İçeriğe Yönlendir

Sandero CVT Şanzıman Alınır mı?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Selim Bilgin
Murat Sahın yazdı:

Kimse söylememiş, ben söyleyeyim, @Ali Darbaz ve @Selim Bilgin siz farklı dünyaların insanlarısınız. Biriniz tork kovalarken diğeriniz hypermil kovalıyor. Siz aynı galaksiden bile değilsiniz hatta. O yüzden birinizin çok beğendiği aracı diğerinizin hiç beğenmemesi çok normal :) 

 

Bu arada, uçak havalanırken gücünü yola değil de havaya aktardığı için arada teknik çok detay var :) Mesela Yavuz zırhlısı daha yakın bir emsal olabilirdi otomobile. 

 

 

Ben takılıyorum @Ali Darbaz'a ya, o da biliyor, yani biliyordur inşallah. :D 

Yoksa sonuçta götürgeç hepsi, gidiyorsa sorun yok.

Ha bazıları daha hızlı gidiyor ama neyse. :P 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

 

Ben takılıyorum @Ali Darbaz'a ya, o da biliyor, yani biliyordur inşallah. :D 

Yoksa sonuçta götürgeç hepsi, gidiyorsa sorun yok.

Ha bazıları daha hızlı gidiyor ama neyse. :P 

 

Ben 2013 idi sanırım Audi A6 3.0 arabayla launch bile yaptım..  Yani o tadı biliyorum ama mest etmedi. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben 2013 idi sanırım Audi A6 3.0 arabayla launch bile yaptım..  Yani o tadı biliyorum ama mest etmedi. 

Take off yapsan mest ederdi. ŞAhin de yapıyor launchu.

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Selim Bilgin yazdı:

Manuel ya da çift kavramaya alışan adamı kanser eder CVT.

 

Kullanması keyifli olan bi 2.0 TDI A4'teki multitronic vardı, o da farklı bir sistem zaten ve tork yüksek olduğu için elektrikli gibi alıp götürüyordu arabayı.

Şirkette var abi. 30la giderken de 90la giderken de 1700 devirde gidiyor. Devir hiç değişmeden hızlanıyor. Çok garip bir şanzıman. Dişli yok mu abi bunda 7 tane vites için? İçi nasıl?

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

pederin albeada cvt, garip birşey ben alışamadım devir artmadan hız artıyor uzun yolda ve ani hızlanmalarda nedense gecikiyor motorun sesi var ama hız yok :biggrin: 1.2 80 hp tabi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzkan Erışık yazdı:

Şirkette var abi. 30la giderken de 90la giderken de 1700 devirde gidiyor. Devir hiç değişmeden hızlanıyor. Çok garip bir şanzıman. Dişli yok mu abi bunda 7 tane vites için? İçi nasıl?

7 vites sanal, 5 te olaiblirdi 15 vites te, dişli yok huni gibi birşey

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Mobilet kavraması işte. Scooterlerin kullandığı sistem. Motor hep tork devrinde. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selim Bilgin yazdı:

 

Ben takılıyorum @Ali Darbaz'a ya, o da biliyor, yani biliyordur inşallah. :D 

Yoksa sonuçta götürgeç hepsi, gidiyorsa sorun yok.

Ha bazıları daha hızlı gidiyor ama neyse. :P 

Evet, bazıları kalkışta geride kalıyor. :)

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Oğuzkan Erışık yazdı:

Şirkette var abi. 30la giderken de 90la giderken de 1700 devirde gidiyor. Devir hiç değişmeden hızlanıyor. Çok garip bir şanzıman. Dişli yok mu abi bunda 7 tane vites için? İçi nasıl?

 

Dişli yok, kayış ya da zincir var iki kasnağa bağlı, uzayıp kısalarak sonsuz oranlı çalışıyor.

Bildiğim kadarıyla multitronic'te japonlar gibi tork konvertörü yok, elektromekanik bir kavrama var DSG gibi. Multitronic'in daha verimli olma sebebi o, bir de tabi yüksek tork.

Audi de vazgeçti en son. Komple DSG ya da tam otomatiğe döndü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Çağlar Bayur yazdı:

7 vites sanal, 5 te olaiblirdi 15 vites te, dişli yok huni gibi birşey

 

Selim Bilgin yazdı:

 

Dişli yok, kayış ya da zincir var iki kasnağa bağlı, uzayıp kısalarak sonsuz oranlı çalışıyor.

Bildiğim kadarıyla multitronic'te japonlar gibi tork konvertörü yok, elektromekanik bir kavrama var DSG gibi. Multitronic'in daha verimli olma sebebi o, bir de tabi yüksek tork.

Audi de vazgeçti en son. Komple DSG ya da tam otomatiğe döndü.

E bildiğimiz cvt o zaman. Bizi kandırmışlar multitronik diye 😄 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

Dişli yok, kayış ya da zincir var iki kasnağa bağlı, uzayıp kısalarak sonsuz oranlı çalışıyor.

Bildiğim kadarıyla multitronic'te japonlar gibi tork konvertörü yok, elektromekanik bir kavrama var DSG gibi. Multitronic'in daha verimli olma sebebi o, bir de tabi yüksek tork.

Audi de vazgeçti en son. Komple DSG ya da tam otomatiğe döndü.


benim bildiğim cvt’ler tork konvertörlü. Reno’yu bilmiyorum. 
 

cvt gecikmesine ilave cvt uzaması denen bir konu var. Ama çok hassas. Herkes anlamıyor. 
 

cvt en fazla dct egea dizel otomatik kadar gecikir. Çift kavrama ama reelde çok da öyle değil. gerçi o da çok sorun değil. Manuele çekince sen hükmediyorsun. 
 

toyota’nın cvt’de manuel seçeneği var mesela. O da işe yarıyor rampa çıkışlarda. 
 

hibritin cvt’si apayrı dünya. Konu ile alakasız

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


benim bildiğim cvt’ler tork konvertörlü. Reno’yu bilmiyorum. 
 

cvt gecikmesine ilave cvt uzaması denen bir konu var. Ama çok hassas. Herkes anlamıyor. 
 

cvt en fazla dct egea dizel otomatik kadar gecikir. Çift kavrama ama reelde çok da öyle değil. gerçi o da çok sorun değil. Manuele çekince sen hükmediyorsun. 
 

toyota’nın cvt’de manuel seçeneği var mesela. O da işe yarıyor rampa çıkışlarda. 
 

hibritin cvt’si apayrı dünya. Konu ile alakasız

 

Teyid ettim, Multitronic'te konvertör yokmuş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Audi farklı tabi. Klasik cvt şöyle

 

images?q=tbn:ANd9GcQaKJH6McKovRK16AlDJLM

 

Corolla bundan değil dimi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

 

Corolla bundan değil dimi?

şanzıman yok onlarda, aslında kapı da yok tavandan giriyorlar

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Corolla bundan değil dimi?

Bundan. Çoğu bu şekilde. Çünkü tork konvertör ucuz. Audi pahalı sever :)


hibriti sorduysan o başka. Alakasız bununla 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...