Tansu Kalafatoğlu 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 (düzenlendi) - 3633 km otoyolumuz var - 25.273 km devlet bölünmüş karayolumuz var Bitümlü sıcak asfalt 29.862km Sathi kaplamalı 36.877km Diğer 2.022 km Toplam 68.761 km yolumuz var. (Otoyol-devlet yolu-il yolu) Otoyol/toplam yol = %5 gibi bir oran Bölünmüş yol = %42 sizce otoyol yeterli mi? Daha fazla yatırım yapılmalı mı? almanya otoyol: 13.000km ispanya otoyol: 16.580km Fransa otoyol: 11.880km kırmızı: devlet yeşil: yid mavi: yapımı devam edeb yid 17 Mart 2023 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Bence otoyol yapmak artık devlet politikası olmamalı , daha çok demiryolu yapılmalı, kamyon ve tırlar daha az yola çıkmalı. 14 4 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Halkın kullanamadığı otoyollar yapıp kullanım garantisi verip hazineden para ödemek sureti ile ortaya çıkacak otoyola ihtiyacımız yok kanaatimce. 8 3 Yorum bağlantısı
Berke Kaya 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 (düzenlendi) Eskiler bilir, iki yönlü yollarda kamyonun arkasına düşüp sollamaya çıkmaya çalışmak, kaza tehlikeleri, giden canlar, yol yoktu bu ülkede. Bölünmüş yollar bu ülkeye yapılan en büyük hizmetlerden. Yapanların ömrü uzun, bahtı güzel, istekleri kabul olsun. Milli savaş uçağımız da bugün pist başı yapmış, havada, karada, uzayda devamke. 17 Mart 2023 tarihinde Berke Kaya tarafından düzenlendi 6 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Mart 2023 Yazar Paylaş 17 Mart 2023 Murat Sahın yazdı: Halkın kullanamadığı otoyollar yapıp kullanım garantisi verip hazineden para ödemek sureti ile ortaya çıkacak otoyola ihtiyacımız yok kanaatimce. istanbul ankara otoyolu bolu tüneli hariç 10 senede bitirildi. Bolu tüneli kısmı ise 15 senede bitirildi. Toplamda 25 sene. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 verdiğiniz uluslararası rakamlar yanıltıcı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Mart 2023 Yazar Paylaş 17 Mart 2023 Mehmet Göktürk yazdı: verdiğiniz uluslararası rakamlar yanıltıcı. Yanıltıcı derken? 1000km kareye düşen yol miktarı verince durumumuz çok daha vahim çıkıyor Erhan Doruk yazdı: Bence otoyol yapmak artık devlet politikası olmamalı , daha çok demiryolu yapılmalı, kamyon ve tırlar daha az yola çıkmalı. neden devlet politikası olmasın? Ray başka yol başka. İkisi de yapılsın. Devlet politikası olmasın olunca yolu kim yapacak başka? Yorum bağlantısı
Murat Sahın 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: istanbul ankara otoyolu bolu tüneli hariç 10 senede bitirildi. Bolu tüneli kısmı ise 15 senede bitirildi. Toplamda 25 sene. Ama yapıldığı yılların teknolojisi ile aynı yerde değiliz global olarak. Zaten yapılmasın demiyorum. Duble yol yapılır, otoyol da yapılır. Bunlarda sorun yok. Yapılması da gerekir. Mesele bunlara belirlenen geçiş ücretlerinin ödenebilir olması. Halk açısından ne kadar ulaşılabilir ona bakmak lazım. Berke Kaya yazdı: Eskiler bilir, iki yönlü yollarda kamyonun arkasına düşüp sollamaya çıkmaya çalışmak, kaza tehlikeleri, giden canlar, yol yoktu bu ülkede. Bölünmüş yollar bu ülkeye yapılan en büyük hizmetlerden. Yapanların ömrü uzun, bahtı güzel, istekleri kabul olsun. Milli savaş uçağımız da bugün pist başı yapmış, havada, karada, uzayda devamke. Yapılanları inkar eden yok ki. Hep söylüyorum, çok güzel şeyler yapıldı. Ama geçiş garantili köprüler otoyollar bunlar arasında değil. Halk açısından ulaşılabilir olsa bu yollar boş kalmaz. Mesela İstanbul İzmir yolu kaç km ve kaç para. Bu hesap çok basit. 