimate) / MS Lastik (Firestone) olarak sonuclari görebilirsiniz.

Verilere göre kaliteli bir MS lastik (bu örnekte Michelin Crossclimate) yaz sartlarinda, yaz lastigine yakin bir frenleme mesafesi gösteriyor.

 

ADAC'nin buradaki cikarimi, normal olarak su sekilde : "Kuru yolda, yaz lastigi ile frenleme en iyi sonucu verir."

 

Simdi daha ilginc bir resim daha paylasayim.

 

image.jpeg.f72b6e2fcafe9d13e5abd77c9c7f1a47.jpeg

Bu sefer yolumuz kar kapli, sicaklik -3 derece ve 50km'den frenliyoruz.

En üstteki 2 sirada, kis ve yaz lastiklerinin performansi gözüküyor.

Onlar kendi iclerinde mantikli, bu nedenle onlari geciyorum.

 

Eger son iki siradaki MS lastikleri gelirsek, biraz once yaz sartlarinda yaz lastigine yakin performans gosterip iyi frenleme yapan Michelin Crossclimate, burada maalesef kis lastigine nazaran biraz daha yaz lastigi gibi davraniyor ve uzun bir fren mesafesine sebep oluyor. Ancak Nokian Weatherproof MS lastik, kis lastigi gibi calisip kisa bir frenleme sunuyor.

 

ADAC'nin buradaki cikarimi, su sekilde : "Karli zeminde hicbir lastik, kis lastiginden daha iyi bir frenleme mesafesi sunamiyor."

 

Simdi baska bir resimle devam edelim.

 

image.png.8c14638a12d209c194a8fa3a0c45ccdc.png

 

Bu sefer yolumuz islak, asfalt sicakligi 7 derece ve 80km'den frenliyoruz.

 

7 derece bildiginiz gibi genelde kis lastikleri icin sinir deger olarak anilir, yani teoride hava 7 derecenin altina indiginde, lastik hamuru nedeniyle kis lastikleri iyi performans gösterirken, yaz lastikleri de kötü performans göstermeye baslar.

 

Ancak üstteki test sonucuna baktigimizda, Firestone MS lastiklerin bu sartlarda tüm lastik tiplerinden daha kötü sonuc verdigini görüyoruz. Lastik, bir yaz lastiginden daha kötü bir frenleme mesafesi göstermis.

 

Simdi bahara gelelim.

 

image.jpeg.8f224c4029ccb2926e6d9801f638cc0d.jpeg

 

Hava artik 16 derece, ama yerler islak. 80'den frenliyoruz.

Firestone yine kendini göstermis ve kuru zeminde duramadigi gibi islak zeminde de duramamis.

 

Benim bulundum bolgede, kis sartlari biraz agir olabiliyor. Eksi dereceleri gördügümüz gibi, buzlanma ve yogun kar gördügümüz de olabiliyor. O nedenle test sonuclarina bakarak, yaz icin yaz lastigi, kis icin de kis lastigi ile yola devam etmeye karar vermistim. MS lastiklerde düsük kalite markalar (örnegimizde Firestone) bekleneni vermiyordu. Ancak kaliteli sayabilecegimiz Michelin Crossclimate MS lastik bile ozellikle eksi derecelerde riskli sonuclar verebildigi icin, MS lastikten tamamen vazgecmistim.

 

Ben testin icerigine bakmak isterim diyen arkadaslar icin dosyanin PDF hali linkte.

https://www.adac.de/-/media/pdf/tet/adac-broschure-winter-u-ganzjahresreifen-2022.pdf

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

Nokian wetproof skoru yine borçlandıracak beni. Islakta, kuruda ve yalıtımda çok iyi ama çabuk aşınıyor EF Grip 2'ye göre. 

Benim fiestada 2020 mart ayında aldığım ve toplam 25000 km yapmadığım lastiklerin dördü de aynı su tahliye kanalından boydan boya çatlak. 

 

Firma dalga geçer gibi para iadesi yaparım dedi 7 ay önce. Fatura bedeli 4 lastik 1400 TL, o gün 1 lastik 1300 TL idi. Değişim yapın dedim, şanslısın aşınma payı düşmüyoruz dediler 🙂

 

Hakem heyetine verdim, bir üretim kusu varki hepsi aynı yerden çatladı. Karar daha yeni çıktı ama öğrenemedim. Araç giderken o çatlaklar ciddi kazaya dahi sebep verebilir, bende ciddi derin değil ama çok daha fazla olan var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ü.Emre Kartal yazdı:

Fatura bedeli 4 lastik 1400 TL, o gün 1 lastik 1300 TL idi.

