İçeriğe Yönlendir

Focus 1.0 Ecoboost Rölanti Sorunu


Ali çal

Recommended Posts

Ali çal

Herkese hayırlı günler arkadaşlar forumu baya araştırdım ama benzer bir sorun bulamadım

2014 1.0 ecoboost focus aracım var 101.000 km de p0420 arıza kodu vardı motor sarsıntılı çalışıyor ve arıza lambası yakıyordu rölantide devir dalgalanması vardı oksijen sensörünü değiştirince bu sorunlar düzeldi aradan 1 ay kadar bir zaman geçti şimdi normal çalışmada bi sorun yok arıza kodu vs hiç birşey yok ama araç rölantide çalışırken gaz verip bıraktığım zaman neredeyse stop edecekmiş gibi oluyor devir saati dalgalanması oluyor motor çok sarsılıyor 10-15 sn sonra araç kendine gelip normal çalışmaya devam ediyor. Bu konu hakkında araca nasıl bir işlem yapmam gerekir bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

öncelikle tps sensör verisine ve pedal verisine baktırın sonra bir kompresyon testi fena olmaz. ikisi de basit testler ancak etkilidir

Yorum bağlantısı
Ali çal
Çağlar Bayur yazdı:

öncelikle tps sensör verisine ve pedal verisine baktırın sonra bir kompresyon testi fena olmaz. ikisi de basit testler ancak etkilidir

Kompresör testini düşündüm sordum ustaya onunla alakalı bişey yok gidişinde falan sorun yoksa dedi. Boğaz kelebeği maf map sensörünü temizlemeyi düşünüyorum da tps sensör verisine herhangi Bi cihazla bakabilir miyim ustalara söylüyorum ama ondan olmaz diyip duruyorlar bujileri değiştirelim deneyelim dedi çözümleri deneme yanılma yöntemi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tps verisine her türlü basit cihaz ve program ile bakılabilir

Yorum bağlantısı
Ali çal
Çağlar Bayur yazdı:

tps verisine her türlü basit cihaz ve program ile bakılabilir

teşekkür ederim bakıp deneyeceyim. katalizör bu tarz bi soruna sebep olabilir mi peki aracı 3 4 ay önce aldım da egzozcuya baktırdım katalizöre delik açıp geri kaynatmışlar 2 3 tane kaynak izi vardı

Yorum bağlantısı
Ali çal

Hocam geçen gün boğaz kelebeği maf sensörü map sensörü hepsini temizleyip geri taktım boğaz kelebeği adaptasyonu yaptım düzelmişti sorun dün arabayı biraz devirli kullandım tekrar sarsıntılı çalışma ve devir dalgalanması başladı cihaza bağladım p0420 katalizör eşik değerinin altında sıra 1 hatası vardı İstanbuldayım gidip gösterebileceğim iyi bir usta tavsiyeniz varmı dır çok canımı sıkıyor bu sorun 

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

p0420 arızası, katalizör dağılıp da ekzost borusu seramik parçalarla tıkandığında da veriyor. Ekzost sistemini kontrol ettirirseniz iyi olur.

Yorum bağlantısı
Ali çal
Fatih Emre yazdı:

p0420 arızası, katalizör dağılıp da ekzost borusu seramik parçalarla tıkandığında da veriyor. Ekzost sistemini kontrol ettirirseniz iyi olur.

Bugün egzoz muayenesi yaptırmak için gittim değerler yüksek çıktı geçmedi araç yarın egzozcu söküp bakacak yenisi çok pahalı revizyon olayına da ben pek sıcak bakmıyorum sanırım iptali yoluna gideceğim

Yorum bağlantısı
Ali çal
(düzenlendi)

Kat iptali yaptırdım ona uygun yazılım da yapıldı bujiler değişti motor daha düzenli çalışıyor fakat gaz verip bırakınca yine Bi silkeleyip sonra toparlıyor. Yazılımı yapan her kontrol yaptı kompresyon testi yapıldı 1-2 140 a kadar 3 120 ye kadar çıktı buji deliklerinden kamera saldılar 1 ve 3. Pistonun üstünde biraz kararma vardı kurum gibi ama kurum değil piston erimiş dediler performans Yazılımı da yaptıracaktım bu arabaya biz yapmayız bu motorun tamiri de yok sandık motor alın dediler piston üstündeki kararma direk eridiğini mi gösterir herhangi Bi şekil bozukluğu Pütür çatlak vs bişey yoktu ama inatla erimiş bu sandık motor bak dediler arabanın gidişinde çekişinde Bi sorun yok ne yapacağım bilemedim 

Katalizör bu şekildeydi egzozcu bitmiş dedi 

20230328_101120.jpg

tarihinde Ali çal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

içi siyah olmayan yanma odası olmaz, beyaz olanlar daha kötüdür

Yorum bağlantısı
Ali çal
Çağlar Bayur yazdı:

içi siyah olmayan yanma odası olmaz, beyaz olanlar daha kötüdür

2. Normal metal rengiydi 1 ve 3 kurum gibi siyahtı erimiş dedi

Celal Aydın yazdı:

Kompresyon testi motor soğukken mi yapıldı?