17 Mart 2023 tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Ülkemizde - Yol yok - araç yok - para yok - demiryolu da yok - akıllı yönetici de yok sonuç: Akılsız köpeği yol kocatır. 800 bin km kare ülke var, şehir düzeni fiyatlar ve park yerleri monte carlo gibi. 10 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Mart 2023 Yazar Paylaş 17 Mart 2023 Murat Sahın yazdı: Ama yapıldığı yılların teknolojisi ile aynı yerde değiliz global olarak. Zaten yapılmasın demiyorum. Duble yol yapılır, otoyol da yapılır. Bunlarda sorun yok. Yapılması da gerekir. Mesele bunlara belirlenen geçiş ücretlerinin ödenebilir olması. Halk açısından ne kadar ulaşılabilir ona bakmak lazım. Olay makine değil. Çok daha zor yapılar çok daha kısa sürede bitti. Olay devlet hantallığı yol işi hiç kolay değil. Osmangazi ve izmir otoyolundaki bazı firmalar şu an harcadığımız paranın şu kadarı bize verilsin, hakkımızı devredelim diyor. Kâr istemiyoruz diyor. Bunu devlet garantili geçiş olmasına rağmen diyor. Çünkü devlet ödediği kur rakamını geçmiş senenin sonuna göre hesaplayıp ödemeyi de belli süre sonra yapıyor. ben olaya şöyle bakıyorum. Devlet yapsaydı zaten çok uzun sürecekti. Özel yaptı, en azından şindiden açıldı. Belli süre sonra zaten karayollarına kalacak. Kullanabilen kullansın. Çanakkale hariç diğer yollar çokça kullanılıyor zaten İzmir yolu ve osmangazinin yıllık bakımı 70 milyon dolar deniyor. Devlet bunu da ödemiyor mesela. Keşke bu yollar doğu karadeniz, doğu anadolu’ya da gitse. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Olay makine değil. Çok daha zor yapılar çok daha kısa sürede bitti. Olay devlet hantallığı yol işi hiç kolay değil. Osmangazi ve izmir otoyolundaki bazı firmalar şu an harcadığımız paranın şu kadarı bize verilsin, hakkımızı devredelim diyor. Kâr istemiyoruz diyor. Bunu devlet garantili geçiş olmasına rağmen diyor. Çünkü devlet ödediği kur rakamını geçmiş senenin sonuna göre hesaplayıp ödemeyi de belli süre sonra yapıyor. ben olaya şöyle bakıyorum. Devlet yapsaydı zaten çok uzun sürecekti. Özel yaptı, en azından şindiden açıldı. Belli süre sonra zaten karayollarına kalacak. Kullanabilen kullansın. Çanakkale hariç diğer yollar çokça kullanılıyor zaten İzmir yolu ve osmangazinin yıllık bakımı 70 milyon dolar deniyor. Devlet bunu da ödemiyor mesela. Keşke bu yollar doğu karadeniz, doğu anadolu’ya da gitse. Doğu Anadolu da bu mutahitler yol yapıyor. Hemde ücretli olmayan yollar. O yüzden şantiyeler uzun sürüyor. Paralı yol sevmiyorum evet. Ama bı atımda 1000 km menzilli memleket yolunda 70 km hız sınırı ile radar cezası korkusu ile gitmektense makul bir ücretle daha seri yol gidebilmek isterdim. D100 denilen uluslararası yol otoyol statüsünde Gerede den sonra ama otoyol kalitesinde değil https://tr.m.wikipedia.org/wiki/D_100 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Mart 2023 Yazar Paylaş 17 Mart 2023 Mustafa Tüfekçi yazdı: Doğu Anadolu da bu mutahitler yol yapıyor. Hemde ücretli olmayan yollar. O yüzden şantiyeler uzun sürüyor. Paralı yol sevmiyorum evet. Ama bı atımda 1000 km menzilli memleket yolunda 70 km hız sınırı ile radar cezası korkusu ile gitmektense makul bir ücretle daha seri yol gidebilmek isterdim. D100 denilen uluslararası yol otoyol statüsünde Gerede den sonra ama otoyol kalitesinde değil https://tr.m.wikipedia.org/wiki/D_100 bölünmüş yollar güzel ama uzun sürüşlerde olmuyor. Çok fazla kazadan geçtiği için sürekli tehlike yaşatma ihtimali var. 50cm yanında kaldırım olan yolda 110 ile gitmek korkutuyor. Yola biri atlayabilir, traktör dalabilir vb. