İçeriğe Yönlendir

Mondeo III 2.0 TDCI Rölanti Düşüklüğü


Fatih ÇOLAK
Çözüme git Fatih ÇOLAK tarafından,

Recommended Posts

Fatih ÇOLAK

2006 model 2.0 tdci ov aracım her çalıştırmada devir saati 10 ile 0 arasında tam ortada yani 500 devirde sesli gürültülü çalışıp akü lambası ve motor arıza sarı ışığını yakıyor o sırada gaz pedalına hiç tepki vermiyor. Yaklaşık 30 saniye sonra her şey normale dönüyor arıza ışıkları sönüyor ve devir saati 10 a yaklaşıyor. Çekişinde sorun yok duman atma ve benzeri bir durum yok. Arıza kodu görünmüyor. Sensörlerinde de sorun yok. Yakıt sisteminden şüphelenip araştıracaklar. Başından böyle bir olay geçen arkadaşımız var mı? Tecrübeli arkadaşların fikrine ihtiyacım var. Teşekkürler okuduğunuz için.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Bende enjektörlerin kontrol edilmesi lazım demeye geldimdi.

Diğer arıza ışıkları akü motor vs bunlar da bu durumdan kaynaklı.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK

Hocam enjektör ayarlar ama enjektörde sorun olsa gidişinde sorun olmazmıydı düzeldikten sonra performansı çok iyi duman falanda atmıyor. Acaba mazot pompasının elektronik kısmında sorun olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

IMV sensörünü değiştirip deneyin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Harun Kocaçalışkan yazdı:

IMV sensörünü değiştirip deneyin

 Hocam bu basınç sensörü değil mi? Bende bundan şüpheleniyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Fatih ÇOLAK yazdı:

mazot pompasının elektronik kısmında

Öyle olsa yüksek hızlara çıkamazdınız. Pompa basıncı rölantide yetmese, gaz verirken hiç götürmez arabayı.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Fatih ÇOLAK yazdı:

 Hocam bu basınç sensörü değil mi? Bende bundan şüpheleniyorum

Inlet Metering Valve dedikleri bişey. Basınç sensörü evet. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Sani Gerşon yazdı:

Öyle olsa yüksek hızlara çıkamazdınız. Pompa basıncı rölantide yetmese, gaz verirken hiç götürmez arabayı.

Hocam hiç bir fikrim yok 30 saniye sonra her şey normale dönüyor. akü lambası falanda yanınca aklıma elektronik geliyor hep.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Bu araç zor mu çalışıyor ve akü durumu nasıl? Bir de gaz pedalına bir miktar basarak çalıştırmayı dener misiniz, aynı sorunu yaşatacak mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Tamer Topaç yazdı:

Bu araç zor mu çalışıyor ve akü durumu nasıl? Bir de gaz pedalına bir miktar basarak çalıştırmayı dener misiniz, aynı sorunu yaşatacak mı?

Hocam şimdi aracın yanımda değilim hatta farklı illerdeyiz malesef.  Zor çalışması yok hemen marş alıyor araç sadece 30 saniye bu arızayı yapıyor bu 30 saniyelik süreçte gaz pedalına hiç tepkisi yok. 
Şarj dinamosu yeni revize edildi tamamen ve aküsüde yeni hocam.

Yorum bağlantısı
Kenan Şişko

Aynı sorun bende de var ama benimki 30 saniye değil sadece 10 saniye kadar. Ben tüm bakımları enjektör pompa elektrik beyin vs ile elden geçirdim çekiş benim de çok iyi. 

Beyinden şüpheleniyordum o da elden geçti su girmişti tamir edildi. Arabayı ilk aldığımda yapmıyordu

Yorum bağlantısı
Kenan Şişko

Bir de enjektör kodlamasını da kontrol ettiricem ondan olabilir çünkü normal soğukta da çalışınca ısınına kadar rolanti dalgalanıyor tam ayarlayamıyor gerçi araba 300 bin km de motor da yapılmış çok fazla şey bekliyoruz bilmiyorum 

Yorum bağlantısı
Kenan Şişko

Enjektörcüm ile görüştüm.dinamo ile alakalı dedi verdiği cevabı aynen kopyalıyorum 

 

 Jarz dinamasinin konjektorlerinden yapıyor diyorlari arizali

Jarz dinamasi 14.5 jarj etmeli

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Kenan Şişko yazdı:

Enjektörcüm ile görüştüm.dinamo ile alakalı dedi verdiği cevabı aynen kopyalıyorum 

 

 Jarz dinamasinin konjektorlerinden yapıyor diyorlari arizali

Jarz dinamasi 14.5 jarj etmeli

Ford Mondeo MK3'lerin şarj dinamosu 13.5 ile şarj ediyor diye hatırlıyorum. @Mehmet Ozyurek ve @Çağlar Bayur bilir.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Dizel yüksektir Sani. benzinli 13,8 le falan şarj eder.. Dizel 15 lere kadar çıkabilir diye düşünüyorum..

@Harun Kocaçalışkan daha iyi bilir.  

14.4-14.5

 

üstü altı bozuk.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK
Kenan Şişko yazdı:

Bir de enjektör kodlamasını da kontrol ettiricem ondan olabilir çünkü normal soğukta da çalışınca ısınına kadar rolanti dalgalanıyor tam ayarlayamıyor gerçi araba 300 bin km de motor da yapılmış çok fazla şey bekliyoruz bilmiyorum 

Hocam benim sorun rolanti dalgalanması değil, çalıştıktan sonra 30 saniye düşük kalıyor arıza ışığı yakıyor sonra normal herşey. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

rölantiyi enjektörler ayarlar

Texbooklara koyulması gereken bir cümle , sorunumu enjektörcü çözmüz şuan düzgün araç . Yarın almaya gideceğim detayları tam öğrenince paylaşacağım.

 

Harun Kocaçalışkan yazdı:

14.4-14.5

 

üstü altı bozuk.

 

 

+1

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Ford Mondeo MK3'lerin şarj dinamosu 13.5 ile şarj ediyor diye hatırlıyorum. @Mehmet Ozyurek ve @Çağlar Bayur bilir.

akü ile olan ilişkim: marş basmazsa gider yenisini alırım, şarjına karışmam

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

akü ile olan ilişkim: marş basmazsa gider yenisini alırım, şarjına karışmam

 

Biz fransızlarda öyle değil, Bizim için akü sağlığı çok önemli. Akün zayıfsa bir sabah araban çalışır ama kaloriferin çalışmayabilir :) 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Fatih ÇOLAK

Rölanti düşüklüğüm tedavi edildi. Enjektör , pompa , yakıt boruları ve depo temizlendi. Basınç sensörü değişti. Sorunum çözüldü. Teşekkürler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...