Yani soğuk sayılır 6 7 km yoldan geldim araç Bi 20 25 dk bekledi sonra yapıldı

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Aklıma subaplar geliyor, rölanti bozukluğunun en genel sebebi. 

Yorum bağlantısı
Ali çal
Celal Aydın yazdı:

Aklıma subaplar geliyor, rölanti bozukluğunun en genel sebebi. 

Rölanti de değil gibi tam aslında gaz verip bırakıyorum rölantiye geçerken Bi tekleme gibi bişey oluyor sonra normale dönüyor biri de boğaz kelebeği sensörü ayarlayamıyor ondan oluyor dedi basınç 3. Silindir de biraz düşük çıktı deyince oda subap kaçırıyor olabilir dedi adam Bi de yağ kapağının altını kokladı benzin kokuyor dedi ne demek dedim bişey demedi

Ali çal yazdı:

Rölanti de değil gibi tam aslında gaz verip bırakıyorum rölantiye geçerken Bi tekleme gibi bişey oluyor sonra normale dönüyor biri de boğaz kelebeği sensörü ayarlayamıyor ondan oluyor dedi basınç 3. Silindir de biraz düşük çıktı deyince oda subap kaçırıyor olabilir dedi adam Bi de yağ kapağının altını kokladı benzin kokuyor dedi ne demek dedim bişey demedi

Motor suyundan örnek aldı yağ kaçağı yok dedi sensör verilerini okudum normal Bi sorun yok dedi ama piston erimiş dedi bilmiyorum 2 saniye kamera tutup eridiğini nasıl anladı. Bide sen bunu ustalara sorarsın şimdi ne alaka derler ama erimiş dedi çok kesin konuştu

Yorum bağlantısı
Ali çal
Fatih Emre yazdı:

Araçta lpg var mı?

Yok benzinli LPG olmuyor diye biliyorum zaten bu motora

Yorum bağlantısı
Ali çal

Bugün kendim endoskop kamera aldım tanıdığım usta ile baktık kamerayı direk sokunca oda erimiş gibi dedi sonra piston aşağıda kalacak şekilde denk getirmeye çalıştık kamera ile iyice baktık evire çevire üstünde biraz kurum var ama pistonun üzerindeki kanal gibi şekilleri net Bi şekilde gördük erime falan yok kafan rahat olsun dedi ama arabada Bi ateşleme sorunu var gibi ne olacağını kestiremiyorum dedi. Gaz verip bırakınca anlık Bi silkeleme oluyor 10 15 sn sonra normale dönüyor buna bir çözüm bulamadık maalesef 

Yorum bağlantısı
Ali çal

Bugün bosch car servise gittim onlar da cihaza bağladı daha önceki bağladığım cihazlarda olmayan p007b Şarj Hava Soğutucu Sıcaklığı Sensör Devresi Aralıklı / Düzensiz / Performansı Bank 1 arızası vardı oradaki ustaya nerde bu sensör temizleyelim veya değiştirelim dedim bilmiyorum dedi birkaç kişiye sordum yine bilmiyorum dediler bu sensör enjektörlerin yakıt gönderme seyesini emişteki havanın sıcaklığına göre ayarlıyormuş rölanti dalgalanmasının sebebi olabilir nedir nerededir bilen var mı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali çal yazdı:

cihazlarda olmayan p007b Şarj Hava Soğutucu Sıcaklığı Sensör Devresi Aralıklı / Düzensiz /

arıza teşhis cihazı bosch marka olan mı?

Yorum bağlantısı
Ali çal

Bugün yine cihaz bağlayıp canlı verileri okuduk ateşleme avansı diye Bi değer o dediğim rölanti düşüşü anında çok az eksi değere düşüyor. Birde boş vites sensör pozisyonu diye Bi değer var normal aralığın üzerinde duruyor o neyse bilmiyorum manuel aracım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali çal yazdı:

Evet 

ford orjinal cihazı ile baktırın bu gibi hassas arıza aramalarında

Yorum bağlantısı
Ali çal
Çağlar Bayur yazdı:

ford orjinal cihazı ile baktırın bu gibi hassas arıza aramalarında

Servise gittim onlar da cihaza bağlayıp baktı egr geri dönüş basıncı düşük arızası ve vites küçültme arızası vardı 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...