 

Satın alınırken toplam tutar ne ise onu öderler. Lastik dahil çoğu ürün bu şekilde. Geçen vakit ile yaşanan enflasyon farkını nebati bile ödemiyor.

 

Ben snowproof aldım 2020'de. Tanesi 280 den 4 üne 1120 tl ödedim, toplamda 10bin km yol yaptım. Her lastik değişiminde detaylı baktırırım şimdiye kadar bir problem çıkmadı. Biraz şans veya model işi sanırım.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

 

Satın alınırken toplam tutar ne ise onu öderler. Lastik dahil çoğu ürün bu şekilde. Geçen vakit ile yaşanan enflasyon farkını nebati bile ödemiyor.

Kimse farkı ödesin demiyorki 🙂 4 tane lastikte üretim hatası olduğunu kabul ederek fatura tutarını iade etmeye çalışıyorlar. Kanunen tüketicinin seçimliliğinde olan bir durum. Malın misli ile değişimi yahut para iadesi seçebiliriz. Firma yok ben iade alırım diyor. 

 

Şans işi değil, modelin belirli dönem üretimlerinde özellikle yaşanan bir durum gibi görünüyor. Ki bu durumdan dolayı kaza yaşanırsa ciddi tazminat hakkı doğar kullanıcı için. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ü.Emre Kartal yazdı:

Firma yok ben iade alırım diyor. 

 

Sürekli iade verip yenisi ile değiştir. Üretim tarihi yenilendikçe elbet sağlamlarına sıra gelir. :bravo:

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Bu testleri bir de kullanilmis lastiklerle yapsalar. Misal bir eskitme proseduru olsun lastik 2 yil-20000 km yapmis gibi olsun. Onu test etsinler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu yazdıklarım yorumun ilk 2 paragrafını ve markalara göre kısa özetini bir kaç gün önce bir grupta konuşmuştuk. Konuyu görünce bende yorumu burada güncel haliyle atayım :)

 

Lastik konusu göreceli, daha doğrusu öznel bir konudur benim fikrim kişiden kişiye araçtan araca değişir. X lastiği A aracında mükemmel performans sergilerken B aracında bekleneni vermeyebiliyor. Buna bir çok sebep sayılabilir. Ağırlık, ağırlık dağılımı, araç sınıfı (aynı marka C sınıfı sedan ve hb de bile fark gözlenebilir), araç teknolojisi, yol durumu vs vs.

 

Şimdi şu an kullandığım araca aldığım lastikler üzerinden konuşayım.

 

Şu an kışlık olarak Continental TS 860 takılı Bundan önce Lassa Snoways 3, daha öncesinde de Petlas vardı. Conti kuruda ve ıslakta mükemmel performans sergilerken karda markadan bekleneni ve isteneni alamadım. Lassa Snoways 3 her koşulda tatmin ederken karda Contiye göre çok daha başarılı idi. Conti ile 2. sezonunda evimin rampasını çıkamazken Lassa ile rampada patinaj bile çekmeden kalkıyor diyebilirim. Hatta pandeminin patladığı 2020 Şubat ayında Lassa ile Çorum-İstanbul yaptım öyle böyle kar yoktu. İsmetpaşa rampaları ve Kemikli ve Horhor geçitlerini bilenler vardır Karabük yol ayrımında. Rampaları çıkarken ne patinaja düştü (dur kalk vardı) inerkende  ABS devreye girmedi bile desem abartı olmaz. Aynı şartlarda 2022 Ocak ayında ilçeden merkeze giderken benzer kar yağdı bu sefer Contiler vardı. Çorum Merzifon (Samsun Ankara yolu) arasında rampa çıkarken çok patinaja düştü inerkende ABS nin vurduğu anlar oldu. Petlas zaten Petlas parasına göre çok iyiydi ama ıslakta tedirgin ederdi onu herkes bilir zaten :)

 