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Olay makine değil. Çok daha zor yapılar çok daha kısa sürede bitti. Olay devlet hantallığı yol işi hiç kolay değil. Osmangazi ve izmir otoyolundaki bazı firmalar şu an harcadığımız paranın şu kadarı bize verilsin, hakkımızı devredelim diyor. Kâr istemiyoruz diyor. Bunu devlet garantili geçiş olmasına rağmen diyor. Çünkü devlet ödediği kur rakamını geçmiş senenin sonuna göre hesaplayıp ödemeyi de belli süre sonra yapıyor. ben olaya şöyle bakıyorum. Devlet yapsaydı zaten çok uzun sürecekti. Özel yaptı, en azından şindiden açıldı. Belli süre sonra zaten karayollarına kalacak. Kullanabilen kullansın. Çanakkale hariç diğer yollar çokça kullanılıyor zaten İzmir yolu ve osmangazinin yıllık bakımı 70 milyon dolar deniyor. Devlet bunu da ödemiyor mesela. Keşke bu yollar doğu karadeniz, doğu anadolu’ya da gitse. Tansu İstanbul İzmir arası 407 km, gugıla göre bu yolu kullanmak otomobil için şuan 459 tl. Teknik olarak o mesafede aracım daha az yakıt tüketiyor. Ben bu güzergahta, aciliyeti yoksa otoyol kullanmam mesela. Ama şark kurnazlıkları ile, saçma sapan radar uygulamaları ile vatandaş bu yolu kullanmaya mecbur bırakılıyor. Bak Mustafa dostum üst mesajında ne demiş. Anladın sen beni Yoksa yapılacak otoyol bizim için, niye karşı olalım. Ama ulaşılabilir olmalı. Mevcut akaryakıt fiyatları ile aracın yakıtından daha yüksek yol ücreti ne demek? Mehmet Göktürk yazdı: Ülkemizde - Yol yok - araç yok - para yok - demiryolu da yok - akıllı yönetici de yok sonuç: Akılsız köpeği yol kocatır. 800 bin km kare ülke var, şehir düzeni fiyatlar ve park yerleri monte carlo gibi. Zafer Havalimanı örneğini hiç incelediniz mi hocam. Verilen garantileri ve kaç yolcu tarafından kullanıldığını? Halbuki havacılık istatistik bakılabilecek bir sektör. Sonuçta her şey kayıt altında. Ben akılsızlık mı bilinçli mi yapılıyor bazı şeyler emin olamıyorum... Tansu Kalafatoğlu yazdı: bölünmüş yollar güzel ama uzun sürüşlerde olmuyor. Çok fazla kazadan geçtiği için sürekli tehlike yaşatma ihtimali var. 50cm yanında kaldırım olan yolda 110 ile gitmek korkutuyor. Yola biri atlayabilir, traktör dalabilir vb. Bunu otoyol ile engellemek pek mümkün değil. Kültürlenme ile olabilir ama. Yoksa otoyolda kenara çekip mangal da yakıyorlar. Ters yöne de giriyorlar. Gidip gişelerdeki araçların arasına da dalıyorlar. Yorum bağlantısı
Hamit inan 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Berke Kaya yazdı: Eskiler bilir, iki yönlü yollarda kamyonun arkasına düşüp sollamaya çıkmaya çalışmak, kaza tehlikeleri, giden canlar, yol yoktu bu ülkede. Bölünmüş yollar bu ülkeye yapılan en büyük hizmetlerden. Yapanların ömrü uzun, bahtı güzel, istekleri kabul olsun. Milli savaş uçağımız da bugün pist başı yapmış, havada, karada, uzayda devamke Fırın bile yoktu eskiden hey gidi heeyy 3 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Mustafa Tüfekçi yazdı: Paralı yol sevmiyorum evet. Ama bı atımda 1000 km menzilli memleket yolunda 70 km hız sınırı ile radar cezası korkusu ile gitmektense makul bir ücretle daha seri yol gidebilmek isterdim. . paralıdan git diye var o cezalar. Yoksa duble yollarda sınır 110. Tansu Kalafatoğlu yazdı: bölünmüş yollar güzel ama uzun sürüşlerde olmuyor. Çok fazla kazadan geçtiği için sürekli tehlike yaşatma ihtimali var. 50cm yanında kaldırım olan yolda 110 ile gitmek korkutuyor. Yola biri atlayabilir, traktör dalabilir vb. En çok 110 diyor. şartlara göre yavaş gidecen ille tabelaya gerek yok. öte yandan tabela eksik olmaz. Murat Sahın yazdı: . Zafer Havalimanı örneğini hiç incelediniz mi hocam. Verilen garantileri ve kaç yolcu tarafından kullanıldığını? Halbuki havacılık istatistik bakılabilecek bir sektör. Sonuçta her şey kayıt altında. Ben akılsızlık mı bilinçli mi yapılıyor bazı şeyler emin olamıyorum... B. bilmez miyim. kontrol bizde para bizde yeriz de içeriz de. 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Türkiyenin otoyoldan önce demiryolu altyapısını tamamlaması lazım. Sömestre tatilinde Düzceden Ankara üzeri Erzuruma gittim dere yoku üzerinden döndüm. Ankara Karadeniz güzergahında ve Ankara İzmir ve Ankara Alanya üzerinden Antalyaya otoyol ihtiyacı var/ olacak. Ancak bunun mevcut yid modeli yapılması mantıklı ve ekonomik değil. Dış borç ilede yapılsa kamu imkanları ile yapılmalı. 2 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Metin Uzunoğlu yazdı: Türkiyenin otoyoldan önce demiryolu altyapısını tamamlaması lazım. Sömestre tatilinde Düzceden Ankara üzeri Erzuruma gittim dere yoku üzerinden döndüm. Ankara Karadeniz güzergahında ve Ankara İzmir ve Ankara Alanya üzerinden Antalyaya otoyol ihtiyacı var/ olacak. Ancak bunun mevcut yid modeli yapılması mantıklı ve ekonomik değil. Dış borç ilede yapılsa kamu imkanları ile yapılmalı. Hocam bir kaç kez yid ile yapılan otoyolları inceledim ihtiyaç sebebi ile, aynen dediğiniz gibi, hiç mantıklı değil. Araç yakıtı kadar yol ücreti mi olur. Kullanılabilir daha doğrusu vatandaş için erişilebilir değil. Evet, devlet çok yavaş çalışıyor, evet devlet hantal. E güç kimdeyse bir zahmet onu da o çözsün, bir gecede kıyak emekli olabiliyorlarsa bu işi hantallaştıran bürokrasi de çözülebilir. Demiryolu konusuna hiç girmiyorum, o tartışma konusu bile değil. Sahi, demiryolu yapımını durduran kimdi? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 (düzenlendi) raylı ve yavaş ekonomik sistemler lazım, otomofillerle püfür püfür sağa sola gazlama lüksü olmayan bir ülkeyiz, zaten şimdiden çocuklarımızın yaratacağı katma değerleri bile ipotekli 17 Mart 2023 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: sizce otoyol yeterli mi? Daha fazla yatırım yapılmalı mı? Sence? Not: tamamı ücretsiz. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Mart 2023 Yazar Paylaş 18 Mart 2023 Murat Sahın yazdı: Tansu İstanbul İzmir arası 407 km, gugıla göre bu yolu kullanmak otomobil için şuan 459 tl. Teknik olarak o mesafede aracım daha az yakıt tüketiyor. Ben bu güzergahta, aciliyeti yoksa otoyol kullanmam mesela. Ama şark kurnazlıkları ile, saçma sapan radar uygulamaları ile vatandaş bu yolu kullanmaya mecbur bırakılıyor. Bak Mustafa dostum üst mesajında ne demiş. Anladın sen beni Yoksa yapılacak otoyol bizim için, niye karşı olalım. Ama ulaşılabilir olmalı. Mevcut akaryakıt fiyatları ile aracın yakıtından daha yüksek yol ücreti ne demek? Zafer Havalimanı örneğini hiç incelediniz mi hocam. Verilen garantileri ve kaç yolcu tarafından kullanıldığını? Halbuki havacılık istatistik bakılabilecek bir sektör. Sonuçta her şey kayıt altında. Ben akılsızlık mı bilinçli mi yapılıyor bazı şeyler emin olamıyorum... Bunu otoyol ile engellemek pek mümkün değil. Kültürlenme ile olabilir ama. Yoksa otoyolda kenara çekip mangal da yakıyorlar. Ters yöne de giriyorlar. Gidip gişelerdeki araçların arasına da dalıyorlar. araç daha az yakıyor, kaza yapma oranı azalıyor. 