Şimdi yazlık olarak Nokian Powerproof var, öncesinde Nokian XL Line vardı, daha öncesinde de Bridgestone Turanza ER300 vardı. Bridgestone 215 50 17 idi, Nokianlar 225 45 17 idi. Bridgestone kuruda da ıslakta da iyiydi ama sertti yanak kalın olmasına (fark aslında çok düşük ama olsun) ve yanak kısımlarından 2.5 senenin sonunda parçalanmaya başlamıştı. Nokian lastiklerimde ise XL Line parçalanma 3. senesinde başladı. Burada şöyle bir not ekleyeyim. Bridgestone lastiklerim takılı iken Rize ilinde idim ve orada asfalt kalitesi iyiydi, virajlı yollara çok girmemiştim güzergahımda yoktu çünkü. Tayin geldiğim ikinci senenin Temmuz Ağustos Eylül aylarında Çorum-Osmancık ilçe bağlantı geçidinde çalışma vardı, açılan servis yolu ve ayrıca hanımköyün yolu taş dökülü ve bol virajlı stabilize yolda bir yaz sezonu kullandıktan sonra çatlama ve parçalanma başladı. Bu lastiklerimi 25 bin km kullandım. Nokian XL Line lastiklerimle ise bu yolda 3 sezon (Temmuz Ağustos Eylül değil komple Nisan Kasım sezonu) kullanmama rağmen bariz çatlama yoktu ama parçalanma başlamıştı. Bu lastiklerimi 40 bin km kullandım. Yine de Bridgestone kadar yoktu. XL Line de yaşadığım sorun 2 tekerimi balon yaptırdım sağlam düştüm biri köy yolunda biri şehir içi çalışma da. Balon yaptırmama rağmen tekrar Nokian tercih ettim çünkü ıslak yol tutuşunu, sessizliğini ve konforunu çok beğendim. Kışlık lastik yumuşaklığında desem yeridir. Şu an Powerproof lastiklerim takılı 2 sezon ve yaklaşık 15 bin km den fazla yol yaptım bu sefer o bahsettiğim geçit açıldı sadece hanımköyün taş dökülü ve bol virajlı yolunu gördü çatlama ve parçalanma yok. Balon yaptırmadım çok daha dikkatli kullandım lastik piyasası berbat olduğu için :) Lastiğin durumunu ve yolun örnek videosunu da atıyorum :)

 

IMG_20220704_161838.jpgIMG_20220704_161832.jpg

 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Bu tür lastik testlerini ilgi ile takip ediyorum fakat gerçek yol ve hava şartları ile karşılaşınca gerçekler ortaya çıkıyor. Sömestre tatilinde Düzceden Sivas üzerinden Erzuruma gittim. Araç mondeo 1.6 dizel kış lastiklerim 2019 üretimi Nokian Snowprof 215/55r17. Yol boyunca sadece kızıldağ da 5-7 cm civarında kar vardı. Çocuklar oynasın diye karayolları kızıldağ bakım evinde durdum kalktım hatta fren denemesi vs yaptım hiç bir sıkıntı yaşamadım. Dönüşte Sakaltutan-Refahiye-Suşehri arasında 30 km kadar karlı ve buzlu bir güzergahta 50-70 km/h, kar yağışlı Gerede-Düzce arası otobanda trafik hızın altına düşmeden güvenli ve konforlu bir şekilde seyahat ettim. Yaşadığım yer ve memleketim dolayısıyla her zaman her koşulda yolculuğa hazırlıklı olmam gerekiyor.

Yazın yaz, kışın kış lastiği.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Lastikte balans yapsa bile mide bulanır. En dengeli olanlar belli  liste de şaşırtmamış. Ben conti premium contact 6 kullanıyorum. Conti almasam michelin alırım

 

yazlık lastiği kışın kullanınca, ondan bir daha verim beklememek lazım. Yolda ısınan, durunca sıfır dereceye düşen hamurdan fayda gelir mi? Kayalar dayanamıyor bu sıcaklık değişimlerine. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Lastikte balans yapsa bile mide bulanır. En dengeli olanlar belli  liste de şaşırtmamış. Ben conti premium contact 6 kullanıyorum. Conti almasam michelin alırım

 

yazlık lastiği kışın kullanınca, ondan bir daha verim beklememek lazım. Yolda ısınan, durunca sıfır dereceye düşen hamurdan fayda gelir mi? Kayalar dayanamıyor bu sıcaklık değişimlerine. 

Hatay'da kış lastiği nedir bilinmez desem yeri. Zaten 3. sezonda eskimeye başlıyor, sertleşiyor.

Balans ve ön düzen konusunda Michelin beni şaşırttı, Eylül ayından beri balans yaptırmadım böylesine bozuk yollarda kullanmama rağmen, hala yağ gibi akıyor asfaltta, neredeyse hiç titreme yok.

Good year ya da Falken olsaydı çoktan gitmiştim balans yaptırmaya.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...