459 içinde köprü de var galiba. O da süreyi ve yolu azaltıyor. Ben bu parayı kasko gibi görüyorum. Parayı ver riski azalt, konforu artır. Bölünmüş yollar güzel ama yolu uzun vatandaş için tehlikeli. Radar uygulaması daha çok olmalı. Çünkü o yollarda hatta meskun mahalde 140-160 ile giden var. elbette bedava olsun isterim. Herkes kullansın isterim. Devlet yapsın ucuz olsun isterim. Bugüne kadar devlet kendi eliyle yaptığı işleri hantal yapmış. Bu düzelecek de sonra yol yapacak. Tamam yapsın. Ama 50-100 sene sonra yapıp bitirecekse şimdiden yid yapması daha mantıklı Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 18 Mart 2023 Paylaş 18 Mart 2023 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yanıltıcı derken? 1000km kareye düşen yol miktarı verince durumumuz çok daha vahim çıkıyor neden devlet politikası olmasın? Ray başka yol başka. İkisi de yapılsın. Devlet politikası olmasın olunca yolu kim yapacak başka? Mevcut otoyollardaki nakliye gücünü demiryoluna aktarabilsek , şehirler arası yolların yükü azalır, daha fazla çok şeritli yol yapılmasına gerek kalmaz. Mesela büyük şehirlerde Antalyaya , adanaya tren olsa , sebze meyve bu şekilde soğutuculu vagonlarda gönderilse karayollarındaki yük önemli ölçüde azalır. Ancak karayolları rantı çok olan bir iş. Yıllık bakımı, orayı kullanan araçların yakıtı, vergisi derken dolaylı sürekli geliri var. bu sebeple devlet politikası otoyol yapmak üzerinden gidiyor. Yid ile yap, cepten para çıkmasın , halk geçtiği kadarını ödesin. Kalanını da vergilerden biz öderiz mantığı var. 18 Mart 2023 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Mart 2023 Yazar Paylaş 18 Mart 2023 Erhan Doruk yazdı: Mevcut otoyollardaki nakliye gücünü demiryoluna aktarabilsek , şehirler arası yolların yükü azalır, daha fazla çok şeritli yol yapılmasına gerek kalmaz. Mesela büyük şehirlerde Antalyaya , adanaya tren olsa , sebze meyve bu şekilde soğutuculu vagonlarda gönderilse karayollarındaki yük önemli ölçüde azalır. Ancak karayolları rantı çok olan bir iş. Yıllık bakımı, orayı kullanan araçların yakıtı, vergisi derken dolaylı sürekli geliri var. bu sebeple devlet politikası otoyol yapmak üzerinden gidiyor. Yid ile yap, cepten para çıkmasın , halk geçtiği kadarını ödesin. Kalanını da vergilerden biz öderiz mantığı var. ikisi de olsun. Ben otoyolları daha çok küçük araçlar için söylemiştim. Yük taşımacığı başka Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan 18 Mart 2023 Paylaş 18 Mart 2023 Bence otoyollar yeterli. Demiryolu ve özellikle deniz yoluna ağırlık verilmeli. Güneye ve kara denize feribotlar olsa iyi olmaz mıydı? 2 Yorum bağlantısı
Berke Kaya 18 Mart 2023 Paylaş 18 Mart 2023 Fırın mı yokmuş bu ülkede, fırın vardı da, "odun" la çalışan fırınlar vardı, şimdi ülkenin en küçük ilçesi bile doğalgaza kavuşunca artık odunlara ihtiyaç kalmadı tabi, bu vesileyle şunu da hatırlatmış olduk, yol yapan sadece yol yapmadı,doğalgaz da ulaştırdı, denizin dibinde doğalgazda buldu, okul yaptı,hastane yaptı, üniversiteler yaptı, uçak yaptı,helikopter yaptı, nükleer santral bile yapıyor Yapılanları anlatmaya söz yetmez de bunu görecek göze, duyacak kulağa ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. 2 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Mart 2023 Yazar Paylaş 18 Mart 2023 İbrahim Arslan yazdı: Bence otoyollar yeterli. Demiryolu ve özellikle deniz yoluna ağırlık verilmeli. Güneye ve kara denize feribotlar olsa iyi olmaz mıydı? ülkenin ulaşım yatırım politikası için konu açmadım aslında. Otoyol bazında yeterli denmesinin sebebi nedir? Yorum bağlantısı
Recommended Posts